Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 21 maart 2011, 19:10   #301
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dus mannen mogen zich niet mengen in dat conflict?
Mannen mogen zich uiteraard mengen in het debat. Maar als mannen onder een vrouwennick beginne posten met de melding dat ze hun hoofddoek uit vrije wil dragen.....waar staan we dan wat serieus debateren betreft?
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 21 maart 2011, 19:13   #302
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Mannen mogen zich uiteraard mengen in het debat. Maar als mannen onder een vrouwennick beginne posten met de melding dat ze hun hoofddoek uit vrije wil dragen.....waar staan we dan wat serieus debateren betreft?
Dat is toch zowat altijd het linkse niveau?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 21 maart 2011, 19:14   #303
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik denk dat het niet echt past om hier deze PM's te gaan posten, al zou ik het heel graag doen. Mij lijkt het dan een aanval ipv een oproep tot duidelijkheid. Zoals ik eerder aanhaalde komt het er op neer dat men mij verdenkt van een dubbelnick van Sugar te zijn, evenals Quasix die daarvoor al een ban heeft. Als men dit besluit neemt heeft Sugar een permban ipv een maand ikzelf een permban en Quasix ook een permban dit omwille van hun idiote vermoedens???
Suqar was een dubbelnick van Uh-Huh, die permanent geband werd omwille van een probleem met een andere forummer (Duikboot).
Of dat al dan niet terecht is, daar wil ik me niet over uitspreken. De nick Uh-Huh vond ik nog een toffe figuur.

Suqar zou dus sowieso een permanente ban moeten hebben. Ze is overigens nooit van het forum weggeweest en ik weet dat het tegelijkertijd aanmaken van meerdere dubbelnick haar strategie was om de permanente verbanning te omzeilen...

Of jij een dubbelnick bent of niet, moeten de mods toch duidelijk kunnen aantonen?

Als je informatica-gegevens (ip?) gelijkaardig zijn als die van Uh-huh, Suqar en haar andere dubbelnicks, is het duidelijk.

Als je surft onder één of ander ip-dekmantel, is het duidelijk dat je iets te verbergen hebt.

Het lijkt me dat de moderatie over voldoende technische gegevens kan beschikken om vermoedens van een dubbelnick hard te maken en de kans op verkeerde inschattingen daardoor onbestaande is?

Het lijkt me tevens het beste om dit probleem gewoon te bespreken met de moderatie, ipv het in het openbaar te maken. Dat zet kwaad bloed.
Het kan bovendien toch niet zo moeilijk zijn om te bewijzen dat je niet Uh-Huh bent. Desnoods neem je plaats achter een webcam ofzo.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 maart 2011 om 19:16.
Groentje-18 is offline  
Oud 21 maart 2011, 19:18   #304
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Laat de banhamer van de moderatie duidelijkheid scheppen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 21 maart 2011, 19:19   #305
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Suqar was een dubbelnick van Uh-Huh, die permanent geband werd omwille van een probleem met een andere forummer (Duikboot).
Of dat al dan niet terecht is, daar wil ik me niet over uitspreken. De nick Uh-Huh vond ik nog een toffe figuur.

Suqar zou dus sowieso een permanente ban moeten hebben. Ze is overigens nooit van het forum weggeweest en ik weet dat het tegelijkertijd aanmaken van meerdere dubbelnick haar strategie was om de permanente verbanning te omzeilen...

Of jij een dubbelnick bent of niet, moeten de mods toch duidelijk kunnen aantonen?

Als je informatica-gegevens (ip?) gelijkaardig zijn als die van Uh-huh, Suqar en haar andere dubbelnicks, is het duidelijk.

Als je surft onder één of ander ip-dekmantel, is het duidelijk dat je iets te verbergen hebt.

Het lijkt me dat de moderatie over voldoende technische gegevens kan beschikken om vermoedens van een dubbelnick hard te maken en de kans op verkeerde inschattingen daardoor onbestaande is?

Het lijkt me tevens het beste om dit probleem gewoon te bespreken met de moderatie, ipv het in het openbaar te maken. Dat zet kwaad bloed.
Het kan bovendien toch niet zo moeilijk zijn om te bewijzen dat je niet Uh-Huh bent. Desnoods neem je plaats achter een webcam ofzo.
Ik ben laneg tijd moderator geweest op een Nederlands forum en ook voor K2 (televisie).
Een nieuw IP adres aanmaken is echt wel kinderspel, dus daar kan je u als mod niet op vastpinnen.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 21 maart 2011 om 19:20.
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 21 maart 2011, 19:24   #306
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Moest het "mijn" forum zijn zou ik iedereen die onder een schuilnaam post gewoon bannen:
iedereen in eigen naam en daarmee basta !

Zo stelde ik ook ooit voor om bannelingen die eigenlijk graag eens zouden terugkeren dit nte laten doen in eigen naam om hen ervan te weerhouden zich te amuzeren met "spelletjes" zoals dit hier...

voor mijn part kan er een "playground" zijn toegankelijk voor de meest waanzinnige anonymussen in K&K, maar laat diezelfde mensen niet toe met een alias te posten op "serieuze" subfora...

Het is misschien wel zo dat er niet genoeg onzin op de wereld is - maar laat het ons dan duidelijk in de rubriek die daarvoor passend is steken.

Voor diegenen die geen "andere meningen" kunnen verdragen en zich dan onbehoorlijk gaan gedragen zijn er voldoende fora met posters die zich graag aansluiten bij hun grote gelijk...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 21 maart 2011, 19:25   #307
Arbiter
Global Moderator
 
 
Arbiter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2010
Berichten: 1.019
Standaard

Geachte forummers,

Allereerst trekken sommigen hier conclusies die zij niet mogen en kunnen trekken zolang één en ander niet is opgehelderd. De situatie is eenvoudig en helder:

Er is door ons geconstateerd dat een aantal nicknames berichten verstuurt vanuit één en hetzelfde IP-adres. Onder deze nicknames bevinden zich de namen van verbannen forummers. Normaal gesproken is dit voldoende om alle nicknames te verbannen wegens 'dubbelnick om een ban te omzeilen'. Soms twijfelen wij. Bijvoorbeeld omdat wij bepaalde forummers al heel lang kennen én hun vriendschappen, en vermoeden dat deze bij elkaar op bezoek zijn. Zo kunnen er ook nog andere redenen zijn. In dat geval vragen wij per PB opheldering (dit moeten wij niet) en in alle gevallen - tot nu toe - hebben wij deze zonder omhaal gekregen.

Wij twijfelden ook in deze kwestie en hebben de betreffende nicknames daarom vriendelijk om opheldering gevraagd. Het antwoord dat wij ontvingen was zo ongeveer dat wij ons met onze eigen zaken moesten bemoeien. Het volgende bericht was nog even vriendelijk maar dringender maar in plaats van opheldering te verschaffen is déze draad geopend mét vrijgeving van een aantal aangegeven namen.

Nogmaals, het had volstaan antwoord te geven op onze vragen door aan te geven welke van deze namen de hoofdnick(s) is/zijn en welke de dubbelnicks.
Dat kan nog steeds maar niet lang meer. Doordat er op deze manier gereageerd wordt kunnen wij bijna niet anders dan de conclusie trekken dat het hier om één en dezelfde persoon gaat.

Met vriendelijke groet,
Arbiter
Arbiter is offline  
Oud 21 maart 2011, 19:34   #308
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Moest het "mijn" forum zijn zou ik iedereen die onder een schuilnaam post gewoon bannen:
iedereen in eigen naam en daarmee basta !
Dat is uiteindelijk de kracht van FB, ieder heeft zijn naam en daar kan je niet onderuit (wat ook vervelend is omdat iedereen je kan vinden maar soit).

Een forum is een gunst van de mods en geen recht, en uiteindelijk vind ik dan nog wel dat ze serieuze handschoenen aantrekken. Op andere fora vlieg je veel sneller, zonder verhaal te mogen maken.
CyberpunX is offline  
Oud 21 maart 2011, 19:40   #309
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Geachte forummers,

Allereerst trekken sommigen hier conclusies die zij niet mogen en kunnen trekken zolang één en ander niet is opgehelderd. De situatie is eenvoudig en helder:

Er is door ons geconstateerd dat een aantal nicknames berichten verstuurt vanuit één en hetzelfde IP-adres. Onder deze nicknames bevinden zich de namen van verbannen forummers. Normaal gesproken is dit voldoende om alle nicknames te verbannen wegens 'dubbelnick om een ban te omzeilen'. Soms twijfelen wij. Bijvoorbeeld omdat wij bepaalde forummers al heel lang kennen én hun vriendschappen, en vermoeden dat deze bij elkaar op bezoek zijn. Zo kunnen er ook nog andere redenen zijn. In dat geval vragen wij per PB opheldering (dit moeten wij niet) en in alle gevallen - tot nu toe - hebben wij deze zonder omhaal gekregen.

Wij twijfelden ook in deze kwestie en hebben de betreffende nicknames daarom vriendelijk om opheldering gevraagd. Het antwoord dat wij ontvingen was zo ongeveer dat wij ons met onze eigen zaken moesten bemoeien. Het volgende bericht was nog even vriendelijk maar dringender maar in plaats van opheldering te verschaffen is déze draad geopend mét vrijgeving van een aantal aangegeven namen.

Nogmaals, het had volstaan antwoord te geven op onze vragen door aan te geven welke van deze namen de hoofdnick(s) is/zijn en welke de dubbelnicks.
Dat kan nog steeds maar niet lang meer. Doordat er op deze manier gereageerd wordt kunnen wij bijna niet anders dan de conclusie trekken dat het hier om één en dezelfde persoon gaat.

Met vriendelijke groet,
Arbiter
Bannen die arrogante hap.
Hoomer is offline  
Oud 21 maart 2011, 19:42   #310
Arbiter
Global Moderator
 
 
Arbiter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2010
Berichten: 1.019
Standaard

Over deze kwestie is nu voldoende gesproken. Deze draad wordt gesloten.
Arbiter is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be