Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 1 juli 2015, 17:26   #41
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Ik zou het alleen uit mijn hoofd halen om zulke beweringen te doen bij het draaien van de camera !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 juli 2015 om 17:28.
Frankenstein is offline  
Oud 2 juli 2015, 10:07   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat klopt, maar onschuldigen worden door luchtaanvallen ook gedood.
Heb je een alternatief ?
Doe het dan uit de doeken hier op het forum.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 juli 2015, 09:46   #43
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik ga daar mee akkoord.

Dit is geen (wettige) zelfverdediging. De Nederlandse sluipschutter doet me denken aan die gevierde Amerikaanse sluipschutter die 160 mensen doodschoot in Irak. Hij zei erbij dat hij van 'the kill' houdt (vergelijk met het 'prijsschieten'). Over geen enkele moord heeft hij spijt. Dat is al raar op zich.

Met die IS filmpjes die zo gretig getoond worden in Europa worden we klaargestoomd voor wraak en moord.
Hij heeft wel de levens gered van vele 'mede-soldaten'. En daar draait het toch om in een oorlog. Hij knalde gewoon tegenstanders af, die op het punt stonden zijn medematen te doden. Mag dat ook al niet meer? Deze man verdient alle lof.

Propere oorlogen bestaan er niet, maar het onnodig afslachten van gevangenen door IS zijn pure oorlogsmisdaden. Ik zou als krijgsgevangene liever in Amerikaanse handen vallen dan van de islamitische staat, u niet? Als Amerikaanse soldaten op de lijken van IS-strijders urineren, wordt het maandenlang in de media uitgesmeerd en volgt er een onderzoek. Als IS zijn gevangenen op barbaarse wijze vermoordt en een sadistisch schrikbewind uitoefent in de bezette gebieden, dan kijken onze moraalridders de andere kant uit. Eén dag in de krant op pagina 13 en men zwijgt er verder over.

Dus uw 'klaarstomen voor wraak en moord', is er zwaar over. Trouwens de islamitische staat pocht ZELF met deze filmpjes. Barbaarse waanzinnigheid ten top.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 3 juli 2015 om 09:56.
Lukkas is offline  
Oud 3 juli 2015, 18:24   #44
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Militaire acties houdt geweld in en is moeilijk "mooi" te noemen.. maar toch, respect voor mensen die de IS mee gaan bestrijden tesamen met de Koerden.
Tamam is offline  
Oud 3 juli 2015, 18:29   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Militaire acties houdt geweld in en is moeilijk "mooi" te noemen.. maar toch, respect voor mensen die de IS mee gaan bestrijden tesamen met de Koerden.
Als je respect hebt voor deze vent, dan ben je knettergek.
Nietzsche is offline  
Oud 3 juli 2015, 20:41   #46
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als je respect hebt voor deze vent, dan ben je knettergek.
Wat is er jonge last van de warmte? Het lijkt me echt dat je medelijden hebt met de mannekes van IS.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 3 juli 2015, 20:50   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat is er jonge last van de warmte? Het lijkt me echt dat je medelijden hebt met de mannekes van IS.
Het is geen eenvoudig gegeven. Mijn eerste reactie is ook : "elke dode IS terrorist is pure winst".

Maar dan vraag ik me af : hoe gaat de overheid dezelfde wetgeving hanteren om enerzijds een nederlandse IS terrorist die in syrië is gaan moorden na zijn terugkeer te straffen, en een nederlandse vigilante die strictu sensu identiek hetzelfde is gaan doen in Syrië niet te straffen met als enig verschil dat hij aan een andere kant mee heeft gevochten...

Die nederlandse rechter heeft geen gemakkelijke taak...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 3 juli 2015, 22:37   #48
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat is er jonge last van de warmte? Het lijkt me echt dat je medelijden hebt met de mannekes van IS.
Uit welke autisten-hol ben jij gekropen?
Nietzsche is offline  
Oud 3 juli 2015, 22:38   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is geen eenvoudig gegeven. Mijn eerste reactie is ook : "elke dode IS terrorist is pure winst".

Maar dan vraag ik me af : hoe gaat de overheid dezelfde wetgeving hanteren om enerzijds een nederlandse IS terrorist die in syrië is gaan moorden na zijn terugkeer te straffen, en een nederlandse vigilante die strictu sensu identiek hetzelfde is gaan doen in Syrië niet te straffen met als enig verschil dat hij aan een andere kant mee heeft gevochten...

Die nederlandse rechter heeft geen gemakkelijke taak...
Deze vorm van rationeel denken is teveel gevraagd voor rechtsextremisten.
Nietzsche is offline  
Oud 4 juli 2015, 06:04   #50
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Uit welke autisten-hol ben jij gekropen?
Zeker niet uit het zelfde waar jij uit gekropen bent. Vraag eerst aan je moeder wanneer die roze strikjes uit je klompen mogen en kom dan hier je wijsheid verkondigen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 4 juli 2015, 17:02   #51
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb je een alternatief ?
Doe het dan uit de doeken hier op het forum.

.
Zolang religie bestaat is er geen alternatief!
IS zal moeten worden bestreden, maar wel legitiem via de VN.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 14 augustus 2015, 20:58   #52
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet dat ik voor onbesuisd moorden ben, maar Daesh-strijders (ISIS-) zijn eigenlijk toch maar krapuul van het hoogste gehalte. Die met de kreet 'Allah oe Akbar' een motivatie menen te vinden om de meest gruwelijke dingen tegenover mensen te begaan.

Soms twijfel ik of zo'n persoon zoals Janssen in feite geen verkapte held is. Die tenminste iets concreets doet tegen die ratten en janhagel van de ergste soort.
Dat is geen moord. Hij dood andere strijders. Een strijder of soldaat doden is toch geen moord. Het is doden of doodslag.
Mindset is offline  
Oud 14 augustus 2015, 21:03   #53
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
IS is het resultaat van een een miljoen dode Irakezen waaronder honderdduizenden kinderen na de Eerste Golfoorlog ten gevolge van o.a. een VN-embargo. Er was dus een mandaat en dan mag er blijkbaar gemoord worden. Daarna wordt er nog eens over hen heen gewalst met weer honderdduizenden doden tijdens de Tweede Golfoorlog. Ook weeral VN-mandaat. Perfect legale moorden.
Ik doe daar dus niet aan mee. Ik zal nooit mijn steun geven aan eender welke moordpartij. Er zijn geen goede én kwade machten op deze wereld. Alleen maar kwade. De VN eigent zich zijn legitimiteit om te moorden toe. IS doet het. Al-Nusra doet het. YPG doet het. En ga zo maar het rijtje af. De ene is niet meer waard dan de andere. Het zijn allemaal schoften. En allemaal hebben ze verhaaltjes om hun geweten te sussen.
Wie is er dus ver heen? Diegene die moord steunt of afkeurt?
zolang de mensheid niet inziet dat we de bevolking moeten beperken zal men vechten om macht, om grenzen, om invloed en om bodemrijdommen.
Mindset is offline  
Oud 14 augustus 2015, 21:06   #54
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
IS is het resultaat van een een miljoen dode Irakezen waaronder honderdduizenden kinderen na de Eerste Golfoorlog ten gevolge van o.a. een VN-embargo. Er was dus een mandaat en dan mag er blijkbaar gemoord worden. Daarna wordt er nog eens over hen heen gewalst met weer honderdduizenden doden tijdens de Tweede Golfoorlog. Ook weeral VN-mandaat. Perfect legale moorden.
Ik doe daar dus niet aan mee. Ik zal nooit mijn steun geven aan eender welke moordpartij. Er zijn geen goede én kwade machten op deze wereld. Alleen maar kwade. De VN eigent zich zijn legitimiteit om te moorden toe. IS doet het. Al-Nusra doet het. YPG doet het. En ga zo maar het rijtje af. De ene is niet meer waard dan de andere. Het zijn allemaal schoften. En allemaal hebben ze verhaaltjes om hun geweten te sussen.
Wie is er dus ver heen? Diegene die moord steunt of afkeurt?
ja, en islam en de koran betekenen uw naaste graag zien, zolang dat een strak gelijkdenkende is, anders kopje eraf..
Mindset is offline  
Oud 14 augustus 2015, 21:07   #55
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
VN, VS, UK, IS,... The dead don't give a flying fuck who killed them.
ik stel voor dat je de koran vanbuiten leert en je baard laat groeien en je onder de salafisten gaat minglen.
Mindset is offline  
Oud 14 augustus 2015, 21:17   #56
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik ga daar mee akkoord.

Dit is geen (wettige) zelfverdediging. De Nederlandse sluipschutter doet me denken aan die gevierde Amerikaanse sluipschutter die 160 mensen doodschoot in Irak. Hij zei erbij dat hij van 'the kill' houdt (vergelijk met het 'prijsschieten'). Over geen enkele moord heeft hij spijt. Dat is al raar op zich.

Met die IS filmpjes die zo gretig getoond worden in Europa worden we klaargestoomd voor wraak en moord.
ronduit zever. Europeanen "klaargestoomd voor wraak en moord". Wat ga ja zo nogal uitkramen? Het pacifisme zit er na twee wereldoorlogen bij ons ingebakken.
Mindset is offline  
Oud 18 augustus 2015, 14:43   #57
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er is maar één goede IS-jihadist en dat is een dode jihadist. De "prijsschieter" mag voor mijn part nog veel van die moordenaars en verkrachters uitschakelen.
Van mij ook. Trouwens alle westerse naties die ginds de IS gaan bombarderen is dat dan ook geen moord?
Sukkelaar is offline  
Oud 18 augustus 2015, 14:45   #58
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en de jezidi's maar verder laten vermoorden?
Niet alleen de jezidi's.
Sukkelaar is offline  
Oud 18 augustus 2015, 14:46   #59
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waar heb jij het over? jij denkt dat de yezidi's het nog moeilijker hadden gehad als deze call of duty-real life figuur daar niet was geweest?
Natuurlijk denk ik dat. Elke IS-er minder is een moordenaar minder.
Sukkelaar is offline  
Oud 18 augustus 2015, 14:49   #60
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Oh ja? Vliegen ze onder VN-vlag dan?
Ze vliegen wel onder NAVO vlag. Je weet ook de door de veto's vliegen onder VN-vlag niet mogelijk is.
Sukkelaar is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be