Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2019, 16:21   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Sommige van die dag/nachtwinkels slagen erin een vast klantenbestand op te bouwen. Ik ken er eigenlijk een heel goeie, van een pakistaan, en die noemt de zijne afroasia shop ofzoiets. Ik weet niet wat hij aan de afro's biedt maar voor de Pakistanen heeft die altijd het laatste en de crème de la crème in huis. En het is halal. Bv. het bespaart mij de rit naar Rotterdam om een doos verse mithai te halen. Ik ben wel nooit zelf naar binnen geweest want de uitbater is een vriend van m'n vader etc
Veel allochtonen of moslims doen hun boodschappen ook bij de lokale man om ook mee de eigen gemeenschap te steunen. We kunnen moeilijk Lidl rijk maken.

Maar boekhouders die de truken van de foor kennen geldt toch evengoed voor autochtonen. Begrijp niet wat dat met wel of niet failliet gaan heeft te maken.
Ik heb wel wat opmerkingen.
1) de nachtwinkels zijn de grootste afnemers van de Colruyt.
Dus alles wat je in de nachtwinkel gekocht zult hebben, komt van degene die je niet rijk wilde maken. Wat je dus uitdrukkelijk wel aan het doen bent.
2) de nachtwinkel draait te weinig omzet om personeel normaal te betalen. 250 a 350€ is de omzet per nacht. Daar schiet nauwelijks 50€ aan over. Het personeel is mede vennoot participant en dus aansprakelijk voor zijn eigen bijdragen. In het beste geval is zijn loon 800€ .
3) een voedingswinkel moet om leefbaar te zijn 500000€ omzet halen per jaar.
Niet 1 nachtwinkel haalt dat. Meestal zijn er 2 a 3 + een dagwinkel van dezelfde eigenaar. Samen halen ze de verwachting nog steeds niet.

Tis maar dat je het weet dat je eigen gemeenschap in armoede stort door ze op die manier verder te "steunen".
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 juni 2019 om 16:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 10:32   #42
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nooit eerder waren er in ons land zoveel faillissementen als dit jaar.

Een stijging van 72,9% in Vlaanderen.
Een stijging van 126,4% in Wallonië.

Nooit eerder gezien!

Het lijkt er op dat zowat alles faalt in het moderne leven met allerlei regeltjes, autoverbod, kleine startups met trottinetten en noem maar op.
in A'pen, bv turnhoutsebaan, gaan alle kappers, pitabars, gsm-winkeltjes (lees witwaswinkeltjes) na maximaal 2j failliet. dat is doorgaans de moment dat de belastingen de 1e keer langskomen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 11:37   #43
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Eigenlijk is het net andersom, maar soit.
Leraars mogen niets meer maar moeten des te meer.

Ze mogen enkel nog doen wat ze wordt opgelegd, zich laten uitmaken, slagen inkaseren en voor de rest vooral zwijgen en alles lijdzaam ondergaan.

Vroeger was dat wel wat anders.
Iemand die ik ken haar dochter was 3 jaar terug vol idealisme in het onderwijs gestapt. Na 2 jaar had ze het totaal ontgoocheld gehad en is naar de privé gaan werken.

Onhandelbare, onbeschofte varkens van kinderen die menen dat alles toegelaten is. Treed je streng op krijg je last met de ouders en de directeur.
De grote verantwoordelijken zijn de ouders die zulke varkens miskweken.

In mijn tijd was er respect zo niet kreeg je oorvegen. Ging je thuis je beklag maken kreeg je er nog een oorveeg bij, nu stappen ze naar de advocaat!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 12:40   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
in A'pen, bv turnhoutsebaan, gaan alle kappers, pitabars, gsm-winkeltjes (lees witwaswinkeltjes) na maximaal 2j failliet. dat is doorgaans de moment dat de belastingen de 1e keer langskomen
Je ziet dat nu overal he?

Dat is een epidemie momenteel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 21:47   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.262
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Sommige van die dag/nachtwinkels slagen erin een vast klantenbestand op te bouwen. Ik ken er eigenlijk een heel goeie, van een pakistaan, en die noemt de zijne afroasia shop ofzoiets. Ik weet niet wat hij aan de afro's biedt maar voor de Pakistanen heeft die altijd het laatste en de crème de la crème in huis. En het is halal. Bv. het bespaart mij de rit naar Rotterdam om een doos verse mithai te halen.
En er zijn Chinese restaurants die al 20 jaar en meer met dezelfde uitbaters draaien.
Uitzonderingen bevestigen de regel. Oh, de Phoenix Garden in Vilvoorde als persoonlijk ervaringspunt.
Citaat:
Ik ben wel nooit zelf naar binnen geweest want de uitbater is een vriend van m'n vader etc
Ik ben heel blij met uw 2de hands informatie
Citaat:
Veel allochtonen of moslims doen hun boodschappen ook bij de lokale man om ook mee de eigen gemeenschap te steunen. We kunnen moeilijk Lidl rijk maken.
Importeren die moslims dan rechtstreeks uit Saoedi Arabië?
Citaat:
Maar boekhouders die de truken van de foor kennen geldt toch evengoed voor autochtonen. Begrijp niet wat dat met wel of niet failliet gaan heeft te maken.
U begrijpt dat niet, niet verbazingwekkend.
Er nu eenmaal een groot verschil tussen iemand die hard racist kan roepen en ambtenaren slapeloze nachten kan bezorgen en iemand die falen als schande ziet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 09:12   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nooit eerder waren er in ons land zoveel faillissementen als dit jaar.

Een stijging van 72,9% in Vlaanderen.
Een stijging van 126,4% in Wallonië.

Nooit eerder gezien!

Het lijkt er op dat zowat alles faalt in het moderne leven met allerlei regeltjes, autoverbod, kleine startups met trottinetten en noem maar op.
Nooit eerder waren er zoveel starters
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 09:15   #47
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
in A'pen, bv turnhoutsebaan, gaan alle kappers, pitabars, gsm-winkeltjes (lees witwaswinkeltjes) na maximaal 2j failliet. dat is doorgaans de moment dat de belastingen de 1e keer langskomen
looooolllll
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 10:12   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nooit eerder waren er zoveel starters
....die stopten.

Ge leest het he? Een record fallingen ....nooit eerder zoveel!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 23:50   #49
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je vergist je hoor: falen is een grote schande in dit land in tegenstelling tot de Verenigde Staten waar men daar geheel anders tegen aankijkt. Voor velen is falen als ondernemer genoeg om het nooit ofte nimmer meer te proberen en lekker veilig en gemakkelijk te gaan werken bij een werkgever.
Voor de meeste banken ben je de eerste 10 jaar persona non grata.
Je mag al blij zijn dat ze je als klant aanvaarden voor een gewone zichtrekening.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2022, 08:39   #50
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Dit jaar stopten al bijna 35.000 zaken. Niet steeds door faillissementen. Sommigen wachten liever niet tot ze failliet gaan met schulden. Dat zijn meer zelfstandigen die stoppen dan tijdens Corona. Hier in de buurt zie ik al jaren zaken starten en stoppen. De enige zaken die blijkbaar nooit sluiten zijn de witte zakjes dagwinkels en nachtwinkels, trouwjurkwinkels, sjisja- en kebabzaken en bakkers- en kapperszaken van de allochtonen en de supermarkten van de autochtonen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2022, 10:03   #51
StV
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dit jaar stopten al bijna 35.000 zaken. Niet steeds door faillissementen. Sommigen wachten liever niet tot ze failliet gaan met schulden. Dat zijn meer zelfstandigen die stoppen dan tijdens Corona. Hier in de buurt zie ik al jaren zaken starten en stoppen. De enige zaken die blijkbaar nooit sluiten zijn de witte zakjes dagwinkels en nachtwinkels, trouwjurkwinkels, sjisja- en kebabzaken en bakkers- en kapperszaken van de allochtonen en de supermarkten van de autochtonen.
Goed zo, nog minder CO2.

Laatst gewijzigd door StV : 26 september 2022 om 10:03.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 10:58   #52
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Key Music failliet. Voor hoeveel zelfstandigen zou dat bedrijf niet de strop hebben dicht getrokken ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 1 oktober 2022 om 10:59.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be