Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2018, 13:17   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik ben heel erg tegen religieuze symbolen die al te opzichtig zouden aanwezig zijn in het straatbeeld. En al zeker tegen zulke dingen, als die onze basiswaarden van m=v aantasten.
Maar dat is mijn politieke visie.

Wat die daders deden, was geen politiek, maar criminaliteit.
Geweld moet altijd streng gestraft worden; geweld tegen minder weerbaren, nog strenger.

Ik hoop dat er meer duidelijkheid komt over deze zaak. Net zoals in andere geweldsdelicten, begaan door eender wie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 13:44   #22
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Waar ik het met u over eens ben is, dat die daders niet het minste recht hadden te doen wat ze gedaan hebben, zelfs als die vrouw moslima is.

Vergis u niet, ik vind het helemaal niet plezant dat dat met die vrouw gebeurd is. Maar, en daar zijn we het niet over eens (agree to disagree), de ideologie van die vrouw speelt wel degelijk een rol in het medeleven hebben voor een moslimslachtoffer. En laat ik u eerlijk zeggen, het is afschuwelijk dat dat zo is.
Inderdaad, over medeleven laten afhangen van de ideologie van slachtoffers, daar zijn we het in dit geval niet over eens!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 14:09   #23
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De daders kunnen Jan en Piet zijn maar het opsnijden lijkt me toch meer een moslim ding of eventueel oost europees. Het zou me niets verwonderen als het moslims van een andere variant waren die hun zin niet kregen, als het niet zo is gaan we het wel horen.
We zouden verschieten wat voor Belgisch krapuul er ook nog bestaat. Ik herinner me nog een geval van een koppel uit Luchtbal en een vriend. De vrouw lokte een onschuldige man naar hun appartement door hem te verleiden en eens in het appartement sloegen haar vriend en zijn accomplice hem dood. Geen teken van berouw in de rechtzaal noch bij de reconstructie. Allemaal autochtonen die het deden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 juli 2018 om 14:10.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 15:18   #24
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat die daders deden, was geen politiek, maar criminaliteit.
Geweld moet altijd streng gestraft worden; geweld tegen minder weerbaren, nog strenger.
En psychisch geweld? Is dat toegelaten?
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 15:32   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
We zouden verschieten wat voor Belgisch krapuul er ook nog bestaat. Ik herinner me nog een geval van een koppel uit Luchtbal en een vriend. De vrouw lokte een onschuldige man naar hun appartement door hem te verleiden en eens in het appartement sloegen haar vriend en zijn accomplice hem dood. Geen teken van berouw in de rechtzaal noch bij de reconstructie. Allemaal autochtonen die het deden.
Jimmy Bosmans, denk ik, iets dergelijks.

Zijn compagnon in die moorden heeft later in de gevangenis zijn celgenoot vermoord, omdat die aan zijn chocolade gezeten had. Was zo'n klein ventje, je zou het hem niet gegeven hebben.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 15:47   #26
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jimmy Bosmans, denk ik, iets dergelijks.

Zijn compagnon in die moorden heeft later in de gevangenis zijn celgenoot vermoord, omdat die aan zijn chocolade gezeten had. Was zo'n klein ventje, je zou het hem niet gegeven hebben.
Amai!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 17:50   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Als het waargebeurde feiten zijn dan kan je niet anders dan het voorval streng veroordelen.

Langs de andere kant moeten we ook denken aan al die kinderen/meisjes/vrouwen die géén moslima zijn en die in de wereld hetzelfde meegemaakt hebben soms met een nog veel dramatischer afloop.

Begrijpt u mij niet verkeerd, ik wil het voorval zeker niet 'mooipraten'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juli 2018 om 17:50.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 18:54   #28
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dit lijkt me het gedrag van gestoorden, anders hadden ze wel een man aangevallen want moslim vrouwen zijn evengoed de slachtoffers hier. Er waren racistische beledegingen maar het is niet duidelijk of dit over haar huidskleur of godsdienst ging, opnieuw krijgen we onvolledige informatie van de media.
Inderdaad, de media voelt precies geen behoefte om er verder onderzoek aan te wijden! Ook als het lompe autochtonen zouden zijn mag dit zeker duidelijk door de pers worden aangepakt! Daarmee zouden lieden die tot hetzelfde in staat zijn wellicht eventjes nadenken! Zoals je hierboven al schreef, de vrouw is zelf een slachtoffer van de haar opgedrongen godsdienst! Hadden ze dan maar een allochtoon krapuultje in elkaar geslagen!
Raar dat er geen verder nieuws komt...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 20:35   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
En psychisch geweld? Is dat toegelaten?
Daar mag ik van mijn heksie perfeksie niet op antwoorden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 22:46   #30
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, de media voelt precies geen behoefte om er verder onderzoek aan te wijden! Ook als het lompe autochtonen zouden zijn mag dit zeker duidelijk door de pers worden aangepakt! Daarmee zouden lieden die tot hetzelfde in staat zijn wellicht eventjes nadenken! Zoals je hierboven al schreef, de vrouw is zelf een slachtoffer van de haar opgedrongen godsdienst! Hadden ze dan maar een allochtoon krapuultje in elkaar geslagen!
Raar dat er geen verder nieuws komt...
Inderdaad. Het artikel is zelfs verwijderd van de HLN-website. Het zou mij niet verwonderen dat het allemaal weer leugens zijn. Het zou niet de eerste keer zijn.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 07:57   #31
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...t-in-wallonie/

Kun je veel vd islam religie / gewoonten niet verteren maar dit is een weerloze vrouw toetakelen. Hopelijk geen aanzet tot meer en grotere pogroms. Schuld hieraan - vind ik althans - de niet aflatende politieke correctheid die, in feite, een discriminerend effect heeft. En de gevolgen daarvan geven dan aanleiding tot zoiets.

Dat is gebeurd na dit. In Walenland gaat men zo niet over zich heen laten lopen als bij ons vermoed ik. Oog om oog, tand om tand is het daar. Er loopt daar genoeg volk rond dat niets te verliezen heeft.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 08:14   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

En verder ...

Halil A. (25) verkracht 12-jarig meisje, stalkt en bedreigt maanden lang, krijgt slechts 3 jaar cel

Citaat:
Halil A. uit Hilversum is een grote sterke volwassen kerel. Dus dacht hij op een dag: ‘Kom, ik ga eens via Instagram op zoek naar een 12-jarig meisje om te manipuleren zodat ik haar kan dwingen om me seksueel te bevredigen‘, want dat is wat sterke volwassen kerels in Hilversum kennelijk weleens doen.
Het gevaar komende uit welke kant dan ook schuilt zelfs niet meer achter een klein hoekje.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 08:35   #33
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
We zouden verschieten wat voor Belgisch krapuul er ook nog bestaat. Ik herinner me nog een geval van een koppel uit Luchtbal en een vriend. De vrouw lokte een onschuldige man naar hun appartement door hem te verleiden en eens in het appartement sloegen haar vriend en zijn accomplice hem dood. Geen teken van berouw in de rechtzaal noch bij de reconstructie. Allemaal autochtonen die het deden.
Natuurlijk komen onder alle bevolkingsgroepen criminelen voor, moet dit als een argument dienen en zo ja, waarvoor?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 09:02   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk komen onder alle bevolkingsgroepen criminelen voor, moet dit als een argument dienen en zo ja, waarvoor?
Zou dat ook niet komen door, dat er veel mensen al meer en meer immuun aan geworden zijn, al dat geweld alle dagen.

Laat ik het dan ook een beetje doorschuiven naar de vele TV/film-series waar er voor, dat het eerste reclameblok van een klein kwartiertje zich weet aan te melden, er al minstens 300 doden gevallen zijn.

Daarbij is het ook de taak van de ouders/opvoeders om uit te leggen aan 'hun' kroost dat het in dat geval om acteurs/actrices gaat die nadien terug rechtstaan en hun weg gewoon verder zetten, in real life ligt dat even iets anders.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 09:19   #35
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, over medeleven laten afhangen van de ideologie van slachtoffers, daar zijn we het in dit geval niet over eens!
Agree to disagree, zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen . Ik ben er niet gelukkig mee dat het zo is, maar ze hebben zóveel mispeuterd, dat het een reflex wordt. Maar zoals gezegd, laten we het erover eens zijn dat we hieromtrent verschillende meningen hebben...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 11:35   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Het medeleven met die islamitische siert jullie. Hopelijk hebben jullie evenveel mdeleven met ELKE Westerse vrouw die door islamieten wordt aangerand/verkracht/verminkt/vermoord.
In concreto, wat islamieten zaaien, oogsten ze.
Dit fait divers laat me dan ook volledig koud. Enkel het juichen laat ik, in tegenstelling tot islamieten bij Westerse slachtoffers, achterwege.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 11:37   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het medeleven met die islamitische siert jullie. Hopelijk hebben jullie evenveel mdeleven met ELKE Westerse vrouw die door islamieten wordt aangerand/verkracht/verminkt/vermoord.
In concreto, wat islamieten zaaien, oogsten ze.
Dit fait divers laat me dan ook volledig koud. Enkel het juichen laat ik, in tegenstelling tot islamieten bij Westerse slachtoffers, achterwege.
Waarom denkt ge dat het niet zo is ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 11:41   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom denkt ge dat het niet zo is ?
Omdat hier geen +500 draden per dag worden opgestart? Voor elke Westerse vrouw in Europa die per dag door isalmieten wordt lastiggevallen eentje?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 juli 2018 om 11:42.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 12:04   #39
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het medeleven met die islamitische siert jullie. Hopelijk hebben jullie evenveel mdeleven met ELKE Westerse vrouw die door islamieten wordt aangerand/verkracht/verminkt/vermoord.
In concreto, wat islamieten zaaien, oogsten ze.
Dit fait divers laat me dan ook volledig koud. Enkel het juichen laat ik, in tegenstelling tot islamieten bij Westerse slachtoffers, achterwege.
Ik heb geen " medeleven met een islamitische" maar met een vrouw die omwille van kledij gemolesteerd werd. Te gek voor woorden dat het een gevolg zou zijn, haast verdiend, van wat haar broeders doen!
Hier moet iedere vrouw veilig over straat kunnen ongeacht levensovertuiging! U doet hetzelfde als diemoslim broeders, u keurt geweld op vrouwen goed op basis van uw overtuigingen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 12:06   #40
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zou dat ook niet komen door, dat er veel mensen al meer en meer immuun aan geworden zijn, al dat geweld alle dagen.

Laat ik het dan ook een beetje doorschuiven naar de vele TV/film-series waar er voor, dat het eerste reclameblok van een klein kwartiertje zich weet aan te melden, er al minstens 300 doden gevallen zijn.

Daarbij is het ook de taak van de ouders/opvoeders om uit te leggen aan 'hun' kroost dat het in dat geval om acteurs/actrices gaat die nadien terug rechtstaan en hun weg gewoon verder zetten, in real life ligt dat even iets anders.
Nee, dat denk ik niet want dan moet je vooral de media gaan afschaffen
Kinderen die geen onderscheid kunnen maken tussen film en realiteit moet je naar ketnet laten kijken en niets anders
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be