Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wie gelooft dat hij beter gaat worden van een secessie
IK! IK BEN IMMERS GOEDGELOVIG 46 52,87%
IK NIET! LIEVER EEN VOGEL IN DE HAND DAN GEEN HAND 41 47,13%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2002, 17:38   #1
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Alle zogezegde vlaamsnationalisten lopen met een grote frustratie rond: ze voelen zich door België en Wallonië financieel benadeeld. Dit is eigenlijk hun enige argument dat steeds boven komt drijven. Zeer menselijk, want het hemd is steeds nader dan de rok.
Ze lopen met de illusie dat na een afscheiding van Wallonië de gebraden kippen hen in de mond gaan vliegen. Ze vergeten echter het vlaams profitariaat en fiscus. Zelfs na de ruime overhevelingen en splitsingen van bevoegdheden en belastingen uit het recente verleden, betalen we nu gewoon een groot pak extra o.a. aan een overbodige vlaamse politieke kaste en een pak vlaamse "diensten" die sinds dan grip op onze portemonnee hebben gekregen.
Alleen een naïeveling gelooft dat dergelijke praktijken na een splitsing gaan wegvallen: er wordt gewoon een nieuwe klasse rovers en haaien in het leven geroepen die zich van uw centjes gaan meester maken.
Vergeet ook niet het enorme financieel-economisch sociaal débâcle voor al de mensen die nu voor hun job van België afhankelijk zijn en daarbovenop ook nog de aflossing van de staatsschuld (welke sommige kwieten zelfs voorstellen geheel over te nemen, van simplisme gesproken!)

Kortom, wees eerlijk: vlaamsnationalisme in dit derde millenium behelst enkel de illusie van er financieel beter op te worden, een ander argument las ik hier op dit forum nog nooit.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 18:19   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Superstaaf,

Een "nieuwe klasse" rovers en haaien zeg je toch? Er bestaat dus tòch een oude klasse ook? Waar halen die het recht vandaan om te doen wat anderen al bij voorbaat verboden moet worden?

Van de oude rovers en haaien is het bewezen. Van de nieuwe klasse moeten we het nog zien gebeuren. Of het in de zelfde mate zal zijn als dat vandaag door die goeie ouwe Belgische staat gebeurt betwijfel ik.

Van 300 miljard door die ouwe rovers en haaien aan Vlaanderen ontfrutseld geld per jaar kunnen heel wat Vlaamse werklozen e.a. betaald worden, die door het wegvallen van de oude rovers en haaien zouden kunnen zonder werk vallen.

Waarom zou Vlaanderen niet even solidair zijn met zijn eigen Vlaamse volk als met het Waalse? Acht je je eigen volk dan zo min, Superstaafje?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 19:05   #3
Vanelderen David
Burger
 
Vanelderen David's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2002
Locatie: Hasselt
Berichten: 110
Standaard

Een ander argument voor de Vlaamse onafhankelijkheid dan een financiële argument ??

Vlamingen en Walen zijn twee totaal verschillende volkeren. Is de culturele diversiteit tussen Vlamingen en Walen je ooit opgevallen ?? Onze taal, architectuur, religie, leergierigheid, en algemene leefgewoontes zijn heel erg verschillend. Het politieke landschap is totaal anders in Wallonië dan bij ons. Dus Vlaamse en Waalse politici zijn het (bijna) altijd oneens. Probeer hier maar eens een goed gefundamenteerd beleid op te bouwen. Ik kan hier nog dieper op ingaan, maar ja ... tijdgebrek ....



http://www.vlaamsblokberingen.org
http://www.bertschoofs.be
Vanelderen David is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 19:26   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Vlamingen en Walen zijn twee totaal verschillende volkeren.
Vlaamse mannen en vrouwen zijn totaaaaaal verschillend van geslacht.
Citaat:
Is de culturele diversiteit tussen Vlamingen en Walen je ooit opgevallen ??
Ik bedrijf dagelijks cultuur, eensgezind, eendrachtig, gelijkgestemd en in harmonie met mijn waalse broeders.
Is een andere cultuur dan zo schokkend voor jouw onder-de-toren-cultuur?
Citaat:
Onze taal, architectuur, religie, leergierigheid, en algemene leefgewoontes zijn heel erg verschillend.
Jij eet dus alle dagen brood met boterhammen?
Ik vrees dat dit alles van individu tot individu zodanig verschilt, dat het onderscheid vlamingen/walen in bovenstaande aangelegenheden totaal irrelevant is.
Citaat:
Het politieke landschap is totaal anders in Wallonië dan bij ons.
Dat is de schuld van het nefaste perfide federalisme.
Schaf al dat regionalistische en gewestelijke gedoe weer af en creëer een nieuw unitair doorzichtig beleid.
Citaat:
Dus Vlaamse en Waalse politici zijn het (bijna) altijd oneens.
Ik ben het vaak oneens met iedereen. Geen reden om naar de brousse te verhuizen, of toch?
Citaat:
Probeer hier maar eens een goed gefundamenteerd beleid op te bouwen. Ik kan hier nog dieper op ingaan, maar ja ... tijdgebrek ....
Een goed gefundeerd beleid opbouwen, kan je dus inderdaad beter overlaten aan mensen die er wél dieper op ingaan, en wél tijd voor uittrekken.

http://users.skynet.be/royal/BU.html
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 19:46   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Vlamingen en Walen zijn twee totaal verschillende volkeren.
Vlaamse mannen en vrouwen zijn totaaaaaal verschillend van geslacht.
Citaat:
Is de culturele diversiteit tussen Vlamingen en Walen je ooit opgevallen ??
Ik bedrijf dagelijks cultuur, eensgezind, eendrachtig, gelijkgestemd en in harmonie met mijn waalse broeders.
Is een andere cultuur dan zo schokkend voor jouw onder-de-toren-cultuur?
Citaat:
Onze taal, architectuur, religie, leergierigheid, en algemene leefgewoontes zijn heel erg verschillend.
Jij eet dus alle dagen brood met boterhammen?
Ik vrees dat dit alles van individu tot individu zodanig verschilt, dat het onderscheid vlamingen/walen in bovenstaande aangelegenheden totaal irrelevant is.
Citaat:
Het politieke landschap is totaal anders in Wallonië dan bij ons.
Dat is de schuld van het nefaste perfide federalisme.
Schaf al dat regionalistische en gewestelijke gedoe weer af en creëer een nieuw unitair doorzichtig beleid.
Citaat:
Dus Vlaamse en Waalse politici zijn het (bijna) altijd oneens.
Ik ben het vaak oneens met iedereen. Geen reden om naar de brousse te verhuizen, of toch?
Citaat:
Probeer hier maar eens een goed gefundamenteerd beleid op te bouwen. Ik kan hier nog dieper op ingaan, maar ja ... tijdgebrek ....
Een goed gefundeerd beleid opbouwen, kan je dus inderdaad beter overlaten aan mensen die er wél dieper op ingaan, en wél tijd voor uittrekken.

http://users.skynet.be/royal/BU.html
Wanneer stap je in de Belgische, neo-unitaristische politiek Staafje? Je lijkt er mij de meest geschikte.... euh.....Vlaming voor.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 20:58   #6
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Effe mijn gedacht zeggen

De walen hebben een verborgen agenda om de meerderheid te worden in Belgie . Ze laten massaal vreemdelingen toe waarvan de grootste meerderheid zich in Brussel vestigen . De overgroote meerderheid spreekt Frans. (Marokko , Tunesie , Kongo enz .) Of leert het in Brussel

Daar de meeste meer kinderen krijgen dan de Doorsnee "Belg" Is het gewoon een kwestie van tijd voordat er meer Franstaligen zullen zijn dan Nederlandstaligen.
Als het zo doorgaat leven we straks nog in een reservaat in
W-Vlaanderen en Limburg.
Daarom splitsen en goede vrienden blijven . Zonder faciliteiten en een vastgestelde kwota immigranten (Die Nederlands moeten leren ) om de vergrijzing tegen te gaan . En weg met de verdere verfransing.

Belgie heeft toch niets te zeggen op wereldvlak . Dus de helft van niets blijft niets . Kijk maar naar de Luxemburgers die zijn ook klein maar hebben zekers niets tekort en zijn gelukkig .
Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 21:13   #7
Linus
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Daar de meeste meer kinderen krijgen dan de Doorsnee "Belg" Is het gewoon een kwestie van tijd voordat er meer Franstaligen zullen zijn dan Nederlandstaligen.
Er is dus maar één ding dat ons te doen staat...

Vlamingen aller landen, zet die PC uit, en ga de liefde bedrijven!

Tot binnen een paar dagen

Linus

PS Minderjarige CD&V'ers, gelieve jullie te onthouden...
__________________
I'm a bee with a deadly sting!
Frank'n' Furter
Linus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 21:24   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Daar de meeste meer kinderen krijgen dan de Doorsnee "Belg" Is het gewoon een kwestie van tijd voordat er meer Franstaligen zullen zijn dan Nederlandstaligen.
Er is dus maar één ding dat ons te doen staat...

Vlamingen aller landen, zet die PC uit, en ga de liefde bedrijven!

Tot binnen een paar dagen

Linus

PS Minderjarige CD&V'ers, gelieve jullie te onthouden...
Ga jij een paar dagen aan één stuk de liefde bedrijven, Linus
:o
Biedt mij dan een leercontract aan en ik ben je ...euh...personeel.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 21:35   #9
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Vlamingen en Walen zijn twee totaal verschillende volkeren.
Vlaamse mannen en vrouwen zijn totaaaaaal verschillend van geslacht.
Citaat:
Is de culturele diversiteit tussen Vlamingen en Walen je ooit opgevallen ??
Ik bedrijf dagelijks cultuur, eensgezind, eendrachtig, gelijkgestemd en in harmonie met mijn waalse broeders.
Is een andere cultuur dan zo schokkend voor jouw onder-de-toren-cultuur?
Citaat:
Onze taal, architectuur, religie, leergierigheid, en algemene leefgewoontes zijn heel erg verschillend.
Jij eet dus alle dagen brood met boterhammen?
Ik vrees dat dit alles van individu tot individu zodanig verschilt, dat het onderscheid vlamingen/walen in bovenstaande aangelegenheden totaal irrelevant is.
Citaat:
Het politieke landschap is totaal anders in Wallonië dan bij ons.
Dat is de schuld van het nefaste perfide federalisme.
Schaf al dat regionalistische en gewestelijke gedoe weer af en creëer een nieuw unitair doorzichtig beleid.
Citaat:
Dus Vlaamse en Waalse politici zijn het (bijna) altijd oneens.
Ik ben het vaak oneens met iedereen. Geen reden om naar de brousse te verhuizen, of toch?
Citaat:
Probeer hier maar eens een goed gefundamenteerd beleid op te bouwen. Ik kan hier nog dieper op ingaan, maar ja ... tijdgebrek ....
Een goed gefundeerd beleid opbouwen, kan je dus inderdaad beter overlaten aan mensen die er wél dieper op ingaan, en wél tijd voor uittrekken.

http://users.skynet.be/royal/BU.html
Een niet-bepaald notoire separatist als SP.a-voorzitter Patrick Janssens zei dat hij bij zijn komst in de nationale politiek al vreesde dat elk probleem communautair geladen zou zijn. Een tijd later kwam hij er -naar eigen zeggen- achter dat het nog veel erger was.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 21:48   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Een niet-bepaald notoire separatist als SP.a-voorzitter Patrick Janssens zei dat hij bij zijn komst in de nationale politiek al vreesde dat elk probleem communautair geladen zou zijn. Een tijd later kwam hij er -naar eigen zeggen- achter dat het nog veel erger was.
De communautaire lading staat dus op ontploffen?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 22:13   #11
S.A.V.E.R.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 augustus 2002
Berichten: 44
Standaard

De belangrijkste reden op separatist te zijn is volgens mij het feit dat het lambermontakkoord nu voor het arbritragehaf ligt, het is ongrondwettelijk. Wanneer de rechters het afkeuren zullen alle Vlaamse privileges teniet gedaan worden, maar aan de Waalse mag men wettelijk gezien niet raken.

Dat komt niet in het nieuws natuurlijk
S.A.V.E.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 22:24   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.A.V.E.R.
De belangrijkste reden op separatist te zijn is volgens mij het feit dat het lambermontakkoord nu voor het arbritragehaf ligt, het is ongrondwettelijk. Wanneer de rechters het afkeuren zullen alle Vlaamse privileges teniet gedaan worden, maar aan de Waalse mag men wettelijk gezien niet raken.

Dat komt niet in het nieuws natuurlijk
We hebben dan ook "Vlaamse" media om dit zoveelste schandaal in de Belgische riolen te helpen verdwijnen...
Of vergis ik mij en zijn die allemaal in handen van het Belgische Consortium?
Diens brood men eet....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 22:57   #13
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

De reden waarom ik geen unitair België wil, is gewoon omdat ik Walen als buitenlanders zie. Punt. Voor mij zijn en blijven dat buitenlanders. Wat beteft de transfers: Vlaanderen heeft er belang bij dat de Waalse economie niet helemaal ineen stort. Het grenst nu eenmaal aan Vlaanderen. Bovendien is het beleid van paars-groen echt wel ten nadele van de Vlamingen. In de raad van Europa hebben de Vlamingen nu een slechte naam. Echt ongehoord!
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 23:03   #14
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Goed dat er nog goedgelovigen zijn!


BELGIE BARST!!!!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 23:10   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
BELGIE BARST!!!!
?????????????
¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿


Ben jij helemáál betoeterd?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 23:46   #16
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Mensen doen rare dingen als het om geld draait. Maar je moet een toch een complete oetlul zijn om geld weg te geven zonder daar nog iets aan te hebben en dan nog een toevallig gekroonde familie op 15 november op de knieeën bedanken om het roven van de vele miljoenen

Moest het nu nog bij onschuldig wapperen met tricolore vlaggetjes blijven, dan zou ik het oogluikend goedkeuren. Het kind in elk van ons komt soms toch graag eens naar boven.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 02:10   #17
Hansi
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 161
Standaard

Persoonlijk ken ik vrij veel Walen en het ontbreekt hen inderdaad aan respect voor de Vlamingen. Er wordt nog steeds neergekeken op ons. Langs de andere kant voel ik ook angst, angst om het Vlaamse geld te verliezen. Echter nooit enige vorm van respect voor de miljardentransferts. Let op, ik verwacht van gewone mensen geen dankjewel, maar uit onze korven komen eten en vaak dan nog geen enkel respect opbrengen... Kom maar eens kijken bij de verschillende federale ministeries in Brussel, het Frans voert er nog steeds het hoge woord. Vergaderingen met 1 Waal en 12 Vlamingen worden in het .... Frans gehouden. Bizar, maar zelf meegemaakt.
Ik weet niet of een scheiding nog opportuun is in ons eengemaakt Europa, maar het zou toch eens mogen overdacht worden. Van mij mogen zelfs alle transfers naar Wallonië behouden blijven, op voorwaarde dat ze DOORZICHTIG worden. En natuurlijk schrijven we ze in onder de rubriek "ontwikkelingshulp": zo komen we zeker een heel stuk uit boven de grens van 0,7% van het BNP...
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 03:17   #18
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Kortom, wees eerlijk: vlaamsnationalisme in dit derde millenium behelst enkel de illusie van er financieel beter op te worden, een ander argument las ik hier op dit forum nog nooit.
Och jong, ik heb de indruk dat gij echt niet veel afweet van het Vlaams-nationalisme zenne. Dan zoudt ge wel beter weten dan te verklaren dat het alleen om de transfers draait. (die bestaan natuurlijk wel, maar u gooit blijkbaar graag uw geld in bodemloze putten - ik niet)

België is een land dat symbool staat voor de haat. Haat jegens Vlaanderen en zijn inwoners. Na de oorlog heeft deze staat geprobeerd de Vlaamse beweging uit te roeien. Er werd een genocide georganiseerd tegen alle bewuste Vlamingen. Vrouwen werden op grote schaal verkracht en onteerd, onschuldige mensen standrechterlijk geëxecuteerd, burgerrechten ontnomen, in de gevangenis gegooid louter omdat ze Vlaamsgezind waren of omdat ze de ene bezetter (Duitsland) hadden verkozen boven de andere (België). Alle landen in Europa hebben amnestie afgekondigd, in het belang van hun eigen voortbestaan. Alleen in België is en blijft (!!) dit onbespreekbaar. De blinde haat jegens Vlaanderen is gewoon onbeschrijfelijk en onverklaarbaar. Zolang men niet tot verzoening komt, blijft deze wonde etteren en worden de frustraties van generatie op generatie overgedragen. Als België uit mekaar spat, zal het dat voor een groot deel aan zichzelf te danken hebben.

Maar bon, dat was dus maar een andere reden om Belgie te laten stikken. Een andere is de politieke inertie van dit land. Aangezien we verplicht zijn om met mensen van een totaal andere taal en cultuur tot een vergelijk te komen, is elke politieke beslissing een waterig compromis waar noch Vlaanderen, noch wallonië mee gediend is. Daardoor wordt er gewoon rotslecht beleid gevoerd. Herinner u de wafelijzerpolitiek mbt overheidsuigaven, of Waalse werkgelegeheidsministers die Vlaamse bedrijven gaan verplichten jongeren aan te nemen, terwijl er in Vlaanderen helemaal geen werkloze jongeren beschikbaar waren. Dat is dus een argument dat verschilt van het financiële: Belgie wordt slecht bestuurd door zijn halfslachtige twee-en-een-half-ledigheid.

Wilt u nog wat argumenten? Belgie is een uitvinding van de Europese grootmachten om het oude Middenrijk koest te houden (Bourgondië, de Nederlanden). Verdeel en heers, nietwaar? We zouden een veel grotere zeg hebben in Europa als we een unie zouden vormen met Nederland en een einde zouden stellen aan het Belgisch separatisme van 1830. België staat echter een toenadering tot Nederland in de weg, omdat de kleine franstalig-Brusselse minderheid die dit land bestuurt, elke toenaderingspoging in de kiem smoort. Kijk maar naar de toenadering tussen Sabena en KLM of Belgacom en KPN. Deze initiatieven werden door het establishment onmiddellijk gekelderd. Tegen Franse inmenging is echter nooit een bezwaar. Suez-Lyonnaise des eaux mag rustig al onze strategische sectoren opkopen en op deze manier eigenlijk een economische bezetting doorvoeren.

En zo zou ik nog wel even kunnen doorgaan. Eigenlijk zou ik de vraag willen omkeren. Heeft u enig zinnig argument VOOR het voortbestaan van België? En kom niet af met "het is altijd zo geweest" of "traditie" he. Het is een beetje zwak dat u uw eigen argument enkel kan onderbouwen door uw tegenstander belachelijk te maken. Het toont aan dat u geen enkel poisitief argument in handen heeft om het voortbestaan van deze institutionele bufferzone tussen Duitsland en Frankrijk te verantwoorden.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 12:26   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Voor een keertje sta ik voor het volle pond achter je analyse, Godfried.

Zal ik je echter al op voorhand vertellen welk argument 'pro België' je van onze Superstaaf mag verwachten?
Er zijn ook Vlamingen die hun BELGISCHE job zullen verliezen moest het land uit elkaar vallen. Wat met "l' Armee Belge" bijvoorbeeld, en al zijn aanhangsels, indien Vlaanderen zich los scheurt? Wat met de (ontelbare) Vlamingen die aan en voor het Hof werken? Wat met de bedrijven op Vlaams grondgebied, en dus met Vlaams personeel, (maar met adelijke kopstukken in de raden van bestuur)? Wat met het vele kabinetspersoneel dat plots allemaal overbodig wordt? Het is maar een greep maar Superstaaf zal je veel beter op de hoogte kunnen brengen.

In Wallonië werkt bovendien 40% van de bevolking in overheidsbedrijven. We mogen al deze mensen toch niet werkloos maken door onze eigen, zelfzuchtige kruideniersmentaliteit? Wie weet trouwens hoeveel van deze mensen ooit "Vlamingen" waren?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 12:39   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
Langs de andere kant voel ik ook angst, angst om het Vlaamse geld te verliezen.
Zoals ik al zei dus: het argument van de geldzak.
Citaat:
maar uit onze korven komen eten en vaak dan nog geen enkel respect opbrengen...
Zoals ik al zei dus: het argument van de geldzak.

Citaat:
Kom maar eens kijken bij de verschillende federale ministeries in Brussel, het Frans voert er nog steeds het hoge woord. Vergaderingen met 1 Waal en 12 Vlamingen worden in het .... Frans gehouden. Bizar, maar zelf meegemaakt.
Wiens schuld is dat?
Juist: van de vlaamse slaplullen, mossels, kruipers, knipmessen......

Citaat:
Van mij mogen zelfs alle transfers naar Wallonië behouden blijven, op voorwaarde dat ze DOORZICHTIG worden. En natuurlijk schrijven we ze in onder de rubriek "ontwikkelingshulp": zo komen we zeker een heel stuk uit boven de grens van 0,7% van het BNP...
Zoals ik al zei dus: het argument van de geldzak.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be