Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2014, 16:31   #81
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Volgens mij is het inlevingsvermogen van de mensen hier beneden alle peil.
Zoals gij niet in staat zijt om u in te leven waarom velen een probleem hebben met het (in hun ogen) minder geëvolueerd gedrag dat men beschrijft in dit topic.

Hoe kunt ge iemand een gebrek aan inlevingsvermogen kwalijk nemen als ge zelf niet de moeite doet om u te verplaatsen in hun standpunt?
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 16:39   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Hoe kunt ge iemand een gebrek aan inlevingsvermogen kwalijk nemen als ge zelf niet de moeite doet om u te verplaatsen in hun standpunt?
Guinevere mag zelfs geen moeite doen om andere standpunten dan die van haar gruwelverhalenboek te erkennen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 08:25   #83
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat? U lijkt wel heel goed op de hoogte te zijn van de "verfoeilijke" intenties van de mensen in Chacamaca.

Een ongeletterde moeder die geen scholing heeft gehad omdat haar ouders enkel haar broers wat konden laten studeren, kan ook als volgt denken:
mijn meisje heeft al 3 jaar haar maandstonden (11 tot 13 jaar). De natuur acht haar volwassen. Ze kan alles in het huishouden omdat ik haar vanaf haar 6de mee thuis aan 't werk heb gezet. Ondanks dat ze een hulp is in huis, is het wel m'n 3de dochter en dat weegt echt op ons arm huishouden. Ze gaat ooit toch het ouderlijk huis verlaten en een ander zal er voordeel bij hebben. Mijn man en ik zijn ermee akkoord om haar nu te laten trouwen, zodat we van die zorg al af zijn, en er meer geld overschiet om haar broers naar school te laten gaan. Ze kan altijd op bezoek komen en ik ook bij haar.
Die zonen van me zijn echt geweldig, die gaan hun moeder en vader nooit allemaal verlaten, zeker de oudste blijft bij ons. Ten gepaste tijde als hij werkt ga ik hem laten trouwen, als al de meisjes uit het huis zijn, zodat onze schoondochter mijn werk overpakt en ik de vreugde van kleinkinderen kan meemaken, enz...

Ongeletterde moeders of ouders in Chacamaca worden echt niet gehinderd door westerse arbritaire regels over leeftijden en seks (meerder-minderjarig) om hun kind weg te geven.

En nee, volgens mij vinden de meisjes die uitgehuwelijkt worden niet dat ze worden verkracht maar hebben ze in hun gedachten gewoon seks met hun man. Misschien waren sommigen liever naar school geweest maar uiteindelijk willen ze ook allemaal trouwen. Een huwelijk is een respectabele manier van leven in dat soort samenlevingen : vrouwen worden op hun eentje thuis ofwel een last beschouwd, ofwel niet en lacht iedereen met die oude vrijsters en in hun eentje wonen is voor hen niet veilig.
Walgelijke post. Dat er mensen met zulke ideeën hier school hebben gelopen ! Wat een dun laagje vernis hebben ze dan maar gekregen.

even een stukje informatie: het is niet omdat een kind reeds menstrueert dat haar lichaam volwassen genoeg is om een ander kind te laten volgroeien en te baren. Maar dat zal jou vast een worst wezen, gezien dochters door jou toch als overbodige wegwerpartikelen worden beschouwd.
Kinderen vanaf zes aan het werk zetten en zo snel mogelijk uithuwelijken (tegen bruidsschat) zodat de ZOON des huizes betere opvoedingskansen krijgt .....

En dat hebben we hier allemaal binnengehaald! actief pluralisme noemt Bert Anciaux dat.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 12:57   #84
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Walgelijke post. Dat er mensen met zulke ideeën hier school hebben gelopen ! Wat een dun laagje vernis hebben ze dan maar gekregen.

even een stukje informatie: het is niet omdat een kind reeds menstrueert dat haar lichaam volwassen genoeg is om een ander kind te laten volgroeien en te baren. Maar dat zal jou vast een worst wezen, gezien dochters door jou toch als overbodige wegwerpartikelen worden beschouwd.
Kinderen vanaf zes aan het werk zetten en zo snel mogelijk uithuwelijken (tegen bruidsschat) zodat de ZOON des huizes betere opvoedingskansen krijgt .....

En dat hebben we hier allemaal binnengehaald! actief pluralisme noemt Bert Anciaux dat.
Zo redeneert dat 'verrijkend' volk dat ze ons door de strot gedouwd hebben, waarschijnlijk zelfs 3de generatie.

Om te kotsen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 22:10   #85
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Zoals gij niet in staat zijt om u in te leven waarom velen een probleem hebben met het (in hun ogen) minder geëvolueerd gedrag dat men beschrijft in dit topic.

Hoe kunt ge iemand een gebrek aan inlevingsvermogen kwalijk nemen als ge zelf niet de moeite doet om u te verplaatsen in hun standpunt?
Ik begrijp dat ze een probleem hebben met het gedrag van ongeletterde, arme mensen, dat heb ik ook voor alle duidelijkheid.
Natuurlijk ben ik tegen kindhuwelijken.
Alleen is het wel makkelijk om vanuit het westen met een vingertje ernaar te wijzen met hier op het forum allerlei vooroordelen, gescheld en gevit op de allochtonen of de moslims in België erbij.
Ik kan me als iemand die hier geboren en getogen in "hun" standpunt verplaatsen maar zij zeker niet in de mensen van Chacamaca.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 22:16   #86
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Walgelijke post. Dat er mensen met zulke ideeën hier school hebben gelopen ! Wat een dun laagje vernis hebben ze dan maar gekregen.

even een stukje informatie: het is niet omdat een kind reeds menstrueert dat haar lichaam volwassen genoeg is om een ander kind te laten volgroeien en te baren. Maar dat zal jou vast een worst wezen, gezien dochters door jou toch als overbodige wegwerpartikelen worden beschouwd.
Kinderen vanaf zes aan het werk zetten en zo snel mogelijk uithuwelijken (tegen bruidsschat) zodat de ZOON des huizes betere opvoedingskansen krijgt .....

En dat hebben we hier allemaal binnengehaald! actief pluralisme noemt Bert Anciaux dat.
Voor alle duidelijkheid: dat is niet mijn visie maar zou die van een arme, ongeletterde moeder in Chacamaca kunnen zijn die in een patriarchale samenleving leeft.

Er moet precies bij elk woord dat je hier naar de slimme Vlamingen schrijft een tekeningske worden gemaakt, grappig.

Als ik ooit kinderen zou hebben, jongens of meisjes, dan zouden die in mijn ogen gelijkwaardig zijn. Ik zou nooit ofte nimmer een kindhuwelijk doen, zelfs al was ik arm, kon ik de school niet en amper het voedsel betalen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 06:57   #87
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: dat is niet mijn visie maar zou die van een arme, ongeletterde moeder in Chacamaca kunnen zijn die in een patriarchale samenleving leeft.

Er moet precies bij elk woord dat je hier naar de slimme Vlamingen schrijft een tekeningske worden gemaakt, grappig.

Als ik ooit kinderen zou hebben, jongens of meisjes, dan zouden die in mijn ogen gelijkwaardig zijn. Ik zou nooit ofte nimmer een kindhuwelijk doen, zelfs al was ik arm, kon ik de school niet en amper het voedsel betalen.
Laat ons hopen van niet want ik acht je in staat het te relativeren en met de mantel der islamitische liefde te bedekken indien ze op 9 jaar door een 40 jarige islamiet zou worden verkracht of zoals u stelt "gewoon sex zou hebben".
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 15:50   #88
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En dat hebben we hier allemaal binnengehaald! actief pluralisme noemt Bert Anciaux dat.
Diene Bert mag voor mij part naar de Maan lopen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 00:24   #89
Marnik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2013
Berichten: 786
Standaard

Iedereen spreekt hier over armoede als oorzaak van kindhuwelijken. Waar waren de kindhuwelijken in het vooroorlogse Europa als ik vragen mag?
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be