Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2018, 14:27   #1
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard Elk dag in de file gaan werken?

Ik plaats het maar even in Mobiliteit en verkeersveiligheid. Zoals sommigen weten ben ik werkzoekende en wettelijk nog in opzegtermijn zonder nog te moeten gaan werken. Dus al wat aan het uitkijken en enkele sollicitaties in de running. Ik kies enkel jobs die vrij goed betalen (Ir opleiding) en met salariswagen. En wat ik ook doe is het woon-werk traject zelf eens enkele keren rijden zodat ik weet hoe en wat met de verkeersdrukte. Zo heb ik afgelopen weken enkele keren in de files gehangen en enkele uitnodigingen voor gesprekken afgewezen.

Is het dit allemaal nog waard? Richting Brussel of Antwerpen doe ik dus echt niet. Alle wegen zitten gewoon bomvol en enkel als je met zelfmoordneigingen zit waag je je daar dagelijks in. Massa's wagens met daartussen vlammende camionetten en overal vrachtwagens die ofwel de twee rechtse baanvakken gijzelen ofwel je in de kant willen duwen. Met een salariswagen ben je dan enkel de tijd verloren. Mensen die dit dagelijks met eigen wagen doen noem ik dommeriken en gefrustreerde gekken. Ik heb 7 trajecten gereden en zat al bijna aan de prozac. Buiten het feit dat de wagen meermaals bijna tot schroot werd herleidt. Al bieden ze het dubbele van loon en de dikste Mercedes dan nog zeg ik dank u voor het aanbod maar neen dank u.

Dan een sollicitatie richting Limburg. Wat normaal 15 minuten duurt alvorens de autosnelweg op te kunnen is 's morgens al snel 30 tot 45 minuten. 's Avonds is het pakken beter maar dan heb je op een autosnelweg van slechts 2 vakken het probleem dat je niet sneller dan 90 km/uur kan rijden. Want de ganse weg hanger er steeds 2 vrachtwagens naast elkaar. Dus neen dank u ik aanvaard de functie niet. Je zit meer in de wagen dan het waard is.

De mogelijke oplossing : werk in de buurt zoeken? Enkel alle grote bedrijven zitten in de moeilijk te bereiken steden. Waarom vraag ik mij dan af? In eigen streek heb ik wel wat industrie maar daar zoeken ze ofwel handarbeiders ofwel gewoon administratief personeel. En ze betalen niet goed genoeg. Ik zie dus momenteel geen oplossing en het zal dus meer genieten worden en minder zorgen maken zijn.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 14:37   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Is het dit allemaal nog waard?
Nee helemaal niet...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 20:56   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Welke streek is het als ik het mag vragen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 10:50   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Werk dicht bij je woonst is een luxe en inderdaad dat gependel met bijhorende files is echte waanzin. Als je anders gewoon bent en je gaat dan zo'n traject rijden, dan maak je die bedenking. Als je niets anders gewoon bent, dan zal je ook wellicht niet beter weten.

Als je dit wil vermijden kan je verhuizen, maar dat wordt fiscaal in België ook niet echt gestimuleerd. Veel mensen steken net al hun geld in hun woonst en hebben een hoop schulden. De keuze van een woonplek is daarom cruciaal; dicht bij station en OV, dicht bij de steden enz.

Als ingenieur moeten er in ieder geval aanbiedingen genoeg zijn.
Je moet soms wat geluk hebben, misschien kom je wel de gepaste vacature tegen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 10:53   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

focussen op een goede job en daar dichtbij gaan wonen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 11:01   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Als ik zo'n dingen lees ben ik echt enorm blij dat ik op fietsafstand van mijn werk woon.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 11:05   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als ik zo'n dingen lees ben ik echt enorm blij dat ik op fietsafstand van mijn werk woon.
ik heb nog nooit een job aanvaard met langere reistijd dan 20', of ben binnen de zes maanden naar die kortere afstand verhuisd.

mensen die langer reizen voor woonwerk, ik snap niet hoe die (elke dag!) zoveel tijd willen verprutsen.
als ik dat bereken op jaarbasis, ik zou daar ziek van worden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 11:07   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb de chance dat ik een job in mijn regio heb gevonden, en toevallig ook nog knak binnen mijn vakgebied en interessegebied.

Ik heb daardoor wel niet zo heel veel mogelijkheden om zomaar op te stappen als bvb het loon me niet meer aanstaat. Of ik moet iets anders willen doen, ingenieurs zoeken ze genoeg....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 11:12   #9
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb nog nooit een job aanvaard met langere reistijd dan 20', of ben binnen de zes maanden naar die kortere afstand verhuisd.

mensen die langer reizen voor woonwerk, ik snap niet hoe die (elke dag!) zoveel tijd willen verprutsen.
als ik dat bereken op jaarbasis, ik zou daar ziek van worden.
Inderdaad. Korte reistijd is me enorm veel waard, zeker gelet op de lange werkuren die ik heb (waardoor de overblijvende vrije tijd me des te kostbaarder is).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 11:44   #10
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

2 keer per week thuiswerk en 30 minuten enkele rit. 3u per week in de auto voor het werk, daar kan ik wel mee leven eigenlijk. Muziekje aan en op het gemak huiswaarts bollen savonds is ok. Dat mag wel een half uurtje duren wat mij betreft want thuis wachten vaak hyperkinetische koters.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 12:04   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
2 keer per week thuiswerk en 30 minuten enkele rit. 3u per week in de auto voor het werk, daar kan ik wel mee leven eigenlijk. Muziekje aan en op het gemak huiswaarts bollen savonds is ok. Dat mag wel een half uurtje duren wat mij betreft want thuis wachten vaak hyperkinetische koters.
Ik ben niet alleen !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 12:08   #12
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Welke streek is het als ik het mag vragen ?
Bossen van Heist o/d Berg, tegen de Averegten. Waar je vandaag niet moet zijn want alle wegen zijn door politie afgesloten. Omdat er een coureur'ke begraven wordt
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 12:15   #13
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Recht in fileland.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 12:15   #14
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

35 km en 45min gemiddeld enkele reis. Gecompenseerd door 2x thuiswerken en zeer flexibele uren
het is een afweging die ieder voor zich moet uitmaken. Ik heb al jobs geweigerd omdat ze aan de verkeerde kant van Brussel liggen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 12:38   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

mannekes, dat thuiswerken is niet echt een argument ze, dat is niet voorbehouden aan werknemers met een bepaalde minimum woonwerk reistijd ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 14:12   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
2 keer per week thuiswerk en 30 minuten enkele rit. 3u per week in de auto voor het werk, daar kan ik wel mee leven eigenlijk. Muziekje aan en op het gemak huiswaarts bollen savonds is ok. Dat mag wel een half uurtje duren wat mij betreft want thuis wachten vaak hyperkinetische koters.
Nu je het zegt. Ik denk soms bij mezelf wat zouden al die mensen doen met hun tijd mochten ze niet in een file mogen staan ?
Blijkbaar zijn al die gelukkige ouders nog gelukkiger in een file dan thuis bij hun partner en kinderen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 14:13   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben niet alleen !
Misschien wel beter alleen gebleven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 14:14   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien wel beter alleen gebleven.
haha goeike
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 22:48   #19
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Recht in fileland.
Inderdaad naar welke richting ik vandaag ook uit ga het is file van bijna aan de voordeur. Daarstraks nog eens richting Geel gereden en evengoed pakken files. Dus deze avond met de echtgenote eens een goed gesprek gehad en de financiële toestand bekeken.

Huidige oplossing : opzegtermijn uit doen en dan werkzoekende worden. En dan zien hoe en wat. De eerste 6 maanden blijft de uitkering nog op maximum staan. We hebben het ook niet echt meer nodig, twee lonen om maandelijks rond te komen. Dus werk zoeken zal iets voor half 2019 worden. Zolang blijf ik hier wel wat zeveren en heb ik nog wat thuisklussen die ik te doen heb
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 09:39   #20
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...pper~a332485e/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be