Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 24 december 2013, 11:21   #21
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of ik gelijk zal krijgen in mei 2014, in de optie dat de kiezer zich niet zou uitspreken voor het confederalisme, weet ik niet, en weet gij niet. Weet niemand.

.
Schets de situatie dan eens van het geval dat kan gezegt worden dat de kiezer voor het confederalisme gekozen heeft, daar moet ge toch een idee van hebben.
jogo is offline  
Oud 24 december 2013, 14:24   #22
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Je kunt natuurlijk nooit 100% van je programma uitvoeren. In een coalitie moet een balans gevonden worden tussen de programma's van de verschillende partijen en hun gewicht.
Het confederalisme is de ESSENTIE van het programma van de N-VA. de rest kan volgens hen niet werken. Meedoen aan iets wat volgens hen toch niet kan werken ruikt naar postjespakkerij.
Als ze meedoen aan een federale regering zonder, als veruit grootste partij ,de ESSENTIE van hun programma te realiseren, krijgen ze bij de verkiezing daarop een oplawaai van Bijbelse omvang.
Beter aan de kant staan dan.
Pericles is offline  
Oud 24 december 2013, 14:45   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het confederalisme is de ESSENTIE van het programma van de N-VA. de rest kan volgens hen niet werken. Meedoen aan iets wat volgens hen toch niet kan werken ruikt naar postjespakkerij.
Als ze meedoen aan een federale regering zonder, als veruit grootste partij ,de ESSENTIE van hun programma te realiseren, krijgen ze bij de verkiezing daarop een oplawaai van Bijbelse omvang.
Beter aan de kant staan dan.
Wees gerust, zelfs als de N-VA de kiezer zou willen bedriegen en federaal het volledige programma zouden willen laten vallen om er toch maar bij te zijn, er komt geen andere regering meer dan de federale Vlaamse minderheidsregering.

De N-VA gaat net zoals het VB nooit in de federale regering zitten, nooit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 24 december 2013, 15:57   #24
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wees gerust, zelfs als de N-VA de kiezer zou willen bedriegen en federaal het volledige programma zouden willen laten vallen om er toch maar bij te zijn, er komt geen andere regering meer dan de federale Vlaamse minderheidsregering.

De N-VA gaat net zoals het VB nooit in de federale regering zitten, nooit.
Ik vrees dat Dewever in zijn eentje de kar niet kan blijven trekken. Hij gaat daar fysiek aan ten onder gaan. De N-VA heeft dringend nog een aantal sterke figuren nodig van het kaliber van bijvoorbeeld Johan vanovertveldt.
Pericles is offline  
Oud 24 december 2013, 15:59   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vrees dat Dewever in zijn eentje de kar niet kan blijven trekken. Hij gaat daar fysiek aan ten onder gaan. De N-VA heeft dringend nog een aantal sterke figuren nodig van het kaliber van bijvoorbeeld Johan vanovertveldt.
Het zal niets uithalen, tenzij ze stoppen met tegen elke prijs Belgie te willen redden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 24 december 2013, 18:05   #26
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zal niets uithalen, tenzij ze stoppen met tegen elke prijs Belgie te willen redden.
't ziet er zo naar uit dat het nog niet voor 2014 zal zijn, je grote droom.
peter1962 is offline  
Oud 24 december 2013, 19:40   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
't ziet er zo naar uit dat het nog niet voor 2014 zal zijn, je grote droom.
Dat klopt, we hebben zeker nog het immobilisme van Di Rupo II nodig.

En de weerzin die die regering in Vlaanderen zal opwekken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 24 december 2013, 21:23   #28
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Zegt u nu dat mensen die respect hebben voor hun medemens niet op N-VA (kunnen) stemmen?
Als ze begrepen hebben waar de N-VA voor staat, dan denk ik niet dat het mogelijk is dat zij op N-VA stemmen. Dat betekent niet per se dat iemand die ooit N-VA stemde geen respect heeft voor de medemens; die kan ook illusies over de partij hebben. En dat onrespectvolle mensen toch respect kunnen hebben voor zeldzame enkelingen sluit ik ook niet uit, vanuit een redenering dat respect verdiend kan (en moet) worden, wat nog steeds heel anders is dan de redenering met een gezond werkend brein dat iedereen respect verdient tot bewijs van het tegendeel.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 24 december 2013 om 21:29.
Robinus V is offline  
Oud 24 december 2013, 21:26   #29
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het programma van N-VA is - hoewel verworven met elkaar - duidelijk tweeledig: (om het in tsjeventermen uit te drukken) enerzijds is het het confederale model, anderzijds de economisch rechtse agenda. N-VA kan voor het laatste kiezen indien er geen medestanders zijn om het confederale model te realiseren. Beter dat dan vijf jaar oppositie voeren.
Je vergeet dat de N-VA in de eerste plaats een nationalistische partij is. Dat de partij aangevuld is met wat economisch rechtse individuen gaat daar niets aan veranderen. Nationalisme is nog steeds voor veel N-VA'ers de reden van hun partijkeuze.
Robinus V is offline  
Oud 25 december 2013, 00:38   #30
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zal niets uithalen, tenzij ze stoppen met tegen elke prijs Belgie te willen redden.
Een België dat gered wordt op een wijze waarbij nederlandstaligen en franstaligen op alle gebieden strikt dezelfde rechten hebben, is geen lang leven beschoren. Daar bedanken zij, die vroeger geprivilegieerd waren voor. Zij gaan dan hun eigen weg. Daarom dient België 'gered'.
fcal is offline  
Oud 25 december 2013, 11:20   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
't ziet er zo naar uit dat het nog niet voor 2014 zal zijn, je grote droom.
Da's dan wel spijtig voor de belgicisten ... je wenst immers niemand een lange agonie toe.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 december 2013, 11:43   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Een België dat gered wordt op een wijze waarbij nederlandstaligen en franstaligen op alle gebieden strikt dezelfde rechten hebben, is geen lang leven beschoren. Daar bedanken zij, die vroeger geprivilegieerd waren voor. Zij gaan dan hun eigen weg. Daarom dient België 'gered'.
Wel ok, ik ben benieuwd.


Voorlopig echter zullen ze naast het VB aan de zijlijn staan, terwijl de federale Vlaamse minderheidsregering rustig verder doet met business as usual.

En je zou dan denken dat ze zich op Vlaams niveau anti-Belgisch zouden opstellen, maar neen, het tegendeel is waar, de Belgische leiband staat hen goed.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 25 december 2013, 12:29   #33
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Als ze begrepen hebben waar de N-VA voor staat, dan denk ik niet dat het mogelijk is dat zij op N-VA stemmen. Dat betekent niet per se dat iemand die ooit N-VA stemde geen respect heeft voor de medemens; die kan ook illusies over de partij hebben. En dat onrespectvolle mensen toch respect kunnen hebben voor zeldzame enkelingen sluit ik ook niet uit, vanuit een redenering dat respect verdiend kan (en moet) worden, wat nog steeds heel anders is dan de redenering met een gezond werkend brein dat iedereen respect verdient tot bewijs van het tegendeel.
Leg ons eens uit waar de N-VA voor staat betweter. Verklaar ons eens waarom meer dan één miljoen kiezers hebben zich in 2010 vergist hebben.

Je goochelt met de term "respect" alsof je de term zelf uitgevonden hebt. En dat voor een studentje dat nog groen achter de oren is. De N-VA is een Vlaams-nationale partij waarvan de wortels teruggaan naar de 1ste wereldoorlog. Zoals de meeste pubers weet jij niets over deze periode.

Ik weet wat de termen idealisme en respect betekenen. Al ruim een halve eeuw. Zoals ik ook weet wat pretentie is. Een term die perfect op jou van toepassing is.
robert t is offline  
Oud 25 december 2013, 12:33   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Leg ons eens uit waar de N-VA voor staat betweter. Verklaar ons eens waarom meer dan één miljoen kiezers hebben zich in 2010 vergist hebben.

Je goochelt met de term "respect" alsof je de term zelf uitgevonden hebt. En dat voor een studentje dat nog groen achter de oren is. De N-VA is een Vlaams-nationale partij waarvan de wortels teruggaan naar de 1ste wereldoorlog. Zoals de meeste pubers weet jij niets over deze periode.

Ik weet wat de termen idealisme en respect betekenen. Al ruim een halve eeuw. Zoals ik ook weet wat pretentie is. Een term die perfect op jou van toepassing is.
Wees niet te hard voor hem, hij is tenslotte nog jong en denkt dat de wereld zit de wachten op studentjes met een fanatieke en totaal wereldvreemde politieke boodschap.

Binnen tien jaar kan hij met zichzelf lachen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 25 december 2013, 12:35   #35
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zal niets uithalen, tenzij ze stoppen met tegen elke prijs Belgie te willen redden.
Ben jij geen lid van de N-VA? Merkwaardig. Je doet niks anders dan er oppositie tegen voeren. Een goede raad : verscheur je lidkaart en stem voor je vroegere partij.
robert t is offline  
Oud 25 december 2013, 12:37   #36
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Als ze begrepen hebben waar de N-VA voor staat, dan denk ik niet dat het mogelijk is dat zij op N-VA stemmen. Dat betekent niet per se dat iemand die ooit N-VA stemde geen respect heeft voor de medemens; die kan ook illusies over de partij hebben. En dat onrespectvolle mensen toch respect kunnen hebben voor zeldzame enkelingen sluit ik ook niet uit, vanuit een redenering dat respect verdiend kan (en moet) worden, wat nog steeds heel anders is dan de redenering met een gezond werkend brein dat iedereen respect verdient tot bewijs van het tegendeel.
Ik weet zeer goed waar N-VA voor staat. Ik ben een overtuigd libertariër. Ik heb in 2010 voor N-VA gestemd, en ik ben van plan dat in 2014 opnieuw te doen. Betekent dat volgens uw kromme redenering dat ik geen respect heb voor andere mensen?

Overigens, wat is respect voor anderen? Aan een katholiek of een moslim uitleggen waarom zijn religie achterlijk is, is dat een gebrek aan respect? Voor het katholicisme en de islam heb ik nl. geen greintje respect. Echter, zij zullen ervaren dat ik hen niet respecteer (wat niet zo is), omdat zij zich vereenzelvigen met hun religie (die ik niet respecteer).
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 december 2013, 12:38   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ben jij geen lid van de N-VA? Merkwaardig. Je doet niks anders dan er oppositie tegen voeren. Een goede raad : verscheur je lidkaart en stem voor je vroegere partij.
Eerst de N-VA de kans geven, tenslotte heeft Belgie er alsnog bang van.

Als de N-VA dan meent van de kiezer te moeten bedriegen, dan zal het terug VB worden.

Tenslotte wil lid zijn toch niet zeggen dat je met alles blindelings akkoord moet gaan.

Stel je voor dat je lid bent van de OVLD, dat je dan de ene dag roept, ik ben voor het confederalisme, en de volgende dag roep je, ik ben tegen het confederalisme!

De mensen gaan vragen of dat je gek bent.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 december 2013 om 12:41.
Xenophon is offline  
Oud 25 december 2013, 12:54   #38
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eerst de N-VA de kans geven, tenslotte heeft Belgie er alsnog bang van.

Als de N-VA dan meent van de kiezer te moeten bedriegen, dan zal het terug VB worden.

Tenslotte wil lid zijn toch niet zeggen dat je met alles blindelings akkoord moet gaan.
Het is vandaag Kerstmis, dag van de vrede. Ik heb dus geen zin om met een gelijkgezinde ruzie te maken. Toch niet te veel.

Citaat:
Stel je voor dat je lid bent van de OVLD, dat je dan de ene dag roept, ik ben voor het confederalisme, en de volgende dag roep je, ik ben tegen het confederalisme!

De mensen gaan vragen of dat je gek bent.
De dag dat ik lid zou worden van Open VLD zou ik inderdaad gek geworden zijn.
robert t is offline  
Oud 25 december 2013, 12:58   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het is vandaag Kerstmis, dag van de vrede. Ik heb dus geen zin om met een gelijkgezinde ruzie te maken. Toch niet te veel.

De dag dat ik lid zou worden van Open VLD zou ik inderdaad gek geworden zijn.
Inderdaad, vandaag ruzie maken, boeleke Jezus zou dan hard wenen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 25 december 2013, 13:13   #40
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stel je voor dat je lid bent van de OVLD.

De mensen gaan vragen of dat je gek bent.
Terecht.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be