Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2009, 21:26   #1
Zoethout002
Schepen
 
Zoethout002's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 472
Standaard Politie mag PCs van burgers hacken

Politie mag PCs van burgers hacken

In stilte heeft het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken een nieuw plan aangenomen waarmee de politie in heel Groot-Brittannië toestemming krijgt om in de computers van burgers te kijken zonder dat daar een huiszoekingsbevel voor nodig is.

Deze manier van handelen wordt "remote searching" genoemd en staat toe dat politie en inlichtingendiensten de harde schijf van computers bij iemand thuis, op werk of de hotelkamer bekijken. Ook kunnen deze diensten in opdracht van andere EU-lidstaten de computers van Britse burgers hacken en de data van de computer aan hen overdragen.

Een "remote search" kan worden uitgevoerd als een hoge functionaris "gelooft" dat het "proportioneel" en nodig is om ernstige criminaliteit te voorkomen of te detecteren.
In Duitsland had begin 2008 een rechter in zijn vonnis uitgesproken dat eenzelfde plan om de inhoud van computers van burgers op afstand te bekijken in strijd was met de grondwet.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/10488...rs-hacken.html


Gaat niet goed he
__________________
*Verwijderd*
Zoethout002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 13:56   #2
Zoethout002
Schepen
 
Zoethout002's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 472
Standaard

Vreemd dat niemand hier op antwoord.
__________________
*Verwijderd*
Zoethout002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 17:15   #3
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

't is een samenzwering...
Je kan je er wel tegen beschermen: zo of zo (maar dit is nog geheim, zwijg dus maar hierover!!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 januari 2009 om 17:16.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 06:49   #4
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Vreemd dat niemand hier op antwoord.
Niet echt verwonderlijk. Ook hier hakt de politie je computer en takt je telefoon af zonder toelating.
Het hakken op zichzelf vind ik geen probleem. Alleen leven we hier <en in GB, in een dictatuur en dat betekend dat de de informatie kan worden gebruikt voor (politieke) zaken waarvoor ze niet bedoeld is. Ik kan je garanderen dat , ook in groot brittanie, hier politiek misbruik van zal worden gemaakt eerder dan voor het oplossen van misdaden.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 09:51   #5
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Niet echt verwonderlijk. Ook hier hakt de politie je computer en takt je telefoon af zonder toelating.
Het hakken op zichzelf vind ik geen probleem. Alleen leven we hier <en in GB, in een dictatuur en dat betekend dat de de informatie kan worden gebruikt voor (politieke) zaken waarvoor ze niet bedoeld is. Ik kan je garanderen dat , ook in groot brittanie, hier politiek misbruik van zal worden gemaakt eerder dan voor het oplossen van misdaden.
En dat politiek misbruik wordt dan weer verdoezeld onder het mom van 'strijd tegen het terrorisme en de misdaad'. De angstigen (of simpelen?) van geest krimpen al ineen bij het horen van deze zin en zijn al bereid hun vrijheden op te geven.

Wat een klucht...
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 12:47   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Moet kunnen, maar MET huiszoekingsbevel.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 22:45   #7
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Moet kunnen, maar MET huiszoekingsbevel.
Dat wordt nadien gevraagd, indien er een grond tot aanklacht werd gevonden: B.O.M. nooit over gehoord?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 18:51   #8
Zoethout002
Schepen
 
Zoethout002's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 472
Standaard

Dag prive hallo NWO.
__________________
*Verwijderd*
Zoethout002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 10:35   #9
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Dag prive hallo NWO.
En jij stelt je bvb. niet de vraag of zoiets zowiezo mogelijk is?
Meer en meer mensen werken trouwens met data die 'in the cloud' zit en gebruiken daarvoor een netbook.

Of gebruiken geëncrypteerde data waar zelf een gridcomputer zijn tanden op stuk bijt.

Met andere woorden : het is totale bollocks en niet meer dan fearmongering alweer.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 10:47   #10
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En jij stelt je bvb. niet de vraag of zoiets zowiezo mogelijk is?
Meer en meer mensen werken trouwens met data die 'in the cloud' zit en gebruiken daarvoor een netbook.

Of gebruiken geëncrypteerde data waar zelf een gridcomputer zijn tanden op stuk bijt.

Met andere woorden : het is totale bollocks en niet meer dan fearmongering alweer.
Het is de intentie erachter die telt en hoe het wettelijk geregeld is, niet of het uberhaupt kan of niet, wat volgens mij toch wel het geval is, in vele gevallen.

Naarmate de staat meer polariseerd naar het angstklimaat en het terrorisme welig tiert kan een gewone burger op wiens pc 9/11 inside job documentaires staan al als terrorist gebrandmerkt worden.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 10:51   #11
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Volledig tegen uiteraard.
Met huiszoekingsbevel is nog net aanvaardbaar.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 19:00   #12
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Encriptie zal het moeten worden.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 21:41   #13
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Versleuteling biedt geen soelaas.
Als de opsporingsinstantie ontdekt dat je de zaak versleuteld hebt dan is dat super verdacht want als brave onschuldige burger heb je niets te verbergen.
Nu kan je wel beweren dat je bedrijfsgeheimen beschermt maar dan nog zullen ze die bewering willen testen op waarheid.
Dus zal je hoe dan ook de sleutels aan ze moeten overhandigen.
Doe je dat niet dan zal men je niet gaan waterboarden. Maar wel in gijzeling nemen voor onbeperkte duur.
Ook in België zal de Europese richtlijn hierover in lokale wetgeving worden omgezet.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 23:37   #14
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Versleuteling biedt geen soelaas.
Als de opsporingsinstantie ontdekt dat je de zaak versleuteld hebt dan is dat super verdacht want als brave onschuldige burger heb je niets te verbergen.
Nu kan je wel beweren dat je bedrijfsgeheimen beschermt maar dan nog zullen ze die bewering willen testen op waarheid.
Dus zal je hoe dan ook de sleutels aan ze moeten overhandigen.
Doe je dat niet dan zal men je niet gaan waterboarden. Maar wel in gijzeling nemen voor onbeperkte duur.
Ook in België zal de Europese richtlijn hierover in lokale wetgeving worden omgezet.
Da's grappig.
Je kent totaal niets van ons rechtssysteem hé?

Er is geen enkele reden waarom ik die encryptiesleutels zou moeten doorgeven.

En als de staat mij morgen waterboard ben ik binnen voor de rest van mijn leven.
(op financieel gebied uiteraard).
Ik ken genoeg advocaten die dat in orde brengen. Een schadeclaim met 7 nulletjes zal het zijn.

Daar wil ik wel eens een half uurtje voor gekweld worden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 januari 2009 om 23:38.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 06:13   #15
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Da's grappig.
Je kent totaal niets van ons rechtssysteem hé?

Er is geen enkele reden waarom ik die encryptiesleutels zou moeten doorgeven.

En als de staat mij morgen waterboard ben ik binnen voor de rest van mijn leven.
(op financieel gebied uiteraard).
Ik ken genoeg advocaten die dat in orde brengen. Een schadeclaim met 7 nulletjes zal het zijn.

Daar wil ik wel eens een half uurtje voor gekweld worden.
Ik heb de indruk dat jij niets van ons rechtsysteem kent.
Er zitten duizenden mensen in België in voorarrest. Sommige zelfs al meer dan één jaar. En dan kan je inderdaad gaan procederen voor schadevergoeding. Maar 7 nulen kan je vergeten en tegen de tijd dat je die kleine schadevergoeding dan ook krijgt is ze waarschijnlijk voor 90% voor je advocaat(en) en de rest voor je erfgenamen. De staat kent nog betere advocaten dan jij hoor.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 14:00   #16
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat jij niets van ons rechtsysteem kent.
Er zitten duizenden mensen in België in voorarrest. Sommige zelfs al meer dan één jaar.
Op basis waarvan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
En dan kan je inderdaad gaan procederen voor schadevergoeding. Maar 7 nulen kan je vergeten en tegen de tijd dat je die kleine schadevergoeding dan ook krijgt is ze waarschijnlijk voor 90% voor je advocaat(en) en de rest voor je erfgenamen. De staat kent nog betere advocaten dan jij hoor.
Jongen toch, jongen toch.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 14:10   #17
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Da's grappig.
Je kent totaal niets van ons rechtssysteem hé?
Er is geen enkele reden waarom ik die encryptiesleutels zou moeten doorgeven.
En als de staat mij morgen waterboard ben ik binnen voor de rest van mijn leven.
(op financieel gebied uiteraard).
Ik ken genoeg advocaten die dat in orde brengen. Een schadeclaim met 7 nulletjes zal het zijn.
Daar wil ik wel eens een half uurtje voor gekweld worden.
Ik heb het maar van horen zeggen. In Amerika zou men verplicht zijn zijn encriptie sleutel te geven.
In België is het: "Tja u kunt altijd brute force proberen, Tot 2158. Dan heeft u het wel."
__________________

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 21 januari 2009 om 14:10.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 17:52   #18
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik heb het maar van horen zeggen. In Amerika zou men verplicht zijn zijn encriptie sleutel te geven.
In België is het: "Tja u kunt altijd brute force proberen, Tot 2158. Dan heeft u het wel."
Er zijn inderdaad problemen daarrond geweest ivm PGP en zijn auteur Phil Zimmerman omdat die bij de lancering van PGP, gebaseerd op RSA-encryptie, de export-wetgeving zou hebben geschonden.
Ondertussen is dat allemaal al lang en breed 'geklasseerd'.

Citaat:
Shortly after its release, PGP encryption found its way outside the United States, and in February 1993 Zimmermann became the formal target of a criminal investigation by the US Government for "munitions export without a license". Cryptosystems using keys larger than 40 bits were then considered munitions within the definition of the US export regulations; PGP has never used keys smaller than 128 bits so it qualified at that time. Penalties for violation, if found guilty, were substantial. After several years, the investigation of Zimmermann was closed without filing criminal charges against him or anyone else.

Zimmermann challenged these regulations in a curious way. He published the entire source code of PGP in a hardback book[9], via MIT Press, which was distributed and sold widely. Anybody wishing to build their own copy of PGP could buy the $60 book, cut off the covers, separate the pages, and scan them using an OCR program, creating a set of source code text files. One could then build the application using the freely available GNU C Compiler. PGP would thus be available anywhere in the world. The claimed principle was simple: export of munitions—guns, bombs, planes, and software—was (and remains) restricted; but the export of books is protected by the First Amendment. The question was never tested in court in respect to PGP, but had been established by the Supreme Court in the Bernstein case.

US export regulations regarding cryptography remain in force, but were liberalized substantially throughout the late 1990s. Since 2000, compliance with the regulations is also much easier. PGP encryption no longer meets the definition of a non-exportable weapon, and can be exported internationally except to 7 specific countries and a named list of groups and individuals.

Laatst gewijzigd door parcifal : 21 januari 2009 om 17:52.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 18:08   #19
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Da's grappig.
Je kent totaal niets van ons rechtssysteem hé?

Er is geen enkele reden waarom ik die encryptiesleutels zou moeten doorgeven.

En als de staat mij morgen waterboard ben ik binnen voor de rest van mijn leven.
(op financieel gebied uiteraard).
Ik ken genoeg advocaten die dat in orde brengen. Een schadeclaim met 7 nulletjes zal het zijn.

Daar wil ik wel eens een half uurtje voor gekweld worden.
Het ging hier toch over het VK, niet? Wel daar kan dat wel afgedwongen worden onder de Regulation of Investigatory Powers Act 2000, sectie 51.

En dat gebeurt daar, zie bvb hier: http://www.schneier.com/blog/archive..._rights_a.html
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 18:12   #20
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Er zijn inderdaad problemen daarrond geweest ivm PGP en zijn auteur Phil Zimmerman omdat die bij de lancering van PGP, gebaseerd op RSA-encryptie, de export-wetgeving zou hebben geschonden.
Ondertussen is dat allemaal al lang en breed 'geklasseerd'.
Dat ging niet over een specifieke encryptiesleutel, maar over het encryptieschema zelf dat niet uitgevoerd mocht worden.

Encryptie en de overheid, da's altijd al een gevoelige zaak geweest, ook in Europa. Voor 1996 was het bvb illegaal in Frankrijk om een bestand te versleutelen zonder overheidstoestemming.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be