Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2018, 07:16   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht


Straks komt er nog ene langs met een bombastisch topic alla "purperen muur" de vrijheid van stankuitstoting verdedigen
Of gewoon het gebruik van parfum.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 07:36   #42
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Ik vind het ook moeilijk mensen persoonlijk te vragen om iets te laten of ergens op te letten. Heb zelf veel last van honden en vraag me dan af of ik moet gaan vragen om hun hond stil te houden. Eén keer of telkens weer opnieuw want ik kan toch niet verwachten dat men riekt of ik thuis ben of niet, of ik wil slapen of lezen of niet. Maar ik kan toch ook niet de hele buurt afgaan elke dag wanneer ik moet gaan slapen of wil lezen.
Ik zet toch ook niet hele dagen keihard muziek op om dan te wachten tot iemand beleefd komt vragen dat af te zetten.
We zijn gewoon met veel te veel op de wereld.
Van rokers heb ik geen last. Zelf nog gerookt en ruik het noch dikwijls graag. Niet de bek-lucht maar zo'n vers opgestoken safje op een terras. Mmmmm.
Ik verzet me wel eens op de trein or tram als er zo'n naar natte asbak ruikende stinkbek naast me kom zitten. Dat dan weer wel.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 07:51   #43
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als ik mij stoor aan iemand die in mijn buurt rookt dan klop ik de sigaret uit met mijn vuist terwijl de roker de sigaret in zijn of haar mond heeft.
Ik ben een niet roker maar als ik getuige zou zijn dan loop jij tegen mijn vuist.
... en die wil je echt niet tegenkomen ...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 11:09   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Ik stoor mij erg aan sigarettenrook (zelfs van iemand die op een paar meter afstand van mij zit). Maar als het toegelaten is ga ik niet zitten klagen, ik ga gewoon weg.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 11:37   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Paar dagen geleden zit ik op een terras aan een café een pintje te drinken en een sigaret te roken.
Het terras ligt gewoon in open lucht, er staan geen windschermen rond en het is niet overdekt.

Naast mij begint een vrouw opzichtig met een bierkaartje voor haar gezicht te waaien, al te luidruchtig te hoesten en vieze blikken naar mij te werpen.
Tegen haar man heeft ze het meermaals over "die stinksigaret", op een zodanig luide manier dat ik het wel gehoord moet hebben. De man tracht te sussen maar mevrouw heeft vanmorgen blijkbaar citroenen gegeten en is niet te kalmeren.

Ik merk ondertussen ook dat de overige bezoekers op het terras de actie van mevrouw minstens een beetje overdreven vinden. Al was het haar volgens mij meer te doen om steun te krijgen.

Wanneer ik het stilaan op mijn heupen begin te krijgen van mevrouw haar theater ben ik rechtgestaan en heb ik haar aangesproken.

"Mevrouw, weet u, ik ben een persoon. Tegen mij kan u praten. Als u mij nu op een gewone manier had laten weten dat mijn rook u stoort had ik minstens alle moeite gedaan die in een andere richting te blazen en waarschijnlijk had ik mijn sigaret zelfs gewoon gedoofd.
Maar aangezien u vind dat mij aanspreken een beetje te ver gaat en u het mij liever op zo'n boertige manier laat weten rook ik mijn sigaret gewoon verder op. Als u dat niet aanstaat raad ik u aan in het niet-rokers-gedeelte plaats te nemen en dat is binnen aan de toog."

Resultaat; Mevrouw rekent af en stuift, flink in haar gat gebeten, het terras af. Heel de rest van het terras kijkt mij aan. Ik begin mij ongemakkelijk te voelen tot iemand zegt: "Groot gelijk, ze had het minstens gewoon kunnen zeggen." en de rest instemmend knikt.

Soit; het was lang geleden dat ik als roker nog eens steun kreeg van enkele niet-rokers. En deze repliek ga ik voortaan altijd gebruiken als er nog eens iemand in mijn buurt al te opzichtig laat merken dat mijn sigaret stoort zonder mij er persoonlijk op aan te spreken.
Ik had die als ik u was nog eens extra onder-gepaft.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 11:58   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Heb het onlangs ook meegemaakt.
Ik stond in een bos waar zo een stalletje met drinken was en er kwam iemand van zijne boomstam 50 meter verder om mij te zeggen dat dit een rookvrije zone was.

Ik zei tegen mijn kleinkinderen; kijk kinderen dat is nu een autist.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 12:15   #47
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heb het onlangs ook meegemaakt.
Ik stond in een bos waar zo een stalletje met drinken was en er kwam iemand van zijne boomstam 50 meter verder om mij te zeggen dat dit een rookvrije zone was.

Ik zei tegen mijn kleinkinderen; kijk kinderen dat is nu een autist.
En was het een rookvrije zone?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 12:23   #48
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En was het een rookvrije zone?
Doet er niet toe. Rambo Mambo doet wat hij wil!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 12:33   #49
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Oh, dat komt eraan hoor, maak je geen illusies.
Gelukkig mag je nog wel roken op de openbare weg 20cm van het terras, maar daar mag je dan weer geen bier drinken.

Vooral mensen die in het onderwijs staan en gestopte rokers kunnen het hardste zagen.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 12:37   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Gelukkig mag je nog wel roken op de openbare weg 20cm van het terras, maar daar mag je dan weer geen bier drinken.

Vooral mensen die in het onderwijs staan en gestopte rokers kunnen het hardste zagen.
Ik ben een gestopte roker die niet zaagt.
Integendeel, vaak ging ik mee naar buiten als de rokers gingen roken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 12:44   #51
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ben een gestopte roker die niet zaagt.
Integendeel, vaak ging ik mee naar buiten als de rokers gingen roken.
Dat soort heb je ook.
Die zeggen dat ze al ....jaar gestopt zijn, slimste keuzen van hun leven was, hoe ze gestopt zijn enzoverder.

Als ze zat zijn schooien ze een sigaret af nemen een trek om dan nadien bijna over hun nek te gaan.

The joke is on me
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 12:46   #52
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Dat soort heb je ook.
Die zeggen dat ze al ....jaar gestopt zijn, slimste keuzen van hun leven was, hoe ze gestopt zijn enzoverder.

Als ze zat zijn schooien ze een sigaret af nemen een trek om dan nadien bijna over hun nek te gaan.

The joke is on me
ge moet die mensen dan ook geen groene michels geven hé
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 13:04   #53
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Paar dagen geleden zit ik op een terras aan een café een pintje te drinken en een sigaret te roken.
Het terras ligt gewoon in open lucht, er staan geen windschermen rond en het is niet overdekt.

Naast mij begint een vrouw opzichtig met een bierkaartje voor haar gezicht te waaien, al te luidruchtig te hoesten en vieze blikken naar mij te werpen.
Tegen haar man heeft ze het meermaals over "die stinksigaret", op een zodanig luide manier dat ik het wel gehoord moet hebben. De man tracht te sussen maar mevrouw heeft vanmorgen blijkbaar citroenen gegeten en is niet te kalmeren.

Ik merk ondertussen ook dat de overige bezoekers op het terras de actie van mevrouw minstens een beetje overdreven vinden. Al was het haar volgens mij meer te doen om steun te krijgen.

Wanneer ik het stilaan op mijn heupen begin te krijgen van mevrouw haar theater ben ik rechtgestaan en heb ik haar aangesproken.

"Mevrouw, weet u, ik ben een persoon. Tegen mij kan u praten. Als u mij nu op een gewone manier had laten weten dat mijn rook u stoort had ik minstens alle moeite gedaan die in een andere richting te blazen en waarschijnlijk had ik mijn sigaret zelfs gewoon gedoofd.
Maar aangezien u vind dat mij aanspreken een beetje te ver gaat en u het mij liever op zo'n boertige manier laat weten rook ik mijn sigaret gewoon verder op. Als u dat niet aanstaat raad ik u aan in het niet-rokers-gedeelte plaats te nemen en dat is binnen aan de toog."

Resultaat; Mevrouw rekent af en stuift, flink in haar gat gebeten, het terras af. Heel de rest van het terras kijkt mij aan. Ik begin mij ongemakkelijk te voelen tot iemand zegt: "Groot gelijk, ze had het minstens gewoon kunnen zeggen." en de rest instemmend knikt.

Soit; het was lang geleden dat ik als roker nog eens steun kreeg van enkele niet-rokers. En deze repliek ga ik voortaan altijd gebruiken als er nog eens iemand in mijn buurt al te opzichtig laat merken dat mijn sigaret stoort zonder mij er persoonlijk op aan te spreken.
Beetje vreemde reactie van haar maar het is toch vanzelfsprekend dat roken anderen stoort, ook buiten op een terras. Ik zat laatst nog met mijn vriendin op het gemakje een pint te drinken. 2 minuten later stak iemand een sigaret op en elke 30 seconden kwam er zo'n walm voorbij waar wij de helft van inademen.

Natuurlijk is het vervelend om de persoon in kwestie dan aan te spreken.
We rekenen er eigenlijk op dat je dat zelf weet.

Nog liever dan een ander er over aan te spreken, staan we dan zelf op. We hebben onze pint leeggedronken en zijn het afgetrapt.

Bottom line is dat gij als roker in de gaten moet houden waar uw rook naartoe gaat. Zet u des noods aan de uithoek van een terras, zodat het al de rest met rust laat
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 18 augustus 2018 om 13:06.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 13:05   #54
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik had die als ik u was nog eens extra onder-gepaft.
Roken is iets voor marginale mensen
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 13:05   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Mensen die niet roken beseffen niet dat ze evengoed doodgaan.

Eenmaal je dat beseft heeft het geen zin daar over te zagen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 13:10   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Roken is iets voor marginale mensen
Ik dacht dat dat mensen waren die buiten pinten staan te drinken.
Zo uit het flesje .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 augustus 2018 om 13:11.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 13:22   #57
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik dacht dat dat mensen waren die buiten pinten staan te drinken.
Zo uit het flesje .
Des barakis
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 14:16   #58
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Doet er niet toe. Rambo Mambo doet wat hij wil!
Zoals zijn kleinkinderen "autist" leren zeggen tegen iemand die aan het reglement komt herinneren?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 14:28   #59
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Ik ben ook een roker (rookster) maar: behalve mijn moeder, Albeir en mijn kinderen weet niemand dat
Ik rook uitsluitend en alleen af en toe een sigaretje op mijn terras. En bij slecht weer in mijn garage, waar dag en nacht het venstertje open staat. Mij zal je nooit op een terras of in't openbaar zien roken.
Zelfs mijn collega's weten niet dat ik rook.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 14:46   #60
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

't Is 30 jaar geleden dat ik mijn laatste sigaret opstak. Nog altijd vind ik het jammer dat ik niet meer mag roken. Ik hou vooral van de geur van een pas opgestoken sigaret. En zolang ik aan het roken was, snoepte ik niet.
Ik begrijp ook niet waarom men tegenwoordig zo onverdraagzaam is t.o.v. rokers maar anderzijds hoe langer hoe meer begripvol voor allerlei drugsgebruik!
Natuurlijk is roken ongezond. Ik moet maar denken aan mijn ex die miserabel aan zijn eind kwam door keelkanker veroorzaakt door veel en zwaar roken.
Toch heeft roken ook charme.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be