Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2003, 20:12   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
'Velen', 'sommigen', 'men', generalisatie, witloof.

Wat past er niet in het rijtje?
Ik hoop dat je snapt, dat ik de hier aanwezige forumschimmen bedoel?
Vanwaar uw lust in een spelletje "pak de debater op zijn woordgebruik'?
Of snap ikzelf iets niet?
Ook mogelijk hoor.
Iedereen heeft zijn mindere dagen.
Ik geloof er geen bal van dat een mindere dag van jou ten grondslag ligt aan het spelletje van sato.
Ik denk eerder dat sato een mindere dag heeft omdat jij 'het' veel te goed snapt naar de goesting van....witloof.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 08:58   #42
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato

'Velen', 'sommigen', 'men', generalisatie, witloof.

Wat past er niet in het rijtje?
Ik hoop dat je snapt, dat ik de hier aanwezige forumschimmen bedoel?
Vanwaar uw lust in een spelletje "pak de debater op zijn woordgebruik'?
Of snap ikzelf iets niet?
Ook mogelijk hoor.
Iedereen heeft zijn mindere dagen.
Ach, heer Staaf, de lust om iemand op zijn woordgebruik te pakken was niet wat me dreef, 't was nieuwsgierigheid.
Ook nu weet ik nog altijd niet wie je viseert, die schimmen zijn mij onbekend. Naar mijn gevoel zijn die velen die 'er terecht op wijzen er dat met BROV niet noodzakelijk de perfecte democratische maatschappij met een reuzeklap geïnstalleerd wordt, maar vlotjes voorbij gaan aan het feit dat onze vertegenwoordigers evenmin in staat lijken om alles naar wens af te haspelen' en de 'sommigen' die 'zich in het debat mengen, ongehinderd door enige kennis omtrent het onderwerp' je eigen creatie. Enkele opmerkingen van een paar mensen die je om retorische redenen anonimiseert en op groot scherm projecteert. (Of hoe een kabouter een windmolen werd.) Of zie ik nu spoken?
(En als ik in jouw ogen één van die forumschimmen ben, mag je het zeker laten weten. You won't hurt my feelings... )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik geloof er geen bal van dat een mindere dag van jou ten grondslag ligt aan het spelletje van sato.
Ik denk eerder dat sato een mindere dag heeft omdat jij 'het' veel te goed snapt naar de goesting van....witloof.
Je vergist je.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 12:46   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Ach, heer Staaf, de lust om iemand op zijn woordgebruik te pakken was niet wat me dreef, 't was nieuwsgierigheid.
Ik zal die nieuwsgierigheid proberen bevredigen zonder op zere teentjes te trappen.

Citaat:
Ook nu weet ik nog altijd niet wie je viseert, die schimmen zijn mij onbekend.
Mij zijn ze (behalve via hun forumverschijning) ook totaal onbekend.
Je kan hier toch evengoed als ikzelf nalezen wie er op alle mogelijk manieren de verzuchtingen naar meer democratie (o.a. via BROV) probeert te smoren via allerhande drogargumenten, betekenisverschuivingen etc.?

Citaat:
Naar mijn gevoel zijn die velen die 'er terecht op wijzen er dat met BROV niet noodzakelijk de perfecte democratische maatschappij met een reuzeklap geïnstalleerd wordt, maar vlotjes voorbij gaan aan het feit dat onze vertegenwoordigers evenmin in staat lijken om alles naar wens af te haspelen' en de 'sommigen' die 'zich in het debat mengen, ongehinderd door enige kennis omtrent het onderwerp' je eigen creatie.
Meestal meldde ik hun dat persoonlijk naar aanleiding van dikke afzeik die ze over DD en BROV ventileerden, waarna ze zich wijselijk uit de voeten maakten. Jij bent er nog, dus het schoentje werd niet voor jou klaargezet, Misschien maakt dit een einde aan je verdere nieuwsgierigheid?

Citaat:
Enkele opmerkingen van een paar mensen die je om retorische redenen anonimiseert en op groot scherm projecteert. (Of hoe een kabouter een windmolen werd.) Of zie ik nu spoken?
Je ziet allesbehalve spoken.
Bepaalde dingen merk je zelfs heel fijn op, en je maakt bovendien originele doch toepasselijke vergelijkingen.

Ik geef grif toe dat ik het gedachtengoed der DD & BROV niet op de meest serene manier verdedig.
De werkwijze van de zachtzinnige ideoloog, die immer geduldig zijn uitleg neerpent, vaak op het randje af van het poëtische, is waar ik het meest van hou om te lezen, doch om zelf aldus tewerk te gaan, dat ligt me niet zozeer. Aanhangers van die stijl kan je hier reeds voldoende bewonderen om hun geduld en doorzettingsvermogen in de figuur van Jos Verhulst en Voltaire, om de meest in het oogspringenden te vermelden.

Ikzelf verkies op deze beperkte forumschaal mijn overtuiging door te drukken, d.m.v. een iets demagogischer en polemischer schrijfwijze. Ik begrijp best dat dit al eens tegen de borst stoot, maar ik vermoed dat het een aanvulling kan zijn op fraaie theoretische weidse discours, die misschien niet steeds voor iedereen aantrekkelijk zijn om te doorworstelen.

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, een cliché als een huis, maar hier echt voor het volle pond toepasselijk.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 11:43   #44
wardje
Burgemeester
 
wardje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Je kan hier toch evengoed als ikzelf nalezen wie er op alle mogelijk manieren de verzuchtingen naar meer democratie (o.a. via BROV) probeert te smoren via allerhande drogargumenten, betekenisverschuivingen etc.?
Ach staafje, bedenk wel dat wij de schwung erin brengen. Zonder ons nieuw-rechtse raddraaiers zou het hier toch maar een vervelende boel zijn. Een beaamforum in plaats van een discussieforum. Een beetje ondemocratisch zelfs, zo zonder oppositie
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 11:48   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Ach staafje, bedenk wel dat wij de schwung erin brengen. Zonder ons nieuw-rechtse raddraaiers zou het hier toch maar een vervelende boel zijn. Een beaamforum in plaats van een discussieforum. Een beetje ondemocratisch zelfs, zo zonder oppositie
Dat is waar.
Ik ben je oneindig dankbaar dat je als sparring-partner voor mij tevens een bron van inspiratie bent.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 13:37   #46
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Moeha.

Best grappig te lezen hoe onze geleerden hier denken 'de windmolens' te moeten bevoogden met wat zij menen over de enige echte democratie te beredeneren.



Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 18:02   #47
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard



Wie is de grootste zot hier eigenlijk?
.................................................. .................................................. .....
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 21:30   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Wie is de grootste zot hier eigenlijk?
Als iemand het hier te moeilijk vind wegens:
  • te zwak geïnformeerd
    teveel gezopen
    geen gelegenheid tot tergen
dan is er niets dat hem verplicht om hier de Janmijnkloten te komen uithangen.

Daar bestaan topics genoeg voor.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 21:46   #49
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Dank u Superstaaf.
Exactly my point!



succes!

.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..............
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 22:38   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Dank u Superstaaf.
Exactly my point!



succes!

.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..............
Daaaaaag.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 16:52   #51
wardje
Burgemeester
 
wardje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 598
Standaard

Ik hou van dit deelforum. Er wordt niet gescholden, de posts blijven on-topic, en er worden voortdurend nieuwe goeie inhoudelijke argumenten aangebracht. Ik denk dat iedereen hier dat zo wil houden.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 18:01   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Ik hou van dit deelforum. Er wordt niet gescholden, de posts blijven on-topic, en er worden voortdurend nieuwe goeie inhoudelijke argumenten aangebracht. Ik denk dat iedereen hier dat zo wil houden.
Och, zelfs Paulus is een nuttige forumkwelduivel.
Hij houdt ons alert voor contradicties en kromme redeneringen.
Hij strooit al eens een fijne paradox in de groep.
Ik vind het in feite mis van me als ik hem probeer weg te jagen: het is uit geestelijke luiheid.
Voor de rest is dit inderdaad een forum naar mijn hart, en als ik al eens harder uit de hoek kom dan de andere hier aanwezige vriendelijke ideologen, dan moeten jullie me mijn ontstuimigheid maar proberen vergeven.

Komkomkom Paulus.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 22:43   #53
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Komkomkom Paulus.
Miauw?

Enfin, ik lees dit forum ook wel eens graag.
En inderdaad Staaf, persoonlijk vind ik dat jullie wel eens de bocht missen of zelfs eens info durven achterhouden/manipuleren (gemerkt van Voltaire in de Noël Slangen discussie) en dan komt de boskwelgeest langs
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 09:57   #54
Voltaire
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Komkomkom Paulus.
Miauw?

Enfin, ik lees dit forum ook wel eens graag.
En inderdaad Staaf, persoonlijk vind ik dat jullie wel eens de bocht missen of zelfs eens info durven achterhouden/manipuleren (gemerkt van Voltaire in de Noël Slangen discussie) en dan komt de boskwelgeest langs
Leg uit.
Voltaire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 10:56   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
persoonlijk vind ik dat jullie wel eens de bocht missen
Wie rechtdoorzee wil gaan, hoeft geen rekening te houden met bochtige weggetjes in andermans kromme redeneringen.
8)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 11:14   #56
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
persoonlijk vind ik dat jullie wel eens de bocht missen
Wie rechtdoorzee wil gaan, hoeft geen rekening te houden met bochtige weggetjes in andermans kromme redeneringen.
8)
Wie rechtdoorzee wil gaan kan zichzelf maar beter voorzien van een lekvrij bootje 8)

@Voltaire

eventjes geduld aub.
Boort u anders intussen mijn redenering in "suggesties en mededelingen" al even in de grond
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 11:34   #57
Voltaire
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
persoonlijk vind ik dat jullie wel eens de bocht missen
Wie rechtdoorzee wil gaan, hoeft geen rekening te houden met bochtige weggetjes in andermans kromme redeneringen.
8)
Wie rechtdoorzee wil gaan kan zichzelf maar beter voorzien van een lekvrij bootje 8)

@Voltaire

eventjes geduld aub.
Boort u anders intussen mijn redenering in "suggesties en mededelingen" al even in de grond
OK Paulus, dat komt er heus wel aan - ben nog niet 100% hersteld van een uiterst destructief weekend en pas wanneer ik voel dat ik weer "in form" ben ga ik uw argumenten aan diggelen slaan
Voltaire is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be