Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 3 mei 2014, 12:49   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht


Liesbeth Homans heeft er evenwel een andere mening over. In De Tijd van dit weekend zegt ze héél uitdrukkelijk dat het confederalisme in ieder geval op de onderhandelingstafel zal komen.
De vraag is hoe lang.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 3 mei 2014, 12:50   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Besluit : le nouveau CVP est arrivé.
CVP... dat is toch die partij die nadien CD&V werd, niet?
Met welke partij is die CD&V ook alweer in kartel naar de verkiezingen getrokken?
Ik kom er niet direct op, maar in mijn hoofd draaien de woorden 'hond'.... 'slapen'.. 'betrappen'... 'vlooien'....
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 12:54   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De vraag is hoe lang.
Hoe lang blijven de communautaire kwesties op de tafel nadat de N-Va ze erop legde?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 13:19   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Als je op een blad papier het verkiezingsprogramma van de nva print, dan komt automatisch op de achterzijde, onuitwisbaar en onoverkomelijk, het principe van het confederalisme te voorschijn.

Die zaken zijn onlosmakelijk verbonden; als twee zijden van één muntstuk.
En d�*t is zelfs niet onze verdienste; dat is de verdienste van de PS.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 mei 2014, 13:57   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hoe lang blijven de communautaire kwesties op de tafel nadat de N-Va ze erop legde?
541 dagen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:00   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
541 dagen?
En daarna nog j�*ren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:01   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je op een blad papier het verkiezingsprogramma van de nva print, dan komt automatisch op de achterzijde, onuitwisbaar en onoverkomelijk, het principe van het confederalisme te voorschijn.

Die zaken zijn onlosmakelijk verbonden; als twee zijden van één muntstuk.
En d�*t is zelfs niet onze verdienste; dat is de verdienste van de PS.
Ben jij volgens Bart Maddens een afgekookte kikker of beschouw jij jezelf liever als een dikkop ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:06   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
'Professor Lieven Annemans zegt bijvoorbeeld dat in de gezondheidszorg ongeveer 15 procent kan worden bespaard door de overconsumptie aan te pakken. Wij mikken in ons plan op 5 procent. Maar de consumptie in Vlaanderen is heel anders dan in Wallonië. In Vlaanderen heeft ongeveer driekwart van de mensen een dossier bij de eigen huisarts, terwijl men in Wallonië nog altijd sneller naar de spoed gaat. Dan bots je op structuren. Als je de overconsumptie in de gezondheidszorg wil wegwerken, moet je die structuur aanpakken. Dat betekent niet dat we niet meer solidair willen zijn, wel dat we zelf willen bepalen welk beleid het best is afgestemd op het patroon van de Vlamingen. Een deel van de bevoegdheden zal moeten worden gesplitst, zonder dat je in een zevende staatshervorming verzeild raakt.'

Leren lezen, blauwe blaaskikker.
Liesbeth Homans praat nergens over splitsen. Ze haalt Lieven Annemans aan om de vraag van de journalist te ontwijken.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:12   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mooi spelletje: Wie Van De Drie? (wordt geloofd door de N-Va'ers)
Bracke?
Homans?
De Wever?
We zullen wel zien wat de kiezers hier over denken:
Citaat:

"De meeste Vlaams partijen willen een sociaaleconomische herstelregering", maakt ze zich sterk. "Structurele maatregelen staan echter haaks op het PS-model. Het is aan alle Vlaamse partijen om daar één lijn te trekken en die verantwoordelijkheid niet alleen bij de N-VA te leggen. Dan heeft de PS niet alleen met ons een probleem, maar ook met de andere Vlaamse partijen."
"Het zou de Vlaamse partijen sieren als ze voor één keer de handen ineen slaan en zeggen: niet met ons, niet met onze kiezers, niet met de Vlamingen" , besluit ze.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...confederalisme
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:15   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
We zullen wel zien wat de kiezers hier over denken:
De oudere kiezer zal zuchten: "Alweer het -tigste Vlaams Front...."
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:20   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Homans: "We willen onmiddellijk een sociaaleconomische herstelregering zonder dure beloftes over het confederalisme"
"We willen tijdens de regeringsonderhandelingen inderdaad over confederalisme spreken."
"Een zevende staatshervorming is voor ons echt niet nodig."


In één alinea zo een dijk van een contradictie...
En niet van twee verschillende N-Va-leden, maar van de nummer twee herself.
Faut le faire.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 mei 2014 om 14:21.
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:26   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De oudere kiezer zal zuchten: "Alweer het -tigste Vlaams Front...."
Wacht toch maar beter nog heel even alvorens je te verkneukelen.
Niet iedereen is er immers even gerust in als peterpanda en $uperstaaf.

Niets is voor eeuwig. Zelfs de Berlijnse muur en het communistische ijzeren gordijn sneuvelden.

Geen constructie is kwetsbaarder dan een die met minderwaardig materiaal in elkaar werd gestoken, en waarbij bovendien de zwakste kant zwaar werd ondersteund....ten koste van de zwaarste.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:33   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het is maar wat je ervan maakt. Ik wil ook niet persé naar een sterrenrestaurant als ik honger heb. Hoofdzaak is dat er iets op tafel komt dat ik lust, en dat ik dus zélf mag kiezen. Kan dat niet, dan ga je maar zonder mij tafelen,en draag je ook daarna de gevolgen van je weigering om mij een keuze te gunnen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:35   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niets is voor eeuwig. Zelfs de Berlijnse muur en het communistische ijzeren gordijn sneuvelden.
Mooi voorbeeld van zo een verandering waar door een paar heethoofden om geroepen werd.
Nu we met de nefaste gevolgen geconfronteerd worden, zullen veel van die goediegoedies van toen misschien inzien dat het soms een erge straf is als je dromen uitkomen.
Hopelijk denken al die potentiële N-Va en VB-stemmers twee keer na voor ze het bolletje kleuren van partijen die pro afbraak van ons Geliefde Vaderland ijveren..
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:36   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is maar wat je ervan maakt. Ik wil ook niet persé naar een sterrenrestaurant als ik honger heb. Hoofdzaak is dat er iets op tafel komt dat ik lust, en dat ik dus zélf mag kiezen. Kan dat niet, dan ga je maar zonder mij tafelen,en draag je ook daarna de gevolgen van je weigering om mij een keuze te gunnen.
Hengel je naar een date met etentje?
Kan hoor.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:38   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Dur de comprenur?
Neen hoor.
Het is maar logisch dat een belgicist merkt hoe voorzichtig de voetjes worden neergezet om niet in wespennest te trappen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 14:50   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Zegt die professor dat een deel van de bevoegdheden zal moeten worden gesplitst?
Volgens Liesbeth Homans wel. Wat denk jij ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 mei 2014, 15:14   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ben jij volgens Bart Maddens een afgekookte kikker of beschouw jij jezelf liever als een dikkop ?
Ik beschouw mezelf als een adder tegenover belgicistjes.

Andere mensen zal ik niet gauw met dieren vergelijken; ik vind dat onbeleefd; ik ben zo niet opgevoed.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 mei 2014, 15:16   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Ik denk dat het laatste aanhalingsteken enkele zinnen eerder moest geplaatst worden.
Wat denk jij?
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er van mag denken. Duidelijk is mijn dat Liesbeth Homans niet duidelijk mag zijn.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 mei 2014 om 15:16.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 mei 2014, 15:16   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...ngrin_standard

De belangrijkste game-changer van deze verkiezingen ligt inmiddels ook al acht maanden achter ons: de beslissing van de N-VA om voorrang te geven aan een economisch herstelbeleid en het confederalisme naar het achterplan te verschuiven. Zou de N-VA ooit overwogen hebben om die spectaculaire koerswending pas in volle campagne bekend te maken ? Louter campagne-technisch bekeken viel daar wel iets voor te zeggen. Het zou de directe aanloop naar de verkiezingen in elk geval minder saai hebben gemaakt.

Maar allicht zou de schok voor de Vlaams-nationale achterban te groot geweest zijn. Nu kon de strategische bocht beetje bij beetje worden genomen. De militanten hadden zo ruim de tijd om eraan wennen. Je kent dat wel van die kikker in langzaam aan de kook gebracht water… Aanvankelijk was er nog sprake van een confederale beginselverklaring op een A4-tje, die door alle coalitiepartners moest worden goedgekeurd. Vandaag lijkt zelfs dat restje confederalisme weggesmolten.


Bart Maddens is geen TV kok maar een politicoloog.
Gelieve ofwel niets ofwel het hele artikel te publiceren.
Dit is echt goedkoop van u.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be