Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2019, 20:05   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ok, ik kan je alleen maar geloven want ik ken er niets van...
Dat is inderdaad een fundamenteel probleem, dat enkel maar groter en groter wordt in een complexere maatschappij met verdergaande wetenschappelijke en technologische kennis. Men kan niet meer argumenteren en men kan geen argumenten meer beoordelen, want men kent de premisses niet (die veel te veel studietijd vragen). Als dusdanig is men overgeleverd aan charlatanisme. Het is een bijzonder fundamenteel probleem in onze samenleving, en het gaat er niet op verbeteren: de kwaliteit van het onderwijs gaat zienderogen achteruit, en de maatschappij wordt complexer en complexer. 90% van de bevolking gaat niks meer snappen van geen enkel argument, en gaat dus moeten voortgaan op "tekenen om gezag te erkennen". Maar tekenen van gezag zijn niks anders dan propaganda.

Onze "democratieen" lopen op hun laatste benen, en binnenkort gaan we allemaal baden in totale ruis, waar niemand nog weet wat waar of vals is, er geen enkel houvast meer zal zijn voor enige objectieve, zelfs wetenschappelijke, kennis. Op dat ogenblik zijn we rijp voor de machinale overname. Dat is voor een stukje al het geval met facebook en zijn algorithmes. Iets als Wikipedia houdt nog stand, maar dat zal het binnenkort ook niet meer kunnen. Tegen dat de laatste generatie (de onze) die echte kennis heeft opgedaan op een klassieke manier, eraan is, zal het al onwetendheid en "witte ruis" zijn die men als kind als kennis kan opdoen. Gretaaken is daar al een voorbeeldje van.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 20:45   #82
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is inderdaad een fundamenteel probleem, dat enkel maar groter en groter wordt in een complexere maatschappij met verdergaande wetenschappelijke en technologische kennis. Men kan niet meer argumenteren en men kan geen argumenten meer beoordelen, want men kent de premisses niet (die veel te veel studietijd vragen). Als dusdanig is men overgeleverd aan charlatanisme. Het is een bijzonder fundamenteel probleem in onze samenleving, en het gaat er niet op verbeteren: de kwaliteit van het onderwijs gaat zienderogen achteruit, en de maatschappij wordt complexer en complexer. 90% van de bevolking gaat niks meer snappen van geen enkel argument, en gaat dus moeten voortgaan op "tekenen om gezag te erkennen". Maar tekenen van gezag zijn niks anders dan propaganda.

Onze "democratieen" lopen op hun laatste benen, en binnenkort gaan we allemaal baden in totale ruis, waar niemand nog weet wat waar of vals is, er geen enkel houvast meer zal zijn voor enige objectieve, zelfs wetenschappelijke, kennis. Op dat ogenblik zijn we rijp voor de machinale overname. Dat is voor een stukje al het geval met facebook en zijn algorithmes. Iets als Wikipedia houdt nog stand, maar dat zal het binnenkort ook niet meer kunnen. Tegen dat de laatste generatie (de onze) die echte kennis heeft opgedaan op een klassieke manier, eraan is, zal het al onwetendheid en "witte ruis" zijn die men als kind als kennis kan opdoen. Gretaaken is daar al een voorbeeldje van.
Weet je wat het ergste gevaar is en was dat WOII heeft aangetoond??? Niet het nazisme, iets dat we door de eeuwen heen overal terugvinden... Misschien zelfs niet de volksverlakkerij door de propaganda, want zelfs dat is iets dat altijd en overal schering en inslag is... Maar de acuraatheid van de zeer ver doorgevoerde burocratie...
In Berlijn hoefde men maar op een knopje te drukken en mijlen ver daar vandaan werden duizenden mensen omgebracht, zonder dat alle tussenliggende schakels zich ook maar bewust waren dat ze bezig waren met een genocide...

Kun jij mij zeggen waarom ze hier ons onderwijsstelsel zo stelselmatig afbouwen??? Dat zogezegd gedreven door allemaal de mooiste mensvriendelijke sociale belangstelling voor de medemens???

De sociale onkosten torenhoog opdrijven goed wetende dat het op een dag om zeep zal zijn en niemand die daar durft tegenin gaan en zij die het toch durven worden aan de schandpaal genageld...

Hoe nadrukkelijk wordt de democratie vervangen door een schandpaal...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 20:53   #83
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
https://doorbraak.be/betogen-tegen-d...aat-beslissen/

De eminente prof. Emiel Van Broekhoven legde zich toe op klimaatstudie en stelt zijn bezorgde kleinkinderen gerust: paniekvoetbal over klimaatopwarming is onnodig en zelfs onzinnig.

Een nieuwe tekst tegen de georganiseerde klimaathetse.

Enkele uitreksels:

Die neerwaartse temperatuurvoorspelling voor onze streken is gebaseerd op de vaststelling dat de Warme Golfstroom, die tot tegen de westkust van Engeland komt; afneemt in zijn transport van warmer water.
Mogelijk zou het koude smeltwater van de Noordpool een prop veroorzaken en het noordelijk gericht transport van tropisch warmer water blokkeren.
Dat is weeral een onbekende factor die we achteraf proefondervindelijk zullen kunnen vaststellen. Maar het is weeral een bijkomende factor die mijn stellingname ondersteund en deze is "zeker spelen".
Het is momenteel op klimaatgebied wel een echte hutsekluts van meningen en metingen. En vooral ook van personen die graag in de belangstelling staan. En daar heeft niemand iets aan en zeker het klimaat niet.
Klimaat verdiend beter dan politieke propaganda.
Daar mag er gelogen worden. Maar ik volg liever wat de echte wetenschappers vrezen. En natuurlijk kunnen er ook nitwits tussen dezen zitten die zich graag voor de kar laten spannen; mits betaling; van mensen met veel geld die liefst op onbeperkte manier verder dat vele geld willen binnen rijven.
Het is zoals met God of de Goden. De ene gelooft alles en de andere gelooft niks. Welke van de twee strekkingen heeft gelijk?
Ik geloof niks en mocht de duivel mij lastig vallen dan krijgt hij een duchtige mep tegen zijn kop. Zo simpel is het.
Daarom wacht ik af. Voor mij volstaat het ondertussen dat ik probeer mijn ecologische voetafdruk te beperken. Wat niet betekent dat ik af en toe wel graag een stukje rundsvlees eet. Maar varkensboeren en koeienfabrieken zal ik niet vetmesten. En mijzelf zeker niet. Af en toe veganistisch moet dus kunnen. Zolang het niet duurder uitvalt heb ik er geen hinder van.

Laatst gewijzigd door werkman : 17 maart 2019 om 20:57.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 20:56   #84
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Die neerwaartse temperatuurvoorspelling voor onze streken is gebaseerd op de vaststelling dat de Warme Golfstroom, die tot tegen de westkust van Engeland komt; afneemt in zijn transport van warmer water.
Mogelijk zou het koude smeltwater van de Noordpool een prop veroorzaken en het noordelijk transport van tropisch warmer water blokkeren.
Dat is weeral een onbekende factor die we achteraf proefondervindelijk zullen vaststellen. Maar het is weeral een bijkomende factor die mijn stellingname ondersteund en deze is "zeker spelen".
Het is momenteel op klimaatgebied wel een echte hutsekluts van meningen en metingen. En vooral ook van personen die graag in de belangstelling staan. En daar heeft niemand iets aan en zeker het klimaat niet.
Klimaat verdiend beter dan politieke propaganda.
Daar mag er gelogen worden. Maar ik volg liever wat de echte wetenschappers vrezen. En natuurlijk kunnen er ook nitwits tussen zitten die zich graag voor de kar laten spannen; mits betaling; van mensen met veel geld die liefst op onbeperkte manier verder veel geld willen binnen rijven.
Het is zoals met God of de Goden. De ene gelooft alles en de andere gelooft niks. Welke van de twee strekkingen heeft gelijk?
Ik geloof niks en mocht de duivel mij lastig vallen dan krijgt hij een duchtige mep tegen zijn kop. Zo simpel is het.
Daarom wacht ik af. Voor mij volstaat het ondertussen dat ik probeer mijn ecologische voetafdruk te beperken. Wat niet betekent dat ik af en toe wel graag een stukje rundsvlees eet. Maar varkensboeren en koeienfabrieken zal ik niet vetmesten. En mijzelf zeker niet. Af en toe veganistisch moet dus kunnen. Zolang het niet duurder uitvalt heb ik er geen hinder van.
Er is inderdaad veel onwetendheid in al die klimaathetse, maar iedereen weet en daar kan niemand om heen dat de overbevolking de grootste struikelsteen is en vreemd....DAAR WORDT NIET OVER GESPROKEN.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 21:13   #85
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Er is inderdaad veel onwetendheid in al die klimaathetse, maar iedereen weet en daar kan niemand om heen dat de overbevolking de grootste struikelsteen is en vreemd....DAAR WORDT NIET OVER GESPROKEN.

Het past niet in hun kraam Marie. In België ligt het geld nog voor het rapen.
In Indië of Pakistan valt niks te halen. In Saoudie-Arabië misschien des te meer. Wat dacht je van 2000 dollar per kop die je hier binnen smokkelt?
Maar hier werd er toch over gesproken hoor Marie.
Dat onze pers dat ontoereikend doet is logisch.
Aan paniek heeft de politiek geen boodschap.
En toegeven dat we een te klein land zijn gebeurt alleen als het in hun kraam past. Voor alles en nog wat behoren we tot de grootsten der aarde maar als het klimaat betreft zijn we dwergen.
En voila; het is weer opgelost. Blij dat er toch nog iets is waar we behoren tot de kleinsten. En het zet ons terug met beide poten op de grond.
Zo niet zouden er hier veel waterhoofden uit mekaar spatten.

Laatst gewijzigd door werkman : 17 maart 2019 om 21:16.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 21:18   #86
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Er is inderdaad veel onwetendheid in al die klimaathetse, maar iedereen weet en daar kan niemand om heen dat de overbevolking de grootste struikelsteen is en vreemd....DAAR WORDT NIET OVER GESPROKEN.
Dat is niet alleen een ander thema, het is ook moreel onaanvaardbaar te selecteren wie wel recht op leven heeft en wie niet.

De reden doet er niet toe.
Noch de geografische afkomst, religie ....arm of rijk, enz.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 maart 2019 om 21:21.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 21:37   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is niet alleen een ander thema, het is ook moreel onaanvaardbaar te selecteren wie wel recht op leven heeft en wie niet.
Moeder natuur kan die keuze gemakkelijk genoeg maken.

Gewoon 50 jaar alle technologie verbieden, dus ook het maken van vuur en het kappen van vuursteen.
Extreem Luddisme combineren met sociaal darwinisme.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 21:47   #88
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is niet alleen een ander thema, het is ook moreel onaanvaardbaar te selecteren wie wel recht op leven heeft en wie niet.

De reden doet er niet toe.
Noch de geografische afkomst, religie ....arm of rijk, enz.

Er is een stadium voorafgaand aan het bewust zijn of worden in een mensenleven.
Er is geen vraag tot selectie. Er is wel de vraag misschien naar voorkomen van een teveel om het geheel nog te redden.
Dat is wel iets anders dus dan de gewensten die er reeds zijn proberen af te schilderen als moordenaars. Vraag aan wit potske in Rome of hij een betere oplossing heeft. Wij wachten allemaal op zijn visie.
En ik vermoed dat meer knopen in de collectieschaal ditmaal geen bijdrage zullen leveren.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 21:48   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Moeder natuur kan die keuze gemakkelijk genoeg maken.

Gewoon 50 jaar alle technologie verbieden, dus ook het maken van vuur en het kappen van vuursteen.
Extreem Luddisme combineren met sociaal darwinisme.
Zolang jij er niet bijzit zeker?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 21:50   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Er is een stadium voorafgaand aan het bewust zijn of worden in een mensenleven.
Er is geen vraag tot selectie. Er is wel de vraag misschien naar voorkomen van een teveel om het geheel nog te redden.
Dat is wel iets anders dus dan de gewensten die er reeds zijn proberen af te schilderen als moordenaars. Vraag aan wit potske in Rome of hij een betere oplossing heeft. Wij wachten allemaal op zijn visie.
En ik vermoed dat meer knopen in de collectieschaal ditmaal geen bijdrage zullen leveren.

Dat is flauwekul.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 12:18   #91
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is niet alleen een ander thema, het is ook moreel onaanvaardbaar te selecteren wie wel recht op leven heeft en wie niet.

De reden doet er niet toe.
Noch de geografische afkomst, religie ....arm of rijk, enz.
Dat is geen ander thema wat het klimaat en de overleefbaarheid van het mensdom betreft... Het voorstellen alsof het een apart thema zou zijn is al volkomen onbeschoft...

En het gaat er niet om om te selecteren wie wel en wie niet recht op leven heeft; het gaat erom om aan geboortebeperking te doen voor iedereen... Indien niet dan zal het inderdaad regelrecht uitdraaien op de sterksten die de zwaksten gaan vermoorden... of het is misschien dat dat jullie willen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 12:24   #92
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is geen ander thema wat het klimaat en de overleefbaarheid van het mensdom betreft... Het voorstellen alsof het een apart thema zou zijn is al volkomen onbeschoft...

En het gaat er niet om om te selecteren wie wel en wie niet recht op leven heeft; het gaat erom om aan geboortebeperking te doen voor iedereen... Indien niet dan zal het inderdaad regelrecht uitdraaien op de sterksten die de zwaksten gaan vermoorden... of het is misschien dat dat jullie willen???
De stijging v.d. wereldbevolking vertraagt.
Als de Chinezen & de Indiërs hun geboorte-aantallen kunnen beperken, zou dat al een goede zaak zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 12:33   #93
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De stijging v.d. wereldbevolking vertraagt.
Als de Chinezen & de Indiërs hun geboorte-aantallen kunnen beperken, zou dat al een goede zaak zijn.
Hewel China is gekend, maar ook Indië heeft zijn geboorteaantal weten te beperken van 6 naar 2,33 kinderen pp...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 12:38   #94
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De stijging v.d. wereldbevolking vertraagt.
Als de Chinezen & de Indiërs hun geboorte-aantallen kunnen beperken, zou dat al een goede zaak zijn.
Afrika is het volgende probleem.

En een groot probleem.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 12:41   #95
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel China is gekend, maar ook Indië heeft zijn geboorteaantal weten te beperken van 6 naar 2,33 kinderen pp...
Wuhaha... pp ?!, zoals in 'per persoon'?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 12:57   #96
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is flauwekul.

Jij mag dat zeggen vriendschap. Een persoon die ze alle vijf bezit zetten ze vast in een isolatiecel als hij hetzelfde uitbraakt wat jij hier komt doen.. Of ben je misschien bevangen door de heilige geest?
Kniel dan en bid vooral. De oplossing voor alles zal wel neder dalen uit de hemel. Of wil je soms ontkennen dat er teveel mensen zijn op deze aardkloot?
Ga jij ze voeden soms? Leg dan maar eens uit?
Ik wacht op uw zoveelste wonder. Maar ik vrees wel dat uw optie uitsluitend is om uw medemensen aan te vallen. Mocht je even onderzoeken; mocht je hersenen hebben natuurlijk; dan wist je dat je beter zwijgt. Want drie woorden uit uw keelholte volstaan reeds om uw gehalte prijs te geven.
Maar mogelijk heb jij geluk. In de bijbel staat :"Zalig zijn de armen van geest want zij zullen het rijk der hemelen verwerven!" Ook dat nog!!!!

Laatst gewijzigd door werkman : 18 maart 2019 om 12:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 13:13   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is niet alleen een ander thema, het is ook moreel onaanvaardbaar te selecteren wie wel recht op leven heeft en wie niet.
Er is geen recht op leven en dat is er nooit geweest. Leven is wat ander leven probeert omzeep te helpen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 13:14   #98
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wuhaha... pp ?!, zoals in 'per persoon'?
pp m/v
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 13:14   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De stijging v.d. wereldbevolking vertraagt.
Als de Chinezen & de Indiërs hun geboorte-aantallen kunnen beperken, zou dat al een goede zaak zijn.
Kijk, er is NU teveel volk. Als men nu stopt met kweken, is er nog altijd gedurende de komende 50 jaar, teveel volk dat nu al geboren is.

Daarvan zou maar 1/5 mogen overschieten. En niet binnen 50 jaar, maar nu.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 13:30   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zolang jij er niet bijzit zeker?
U vroeg voor een compleet neutrale en moreel onafhankelijke manier om de grootste hoop kiesvee op te ruimen. U hebt een antwoord op die stelling.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be