Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2009, 17:15   #21
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Heel kort : albino is een ziekte, blank zijn is een gevolg van de breedtegraad waar men leeft en het dieet dat men volgt. Indien men mensen met een aktieve huidpigmentatie generaties lang in skandinavië plaatst zullen ze maw "verblanken" zoals "blanken" na generaties in Afrika gevestigd te zijn zullen verdonkeren.

Problemen maken over het al dan niet hebben van diverse huidskleuren zijn een symptoom van een zieke geest.


Albino's zijn niet ziek, ze komen als perfecte witte babies op de wereld. MAAR moeten uit de zon blijven of een zonnebril op, een petje en STERKE SUNBLOCK.

Dat geldt ook voor veel zogenaamde witten

Moderne albino's, zelf uit zogenaamde arme landen, hoeven niet meer aan het cliche beeld van dikke brilglazen en grote sproeten te voldoen.

In Suriname zat ik in de bus naast een albino met een heel licht getinte, gave huid, maar met een petje diep over de ogen.


Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 november 2009 om 17:19.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 17:23   #22
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Hoe verhoudt het oculair albinisme zich tot uw theorie? Wat met de afwijkende zenuwbanen bij het chiasma opticum?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 17:23   #23
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard






Pigmentvlekken of ‘liver spots’ bij ‘normale’ witten




Albino met pigmentvlekken
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 22:05   #24
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


Beschouwen wij Selma Hayek als een witte vrouw?
Is een mooie vrouw ook goed?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 13:19   #25
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


Beschouwen wij Selma Hayek als een witte vrouw?


Met deze posting wil ik illustreren dat wat wij 'wit' noemen vele typen en nuances omvat. Rutger Houwer, die prachtige blonde actuer die zich in Keetje Tippel tot in zijn geheimste behaarde plekje liet bewonderen, vormt één uiterste. Het dichtst bij de albino. Wellicht verbrand hij vlug in de zon.

Selma Hayek geld ook als wit, maar is ook erg bruin met glanzend zwart haar en zwarte ogen. Zij zal minder snel in de zon verbranden, omdat zij meer gemengd is met het zwarte fenotype.

De Wikipedia kaart over de verdeling van huidkleur bewijst voor mij dat alle zwartheid uit Afrika komt. Daar is het ontstaan. Alle mensen zijn een type tussen albino en blauw-zwart. Er zijn geen rassen, alleen fenotypen en witten zijn nakomelingen van albino's.

Albinisme is een snelle aanpassing aan het milieu, geen ziekte. Witte konijnen en witte leeuwen zijn immers ook geen zieke dieren.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 13 november 2009 om 13:20.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 13:21   #26
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 24 juli 2009
Berichten: 827
Standaard

Volgens mijn wetenschappelijk boerenonderzoek zijn witten het resultaat van sex tussen een albino en een zwarte.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 13:53   #27
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



Mayor Boris Johnson behoort tot de witte groep en oogt sterk als een albino. Menselijk albinisme kent vele vormen; dan bij het uitgesproken witte type albino. Sommige albino's hebben blauwe ogen, of donkerdere ogen en donkerder haar, of kunnen licht melanine aanmaken. Het zijn verder gezonde, normale mensen die alleen met bepaalde voorzorgen in de zon mogen. Door deze kwestie aan te kaarten hoop ik witte mensen te doen inzien dat zij uit zwarten voortkomen en daarom onmogelijk superieur kunnen zijn aan zwarten.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 14:22   #28
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Mayor Boris Johnson behoort tot de witte groep en oogt sterk als een albino.
Inderdaad.
Maar er zijn er nog.

Jarenlang onderzoek heeft uitgewezen dat ook Nelson Mandela een albino is.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 14:24   #29
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



All white life forms in nature are the result of albinism, yet when it comes to white humans this simple fact is denied. Why? Albinos in the plant or animal worlds are not considered sick or inferior, why should human albinos be regarded as such¬? A group of Norwegian albinos resemble Mayor Boris Johnson in blondness. Human albinism has many forms, and some look like what are considered normal whites, with darker eyes, hair and the possibility of a little tanning. White and black are thus political terms, meant to divide and oppress humans. Whites, who really are albinos and albino mixes, came out of blacks and are in no way superior to blacks. We do not put a higher value on a white rose or on a white cat then we put on a red rose or a black cat; so why should we think of people in a different way?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 14 november 2009 om 14:42.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 12:15   #30
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ok, je accepteert evolutie, enkele bedenkingen bij je theorie dan:


Albino zwarten zijn nog steeds genetisch zwart maar met een defect, ze mankeren volledig of gedeeltelijk het pigment melanine in de huid, haren en ogen. De (gedeeltelijke) afwezigheid van het pigment wordt op zich veroorzaakt door de (gedeeltelijke) afwezigheid van een enzym dat de productie van melanine stimuleert, genetisch blijven ze zwart.
Meng een albino zwarte met een gewone zwarte, dan heb je weer een zwarte, ofwel weer een albino, maar geen bruine! Meestal weer een zwarte gezien beide ouders drager moeten zijn van albinisme om een albino kind te krijgen (let wel, drager zijn wil niet perse zeggen albino zijn).


Nu even dit,

- Er zijn nu rond de 6 miljard mensen op de wereld waarvan 10-15% 'wit' van uiterlijk zijn (afhankelijk van wat je wit noemt kan het zelfs tot 25-30% gaan); rond de 12% zijn 'zwart' van uiterlijk; de meerderheid is 'Aziatisch' van uiterlijk, 60-70%.

- Homo sapiens bestaan ongeveer 5300 generaties.

- Ongeveer 1 op 20000 mensen lijdt aan albinisme, ongeveer 1 op 70 is drager.

Dus, gegeven deze verhoudingen en het feit dat beide ouders drager moeten zijn (2, 1/70, 5300), als je even de wiskunde hierachter doet (je hoeft ze zelfs niet te doen, het is zo ook duidelijk), zie je dat het onmogelijk is dat 10-15% van de bevolking afstammelingen van zwarte albinos zouden zijn terwijl er nu 12% zwart zijn waarvan 1/20000 zwarte albino.


En wat met die 60-70% van de bevolking met een Aziatisch uiterlijk, wat zijn die dan?
Hebben ze spleetogen omdat ze afstammelingen zijn van mensen met het sydroom van Down (en ook met albinisme erin want ze zijn niet zwart)?


Trouwens, zonder kansrekenen, gewoon even logisch nadenken:

Ik ben zelf geen geneticus maar er zijn genoeg mensen op de wereld die jaren genetica gestudeerd hebben, mensen van elke afkomst, mensen die hierin prof zijn of een doctoraat hebben. Deze mensen kunnen naar onze genen kijken en als het ware onze hele genetische geschiedenis hieruit lezen, ze kunnen hierin zelfs sporen vinden van de eerste vissen die aan land kwamen.

Moest er ook maar iets van waarheid in die theorie zitten, denk je niet dat 1 van deze mensen hier ook al lang op gekomen was en dat we dit verhaal dus al eerder zouden gehoord hebben.
Misschien kan je beginnen met uit te leggen wat witten dan, volgens jou, precies zijn. Het feit dat je geen geneticus bent, pleit in mijn ogen in je voordeel. Ik was genoodzaakt naar een alternative reconstructie te zoeken omdat het begrip kleur en ras erg verweven zijn met de geschiedenis van de laatste 250 jaar. Ik trof een andere geschiedenis dan die men ons vertelt. Daarbij past een andere kijk op kleur. Kleur en ras zijn politieke grootheden, geen biologische realiteiten. Zoals ik hierboven schrijf, wij verbinden geen hogere waarde aan een witte kat of een witte roos boven een zwarte kat of een donkerrode roos. Waarom dan zoveel drukte om de kleur van een persoon?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 augustus 2010 om 12:20.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 13:05   #31
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



Albinisme is geen ziekte, mensen en dieren met albinisme kunnen normaal functioneren.

Citaat:
Kenmerkend voor een ziekte is ook dat het een zeker proces aanduidt: er is een begin, een beloop, en een eindtoestand (soms genezing, soms de dood, soms een blijvend effect op de gezondheid). In het Nederlands spraakgebruik worden aangeboren afwijkingen (bijvoorbeeld zes vingers aan een hand), ongevallen (bijvoorbeeld een gebroken been) en resttoestanden daarvan (bijvoorbeeld een beenprothese), en natuurlijke processen (bijvoorbeeld kaalheid bij mannen van middelbare leeftijd of zwangerschap bij een vrouw) meestal niet beschouwd als ziekte.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 augustus 2010 om 13:08.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 05:21   #32
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Misschien kan je beginnen met uit te leggen wat witten dan, volgens jou, precies zijn. Het feit dat je geen geneticus bent, pleit in mijn ogen in je voordeel. Ik was genoodzaakt naar een alternative reconstructie te zoeken omdat het begrip kleur en ras erg verweven zijn met de geschiedenis van de laatste 250 jaar. Ik trof een andere geschiedenis dan die men ons vertelt. Daarbij past een andere kijk op kleur. Kleur en ras zijn politieke grootheden, geen biologische realiteiten. Zoals ik hierboven schrijf, wij verbinden geen hogere waarde aan een witte kat of een witte roos boven een zwarte kat of een donkerrode roos. Waarom dan zoveel drukte om de kleur van een persoon?
Voor ik je uitleg wat ik denk dat witten zijn, even dit:

Je anwoordt niet op mijn redenering uit het eerste deel van mijn post waar ik stel dat gegeven de verhoudingen van albinisme in de bevolking het statistisch onmogelijk is dat er nu 10%-15% afstammelingen van zwarte alninos zouden rondlopen, ook al vertrek je van een volledige zwarte bevolking 5300 generaties terug.

Je stelt ook dat albinisme geen ziekte is en haalt daar een wiki link bij om uit te leggen wat een ziekte is, akkoord maar ik stel niet dat albinisme een ziekte is, zeker niet binnen die definitie, ik stel dat het een afwijking is, veroorzaakt door de afwezigheid van een enzym dat de productie van melanine stimuleert.
Je stelt dat albinos normaal kunnen functioneren, kunnen idd maar is meestal niet het geval, gezien het enzym dat albinos mankeren niet enkel niet enkel verantwoordelijk is voor pigmentatie in de huid maar ook in de ogen hebben albinos veelal oogandoeningen zoals photophobia, nystagmus and astigmatisme. Door het mankeren van huidpigmentatie verbranden albinos ook veel gemakkelijker door de zon en ontikkelen ze gemakkelijker huidkanker.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Albinism)


Je vraagt ook:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Waarom dan zoveel drukte om de kleur van een persoon?
Ik denk dat er niemand op dit forum (en op andere fora zie ik) zoveel drukte maakt om de huidskleur van mensen als jij!
Je geeft zelfs lezingen en schrijft boeken over wat je hier verkondigt als ik het goed begrijp.
Probeer je geld en/of roem te verdienen uit de drukte die je zelf maakt vraag ik me dan af? (In welk geval de drukte om de verschillen in huidskleur voor jou persoonlijk voordelig is)


Als laatste voor je te antwoorden even nog dit, je stelt elders:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried
Er zijn geen menselijke rassen en albinos zijn een mengsel, sommigen zijn dichter bij het albino type gebleven, en anderen zijn donkerder door menging met gekleurde mensen.
Toch verwijs je in je draad "Blue blood is black blood", telkens weer naar andere kenmerken dan huidskleur zoals als dikkere lippen donker krullend haar, enz. om te proberen 'zwarte' kenmerken in 'witte' mensen te vinden.
Je maakt daar dus zelf weldegelijk onderschijd tussen 'witte' en 'zwarte' rassen, naar mijn mening.
In mijn ogen spreek je jezelf dus flagrant tegen in je 2 theorien, in de albino theorie ontken je het onderscheid van rassen, maar langs de andere kant lis dit onderscheid net 1 van de fundamenten van je blue blood black blood theorie. (de titel geeft dit zelfs al aan)



Maar goed, nu om je vraag te beantwoorden over wat ik denk dat 'witten' zijn:

Er zijn verschillende interpretaties en ze staan allemaal hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/White_people

Persoonlijk vind ik het moeilijk om iemand als 'wit' te bestempelen (zoals ik hierboven stelde, jij hebt het hier duidelijk minder moeilijk mee), dingen zijn nu eenmaal niet wit/zwart, er zijn zo vele mogelijkheden ertussen.
Natuurlijk zijn mensen in bvb. Europa over het algemeen veel witter zijn dan mensen uit bvb. Afrika, we noemen deze mensen blanken.

Waarom mensen in bepaalde regios met de tijd een donkerdere huid verkregen hebben en andere een lichtere huid is een natuurlijk process, deel van het evolutie process, een process dat jij ook accepteert (stelde je toch), even enkele quotes uit de wiki link hierboven om dit te bevestigen:

Citaat:
Light skin color would have been a severe disadvantage to those living under the bright African sun.[35] However, when humans left Africa for less sun-intense regions of the world, the selective pressure against lighter skin would have relaxed. This probably explains the greater variety of skin color found outside sub-Saharan Africa.[36] Lighter skin colors may have been advantageous at higher latitudes since they allow greater penetration of the sun's UV radiation, a requirement for vitamin D synthesis
Citaat:
Skin color is a quantitative trait that varies continuously on a gradient from dark to light, as it is a polygenic trait, under the influence of several genes. Many of these genes have yet to be identified. However, two genes that are known to contribute to skin color are MC1R and SLC24A5.[35] The mutation resulting in the light skin version of the SLC24A5 gene has been estimated to have originated in Europe between 6,000 and 12,000 years ago, indicating that at least one of the genes responsible for pale skin colour in Europeans arose relatively recently.[41]
Mixed ancestry people of African-European descent who possess one or two copies of the European allele of the SLC24A5 gene have skin color that is significantly lighter than mixed ancestry people who possess only the African allele. It is estimated, based on this observation, that the SLC24A5 locus "explains between 25–38% of the European-African difference in skin melanin index".[38][42][43][44]
En als laatste uit bovenstaande link:

Citaat:
The skin of albinos is similar to European and East Asian people's skin in that it is depigmented relative to other populations. However, in white and East Asian people the enzymes that produce melanin are still active and produce relatively small amounts of melanin to provide some coloration to the skin. With albinos, the enzyme that produces melanin is defective, thus they produce virtually no melanin, which produces the palest skin of all humans.

Ik zie dus niet in waarom de huidige uitleg over de origines van witter gekleurde mensen niet acceptabel is en waarom er een andere uitleg (of 'alternatieve reconstructie' zoals je het noemt) nodig zou zijn die albinisme erin betrekt, gegeven wat we weten over albinisme slaat dit zelfs helemaal nergens op.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 11 augustus 2010 om 05:23.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 21:59   #33
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Beste Egmond,
Als ik uw posts over uw geliefde theorie lees, moet ik altijd denken aan Lucky Luke
In één van zijn strips (ik weet niet meer welke) heeft een Chinees het over de “roze gezichten”. Lucky Luke zegt verwonderd : “Roze gezichten? Bleekgezichten zal je bedoelen, zeker.” Waarop de Chinees antwoordt : “Niet voor ons wier huid doet denken aan het blanke ivoor”.
Waarmee ik bedoel dat huidskleur met zijn vele nuances een heel relatief begrip kan zijn.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 12:51   #34
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard




Hopelijk voel je beter na dat je je hier, binnen mijn zicht, mocht ontlasten. Voordat ik je opnieuw op mijn negeerlijst plaats, wil ik erop wijzen dat ik reageer vanuit het gegeven dat er racisme bestaat. Ik heb racisme niet uitgevonden. Artikel één van de Grondwet refereert aan discriminatie, evenals de Verklaring van de Rechten van de Mens. Verder zijn er zogenaamde antidiscriminatie bureaus te vinden in alle steden in Nederland. (wat overigens doorgestoken kaart is omdat het de Staat zelf is die discriminatie bevorderd en de grootse potenrammer is, nu een Holocaust tegen 'allochtonen' aan het plannen is). Dus schrijven over discriminatie en racisme lijkt mij een legitieme aangelegenheid, temeer daar er in het Engelse taalgebied jaarlijks tientallen boeken over deze zaken verschijnen. Met name vanuit het perspectief van de slachtoffers van racisme. Ik kan begrijpen dat de dader groep en hun aanhang niet graag hierover wil praten, hoewel zij toch voortdurend in mijn draden zitten. Als ik werd doodgezwegen, omdat praten over racisme zo vreselijk slecht is, dan zouden mijn draden doodbloeden.

Jammer dat je energie niet ging in mij uit te leggen waarom wij albinisme als een ziekte moeten opvatten en hoe deze ziekte dan precies verloopt. Gaarne wijs ik je erop dat in vroegere tijden vrouwen als permanent ziek werden beschreven en behandeld en dat men ook zwarten alle soort van aangeboren afwijkingen toeschreef waardoor zij op kort termijn vanzelf zouden uitsterven. Tegelijk had dit als subtekst dat je liever niet met zwarten moest trouwen om geen zieke kinderen te krijgen. Er was een tijd dat men de linkshandigen genas van linkshandigheid en dat homofilie op de officiële lijst van Geestesziekten stond. Misschien staat menselijk albinisme ook op deze lijst en moeten albino's maar actie voeren om als normale, gezonde mensen gezien te worden. Zoals homo’s normale, geestelijk gezonde mensen zijn.

Witten zijn dus geen albino's, maar afstammelingen van albino's. Net als hoe puur albino katten hoorproblemen hebben, welke niet aanwezig meer zijn bij een geringe 'ad-mixture' met gekleurde katten; dus als men bij een nog steeds spierwitte kat DRIE zwarte haartjes treft in de vacht; zo zijn wat wij witte mensen noemen ook geen 100% pure albino's meer, want zij hebben niet de bekende oogproblemen van sommige pure albino's. Er zijn gewonen, normale witten, die heel gevoelig zijn voor de zon. Dat type is dichter bij de albino voorouder gebleven. De witten die heel erg goed bruinen, zijn genetisch dus meer gemengd met donkere genotypen, wat blijkt als zij zich zonnen. In de winter kunnen zij een gewone witte huid hebben.

Egmond Codfried werd geboren in Suriname, en kwam pas na zijn twintigste naar Nederland. Ik ben dus nooit geïndoctrineerd via Nederlands onderwijs en Nederlandse situaties om altijd mijn opinies voor mezelf te moeten houden, of dat witten superieur zijn aan zwarten. Toen ik opgroeide waren de Hollanders al vertrokken en werden alle hoge posities door zwarte mannen en vrouwen bekleed. Verder meen ik dat als witten zo scherp kunnen praten over zwarten, dat zwarten tenminste hetzelfde recht hebben. Anders zouden zij vrijwillig aangeven tweederangs burgers te zijn.

De reden waarom ik nu weer praat en waarom ik deze dagen steeds erger vervolgd wordt, is om Surinamers te laten weten wat hen bedreigd, want dat is hetzelfde lot als de slachtoffers van de WWII. Die overigens ook door hun eigen mensen beroofd en om zeep werden geholpen. Zoals de Surinaamse huisnegerklasse die mij hier in deze draad aanvalt, samenspant met de voormalige slavenmeester, om Surinamers in Nederland, afstammelingen van slaven en 'contractarbeiders,' een soort semi-slaven, te beroven en te vermoorden. Ik kan begrijpen dat zij niet willen dat ik hieraan ruchtbaarheid geef, net zoals men niet wil dat ik racisme onderzoek en oorzaken blootleg, en de afkomst van witten demystificeer en hen als gewonen afstammelingen van albino's, zwarten met een witte huid, definieerde. Dat moet voor hen ook een grote opluchting zijn.
.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 augustus 2010 om 12:53.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 13:45   #35
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


[albino en een normaal blond meisje]

What is an albino?

An albino is a person or animal who has pale or colorless skin, eyes, and hair because the body does not produce enough pigment, or melanin.

There are various degrees of albinism, leading to different shades of skin and hair pigmentation.

Some albinism may affect only the eyes, while some may affect only the skin.

It is a fallacy that all abinos have red eyes. Many have blue eyes, while others can still have brown eyes, but be true albinos.

http://wiki.answers.com/Q/What_is_an_albino
Met deze is dan eigenlijk ook het rassenvraagstuk opgelost.
http://www.christiananswers.net/dutc...nition-nl.html

Had Adam een bruine huid?
Dat kunnen we niet met zekerheid zeggen, maar ik veronderstel dat Adam een wat gekleurde huid had. Alle mensen hebben dezelfde huidskleur. We hebben een pigment, dat heet melanine. Als we veel pigment hebben, dan zijn we erg donker (zelfs zwart). Als we weinig pigment hebben zijn we blank (wit).

In The Answers, wordt uitgelegd, dat als er twee mensen de juiste mix van dominante en recessieve genen hebben wat betreft de hoeveelheid melanine, er allerlei tinten huidkleur kunnen ontstaan. Dus, als Adam and Eva beiden middenbruin waren, konden er zich allerlei varianten huidtinten ontwikkelen in hun nageslacht, van zwart tot wit . Om dezelfde reden hadden Adam en Eva waarschijnlijk bruine ogen en donker haar.

Evenzo geldt, dat, als Adam bloedgroep A had en Eva B alle 'ABO' bloedgroepen konden ontstaan (A, AS, B. O).
http://www.christiananswers.net/dutc...orkids-nl.html
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 14:07   #36
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Met deze is dan eigenlijk ook het rassenvraagstuk opgelost.
http://www.christiananswers.net/dutc...nition-nl.html

Had Adam een bruine huid?
http://www.christiananswers.net/dutc...orkids-nl.html
Lieverd, je klinkt heel lief en beleefd, maar je zit volkomen verkeerd in deze draad, want ik ben een aanhanger van de Evolutie theorie en ik wordt steeds meer anti-religieus. Misschien had ik dat al vanaf het begin moeten stellen. Maar dank je, en vaarwel.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 23:59   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Misschien had ik dat al vanaf het begin moeten stellen. Maar dank je, en vaarwel.
Nog een nieuwe aanwinst voor je negeerlijst?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 00:25   #38
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Hopelijk voel je beter na dat je je hier, binnen mijn zicht, mocht ontlasten. Voordat ik je opnieuw op mijn negeerlijst plaats, wil ik erop wijzen dat ik reageer vanuit het gegeven dat er racisme bestaat. Ik heb racisme niet uitgevonden. Artikel één van de Grondwet refereert aan discriminatie, evenals de Verklaring van de Rechten van de Mens. Verder zijn er zogenaamde antidiscriminatie bureaus te vinden in alle steden in Nederland. (wat overigens doorgestoken kaart is omdat het de Staat zelf is die discriminatie bevorderd en de grootse potenrammer is, nu een Holocaust tegen 'allochtonen' aan het plannen is). Dus schrijven over discriminatie en racisme lijkt mij een legitieme aangelegenheid, temeer daar er in het Engelse taalgebied jaarlijks tientallen boeken over deze zaken verschijnen. Met name vanuit het perspectief van de slachtoffers van racisme. Ik kan begrijpen dat de dader groep en hun aanhang niet graag hierover wil praten, hoewel zij toch voortdurend in mijn draden zitten. Als ik werd doodgezwegen, omdat praten over racisme zo vreselijk slecht is, dan zouden mijn draden doodbloeden.
Hoewel er geen referentie is veronderstel ik dat dit een antwoord is op mijn post.

Hoezo opnieuw op je negeerlijst? Stond ik daar dan al op?
Ik zie niet ik waarom ik op je negeerlijst hoor, ik probeerde gewoon op een beleefde manier tegen je stellingen in te gaan, geen persoonlijke aanvallen of dergelijke.

Elders stelde je:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried
Anders dan steeds wordt beweerd heb ik totaal geen moeite met personen die gemotiveerd tegen mijn stellingen ingaan.
Ik denk dat ik dit precies is wat ik hier gedaan heb.
Als ik je zou beledigd hebben, mijn excuses daarvoor.

Waarom je steeds het racisme in de huidige wereld hierbij haalt is me een raadsel, ik dacht dat dit een topic was over de origines van 'witte' mensen (wat dat ook moge zijn).


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Jammer dat je energie niet ging in mij uit te leggen waarom wij albinisme als een ziekte moeten opvatten en hoe deze ziekte dan precies verloopt. Gaarne wijs ik je erop dat in vroegere tijden vrouwen als permanent ziek werden beschreven en behandeld en dat men ook zwarten alle soort van aangeboren afwijkingen toeschreef waardoor zij op kort termijn vanzelf zouden uitsterven. Tegelijk had dit als subtekst dat je liever niet met zwarten moest trouwen om geen zieke kinderen te krijgen. Er was een tijd dat men de linkshandigen genas van linkshandigheid en dat homofilie op de officiële lijst van Geestesziekten stond. Misschien staat menselijk albinisme ook op deze lijst en moeten albino's maar actie voeren om als normale, gezonde mensen gezien te worden. Zoals homo’s normale, geestelijk gezonde mensen zijn.
Blijkbaar spendeer jij ook de energie niet om mijn posts te lezen, ik sta als het ware al op je negeerlijst.

Ik zei toch:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz
...maar ik stel niet dat albinisme een ziekte is, zeker niet binnen die definitie, ik stel dat het een afwijking is, veroorzaakt door de afwezigheid van een enzym dat de productie van melanine stimuleert
Ik stel dus dat albinisme geen ziekte is, het is een aangeboren afwijking, vraag me dus ook niet om het verloop van die ziekte uit te leggen.
Het is een afwijking net als mensen die bij de geboorte een ledemaat mankeren, er is geen verloop, er zullen met de tijd niet meer ledematen afvallen, toch kunnen deze mensen niet 'normaal' functioneren.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Witten zijn dus geen albino's, maar afstammelingen van albino's. Net als hoe puur albino katten hoorproblemen hebben, welke niet aanwezig meer zijn bij een geringe 'ad-mixture' met gekleurde katten; dus als men bij een nog steeds spierwitte kat DRIE zwarte haartjes treft in de vacht; zo zijn wat wij witte mensen noemen ook geen 100% pure albino's meer, want zij hebben niet de bekende oogproblemen van sommige pure albino's. Er zijn gewonen, normale witten, die heel gevoelig zijn voor de zon. Dat type is dichter bij de albino voorouder gebleven. De witten die heel erg goed bruinen, zijn genetisch dus meer gemengd met donkere genotypen, wat blijkt als zij zich zonnen. In de winter kunnen zij een gewone witte huid hebben.
Ik heb je op enkele manieren proberen aantonen dat gegeven de verhoudingen van albinisme in de bevolking dit niet kan, het kan statistisch niet dat 10-15% van de bevolking afstammelingen van zwarte albinos zouden zijn gezien beide ouders drager moeten zijn en maar 1/70 drager is, als het wel kan, leg me dan uit wat er mis is met mijn redeneringen in mijn eerste post.

Ik heb je er ook op gewezen dat albinisme veroorzaakt wordt door een defect bij de productie van een enzym, dit is een defect dat bij hedendaagse blanken niet bestaat. Er is dus een fundamenteel verschil tussen albino's en anderen onafhankelijk van de huidskleur van die 'anderen'.

Ik zal nog eens herhalen, meng een albino zwarte met een niet albino zwarte en je krijgt bijna altijd weer een gewone zwarte, tenzij de niet albino ook drager zou zijn van het defect dat albinisme veroorzaakt, en dan nog is het niet zeker dat het kind albino zou zijn. Wat je niet zal verkrijgen is een kind dat ergens tussen zwart en wit zou zijn, zo werkt het nu eenmaal niet met albinisme, dat verkrijg je enkel als je een zwarte met een blanke mengt.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Egmond Codfried werd geboren in Suriname, en kwam pas na zijn twintigste naar Nederland. Ik ben dus nooit geïndoctrineerd via Nederlands onderwijs en Nederlandse situaties om altijd mijn opinies voor mezelf te moeten houden, of dat witten superieur zijn aan zwarten. Toen ik opgroeide waren de Hollanders al vertrokken en werden alle hoge posities door zwarte mannen en vrouwen bekleed. Verder meen ik dat als witten zo scherp kunnen praten over zwarten, dat zwarten tenminste hetzelfde recht hebben. Anders zouden zij vrijwillig aangeven tweederangs burgers te zijn.

De reden waarom ik nu weer praat en waarom ik deze dagen steeds erger vervolgd wordt, is om Surinamers te laten weten wat hen bedreigd, want dat is hetzelfde lot als de slachtoffers van de WWII. Die overigens ook door hun eigen mensen beroofd en om zeep werden geholpen. Zoals de Surinaamse huisnegerklasse die mij hier in deze draad aanvalt, samenspant met de voormalige slavenmeester, om Surinamers in Nederland, afstammelingen van slaven en 'contractarbeiders,' een soort semi-slaven, te beroven en te vermoorden. Ik kan begrijpen dat zij niet willen dat ik hieraan ruchtbaarheid geef, net zoals men niet wil dat ik racisme onderzoek en oorzaken blootleg, en de afkomst van witten demystificeer en hen als gewonen afstammelingen van albino's, zwarten met een witte huid, definieerde. Dat moet voor hen ook een grote opluchting zijn.
.
Ik denk dat waar jij geboren bent, welke huidskleur jij hebt en waarom je je 'vervolgd' voelt absoluut niet relevant is in dit topic, je zet hier een stelling neer over de origines van 'witte' mensen en ik ga daar op in dat is alles.

Ik hoop enkel dat je je niet 'vervolgd' voelt door mij want dat is de bedoeling niet, ik probeer enkel op beschaafde manier je theorie te weerleggen.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 00:33   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Hoewel er geen referentie is veronderstel ik dat dit een antwoord is op mijn post.

Hoezo opnieuw op je negeerlijst? Stond ik daar dan al op?
Enkele dagen geleden stond je er nog niet op.

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=45
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 01:00   #40
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Enkele dagen geleden stond je er nog niet op.

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=45
Daar was ook geen reden voor lijkt me, en nu ook niet tenzij Egmond tegen eigen zeggen in toch niet echt kan omgaan met kritiek op z'n stellingen.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be