Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2018, 21:01   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard Trump geselt Erdogan

Ik ben niet bepaald een Trump-lover.

Maar ik geef wel toe: als hij vindt dat het ergens niet naar zijn goesting gaat, dan laat hij dat niet alleen blijken, maar hij laat dat ook voelen.

Turkije moet 20 procent rente betalen op leningen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180807_03652401
Citaat:
...
De financiële markten zijn nerveus over Turkije door de toenemende spanningen tussen Ankara en Washington. De Verenigde Staten vaardigden vorige week nieuwe sancties uit tegen Turkije, wegens de arrestatie van de Amerikaanse dominee Andrew Brunson uit 2016. Die zit sindsdien in een Turkse cel op beschuldiging van ‘terrorisme’ en ‘spionage’.
...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 23:17   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Met de dollar en de controle over het internationaal financieel systeem hebben de VS een machtig wapen in handen om landen op de knieën te krijgen. Olieproducent Venezuela is het mooiste voorbeeld daarvan heden ten dage.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 07:43   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Lord of the rings?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 09:38   #4
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Trump geselt heel de wereld ,een nieuwe vorm van imperialisme.
De VS verbiedt bedrijven handel te drijven met Iran
Trump tiranniseert met zijn handelsoorlog en sanctieboycot de rest van de wereld en met name ook Europa.

citaat VK:
Iedereen die zaken doet met Iran, kan NIET zaken doen met de Verenigde Staten’, tweette de Amerikaanse president dinsdagochtend. De waarschuwing was bedoeld voor alle landen die handel willen blijven drijven met Iran, en dat zijn er nog al wat: de lidstaten van de Europese Unie, China, Rusland, India en Turkije.

Trump gaat er dus vol in: het is niet alleen Trump versus het islamitische regime in Teheran maar ook Trump versus ‘iedereen’. Het zal van alle betrokkenen heel wat stuurmanskunst vragen om te voorkomen dat het conflict uit de hand loopt.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...ten-~b22ae525/

Laatst gewijzigd door cato : 8 augustus 2018 om 09:40.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 09:42   #5
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Met de dollar en de controle over het internationaal financieel systeem hebben de VS een machtig wapen in handen om landen op de knieën te krijgen. Olieproducent Venezuela is het mooiste voorbeeld daarvan heden ten dage.
Het wordt tijd dat de wereld de dollar loslaat en inruilt.
Met het Wilde Westen van Trump kun je geen zaken doen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 09:45   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Trump geselt heel de wereld ,een nieuwe vorm van imperialisme.
De VS verbiedt bedrijven handel te drijven met Iran
Trump tiranniseert met zijn handelsoorlog en sanctieboycot de rest van de wereld en met name ook Europa.

citaat VK:
Iedereen die zaken doet met Iran, kan NIET zaken doen met de Verenigde Staten’, tweette de Amerikaanse president dinsdagochtend. De waarschuwing was bedoeld voor alle landen die handel willen blijven drijven met Iran, en dat zijn er nog al wat: de lidstaten van de Europese Unie, China, Rusland, India en Turkije.

Trump gaat er dus vol in: het is niet alleen Trump versus het islamitische regime in Teheran maar ook Trump versus ‘iedereen’. Het zal van alle betrokkenen heel wat stuurmanskunst vragen om te voorkomen dat het conflict uit de hand loopt.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...ten-~b22ae525/
Misschien geselt 'The Donald' de rest van de wereld wel maar dat belet niet dat zijn eerste doelstelling bij de presidentsverkiezingen was: Make America great again!

En zo geschiedde?

Fabelachtige record kwartaalcijfers onder Trump: America is great again

Citaat:
Onder Trump hebben de VS economische gezien de rest van de wereld met lengtes achter zich gelaten. Het land keert terug naar de oude welvaart, de mensen vinden goed betaald werk – en ook de rentes stijgen. In Amerika vindt, anders dan in Duitsland, geen onteigening van de spaarders plaats. America is great again.
p.s.

Citaat:
Hoewel alle experts in het geval van de verkiezing van Donald Trump een beurscrash hebben voorspeld, gebeurde het tegendeel – en weliswaar ook nog in een ongekende mate: sindsdien steeg de technologie-index “Nasdaq” met meer dan 50%, en de Dow Jones met ongeveer 40%. Ter vergelijking: de Duitse index “Dax” is in dezelfde periode maar met 26% gestegen.
Ik verhuis naar The States
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 augustus 2018 om 09:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:15   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
...
Ik verhuis naar The States
Ik ken een koppel dat zeer recent alles in orde kreeg voor een emigratie naar de usa, en dat binnenkort zal verhuizen.
Details weet ik niet, maar zo ongeveer:
- ge moet een arbeidscontract kunnen voorleggen met een minimumloon dat ge zult verdienen. Maar dat minimum ligt nogal hoog.
- heeft de partner niet zo'n contract, dan ligt het minimum nog wat hoger, en ... zal deze partner nooit mogen werken in de usa. (er zal geen job afgepakt worden van een Amerikaan ...)
- heeft de partner ook zo'n contract (wat het geval is bij dat koppel): no problem.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:18   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

On topic: toch geef ik Trump gelijk.
Hij is niet akkoord met hetgeen Erdogan uitspookt, dus Trump laat hem weten: gij zijn mijn vriend niet, en uw vrienden al evenmin.
De EU zou dat met een aantal schurkenstaten ook zo moeten durven doen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:20   #9
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien geselt 'The Donald' de rest van de wereld wel maar dat belet niet dat zijn eerste doelstelling bij de presidentsverkiezingen was: Make America great again!

En zo geschiedde?

Fabelachtige record kwartaalcijfers onder Trump: America is great again



p.s.



Ik verhuis naar The States
Toch merkwaardig hoe mensen Trump maar krediet blijven geven over de goede economische resultaten. Dat is meestal het resultaat van een process dat lang voordien werd opgestart en waarvan de positieve effecten zich kunnen voordoen lang in een nieuwe ambstermijn van een opvolger.

Waar Trump wel meteen voor gezorgd heeft is een fikse stijging van de brandstofprijzen door zich als een olifant in porseleinwinkel te gedragen op het internationale toneel.

PS En ik ben al verhuisd naar de States.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 augustus 2018 om 11:21.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:27   #10
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Toch merkwaardig hoe mensen Trump maar krediet blijven geven over de goede economische resultaten. Dat is meestal het resultaat van een process dat lang voordien werd opgestart en waarvan de positieve effecten zich kunnen voordoen lang in een nieuwe ambstermijn van een opvolger.

Waar Trump wel meteen voor gezorgd heeft is een fikse stijging van de brandstofprijzen door zich als een olifant in porseleinwinkel te gedragen op het internationale toneel.

PS En ik ben al verhuisd naar de States.
A ja natuurlijk , Obama weg en met Trump gaat het ineens beter , natuurlijk allemaal dank zij Obama . Met IS zie je ook zoiets . Verschenen met Obama/Hillary, verdwenen met Trump. Maar ja die idiote Trump met z'n oranje haar en gekke twiets , kan toch niet dat die echt iets goed teweeg brengt?
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:31   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

20 %

De lire in vrije val

onstabiele politieke situatie, dus slecht investeringsklimaat

Hier komen brokken van. Ik hoop vooral Erdogan brokken, maar ik vrees eerst brokken voor alle turken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:35   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Toch merkwaardig hoe mensen Trump maar krediet blijven geven over de goede economische resultaten. Dat is meestal het resultaat van een process dat lang voordien werd opgestart en waarvan de positieve effecten zich kunnen voordoen lang in een nieuwe ambstermijn van een opvolger.

Waar Trump wel meteen voor gezorgd heeft is een fikse stijging van de brandstofprijzen door zich als een olifant in porseleinwinkel te gedragen op het internationale toneel.

PS En ik ben al verhuisd naar de States.


Even naar de 'Million Dollar Listing' kijken om een 'optrekje' te vinden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:38   #13
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Toch merkwaardig hoe mensen Trump maar krediet blijven geven over de goede economische resultaten. Dat is meestal het resultaat van een process dat lang voordien werd opgestart en waarvan de positieve effecten zich kunnen voordoen lang in een nieuwe ambstermijn van een opvolger.

Waar Trump wel meteen voor gezorgd heeft is een fikse stijging van de brandstofprijzen door zich als een olifant in porseleinwinkel te gedragen op het internationale toneel.

PS En ik ben al verhuisd naar de States.
Trump roept America first en hij terroriseert heel de wereld.
Het wordt tijd dat de wereld America met sancties straft.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:40   #14
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
A ja natuurlijk , Obama weg en met Trump gaat het ineens beter , natuurlijk allemaal dank zij Obama . Met IS zie je ook zoiets . Verschenen met Obama/Hillary, verdwenen met Trump. Maar ja die idiote Trump met z'n oranje haar en gekke twiets , kan toch niet dat die echt iets goed teweeg brengt?
Wanneer had Trump bevel gegeven om militaire operaties uit te voeren in Irak en Syrie? Die paar fusees die werden afgeschoten niet meegerekend he.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:44   #15
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wanneer had Trump bevel gegeven om militaire operaties uit te voeren in Irak en Syrie? Die paar fusees die werden afgeschoten niet meegerekend he.
Heeft er gewoon een paar andere generaals op gezet en gestopt met anti Asad rebellen geld te geven , groepen die met IS verbonden waren . Zo eenvoudig is dat . Oorlog voeren kost geld.
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:49   #16
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Heeft er gewoon een paar andere generaals op gezet en gestopt met anti Asad rebellen geld te geven , groepen die met IS verbonden waren . Zo eenvoudig is dat . Oorlog voeren kost geld.
Sorry maar IS was al in de verdrukking nog voor Trump zijn ambtstermijn begon. Als hij met de pluimen wil lopen zal hij het toch zelf mogen verdienen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 14:19   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

De Amerikaanse president Donald Trump doet veel dingen goed.

Citaat:
De razendsnel groeiende economie in de VS toont aan dat president Trump blijkbaar toch niet de gek is waarvoor hij ons door de Duitse media altijd verkocht wordt.
Gaat het daar allemaal dan zo voor de wind in dat Duitsland van tegenwoordig, ik denk het niet.

Ik schreef het al eerder maar ik blijf Trump het voordeel van de twijfel geven al klinkt wat hij doet voor velen in de oren zoals een slogan die hier vroeger ook de straten eens 'sierde': 'Eigen volk eerst!'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 augustus 2018 om 14:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 14:36   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Trump roept America first en hij terroriseert heel de wereld.
Het wordt tijd dat de wereld America met sancties straft.
Ja, lol !
Dat is gelijk vragen aan de landloper om de baron van het dorp kapot te concurreren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 16:24   #19
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, lol !
Dat is gelijk vragen aan de landloper om de baron van het dorp kapot te concurreren.
Bedrijven zijn niet verplicht om in het Wilde Westen te investeren.
Er zijn genoeg landen waar ze beter hun geld kunnen verdienen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 17:12   #20
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Sorry maar IS was al in de verdrukking nog voor Trump zijn ambtstermijn begon. Als hij met de pluimen wil lopen zal hij het toch zelf mogen verdienen.
Klopt niet , Obama zij zelf dat het nog een generatie ging duren om die te verslaan.
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be