Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2002, 12:41   #1
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

DEWINTER TEGEN DE GUCHT EN ABOU JAHJAH

Consequent

"Ik had hier net zo goed alleen tegenover Karel De Gucht òf tegenover Filip Dewinter kunnen zitten, want zoveel verschil zie ik niet meer. Het enige verschil is dat het Vlaams Blok consequenter is. Meneer De Gucht was vroeger een tegenstander van de verplichte inburgering: hij heeft zeer mooie, inhoudelijk sterke teksten geschreven waarom verplichte inburgering niet werkt. Vandaag is hij de voorzitter van de partij die voor verplichte inburgering pleit. Dan kan ik alleen maar concluderen dat meneer Dewinter consequent is en meneer De Gucht hypocriet."

Abou Jahjah

Respect

"De VLD wil een volkspartij worden, een soort verkiezingsmachine in plaats van een ideologische partij. Daar kan ik niet veel respect voor hebben. Ik heb meer respect voor meneer Dewinter."

Abou Jahjah

Stemrecht

"Als politicus ben ik tegen het migrantenstemrecht: de VLD is ertegen vòòr de verkiezingen, de VLD zal er ook tegen zijn na de verkiezingen."

Karel De Gucht

Commentaar:
Alsof het de eerste keer is dat de VLD haar kiesbeloftes verraadt ...

Democratisch

"Het Vlaams Blok is helemaal geen democratische partij, de partij is zeer strak georganiseerd -eigenlijk volgens het leninistische principe- wat opmerkelijk is voor een partij als het Vlaams Blok."

Karel De Gucht

Commentaar:
De Gucht weet niet waarover hij praat. Bovendien is hij wel bijzonder slecht geplaatst om ons een les in 'interne democratie' te geven. Hijzelf werd op stalinistische wijze tot voorzitter herkozen, en dan hebben we het nog niet over de manier waarop de recente verruimingsoperatie door de strot van de partijbasis werd geramd ...

Asielbedrog

Dewinter: "Meneer Jahjah is het product van het slechte beleid van de traditionele partijen, de VLD incluis, want in feite is hij een asielbedrieger."

Jahjah: "Dat heb ik nooit ontkend. U moet dat in zijn maatschappelijke context zien: ik wou immigreren in tijden van een migratiestop en dus heb ik geprobeerd om mij voor te doen als een asielzoeker."

De Gucht: "Alle middelen zijn dus goed om een land binnen te komen. Dat is toch een bijzonder bedenkelijke praktijk."

Abou Jahjah: "Dat is gewoon een strategie. Negentig procent van de mensen die asiel aanvragen hebben economische en menselijke redenen om dat te doen."

Telefoon

Tijdens het interview krijgt De Gucht plots telefoon.

Dewinter: "Misschien belt premier Verhofstadt wel. U kunt hem meteen de groeten doen, meneer Jahjah."

Jahjah: "Als hij hoort wie hier samenzit, beschuldigt hij ons misschien van bendevorming."

Democratie

"Het is niet omdat u aan verkiezingen deelneemt dat u een democraat bent of met democratische oplossingen voor de dag komt. Kijk maar naar meneer Dewinter: die neemt al twintig jaar aan verkiezingen deel en heeft nog nooit één maatschappelijk probleem op een democratische manier opgelost."

Karel De Gucht

Commentaar:
Dat is natuurlijk al te gemakkelijk. Het Vlaams Blok wordt -het zal meneer De Gucht niet onbekend zijn- bij voorbaat uitgesloten van machtsdeelname door het beruchte cordon sanitaire. Hoe zouden wij dan maatschappelijke problemen moeten oplossen? De Gucht zet de zaken op zijn kop.

Vooruitgang

"U, meneer Dewinter, wens ik toe dat uw partij verliest. Abou Jahjah is uw objectieve bondgenoot en als hij niet bestond, zou u hem moeten uitvinden. Als het Blok vooruitgaat, mag u de AEL bedanken."

Karel De Gucht

Commentaar: Opnieuw slaat De Gucht de bal mis. Abou Jahjah is maar groot geworden dankzij de media en het catastrofale vreemdelingenbeleid van deze (en vorige) regering(en). Als het Blok vooruitgaat hebben wij dat aan onszelf te danken, aan onze duidelijke standpunten en aan de struisvogelpolitiek van de traditionele partijen en niet aan meneer Jahjah.

Burgemeester

"Als de keuze tussen Dewinter en Patrick Janssens gaat, haalt Dewinter het. Een flink deel van de VLD- en CD&V-kiezers zal dan Dewinter steunen."

Abou Jahjah

Ik ben zeker geen "fan" van de humo, maar deze keer staat er echt een goed artikel in, dat echt de waarheid weergeeft! Lezen dus!

Jörgen Noens
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:27   #2
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Een prachtig artikel. Het masker van JahJah is afgevallen. Als de meerderheidspartijen nu nog niet weten welk vlees ze in de kuip hebben, weet ik het niet meer. Hij geeft gewoon toe dat hij misbruik heeft gemaakt van zijn asielaanvraag!

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:37   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Asielbedrog

Dewinter: "Meneer Jahjah is het product van het slechte beleid van de traditionele partijen, de VLD incluis, want in feite is hij een asielbedrieger."

Jahjah: "Dat heb ik nooit ontkend. U moet dat in zijn maatschappelijke context zien: ik wou immigreren in tijden van een migratiestop en dus heb ik geprobeerd om mij voor te doen als een asielzoeker."

De Gucht: "Alle middelen zijn dus goed om een land binnen te komen. Dat is toch een bijzonder bedenkelijke praktijk."

Abou Jahjah: "Dat is gewoon een strategie. Negentig procent van de mensen die asiel aanvragen hebben economische en menselijke redenen om dat te doen."
Wat Jahjah zegt kan ik zeker bevestigen. 'Asiel aanvragen' is voor het gros van de migranten een populaire strategie om het land in te komen. Mijn ervaring is dat de meesten asielzoekers 'feitelijke migranten' zijn, op zoek naar werk, vrede en veiligheid voor hun gezin.
Moest ook ik, hier zonder werk, zonder geld, zonder rechten, zonder job, zonder eten enz... vallen, zou ik ook wel alles proberen om het elders te proberen.

Wat is daar mis mee? Is armoede soms ook geen gevolg van politieke beslissingen die in het eigen land, maar meestal met medeweten én medeplichtigheid van het buitenland mee worden bepaald en in stand gehouden?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:40   #4
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Nogmaals het bewijs dat jij je volk verraad! Ik bid zelf dat jij hier opstapt!

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:42   #5
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kris
Nogmaals het bewijs dat jij je volk verraad! Ik bid zelf dat jij hier opstapt!
Zolang ik maar mezelf niet verraad voel ik me best lekker in deze situatie.

Ps: als je wilt bidden moet je je wel eerst richten naar Mekka kerel
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:44   #6
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Steek jij mekka maar in je gat! Ieder zijn geloof, maar volg je geloof waar het thuis hoort! Islam in de islamlanden! Dat jij nog in goed gevoel met je eigen kan leven is mij een vraag! En jouw antwoord nu zal iets zijn in de aard van: "Voor jou een vraag, voor mij een weet!" Waaaaaawwwww

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:46   #7
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kris
Steek jij mekka maar in je gat! Ieder zijn geloof, maar volg je geloof waar het thuis hoort! Islam in de islamlanden! Dat jij nog in goed gevoel met je eigen kan leven is mij een vraag! En jouw antwoord nu zal iets zijn in de aard van: "Voor jou een vraag, voor mij een weet!" Waaaaaawwwww

Kris
Zeg prullenman, wist jij dat er ook zo'n 35 000 autochtone Belgen zijn die zich ooit tot de islam hebben bekeerd? Echte volbloed-vlamingen dus. Wat ga je daar mee aanvangen? Ook maar gelijk vergassen en opstoken?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:50   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Wordt er hier gepleit voor asielmisbruik?

Zullen we dan het 'misbruik' dat het VB wordt aangewreven ook maar goedkeuren?

Of is het ene misbruik aanvaardbaarder dan het andere?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:53   #9
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Och jongen, wat haal jij nu vergassen en opstoken hierbij! Nazi! Ik ben helemaal gekant tegen nazi's en het facisme, maar het wel de moed om mijn ogen open te houden. Trouwens eerst spreek je over autochtone belgen en dan over volbloed Vlamingen. een volbloed Vlaming zal nooit een autochtone belg zijn! Hoe rijm je dat? Waaaww 35.000 op 10.000.000!
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:57   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Zeg prullenman, wist jij dat er ook zo'n 35 000 autochtone Belgen zijn die zich ooit tot de islam hebben bekeerd? Echte volbloed-vlamingen dus. Wat ga je daar mee aanvangen? Ook maar gelijk vergassen en opstoken?
Wat heeft dat laatste daar nu mee te maken?

En waar haalt u dat cijfer trouwens vandaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:58   #11
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kris
Trouwens eerst spreek je over autochtone belgen en dan over volbloed Vlamingen. een volbloed Vlaming zal nooit een autochtone belg zijn! Hoe rijm je dat? Waaaww 35.000 op 10.000.000!
Ok, Belgen dus, ik weet zelf niet wie er Waal, Vlaming of Brusselaar van is, ik ben het niet zo gewoon om in termen van afkomst te denken. Maar antwoord maar eens op mijn vraag.

Trouwens, 35 000 is al heel wat! De protestanten, de anglikaanse kerk, de grieks -ortodoxen enz... religies die ook erkend zijn hier, zijn ook maar met zo veel.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:58   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Wat is daar mis mee? Is armoede soms ook geen gevolg van politieke beslissingen die in het eigen land, maar meestal met medeweten én medeplichtigheid van het buitenland mee worden bepaald en in stand gehouden?
Daar is niets mis mee.

Maar er is ook niets mis mee dat een staat dergelijke mensen weer over de grens zet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:59   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Trouwens, 35 000 is al heel wat! De protestanten, de anglikaanse kerk, de grieks -ortodoxen enz... religies die ook erkend zijn hier, zijn ook maar met zo veel.
Ik herhaal nogmaals de vraag: waar komt dat cijfer vandaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 14:06   #14
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Zeg prullenman, wist jij dat er ook zo'n 35 000 autochtone Belgen zijn die zich ooit tot de islam hebben bekeerd? Echte volbloed-vlamingen dus. Wat ga je daar mee aanvangen? Ook maar gelijk vergassen en opstoken?
Wat heeft dat laatste daar nu mee te maken?

En waar haalt u dat cijfer trouwens vandaan?
Bij de samenstelling van de Moslim Executieve http://www.embnet.be/Nederlands/indexned.htm werden inderdaad de koppen geteld naar afkomst en origine. Zo is bijvoorbeeld 'Omar' Luc Van den Broeck, bekeerde Vlaming, ondervoorzitter van de Moslimexecutieve en auteur van het boek 'De islam in België '
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 14:09   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Bij de samenstelling van de Moslim Executieve http://www.embnet.be/Nederlands/indexned.htm werden inderdaad de koppen geteld naar afkomst en origine. Zo is bijvoorbeeld 'Omar' Luc Van den Broeck, bekeerde Vlaming, ondervoorzitter van de Moslimexecutieve en auteur van het boek 'De islam in België '
Maar dat is geen antwoord op de vraag. Natuurlijk zijn er enkele Vlamingen, Walen en andere Europeanen die zich tot de islam hebben bekeerd, maar dat is niet de zaak.

De vraag was en blijft: waar haalt u het cijfers van de 35.000 moslims van Vlaamse of Waalse afkomst vandaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 14:11   #16
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

En dat zal zeker geen webstek zijn met vooringenomen gedachten! De moslim executieve!

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 14:14   #17
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Bij de samenstelling van de Moslim Executieve http://www.embnet.be/Nederlands/indexned.htm werden inderdaad de koppen geteld naar afkomst en origine. Zo is bijvoorbeeld 'Omar' Luc Van den Broeck, bekeerde Vlaming, ondervoorzitter van de Moslimexecutieve en auteur van het boek 'De islam in België '
Maar dat is geen antwoord op de vraag. Natuurlijk zijn er enkele Vlamingen, Walen en andere Europeanen die zich tot de islam hebben bekeerd, maar dat is niet de zaak.

De vraag was en blijft: waar haalt u het cijfers van de 35.000 moslims van Vlaamse of Waalse afkomst vandaan?
Zoals ik al zei, van de Moslim Executieve. Bij die samenstelling werd het moslimaantal op ongeveer 330 000 geschat. De Islam was al wel erkend sinds de jaren zeventig, maar kende geen vertegenwoordiging noch een Raad van Bestuur. Daar hebben ze 20 jaar lang over gepalaverd precies OMDAT de islam helemaal geen homogene groep is. Vermits er geen Raad van Bestuur was, konden zij ook geen beroep doen op de overheidsdodaties, erelonen enz....

Heb jij reden om soms aan dat cijfer te twijfelen? Ja, ik begrijp het al: het bemoeilijkt natuurlijk de grote kuis die het Blok wil houden onder de moslims
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 14:15   #18
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kris
En dat zal zeker geen webstek zijn met vooringenomen gedachten! De moslim executieve!

Kris
Ik praat niet meer met je Kris, tot nog eens, het zal het forum ten goede komen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 14:16   #19
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Geef mij een echte, een betrouwbare bron en ik geloof je! Maar een vooringenome webstek lijkt me niet aangewezen!

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 15:38   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Moest ook ik, hier zonder werk, zonder geld, zonder rechten, zonder job, zonder eten enz... vallen, zou ik ook wel alles proberen om het elders te proberen.

Wat is daar mis mee? Is armoede soms ook geen gevolg van politieke beslissingen die in het eigen land, maar meestal met medeweten én medeplichtigheid van het buitenland mee worden bepaald en in stand gehouden?
Wat daar mis mee is ? Moest er niet mis mee zijn, dan moet men de wetten maar aanpassen. Maar zolang hier geen democratische meerderheid voor is (en die is er hoe langer hoe minder) is daar uiteraard wel iets mis mee. Een veel beter oplossing is trouwens, dat degene die willen helpen, dat ook efffectief gaan doen (maar dan aub zonder teveel corruptie, die eigen schijnt te zijn aan ontwikkelingshulp), dan is iedereen gelukkig.
Noemt eens enkele politieke beslissingen in het eigen land, die met medeweten en medeplichtigheid van het buitenland mee worden bepaald en in stand gehouden, met de bedoeling van de armoede te bestendigen ? Geloof er niet veel van.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be