Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2014, 18:41   #1
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard Sporting Lokeren vs. Trabzonspor: Geen tickets voor Turkse namen.

Citaat:
Geen tickets voor Turkse namen

Inwoners van Lokeren met een Turkse naam kunnen geen ticket kopen voor de wedstrijd van Sporting Lokeren tegen het Turkse Trabzonspor. ‘Voor de veiligheid’, zegt de politie. ‘Racisme’, vinden de supporters van Turkse origine.
‘Wanneer Jantje Peeters om een ticket komt: geen probleem. Maar wanneer het om Belgen gaat met Turkse namen als Abdul, Erdal of ik-weet-niet-wat, verbiedt de politie ons om hen een ticket te verkopen’, klinkt het in het Lokerse Daknam-stadion.

Aanleiding is de Uefa Europa League-wedstrijd Sporting Lokeren-Trabzonspor van vanavond. ‘We trachten zo te vermijden dat er zich in het stadion sympathisanten van Trabzonspor onder de Sporting Lokeren-supporters mengen’, zegt de Lokerse korpschef Patrick Trienpont.

Het voorbehouden vak voor Trabzonspor-aanhangers in het stadion is al lang uitverkocht, ‘ook al hebben we de normale capaciteit van 400 bezoekende supporters nog opgedreven naar 1.200 plaatsen’.

En dus vreest de Lokerse politie dat veel Belgische Trabzonspor-aanhangers zich bij de ticketverkoop als Sporting Lokeren-aanhangers voordoen, om toch maar in het stadion te geraken. ‘Als we daar niet tegen optreden, zit straks het vak van Lokeren vol met supporters van Trabzonspor, met alle gevolgen van dien.’ Daardoor moet iedereen die nog om een ticket komt, zijn paspoort tonen. Lokeraars en andere Belgen met een iet of wat Turks klinkende naam – wat dat ook moge zijn – wordt een ticket geweigerd.

Diensthoofd Jo Vanhecke van de Voetbalcel wijst op een specifieke regeling die al enkele jaren jaren bestaat en waarbij een afspraak gemaakt werd met het Interfederaal Centrum voor Gelijke Kansen. 'In het verleden waren er verschillende wedstrijden waarbij supporters van origine van de tegenploeg, maar die wel in België of onze buurlanden wonen, in de supportersvakken terecht kwamen', verduidelijkt Vanhecke. 'Op dat moment was er niets om te beletten dat die mensen tickets kochten, behalve dan een overtreding van de antiracismewet. Geconfronteerd met dat probleem, zeker omdat vermenging kan leiden tot ernstige incidenten en leidt tot een gevoel van onveiligheid bij thuissupporters, moesten we wel een oplossing zoeken. Dankzij de technologische vooruitgang en de professionalisering van de clubs, kan er beslist worden om enkel tickets te verkopen aan supporters van het thuiskamp die eerder al tickets kochten.'
?! (even geen tijd om meer te schrijven)
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 22:40   #2
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Gezien de omstandigheden, de enige juiste oplossing. Stel dat de politie de andere kant opkijkt en er vallen enkele doden, dan zijn ze weer de kop van jut.

En opnieuw wordt de term racisme verkracht.....
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 23:27   #3
OMGClayAiken
Partijlid
 
OMGClayAiken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2010
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Gezien de omstandigheden, de enige juiste oplossing. Stel dat de politie de andere kant opkijkt en er vallen enkele doden, dan zijn ze weer de kop van jut.

En opnieuw wordt de term racisme verkracht.....
Dit is nu toch wel randje niet? Waarom zou iemand van Turkse afkomst geen Lokeren supporter kunnen zijn? Dit kan men toch controlen op basis van bv woonplaats in Lokeren zelf? Ik ken iemand van Turkse afkomst die ook Lokeren supporter is en is gaan kijken maar die heeft een Vlaamse naam. Dat mag wel maar iemand zonder Vlaamse naam niet?
OMGClayAiken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 01:38   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OMGClayAiken Bekijk bericht
Dit is nu toch wel randje niet? Waarom zou iemand van Turkse afkomst geen Lokeren supporter kunnen zijn? Dit kan men toch controlen op basis van bv woonplaats in Lokeren zelf? Ik ken iemand van Turkse afkomst die ook Lokeren supporter is en is gaan kijken maar die heeft een Vlaamse naam. Dat mag wel maar iemand zonder Vlaamse naam niet?
De overvloed van anti-discriminatie/racisme wetten komt als een boemerang in hun gezicht terug.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 10:49   #5
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OMGClayAiken Bekijk bericht
Dit is nu toch wel randje niet? Waarom zou iemand van Turkse afkomst geen Lokeren supporter kunnen zijn?
U mag mij hier de grootste racist noemen. Ik schaam me er niet voor om moslims met ongedierte en ratten te vergelijken, maar dit vind ik toch ook wel vreemd.
Zet het de deur niet open voor gelijkaardige feiten? Als ik nu een film over atheïsme en tegen religies vertoon in een zaal, en ik meld op de folder dat alle mensen met een een maghrebijns uiterlijk en of naam niet welkom zijn. Zou dat ook werken? Er zijn in het verleden immers zeer veel van deze initiatieven verstoord geweest vanuit die hoek.
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 11:20   #6
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OMGClayAiken Bekijk bericht
Dit is nu toch wel randje niet? Waarom zou iemand van Turkse afkomst geen Lokeren supporter kunnen zijn? Dit kan men toch controlen op basis van bv woonplaats in Lokeren zelf? Ik ken iemand van Turkse afkomst die ook Lokeren supporter is en is gaan kijken maar die heeft een Vlaamse naam. Dat mag wel maar iemand zonder Vlaamse naam niet?
Ja , alles kan.
Koffiekan , theekan .
De paus kan aftreden en trouwen met Vangheluwe.
Het kan ook zijn dat ik morgen miss België mag neuken.
Je ziet wel, het kan.

Laatst gewijzigd door Pericles : 7 november 2014 om 11:22.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 07:48   #7
OMGClayAiken
Partijlid
 
OMGClayAiken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2010
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
U mag mij hier de grootste racist noemen. Ik schaam me er niet voor om moslims met ongedierte en ratten te vergelijken, maar dit vind ik toch ook wel vreemd.
Zet het de deur niet open voor gelijkaardige feiten? Als ik nu een film over atheïsme en tegen religies vertoon in een zaal, en ik meld op de folder dat alle mensen met een een maghrebijns uiterlijk en of naam niet welkom zijn. Zou dat ook werken? Er zijn in het verleden immers zeer veel van deze initiatieven verstoord geweest vanuit die hoek.
Ik kan het begrijpen. Maar zou het niet efficiënter zijn op bv woonplaats te filteren ipv op naam? Of ze ten minste de kans te geven tickets te bemachtigen voor het uitvak als het om Trabzon supporters zou gaan hier uit België? Al heb je met dat laatste wss uefa problemen.

Laatst gewijzigd door OMGClayAiken : 8 november 2014 om 07:50.
OMGClayAiken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 08:04   #8
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OMGClayAiken Bekijk bericht
Ik kan het begrijpen. Maar zou het niet efficiënter zijn op bv woonplaats te filteren ipv op naam? Of ze ten minste de kans te geven tickets te bemachtigen voor het uitvak als het om Trabzon supporters zou gaan hier uit België? Al heb je met dat laatste wss uefa problemen.
Het vak voor de bezoekers was snel uitverkocht.
Voor de thuisvakken konden mensen met een Turks klinkende naam nog een ticket krijgen als ze al eerder een ticket hadden gekocht of een abonnement bij Lokeren hadden, ook al ben ik geen Lokeren supporter, een goeie keuze vind ik.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 11:58   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Een voetbalclub is een privee-bedrijf.
Idealiter zou die geen enkele verantwoording moeten afleggen over de bedeling van de tickets.
Zelfs niet als daarbij racistische motieven spelen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 16:52   #10
OMGClayAiken
Partijlid
 
OMGClayAiken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2010
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Het vak voor de bezoekers was snel uitverkocht.
Voor de thuisvakken konden mensen met een Turks klinkende naam nog een ticket krijgen als ze al eerder een ticket hadden gekocht of een abonnement bij Lokeren hadden, ook al ben ik geen Lokeren supporter, een goeie keuze vind ik.
Ah, zo klinkt dat al beter, inderdaad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een voetbalclub is een privee-bedrijf.
Idealiter zou die geen enkele verantwoording moeten afleggen over de bedeling van de tickets.
Zelfs niet als daarbij racistische motieven spelen.
Akkoord, maar dan nog blijft het voer voor discussie.
OMGClayAiken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2014, 09:28   #11
De Europeaan
Burger
 
De Europeaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2014
Locatie: Europa
Berichten: 188
Standaard

Dit was de enige juiste oplossing.

Hopelijk wordt vanaf nu vaker aan dit soort risicobeperkingen gedacht.
__________________
Illegaal Schijnheilig Laaghartig Arrogant Marginaal
De Europeaan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be