Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 30 maart 2012, 12:03   #41
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit komt de dag dat onrechtvaardigheid betaald worden. Israël zal dan helemaal vooraan staan in de rij. Wees gerust.
speurneus is offline  
Oud 30 maart 2012, 13:39   #42
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
De afgelopen drie decennia is de minister van Buitenlandse Zaken of Defensie van Nederland exact één keer een Jood geweest.

Buitenlandse Zaken
2010-heden Uri Rosenthal >> Jodendom
2007-2010 Maxime Verhagen >> R-K
2003-2007 Ben Bot >> R-K
2002-2003 Jaap de Hoop Scheffer >> R-K
1998-2002 Jozias van Aartsen >> Hervormd?
1994-1998 Hans van Mierlo >> Niet gelovig
1993-1994 Peter Kooijmans >> Christen
1982-1993 Hans van den Broek >> R-K
1982-1982 Dries van Agt >> Christen (anti-Israël)
1981-1982 Max van der Stoel >> Niet gelovig

Defensie
2010-heden Hans Hillen >> R-K
2007-2010 Eimert van Middelkoop >> Protestant
2003-2007 Henk Kamp >> (gewezen) R-K
2002-2003 Benk Korthals >> R-K
1998-2002 Frank de Grave >> ?
1994-1998 Joris Voorhoeve >> Niet gelovig
1989-1994 Relus ter Beek >> Niet gelovig
1986-1989 van Eekelen / Bukman / Frits Bolkestein >> Niet gelovig
1982-1986 Job de Ruiter >> gereformeerd
1982 Hans van Mierlo >> Niet gelovig
Tomm?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 30 maart 2012, 22:52   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Oh, op die manier.

Nou, dan maak ik me geen zorgen.
De grootste misvatting is je vijand onderschatten...

Slaap zacht.

Ooit word je wakker... en de Joden erbij.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 22:55   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Israël bestond al duizenden jaren voor er nog maar sprake was van de naam "palestina". Wat mij betreft zijn de Joden daar eerder autochtone inwoner dan Arabische kolonisten. Dat er onrust is in het midden-oosten is niet te wijten aan Israël wel eerder aan de onverdraagzaamheid tegenover alles wat niet islamitisch is.
Dat is pas onzin. Als je dergelijke denkbeelden aanhangt, moet je over de hele wereld volkeren verdrijven om er her en der zogezegde "autochtone" bevolkingen te installeren.

Mocht u het niet weten, de Joden werden ooit uit Palestina verdreven. Na hen kwam er andere mensen wonen. Ik zie dan ook geen enkele reden om een claim op een land uit te oefenen als je als volk daar al eeuwen niet meer woont.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 22:58   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Zegt wie? Een katholieke antisemiet zoals u?? Dat stukje gebied is steeds bewoond geweest door Joodse nomadenstammen. Leest u de bijbel wel eens?? Lev. 26:44 zelfs als zij in het land hunner vijanden zijn, God hen niet versmaadt en Hij geen afkeer van hen heeft, zodat Hij hen zou vernietigen en Zijn verbond met hen zou verbreken, want Hij is de HERE, hun God.

Uw afkeer van Israël is onchristelijk. Schaam u diep.
Ik hoef me helemaal niet te schamen, wel integendeel. Niets anders dan de waarheid is het immers dat de huidige Joodse staat (die trouwens op geen enkele plaats inneemt in het christelijk geloof) gebouwd is op valse claims en geweld.

Er hebben ooit Joden in Palestina gewoond, ja. Eeuwen geleden. Er woonden eeuwen geleden ook talrijke volkeren op andere plaatsen, waar ze nu niet meer wonen. Ook de huidige bevolkingen verdrijven?

De Joden zijn niet langer het uitverkoren volk Gods. Zij zijn ontrouw geweest en gebleven, hebben de Messias laten vermoorden en hebben hun eerstegeboorterecht verspeeld.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:00   #46
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien moeten die Joden dan eerst eventjes Israël onder handen nemen: een staat die gegrond werd op onrechtmatige aanspraken en die slechts kon ontstaan door anderen hun rechten volledig te ontnemen.
Er zal slechts rust en vrede in het Midden-Oosten heersen wanneer Israël er niet meer zal zijn.
Juist, ik heb het nooit kunnen begrijpen dat die toch begaafde hoog-intelligente Joden, vooral uit Oost-Europa, zomaar in het wespennest van de Islam geëmigreerd zijn. Ze hadden toch beter moeten weten. Een verhaal van 2.000 jaar geleden!

Ze zijn daar nu en door de wederrechtelijke verdrijving van hun uiterst talrijke soortgenoten in vrijwel alle moslimlanden (bvb. honderdduizenden uit Irak en Egypte, tienduizenden uit Yemen ...) met confiscatie van al hun eigendommen, die dan ook naar Israël getrokken zijn, is er nu nieuwe situatie. Niemand kan terug.

Er zijn een paar bloedige oorlogen uitgevochten en de vrede blijft precair. Maar de situatie is definitief veranderd. Zoals Duitsland een kruis heeft mogen maken over Pommeren, Silezië en Oost-Pruisen zullen de Arabieren een halve maan mogen maken over Palestina.

Zo gaat dat nu eenmaal. De Arabieren mogen van geluk spreken dat de meeste Joden een nogal Europese tolerante inslag hebben. Bewijs de autochtone Arabieren verkozen in de Knesset. In tegenstelling tot de huidige Europese politieke instelling laten ze zich verder niet zomaar alles welgevallen. Ze hebben ondervonden dat een 'lik op stuk'-beleid nodig is en ook resultaat heeft.

Laatst gewijzigd door fcal : 30 maart 2012 om 23:06.
fcal is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:12   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Zoals Duitsland een kruis heeft mogen maken over Pommeren, Silezië en Oost-Pruisen zullen de Arabieren een halve maan mogen maken over Palestina.
Arabieren zijn niet de huidige deemoedige Duitsers. Arabieren kun je op dit ogenblik het best vergeleken met de Duitsers aan de vooravond van WO II: bewust van het onrecht dat hen werd aangedaan en klaar om terug te slaan zodra de gelegenheid zich voordoet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:21   #48
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De grootste misvatting is je vijand onderschatten...

Slaap zacht.

Ooit word je wakker... en de Joden erbij.
Ik denk niet dat Israël 't zich kan veroorloven haar vijand(en) te onderschatten, vandaar dat ze 'n wapenarsenaal hebben om 'U' tegen te zeggen!

Ze zijn dus 'wakker' genoeg.
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:26   #49
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Arabieren zijn niet de huidige deemoedige Duitsers. Arabieren kun je op dit ogenblik het best vergeleken met de Duitsers aan de vooravond van WO II: bewust van het onrecht dat hen werd aangedaan en klaar om terug te slaan zodra de gelegenheid zich voordoet.
Waar wachten ze op?

'n Teken van hun bloeddorstige allahfiguur?

Dacht jij nu ècht dat Israël zich zonder slag of stoot zal l�*ten vernietigen, zonder zelf ook brokken te maken?

Ze hebben er iig de 'capaciteiten' voor.
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:26   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik denk niet dat Israël 't zich kan veroorloven haar vijand(en) te onderschatten, vandaar dat ze 'n wapenarsenaal hebben om 'U' tegen te zeggen!

Ze zijn dus 'wakker' genoeg.
Ze hebben dus de mentaliteit van u niet. U zei dat u er gerust over bent. De Joden zijn dat echter allerminst.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:27   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waar wachten ze op?

'n Teken van hun bloeddorstige allahfiguur?

Dacht jij nu ècht dat Israël zich zonder slag of stoot zal l�*ten vernietigen, zonder zelf ook brokken te maken?

Ze hebben er iig de 'capaciteiten' voor.
Als u in alle openheid naar de geschiedenis kijkt, zult u zien dat de dingen soms niet lineair gebeuren. Er doen zich zaken voor die plotseling alles op de helling kunnen zetten.

Wat er zal gebeuren, weet niemand. Wel ben ik ervan overtuigd dat de dag ooit komt dat Israël een zware tol zal betalen voor wat ze allemaal aan onrecht tegenover de Arabieren hebben begaan.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:29   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik hoef me helemaal niet te schamen, wel integendeel. Niets anders dan de waarheid is het immers dat de huidige Joodse staat (die trouwens op geen enkele plaats inneemt in het christelijk geloof) gebouwd is op valse claims en geweld.

Er hebben ooit Joden in Palestina gewoond, ja. Eeuwen geleden. Er woonden eeuwen geleden ook talrijke volkeren op andere plaatsen, waar ze nu niet meer wonen. Ook de huidige bevolkingen verdrijven?

De Joden zijn niet langer het uitverkoren volk Gods. Zij zijn ontrouw geweest en gebleven, hebben de Messias laten vermoorden en hebben hun eerstegeboorterecht verspeeld.
Nee hoor, ze hebben 'n deel van 't Brits mandaatgebied toegewezen gekregen, 'n groter gedeelte ging naar de arabieren, maar dat was niet genoeg.

Bovendien, wìe bepaalt dat 't joodse volk niet langer 't uitverkoren volk is? Jij? Laat dat maar over aan die godfiguur, of heb jij direct contact met die godfiguur?

't Beloofde land voor 't uitverkoren volk, zo staat opgetekend, wie ben jij om je eigen godfiguur in deze tegen te spreken?
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:30   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u in alle openheid naar de geschiedenis kijkt, zult u zien dat de dingen soms niet lineair gebeuren. Er doen zich zaken voor die plotseling alles op de helling kunnen zetten.

Wat er zal gebeuren, weet niemand. Wel ben ik ervan overtuigd dat de dag ooit komt dat Israël een zware tol zal betalen voor wat ze allemaal aan onrecht tegenover de Arabieren hebben begaan.
...en vice versa.

Om ruzie te maken moet je met 2 zijn!
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:33   #54
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ze hebben dus de mentaliteit van u niet. U zei dat u er gerust over bent. De Joden zijn dat echter allerminst.
Omd�*t ze wakker zijn, hoeven ze zich geen zorgen te maken.

Als arabieren slim zijn, en ik veronderstel dat er wel genoeg slimmerds tussen zitten, zullen ze Israël geen haar krenken, niet ongestraft.

Wat speldenprikken is 't enige...

Maar, we hebben geen van beiden 'n kristallen bol, we zullen moeten afwachten hoe 't 'evolueert', �*ls 't al evolueert.
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:34   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee hoor, ze hebben 'n deel van 't Brits mandaatgebied toegewezen gekregen, 'n groter gedeelte ging naar de arabieren, maar dat was niet genoeg.

Bovendien, wìe bepaalt dat 't joodse volk niet langer 't uitverkoren volk is? Jij? Laat dat maar over aan die godfiguur, of heb jij direct contact met die godfiguur?

't Beloofde land voor 't uitverkoren volk, zo staat opgetekend, wie ben jij om je eigen godfiguur in deze tegen te spreken?
Ik? Neen, wel is het duidelijk geworden met de komst van Jezus dat de Joden zich van Hem afkeerden. Nu zijn de christenen het uitverkoren volk en getuigt het Joodse relictvolk van haar vroegere status. Vandaar blijft het wel een rol spelen in de heilsgeschiedenis, maar niet meer zoals voorheen.

God heeft de Joden dat land gegeven, maar ze zijn eruit verdreven, net zoals God de mensen uit hun steden en dorpen heeft verdreven tijdens de zondvloed. Omwille van hun zonden en fouten. De Joden hebben zelf Jezus' bloed over zich geworpen, vandaar.

De Arabieren woonden in dat gebied. Bijgevolg was het een onrecht die mensen uit hun huizen en dorpen te verdreven om een, naar seculiere begrippen, zogezegd actueel heilsrecht voor de Joden in te lossen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:37   #56
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik? Neen, wel is het duidelijk geworden met de komst van Jezus dat de Joden zich van Hem afkeerden. Nu zijn de christenen het uitverkoren volk en getuigt het Joodse relictvolk van haar vroegere status. Vandaar blijft het wel een rol spelen in de heilsgeschiedenis, maar niet meer zoals voorheen.

God heeft de Joden dat land gegeven, maar ze zijn eruit verdreven, net zoals God de mensen uit hun steden en dorpen heeft verdreven tijdens de zondvloed. Omwille van hun zonden en fouten. De Joden hebben zelf Jezus' bloed over zich geworpen, vandaar.

De Arabieren woonden in dat gebied. Bijgevolg was het een onrecht die mensen uit hun huizen en dorpen te verdreven om een, naar seculiere begrippen, zogezegd actueel heilsrecht voor de Joden in te lossen.
Grote goedheid! :O je gelooft dat ècht?

Dan staat de Romeinen ook nog wat te wachten.
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:39   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Grote goedheid! :O je gelooft dat ècht?
Dat is gewoon de christelijke zienswijze zoals de Kerk in Oost als West al van in den beginne leert. Of wist u dat niet, misschien?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:49   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is gewoon de christelijke zienswijze zoals de Kerk in Oost als West al van in den beginne leert. Of wist u dat niet, misschien?
Nee, dat wist ik niet, zijn die boekskes veranderd onlangs?

Ik meen me te herinneren dat Israël 't beloofde land was voor 't uitverkoren volk, ik heb nergens iets vernomen of medegedeeld gekregen van 'n nieuwe profeet o.i.d., dat dat zou veranderd zijn.

Mozes leidde zijn volk, dat onderdrukt werd door de Egyptenaren, terùg naar 't beloofde land.

Ik ben ook nergens in de christelijke leer antisemitisme of jodenhaat tegengekomen.

Mja, ik ken er dan ook weinig tot niets over en al helemaal niet gelovig.

Simpele logica zou echter zijn dat die godfiguur degenen straft die zijn uitverkoren volk verdreven heeft.
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 23:52   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, dat wist ik niet, zijn die boekskes veranderd onlangs?

Ik meen me te herinneren dat Israël 't beloofde land was voor 't uitverkoren volk, ik heb nergens iets vernomen of medegedeeld gekregen van 'n nieuwe profeet o.i.d., dat dat zou veranderd zijn.

Mozes leidde zijn volk, dat onderdrukt werd door de Egyptenaren, terùg naar 't beloofde land.

Ik ben ook nergens in de christelijke leer antisemitisme of jodenhaat tegengekomen.

Mja, ik ken er dan ook weinig tot niets over en al helemaal niet gelovig.

Simpele logica zou echter zijn dat die godfiguur degenen straft die zijn uitverkoren volk verdreven heeft.
Dat de Joden niet langer het uitverkoren volk zijn, is bij mijn weten geen antisemitische uitspraak of een uiting van jodenhaat. Volgens u wel? Dan moet u mij dat toch dringend eens uitleggen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2012, 00:00   #60
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat de Joden niet langer het uitverkoren volk zijn, is bij mijn weten geen antisemitische uitspraak of een uiting van jodenhaat. Volgens u wel? Dan moet u mij dat toch dringend eens uitleggen.
Jan, er ìs geen god.

Kijk om je heen en zie alle ellende en onrecht in de wereld, geloof jij werkelijk dat 'n barmhartig, goedertierend 'iets' dat dit alles 'geschapen' heeft, lijdzaam toekijkt hoe zijn 'creaties' mekaar de kop inslaan, kinderen laat sterven van honger (eigen wil huh, dat kind kiest ervoor om te sterven van honger?), onrecht etc etc...�*ls zoiets bestaat, is 't wel degelijk 'n erg sadistisch iets, de mogelijkheid hebben om er wat aan te doen, en NIKS doen, komaan...

Als ik 'n hoop kinderen heb die ik op deez wereld gezet heb, kijk ik niet lijdzaam toe hoe ze mekaar de kop inslaan, wat anderen van honger creperen, de ene onrecht doet aan de andere enzovoorts, �*ls 't in mijn mogelijkheid ligt om daar wat aan te doen, dòe ik 't, jouw godfiguur doet NIKS, noppes, nada...daaruit concludeer ik dat ik 'n betere inborst heb dan jouw god!

Nou, in ieder geval, �*ls er zoiets zou bestaan, zal ik dat godfiguur eens degelijk de mantel uitvegen, de levieten lezen als ik 't ooit tegenkom, voor zijn 'prachtige' creatie!
SDX is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be