Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2018, 20:58   #61
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het is niet Erdogan die het om zeep helpt. Dat zijn wijzelf in onze almachtige arrogantie. Irak en Libië zijn 'goed' verlopen. Syrië is serieus tegengevallen en we hebben onze kak terug ingetrokken. De betrouwbaarheid van het Westen is 0,0%. Turkije blijft als buurland van Syrië achter met onze brokken en doet wat zij het beste achten. De analyse van Robert Fisk die ik eerder in deze draad plaatste, schetst de situatie perfect.
Voor de rest spreken gij en uw geestesgenoten inzake deze materie nogal vanuit een buikgevoel...

Ik beweer nergens dat 'wij' (het Westen) het beter doen, of zo véél beter zijn.

Robert Fisk slaat inderdaad (vaak) spijkers met koppen.




Ik beschouw Erdogan op basis van z'n persoonlijkheid (z'n temperament, z'n karakter, z'n achtergrond, z'n culturele bagage, z'n ideologie) en z'n daden (ook woorden zijn daden).

En ik las (en herlas) ondermeer het boek "Masse und Macht" van Elias Canetti, in dezen een échte aanrader.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 21:30   #62
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
...

En ik las (en herlas) ondermeer het boek "Masse und Macht" van Elias Canetti, in dezen een échte aanrader.

Hier is het boek online te vinden:

http://www.irwish.de/PDF/Canetti-Masse+Macht.pdf
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 06:03   #63
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, die was van hetzelfde persoonlijkheidstype.

Als het u mocht interesseren:

Elias Canetti schreef over zo'n soort mensen een heel interessant boek: "Masse und Macht".

Dat boek is ook in het Nederlands vertaald, mocht u het Duits niet voldoende machtig zijn.
Bedankt voor de tip.

(Zou best kunnen dat mijn vader die tussen zijn boeken heeft staan, ik ga daar alvast eens tussen 'rommelen')
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 07:09   #64
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.093
Standaard

De spanningen lopen op en Trump heeft nog niets van zich laten horen.

citaat Telegraaf:
Amerikaanse ambassade in Ankara beschoten

ISTANBUL - Onbekenden hebben de ambassade van de Verenigde Staten in de Turkse hoofdstad Ankara met geweerschoten onder vuur genomen.
Dit meldden de Turkse media maandagochtend. De vier of vijf schoten werden afgevuurd vanuit een rijdende auto.
Enkele kogels raakten het raam van een wachtpost, maar niemand raakte gewond. Onbekend is om hoeveel schutters het gaat.
Ze slaagden erin te ontkomen. De politie is op zoek naar de daders en de witte wagen waarin ze zaten.

Op beelden van de omroep Haberturk is te zien dat agenten de schade aan een van de ingangen van het gebouw inspecteren.
Op de plek zijn ook patroonhulzen gevonden.
De Amerikaanse ambassade zou deze week dicht zijn in verband met de Eid al-Adha, het Offerfeest.
Het pand was, evenals het consulaat in Istanbul, al vaker het doelwit van militanten. De bedreigingen zijn legio.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2454...kara-beschoten

Laatst gewijzigd door cato : 20 augustus 2018 om 07:12.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 07:21   #65
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Erdogan heeft nu blijkbaar een grotere grip op de militairen dan voor de couppoging. En hij zal alerter zijn.
als zijn kassa leeg is, dan is dat ook gedaan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 08:38   #66
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Erdogan blijft Trump uitdagen

Citaat:
Op een partijcongres gooit de Turkse president Erdogan bloemen naar zijn juichende aanhangers.
Het zal 'The Donald' alvast aan het denken zetten in de zin van: waar kwam het gevaar eigenlijk ook weer vandaan, Noord Korea??

Blijkbaar niet want het komt met de stoomboot uit Turkije aanwaaien, het gevaar. (ook voor de EU)

Beiden zijn op zoek naar een plek op het wereldtoneel, Turkije nog meer dan de VS want die staan al jaren op dat toneel.

Het probleem tijdens die zoektocht is dat ze niet weten met wie juist banden te smeden en dan krijg je problemen.

Europa zal moeten opletten voor de uitdaging van de autocraten en dictators die het spel willen spelen.

Het is alvast stof tot nadenken tijdens het 'opentrekken' van een fles "Château Haut-Brion"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 09:00   #67
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als zijn kassa leeg is, dan is dat ook gedaan.
Als de munt een half jaar op dit niveau blijft hangen, is het sowieso grote problemen voor erdogan.

Duurdere diesel
Duurder voedsel
Duurdere medicatie
Duurdere electronica
enz....kortom, een hele grote opstoot van inflatie. En dus veel minder koopkracht voor de Turk.

Maargoed, die zullen tot Allah bidden voor hulp. En Allah zal wel een buitenlandse vrijand aanduiden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 10:03   #68
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als de munt een half jaar op dit niveau blijft hangen, is het sowieso grote problemen voor erdogan.

Duurdere diesel
Duurder voedsel
Duurdere medicatie
Duurdere electronica
enz....kortom, een hele grote opstoot van inflatie. En dus veel minder koopkracht voor de Turk.

Maargoed, die zullen tot Allah bidden voor hulp. En Allah zal wel een buitenlandse vrijand aanduiden.
Daar vergis je je zwaar in Tavek, denk ik.

Of Turkije is toch niet zo achterlijk als menig bananenrepubliek in midden en Zuid Amerika. Misschien weet Ne Kan hier hier een passend antwoord op te vinden..

In Suriname -waar ik woon - is onder de de laatste regeerperiode van Bauta de levensstandaard voor de middenklasse in de stad- met 60% gedaald, er was een grote midden klasse, 10 jaar geleden. Armen uit het het binnenlandd tellen eigelijk niet mee; die menen leven autarkisch, leven van landbouw en jacht hebben allemaal een gratis dak boven hun hoofd voor hun 25 jaar. Noem het desnoods een hut, je kan er slapen, koken,en je benen strekken, de rest doe je maar buiten tussen de palmbomen. En bovenal beschikken over scholing, en gratis primaire medische hulp. Zelf heb ik in die recessie periode enige net boven de broodgrens geleefd, ben er nu gelukkig weer uit. Toen ik erheen emigreerde was het een welvarend land, ca 10 jaar geleden, er was destijds een (groot) gebrek aan arbeiders, de kranten stonden vol met vacatures. Nu dus niet meer !

Heden:Toch blijft de de helft van de bevolking, vooral die armen, maar ook verarmde middenklasse die man steunen. Reden hij heeft charisma en daar kicken die paupers op. Vlak voor de verkiezingen worden de ambtenarensalarissen met 25% verhoogd en worden tegen bijna gratisprijzen kavels weggeven in key kiesdistricten. Het staat in de sterren geschreven dat daarna weer een inflatiegolf volgt.

-------Liever een charismatisch leider met een half lege maag en een lekkend dak, dan een goed bestuurder met een volle maag. Moeilijk voor te tellen, maar zo zijn die mensen nu eenmaal. Men is het allemaal gewend geraakt -in die korte tijd- en zonder die grote god & leider; zonder hem hebben ze misschien helemaal niets; denken ze.

Trouwens kijk wat gaande is in Venezuela..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 augustus 2018 om 10:27.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 10:10   #69
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als de munt een half jaar op dit niveau blijft hangen, is het sowieso grote problemen voor erdogan.

Duurdere diesel
Duurder voedsel
Duurdere medicatie
Duurdere electronica
enz....kortom, een hele grote opstoot van inflatie. En dus veel minder koopkracht voor de Turk.

Maargoed, die zullen tot Allah bidden voor hulp. En Allah zal wel een buitenlandse vrijand aanduiden.
met de maatregelen die Erdogan trof kan het alleen nog maar erger gaan met die munt, hij heeft net het omgekeerde gedaan van wat hij economisch gezien had moeten doen ... hij duwt zelf de Lyra nog naar beneden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 10:23   #70
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
met de maatregelen die Erdogan trof kan het alleen nog maar erger gaan met die munt, hij heeft net het omgekeerde gedaan van wat hij economisch gezien had moeten doen ... hij duwt zelf de Lyra nog naar beneden ...
Zolang de reactie van Turkije op de economische aanval op het land slechts economisch blijft zal het moeilijk blijven voor Turkije te weerstaan aan de aanval.

Volgens mij gaat de VS het nooit zover laten komen dat Turkije uit de NATO stapt. Nog eerder zullen ze Gulen uitleveren in ruil voor die CIA evangelische priester. Kunnen zowel Erdogan als Trump overwinning claimen.

Maar we zullen zien. Turkije uit de NATO zou ik niet betreuren. En voor de Turkse onafhankelijk is het ook een goede zaak.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 augustus 2018 om 10:27.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 10:36   #71
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zolang de reactie van Turkije op de economische aanval op het land slechts economisch blijft zal het moeilijk blijven voor Turkije te weerstaan aan de aanval.
Jammer dan; van Tomm verneem ik op dit forum steeds weer geweldig nieuws hoe ze in de Centraal Aziatische republieken van de de voormalig Sovjet Republieken de Islam op zijn retour proberen te krijgen.


Erdogan moet gewoon weg, mensen die met een fake coup + middels referendum op referendum - tot zowaar in den eeuwige wensen te blijven regeren -met hun gekke islamitische regeltjes horen in de cel thuis; Zie Morsi. (Egypte)

Morsi was alleen niet zo slim als Al Sisi; eerste ging meteen grondig te werk.

Trouwens Trump is Amerika niet, anders was Syrië allang vernietigd, tenminste als hij deep state zijn zin had gegeven..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 augustus 2018 om 10:39.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2018, 18:45   #72
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Erdogan doet mij denken aan Mussolini.

En dat niet alleen omdat hij een alliantie met de Grijze Wolven aanging.


Hoe vroeger z'n lijk ergens aan een vijgenboom in Izmir of een balkon in Diyarbakir hangt te bungelen, hoe beter.

Ik gun het de PKK/YPG van harte.
Alsof de PKK zo'n grote democraten zijn

En vertel eens, wie moet Erdogan dan vervangen als zijn lijk aan een vijgenboom bengelt? De CHP, die al lang voor Erdogan allianties aanging met de 'grijze wolven'? De HDP die 10% van de bevolking vertegenwoordigd?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 07:01   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Alsof de PKK zo'n grote democraten zijn

En vertel eens, wie moet Erdogan dan vervangen als zijn lijk aan een vijgenboom bengelt? De CHP, die al lang voor Erdogan allianties aanging met de 'grijze wolven'? De HDP die 10% van de bevolking vertegenwoordigd?

Er zal toch ergens wel één Turk(se) rondlopen die in staat is het land en z'n bevolking uit de miserie te helpen, nee?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 07:38   #74
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er zal toch ergens wel één Turk(se) rondlopen die in staat is het land en z'n bevolking uit de miserie te helpen, nee?

Waren ze al niet allemaal 'gebrainwashed?'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 08:10   #75
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Zijn ze misschien bevangen (gevangen) door psychologische oorlogsvoering?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 09:24   #76
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Is het de bedoeling een economische crisis uit te lokken die veel verder gaat dan Turkije?. Volgens sommige analisten wel.

Be alarmed.

Citaat:

“Powell and the Fed know very well what they are doing. They are ratcheting up the dollar screws to precipitate a major new economic crisis across the emerging world, most especially from key Eurasian economies such as Iran, Turkey, Russia and China.”

“…as the world begins to feel for the first time since 2008 real dollar shortages, meaning a much higher cost to borrow more dollars to refinance old dollar debt. The peak for total emerging market dollar debt falling due comes in 2019, with more than 1.3 trillion dollars maturing.”

“The Fed is weaponizing the US dollar and the preconditions are in many ways similar to that during the 1997 Asia crisis. Then all it needed was a concerted US hedge fund attack on the weakest Asian Tier economy, the Thai Baht to trigger collapse across most of South Asia to South Korea and even Hong Kong. Today the trigger is Trump and his bellicose tweets against Erdogan.”

(The attack has now expanded from the Turkish lira to the Brazilian real.)

“All it took was a series of trade provocations against the huge China economy, political provocations against the Turkish government, new groundless sanctions against Russia, and banks from Paris to Milan to Frankfurt to New York and anyone else with dollar loans to higher risk emerging markets began the rush for the exit. The Lira collapses as a result of near panic selling, or the Irancurrency crisis, the fall of the Russian ruble. All reflects the beginning, as likely does the decline in the China Renminbi, of a global dollar shortage.”

Laatst gewijzigd door Bach : 22 augustus 2018 om 09:25.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 09:44   #77
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
De Turken hebben getracht om de Armeniërs uit te roeien en hun grondgebied te annexeren, nu gaan ze hetzelfde proberen te doen met de Koerden. Ik denk echter niet dat ze die er zolder zware stukken onder gaan krijgen, die Peshmerga zijn geen doetjes. Ik vraag me af hoe het feitelijk gekomen is dat die Koerden, die nu verspreid over verschillende landen leven, geen eigen land hebben.
Sykes-Picot verdrag.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 12:09   #78
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Waren ze al niet allemaal 'gebrainwashed?'
Neen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 14:44   #79
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Ik ga u een vernedering besparen Parcifal. Het is niet moeilijk te bewijzen dat uw conspiracy theorie uit de lucht gegrepen is. Reeds 23 juli, 1 dag voor de Russische Twitter, rapporteerde de VS media reeds over de intentie van Trump om de security clearance van Brennan en een paar anderen ongedaan te maken. Het Twitter bericht doet niet meer als herhalen wat in de VS media verscheen. Misschien probeert uw bron u te manipuleren? U had dat beter eerst nagegaan.

Zie rapport van Kevin Breuninger op CNBC op 23 juli 2018

U had dat zelf eerst kunnen nagaan natuurlijk....

Hier het bewijs dat het een anti Russisch propaganda item betreft:

https://www.cnbc.com/2018/07/23/trum...officials.html

Morgen weer een andere leugen, manipulatie of misleiding van het publiek natuurlijk.....zo gaat dat.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 augustus 2018 om 14:54.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 15:20   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De Amerikaanse president Donald Trump doet veel dingen goed.



Gaat het daar allemaal dan zo voor de wind in dat Duitsland van tegenwoordig, ik denk het niet.

Ik schreef het al eerder maar ik blijf Trump het voordeel van de twijfel geven al klinkt wat hij doet voor velen in de oren zoals een slogan die hier vroeger ook de straten eens 'sierde': 'Eigen volk eerst!'
Wat denk je dat Clinton bedoelde met zijn "America first"?

Eigen volk eerst is alleen in Belgie - het land der onnozelaars, een misdaad.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be