Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 20 december 2010, 16:02   #81
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Geen probleem. Een tweedeklasser heeft ook fans. Zolang er maar gespeeld wordt.

Suggesties blijven welkom.
Ja , maar veel minder.
Pericles is offline  
Oud 20 december 2010, 16:15   #82
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Deze suggestie werd ons in het verleden aangereikt en we hebben ernaar geluisterd. Ipv van een ban te geven aan alle irritators van het forum en te zorgen voor een forum dat achterblijft als een maanlandschap, hebben we gekozen voor de implementatie van negeerlijsten. Gebruik je die? Ze zijn niet afdoende voor alle pesterijen van bepaalde individuen, maar helpen enigzins om te doen alsof ze er niet zijn. Voor het overige durft de moderatie mensen te viseren welke hier de boel kapot komen maken. We hebben hier een 'best effort' neergezet die we blijvend toepassen.

Hopelijk kan dit enigzins als antwoord dienen.
Onzin die negeerlijsten.
Ik heb zo ook een paar namen op de mijne staan .
Ze blijven commentaar geven op mijn posts (door uit te loggen en vervolgens terug in te loggen ).
Overigens ben ik het volkomen eens met Sus en ik niet alleen zo te zien.
Maar kom, die opmerkingen werden reeds eerder gemaakt en er werd toen niets aan gedaan, nu ook niet , naar alle waarschijnlijkheid.
Mijn lijst van namen zou trouwens merkwaardige gelijkenissen vertonen met deze van Sus en nog anderen zouden u weerom ongeveer dezelfde lijst geven. Dan ontkennen dat er niets aan de hand zou zijn wordt uiteindelijk redelijk belachelijk.
Maar goed , jullie zijn de baas.
Pericles is offline  
Oud 20 december 2010, 16:31   #83
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
tips voor verbetering zijn welkom
Ale twee posts

Nee ma serieus, veel meer betrokkenheid genereren, men blijft hier altijd rond dezelfde potten draaien. Mogelijkheden/features om aan te tonen dat men wel tot conclusies kan komen en een representatief beeld kan geven van uiteindelijke meningen zouden een veel zwaarder gewicht kunnen geven aan het forum. En de personen erin.

Bv, virtuele jury. 12 willekeurige personen met activiteit gedurende laatste maand die dan kunnen overleggen over een lopende rechtzaak. Kijken waar de verschillen liggen (zonder evenwel alle bewijzen te kunnen weten). Uitgebreider profiel met groeperingsmogelijkheden voor geselecteerde posts zodat men een beter zicht heeft over de persoon, zijn bronnen en visies. Een wetenschappelijk subforum met statistiektools om tussen alle bronnen diegene te vinden met het meest geloofwaardigheid ... Positieve tools ipv enkel wat ban- en blokkeermogelijkheden.

is er anders geen moderatiepositie beschikbaar, kan nog wel een uurtje doorgaan
CyberpunX is offline  
Oud 20 december 2010, 16:52   #84
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Deze suggestie werd ons in het verleden aangereikt en we hebben ernaar geluisterd. Ipv van een ban te geven aan alle irritators van het forum en te zorgen voor een forum dat achterblijft als een maanlandschap, hebben we gekozen voor de implementatie van negeerlijsten. Gebruik je die? Ze zijn niet afdoende voor alle pesterijen van bepaalde individuen, maar helpen enigzins om te doen alsof ze er niet zijn. Voor het overige durft de moderatie mensen te viseren welke hier de boel kapot komen maken. We hebben hier een 'best effort' neergezet die we blijvend toepassen.

Hopelijk kan dit enigzins als antwoord dienen.
Ik had het over de wacht aanzeggen, en bedoelde daarmee niet mensen verbannen. Ik ben namelijk niet zo voor verbanningen. Ik bedoelde meer iets als een hartig woordje mee spreken en daarna een tijdje volgen en kijken of er verbetering optreedt. Een soort van responsabiliseringsgesprek zeg maar. Ik weet dat dat tijdrovend kan zijn, en dat u geen straathoekmedewerker bent, en het is daarom wellicht dat men die negeerlijsten in het leven heeft geroepen.

Aan die negeerlijsten echter kleven ook grote nadelen. Immers, als u actief aan een discussie deelneemt, bent u doorgaans niet alleen, en binnen een discussie lopen er vaak vele 'sub-discussies', en iedereen reageert op iedereen. Als degenen die op uw negeerlijst staan ook actief binnen zo'n discussie zijn en op verschillende 'sub-discussies' reageren, dan ziet u al ras niet meer in welke richting de hoofddiscussie en sub-discussies geëvolueerd zijn. Dan wordt het middel al snel net zo erg als de kwaal. Bovendien neemt de kans om zelf volledig naast de kwestie te reageren dan ook enorm toe, wat dan nog meer chaos teweeg brengt hetgeen de discussie ook al geen goed doet.

Ik heb, met wisselend succes, een iets andere benadering geprobeerd, en werk nu met wat ik 'mentale negeerlijsten' noem, waarbij ik de berichten van degenen die het bij mij te bont gemaakt hebben zoveel mogelijk tracht te negeren. Mocht ik de draad kwijtgeraakt zijn daardoor, is het makkelijker om die weer op te pikken.
Tot mijn spijt en tot mijn afschuw moet ik helaas constateren dat er dan nieuwe slachtoffers worden gezocht door degenen die op die al dan niet mentale negeerlijsten staan. En van tijd tot tijd blijven ze het ook weer proberen bij de oude vertrouwde slachtoffers.
Het biedt dus enig soelaas, maar het is verre van ideaal.

En dat het moderatieteam een 'best effort' neerzet, wil ik ook wel geloven. Waarvoor dank.
Sus Iratus is offline  
Oud 20 december 2010, 22:58   #85
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
werk nu met wat ik 'mentale negeerlijsten' noem, waarbij ik de berichten van degenen die het bij mij te bont gemaakt hebben zoveel mogelijk tracht te negeren.
Gewoon op avatars/linkerkolom door een topic browsen ipv op posts.
CyberpunX is offline  
Oud 21 december 2010, 09:24   #86
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

@ Sus Iratus

Luister eens hier, Suske.

In deze draad moet je pluimen steken op de hoed van Moderatie, anders ben je hier off topic.

In dit fijne forum van ons krijgen we twintig bladzijden overzicht van eigen draden ter beschikking gesteld, plus in elk subforum driehonderd bladzijden
archief.

Een matig gebruik van het oproepen van oude draden vormt geen enkel probleem, dat heeft Maarten Malaise mij bevestigd, nadat klachten kwamen over irritaties bij geïrriteerden omdat ik teveel oude draden van mensen zoals jij, die weinig of geen reacties kregen, terug te berde bracht.
Overigens was het antwoord van Maarten Malaise aan jou ook al afdoende.

Nogmaals een dikke pluim voor moderatie dus.



Weet je wat? Push eens wat jouw eigen draden, aangezien je beweert dat dit het eenvoudige wondermiddel is om je draden gelezen te krijgen, dan zal je zien, dat je zelfs dan niet boven de vijfduizend viewings zal uitkomen, en vooral: geen supplementaire reacties meer krijgt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2010 om 09:35.
eno2 is offline  
Oud 21 december 2010, 09:33   #87
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onzin die negeerlijsten.
Klopt, negeer zelf, of lees en druk.

Maarten heeft gelijk. Als je alles verwijdert wat irriteert, hou je een maanlandschap over.

Voor wat mij betreft, ik val je niet lastig, jongen.
En een onbestemde irritatie zonder persoonlijk aanval is noch een reden om op het knopje te drukken, noch om te bestraffen.
Dat is toch wel duidelijk hé.



Citaat:
Overigens ben ik het volkomen eens met Sus en ik niet alleen zo te zien.
Maar kom, die opmerkingen werden reeds eerder gemaakt en er werd toen niets aan gedaan, nu ook niet , naar alle waarschijnlijkheid.
Mijn lijst van namen zou trouwens merkwaardige gelijkenissen vertonen met deze van Sus en nog anderen zouden u weerom ongeveer dezelfde lijst geven. Dan ontkennen dat er niets aan de hand zou zijn wordt uiteindelijk redelijk belachelijk.
Maar goed , jullie zijn de baas.
O ja, jouw lijstje is het lijstje van iedereen.
Meneer claimt universele bijval.
Dat is wel erg makkelijk.
Zo heb je altijd gelijk.

Jij bent dan weer te onbetekenend om op mijn lijstje te staan, net zoals Suske.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2010 om 09:36.
eno2 is offline  
Oud 21 december 2010, 09:38   #88
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

[quote=eno2;5177858]
Citaat:

Klopt, negeer zelf, of lees en druk.

Maarten heeft gelijk. Als je alles verwijdert wat irriteert, hou je een maanlandschap over.

Voor wat mij betreft, ik val je niet lastig, jongen.
En een onbestemde irritatie zonder persoonlijk aanval is noch een reden om op het knopje te srukken, noch om te bestraffen.
Dat is toch wel duidelijk hé.





O ja, jouw lijstje is het lijstje van iedereen.
Meneer claimt universele bijval.
Dat is wel erg makkelijk.
Zo heb je altijd gelijk.

Jij bent dan weer te onbetekenend om op mijn lijstje te staan, net zoals Suske.
Allé gij .
T'is toch niet waar zeker.
Nu ben ik onder den indruk zeg.
Ik ben er niet goed van.
Pericles is offline  
Oud 21 december 2010, 09:44   #89
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote=Pericles;5177862]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Allé gij .
T'is toch niet waar zeker.
Nu ben ik onder den indruk zeg.
Ik ben er niet goed van.
Wat irritant.

Kan deze irriteerder niet afgevoerd worden, moderatie?

Hij staat op ieders irritatielijstje.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2010 om 09:44.
eno2 is offline  
Oud 21 december 2010, 09:47   #90
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

[quote=eno2;5177875]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

Wat irritant.

Kan deze irriteerder niet afgevoerd worden, moderatie?

Hij staat op ieders irritatielijstje.
Jongen , ik ga niet meer reageren.
U bent een zielig mens.
Pericles is offline  
Oud 21 december 2010, 09:49   #91
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onzin die negeerlijsten.
Ik heb zo ook een paar namen op de mijne staan .
Ze blijven commentaar geven op mijn posts (door uit te loggen en vervolgens terug in te loggen ).
Overigens ben ik het volkomen eens met Sus en ik niet alleen zo te zien.
Maar kom, die opmerkingen werden reeds eerder gemaakt en er werd toen niets aan gedaan, nu ook niet , naar alle waarschijnlijkheid.
Mijn lijst van namen zou trouwens merkwaardige gelijkenissen vertonen met deze van Sus en nog anderen zouden u weerom ongeveer dezelfde lijst geven. Dan ontkennen dat er niets aan de hand zou zijn wordt uiteindelijk redelijk belachelijk.
Maar goed , jullie zijn de baas.
bij mij staat alleen largo w erop

eigenlijk zou eno2 er ook op moeten staan, ware het niet dat hij soms eens een leuk woord gebruikt/uitvindt
Anna List is offline  
Oud 21 december 2010, 09:50   #92
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Ale twee posts

Nee ma serieus, veel meer betrokkenheid genereren, men blijft hier altijd rond dezelfde potten draaien. Mogelijkheden/features om aan te tonen dat men wel tot conclusies kan komen en een representatief beeld kan geven van uiteindelijke meningen zouden een veel zwaarder gewicht kunnen geven aan het forum. En de personen erin.

Bv, virtuele jury. 12 willekeurige personen met activiteit gedurende laatste maand die dan kunnen overleggen over een lopende rechtzaak. Kijken waar de verschillen liggen (zonder evenwel alle bewijzen te kunnen weten). Uitgebreider profiel met groeperingsmogelijkheden voor geselecteerde posts zodat men een beter zicht heeft over de persoon, zijn bronnen en visies. Een wetenschappelijk subforum met statistiektools om tussen alle bronnen diegene te vinden met het meest geloofwaardigheid ... Positieve tools ipv enkel wat ban- en blokkeermogelijkheden.

is er anders geen moderatiepositie beschikbaar, kan nog wel een uurtje doorgaan
²
heb dat ook al eens voorgesteld, een virtueel proces incl verdediging en aanklager en jury !
lijkt me wel plezant
Anna List is offline  
Oud 21 december 2010, 09:51   #93
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bij mij staat alleen largo w erop

eigenlijk zou eno2 er ook op moeten staan, ware het niet dat hij soms eens een leuk woord gebruikt/uitvindt
Bij mij ook niet veel, 4 man , om de grootste onzin te filteren , maar ik zie dat ik er toch nog ene vergeten ben.
Pericles is offline  
Oud 21 december 2010, 10:09   #94
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik dien niet graag voor LOL-voeder van terugopgeviste forumvissen die dan hier nog enorme bellen mogen blijven blazen ipv teruggeworpen worden.

Maar ja, door het veel te goede hart van moderatie moeten we de kleine irritatietjes door de vingers blijven zien hé.
eno2 is offline  
Oud 21 december 2010, 10:10   #95
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Een dikke pluim voor moderatie
Bij gebrek aan dikke pluimen, mag je ook dunne geven.
eno2 is offline  
Oud 22 december 2010, 10:13   #96
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote=Pericles;5177884]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Jongen , ik ga niet meer reageren.
U bent een zielig mens.
O wat superzielig, een persoonlijk aanvalletje.

Een pluim voor moderatie dat ze dit lieten staan (een dunne).

Uw eerste zinnetje, daar kan ik je helemaal mee feliciteren.
eno2 is offline  
Oud 22 december 2010, 10:21   #97
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik dien niet graag voor LOL-voeder van terugopgeviste forumvissen die dan hier nog enorme bellen mogen blijven blazen ipv teruggeworpen worden.

Maar ja, door het veel te goede hart van moderatie moeten we de kleine irritatietjes door de vingers blijven zien hé.
dit is toch flirten met kritiek op de moderatie hoor Eno2, terwijl er hier alleen pluimen horen volgens jezelf
Anna List is offline  
Oud 22 december 2010, 10:29   #98
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

[quote=eno2;5179810]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

O wat superzielig, een persoonlijk aanvalletje.

Een pluim voor moderatie dat ze dit lieten staan (een dunne).

Uw eerste zinnetje, daar kan ik je helemaal mee feliciteren.
Ik ga met iedereen in discussie, de ondergrens is laag.
Doch u bent er toch nog in geslaagd deze grens niet te bereiken
proficiat.
Pericles is offline  
Oud 22 december 2010, 10:31   #99
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik mag niet vergeten moderatie een pluim te geven, dik of dun, naar keus, voor hun kortgeleden verzoek de katkwamweerder Anna (diedievanmijnnieuwewoordjeshoudt) met rust te laten.

Oei, er wrong zich nog een ondergrens tussen, die , in tegenstelling tot zijn stellige belofte, toch nog maar weer eens dringend de ononderdrukbare behoefte tot reageren niet kon weerstaan.

Mond vol tandjes, en dan maar de medeforummer beginnen uitschelden voor zielig mens....

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2010 om 10:43.
eno2 is offline  
Oud 22 december 2010, 11:05   #100
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik mag niet vergeten moderatie een pluim te geven, dik of dun, naar keus, voor hun kortgeleden verzoek de katkwamweerder Anna (diedievanmijnnieuwewoordjeshoudt) met rust te laten.

Oei, er wrong zich nog een ondergrens tussen, die , in tegenstelling tot zijn stellige belofte, toch nog maar weer eens dringend de ononderdrukbare behoefte tot reageren niet kon weerstaan.

Mond vol tandjes, en dan maar de medeforummer beginnen uitschelden voor zielig mens....
Anna List is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be