Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2022, 03:37   #601
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Van moslims
Maar daar hoef ik helemaal niet afgunstig op te zijn.
Ik kan 3 keer hard roepen dat ik moslim wil zijn en dat Allah de grootste is, poef, miraculeus ben ik "terug" moslim....
Citaat:
De interventie machten die de steun aan extremisme veroorzaken.
Ik stel voor dat u de geschiedenis van Afghanistan eens bestudeerd.
Verrek veel gelijkenissen met het stukje Europa dat nu België noemt. Om de 5 botten was er wel een ander land eigenlijk de baas.
Er is wel 1 verschilletje. Hier ploegde de boer gewoon voort, ginder kwamen de bergstammen samen om de "vreemde luizen" een les te leren.
Citaat:
De bergstammen weten helemaal niet dat ik het daar niet mee eens ben.
En zelfs al zouden ze het weten, wat dan? Dan gaan ze nog harder onder de indruk zijn ofzo?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2022, 16:43   #602
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar daar hoef ik helemaal niet afgunstig op te zijn.
Ik kan 3 keer hard roepen dat ik moslim wil zijn en dat Allah de grootste is, poef, miraculeus ben ik "terug" moslim....

Ik stel voor dat u de geschiedenis van Afghanistan eens bestudeerd.
Dat deed ik al en kwam er achter dat er steeds interveniërende machten waren die ontwikkeling en beschaving blokkeerde. De gang van zaken had heel anders kunnen zijn dan in de eeuwen er voor.
Citaat:
En zelfs al zouden ze het weten, wat dan? Dan gaan ze nog harder onder de indruk zijn ofzo?
U beschuldigd mij van het hebben van een mening omdat die mening geen invloed heeft op de betrokken partijen, vreemde zaak.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2022, 16:48   #603
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat deed ik al en kwam er achter dat er steeds interveniërende machten waren die ontwikkeling en beschaving blokkeerde.
De gang van zaken had heel anders kunnen zijn dan in de eeuwen er voor.
Zoals ik schreef, dat is een gelijkenis tussen Afghanistan en België.
Een constante stroom van "veroveraars" die de belastingen kwamen innen.

Waarom verschillen Afghanistan en België dan toch zoveel nu?
Citaat:
U beschuldigd mij van het hebben van een mening omdat die mening geen invloed heeft op de betrokken partijen, vreemde zaak.
Het is geen beschuldiging, maar een conclusie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2022, 17:27   #604
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Japan en Duitsland zijn te lang geleden voor u, da's duidelijk.
Militaire interventies zijn goed voor landen volgens u.

Zo moet men in de Oekraine nu ook blij zijn met de Russische interventie, kijk maar naar Japan en Duitsland.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 12 mei 2022 om 17:28.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2022, 18:22   #605
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Militaire interventies zijn goed voor landen volgens u.
Hangt van het doel af van die interventie. Veroveren of gewoon politiek correct bezig zijn.
Dat politiek correct geneuzel heeft ons Korea, Vietnam en België opgeleverd.
Citaat:
Zo moet men in de Oekraine nu ook blij zijn met de Russische interventie, kijk maar naar Japan en Duitsland.
Dat gaan we pas weten nadat de overwinnaars de geschiedenis hebben geschreven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 17:10   #606
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Het is veilig om te stellen dat de burgers van de Oekraine in meerderheid niet zitten te wachten op die interventie en dat het land nu achteruit gaat .

Op basis daarvan moeten we de zaak bekijken, de lange termijn impact is gokwerk.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 17:17   #607
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt van het doel af van die interventie. Veroveren of gewoon politiek correct bezig zijn.
Er is niets politiek correct aan die interventie ongeacht de uitvoering.

Citaat:
Dat politiek correct geneuzel heeft ons Korea, Vietnam en België opgeleverd.
die snap ik niet . De vietnam oorlog was gestart vanwege politiek correct geneuzel??

U bent akkoord met dergelijke interventies , maar alleen als ze voldoende gruwelijk worden uitgevoerd. Vooral geen rekening houden met burgerdoden is juist erg dom gebleken , de bevolking , ook in Irak, keerde zich tegen de Amerikaanse coalitie , en organiseerde zich tegen hen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 19:46   #608
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Er is niets politiek correct aan die interventie ongeacht de uitvoering.
U noemt het dan ook specifiek geen oorlog.

Citaat:
die snap ik niet .
Dat gebeurd wel meer.
Citaat:
De vietnam oorlog was gestart vanwege politiek correct geneuzel??
Neen, de Vietnam oorlog is gewonnen omdat de verliezende partij door hun politiekers militair gecastreerd was.

Citaat:
U bent akkoord met dergelijke interventies , maar alleen als ze voldoende gruwelijk worden uitgevoerd. Vooral geen rekening houden met burgerdoden is juist erg dom gebleken , de bevolking , ook in Irak, keerde zich tegen de Amerikaanse coalitie , en organiseerde zich tegen hen.
De laatste echte oorlog waar politiek op de achtergrond ging staan, awel, dat heeft ervoor gezorgd dat we hier geen Duits moeten spreken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 mei 2022 om 19:47.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 10:10   #609
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Nu de NAVO-troepen zich terugtrekken, worden in snel tempo steden en gebieden in heel Afghanistan veroverd door de Taliban-troepen. Ik vind het onbegrijpelijk: twintig jaar hebben de best getrainde en uitgeruste legers ter wereld, onder aanvoering van de VS gevochten tegen de Taliban: vooral een groepje licht bewapende fanatici, die misschien wat Kalasjnikovs en wat kogels kregen uit Pakistan of wat andere buurlanden, maar zeker geen partij waren voor de NAVO-troepen, en het eveneens door de NAVO bewapende en getrainde regeringsleger van Afghanistan.

Uit het boekje: “Een rebellengroep moet steun krijgen van de bevolking” : ook hier snap ik niet hoe dat kan, de Taliban pleegden overal te lande aanslagen op schoolgaande kinderen, en vaak onschuldige burgers. Hoe kan zo’n rebellengroep nu steun gekregen hebben van de bevolking?

Neen: ik begrijp niet hoe het zover is kunnen komen.

De Taliban zijn daar altijd al de baas geweest en noch de Russen ,noch de Amerikanen hebben dat kunnen veranderen. De enige persoon die dat zou kunnen keren hebben, Massoud , is door BELGEN vermoord.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 18:12   #610
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
De Taliban zijn daar altijd al de baas geweest en noch de Russen ,noch de Amerikanen hebben dat kunnen veranderen. De enige persoon die dat zou kunnen keren hebben, Massoud , is door BELGEN vermoord.
De Taliban zijn daar helemaal niet altijd de baas geweest!
De figuren die de Amerikanen achter lieten , die de russen verdreven hadden, hebben de touwen ook een tijdje in handen gehad.
Toen de taliban kwamen waren ze welkom omdat deze tenminste zorgde voor wat stabiliteit en veiligheid.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 18:18   #611
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Niemand is er de baas geweest.
De bergstammen knokken eerst tegen "vreemde luizen", en daarna (of ervoor) tegen elkaar.

En tot nu toe is er niemand geweest die daar iets aan veranderde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 18:28   #612
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U noemt het dan ook specifiek geen oorlog.

Dat gebeurd wel meer.

Neen, de Vietnam oorlog is gewonnen omdat de verliezende partij door hun politiekers militair gecastreerd was.
Niemand heeft die oorlog gewonnen of verloren!!

Citaat:
De laatste echte oorlog waar politiek op de achtergrond ging staan, awel, dat heeft ervoor gezorgd dat we hier geen Duits moeten spreken.
U pleit altijd voor oorlogen en als het misgaat is het omdat er politiek is die grenzen stelt aan geweld. Ik zeg: Een oorlog die bij voorbaat al dom is gaat hoe dan ook niets goeds opleveren, ook niet met de politiek op de achtergrond.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2022, 05:45   #613
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard Massoud

.....in de Panchir vallei nog steeds een zeer geeerde naam.Daar staat het praalgraf van de legendarische verzetsleider tegen de Soviets indertijd....ironisch genoeg bewaakt door Taliban....


Taliban bewaken het graf van de vader,terwijl ze strijd voeren tegen een langzaam zich heropbouwende coalitie van het "Nationaal Bevrijdingsfront " en Special Forces van het voormalige Afgjaanse Regime .
Met Massoud junior als een van de leiders...

https://www.youtube.com/watch?v=8yUJRwGSpag

De Taliban beheersen nog steeds alle belangrijke plekken,maar vlakbij reeds,in de amper toegankelijke bergen,vormen zich gewapende groeperingen,momenteel tot amper meer in staat dan speldenprikken,maar met waarschijnlijk al betere contacten met de lokale bevolking dan de Taliban....waarvan velen tenslotte maar vreemdelingen zijn meer dan 2 valleien ver ontplooid van hun eigen dorpen en clans....

Het Taliban regime ondertussen maakt geen stabiele indruk....

sounds familiar?


Het verzet wordt weinig gesteund,laat ons zeggen dat "het Westen" ,gezien de IMMENSE middelen die door het vorige Afghaanse regime ,en de NATO,verspild bleken te zijn tegen een strijdmacht met als zwaarste wapentuig een "Dushka" achterop een Toyota HiLux ZEER weigenarchtig zijn nog enigerlei AFghaan te steunen......De Afghanen,zoals Massoud junior verklaarde in dat interview(ergens in een Centraal Aziatisch land) voelen zich "in de steek gelaten"......

Hoe moeten WIJ ons dan eigenlijk voelen hé,met onze bijna perfecte capaciteit om iedere keer weer de VERKEERDE te "steunen".Domoren als we zijn.De geschiedenis nochtans..

Neen,deze keer zal "het verzet" het helemaal lokaal mogen doen:met andere partners.Tenslotte wonen de meeste mensen van gelijkaardige culturen daar in de buurlanden hé......

Laatst gewijzigd door kelt : 5 augustus 2022 om 05:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2022, 04:54   #614
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

...
...

Het verzet wordt weinig gesteund,laat ons zeggen dat "het Westen" ,gezien de IMMENSE middelen die door het vorige Afghaanse regime ,en de NATO,verspild bleken te zijn tegen een strijdmacht met als zwaarste wapentuig een "Dushka" achterop een Toyota HiLux ZEER weigenarchtig zijn nog enigerlei AFghaan te steunen......De Afghanen,zoals Massoud junior verklaarde in dat interview(ergens in een Centraal Aziatisch land) voelen zich "in de steek gelaten"......

Hoe moeten WIJ ons dan eigenlijk voelen hé,met onze bijna perfecte capaciteit om iedere keer weer de VERKEERDE te "steunen".Domoren als we zijn.De geschiedenis nochtans..

Neen,deze keer zal "het verzet" het helemaal lokaal mogen doen:met andere partners.Tenslotte wonen de meeste mensen van gelijkaardige culturen daar in de buurlanden hé......
Het Westen ?
Blijf in uw kot
zou Maggie zeggen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be