Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2019, 16:13   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gevangenis straf is een rare bezigheid.

Voor mij is er maar 1 vorm van straf: vogelvrij verklaard worden. De (kennissen van de) slachtoffers kunnen zich dan te buiten gaan zoals ze willen ; anderen ook. Kost weinig: enkel een webstek waar de lijst van vogelvrij verklaarden op gepubliceerd is.

Ik zie niet in waarom "straf" volgens een "maat" moet gebeuren. Je respecteert de regels, of je respecteert ze niet. De aard van de regel die je niet respecteert heeft hierbij geen belang. Heb je, door niet-respect van een regel, iemand schade berokkend, dan moet je niet "gestraft" worden, je moet dat "vereffenen" met het slachtoffer. En doe je dat niet, vogelvrij.

De bedoeling is niet om iemand een "zekere dosis gecalibreerde ongezelligheid" aan te doen. Gewoon om te zorgen dat je de regels volgt, en als je ze niet volgt, dat je de gevolgen voor slachtoffers in orde brengt. Gaat dat niet, dan mag je eraan wat mij betreft. Maar het is niet aan de staat om U af te maken, maar aan het volk. En vindt het volk U in het algemeen toch sympathiek, dan komt dat dus in orde. Anders niet.
Totalitair dus. Het succes (sic) van het naziregime en het communisme. Goed bezig.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 18:09   #22
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vroeger in Sparta hadden ze zo een diepe put.

Dat zou je ook graag hebben?
Beetje aanpassen aan de moderne tijd!
Een parachute aan en boven het land waar je thuishoort uit het vliegtuig!
En het is niet omdat je "hier geboren bent" dat je hier thuishoort! De meesten laten heel goed verstaan waar ze eigenlijk thuishoren...

De vraag was: moeten we echt blijven en blijven gevangenissen bijbouwen ipv te zorgen dat alvast vreemdelingen die "in de gevangenis thuishoren" zoveel mogelijk het land uit moeten! Plaats maken met ze vlug te laten lopen is misschien niet zo leuk voor de andere burgers.

Laatst gewijzigd door andev : 19 januari 2019 om 18:17.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 18:30   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Beetje aanpassen aan de moderne tijd!
Een parachute aan en boven het land waar je thuishoort uit het vliegtuig!
En het is niet omdat je "hier geboren bent" dat je hier thuishoort! De meesten laten heel goed verstaan waar ze eigenlijk thuishoren...

De vraag was: moeten we echt blijven en blijven gevangenissen bijbouwen ipv te zorgen dat alvast vreemdelingen die "in de gevangenis thuishoren" zoveel mogelijk het land uit moeten! Plaats maken met ze vlug te laten lopen is misschien niet zo leuk voor de andere burgers.
Ik heb de indruk dat er eigenlijk zo goed als geen gevangenissen bijkomen.

Diegene die er heel spaarzaam bijkomen - om de tien jaar dertig plaatsen ofzo erbij - zijn dan niet eens gevangenissen maar psychiatrische instellingen.
Grof geschat zullen er nog zo'n duizend geïnterneerden opgesloten zitten in de gevangenissen, zonder adequate hulp of zelfs maar behandeling. Belgie is daar al verschillende malen voor veroordeeld, vandaar de komedie, "we zijn er aan het werken," zoals ik zei, om de tien jaar ofzo dertig plaatsen erbij.

Zijn er eigenlijk de laatste tien jaar wel echte gevangenissen bijgebouwd?

En dan is er het gegeven dat in de gevangenissen die 150 jaar en ouder zijn, het boeltje steeds bouwvalliger en onveiliger wordt. Daar sluiten ze dan meer en meer cellen, terwijl ze fortuinen spenderen om de boel daar wat draaiende te houden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 18:48   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gevangenis straf is een rare bezigheid.

Voor mij is er maar 1 vorm van straf: vogelvrij verklaard worden. De (kennissen van de) slachtoffers kunnen zich dan te buiten gaan zoals ze willen ; anderen ook. Kost weinig: enkel een webstek waar de lijst van vogelvrij verklaarden op gepubliceerd is.

Ik zie niet in waarom "straf" volgens een "maat" moet gebeuren. Je respecteert de regels, of je respecteert ze niet. De aard van de regel die je niet respecteert heeft hierbij geen belang. Heb je, door niet-respect van een regel, iemand schade berokkend, dan moet je niet "gestraft" worden, je moet dat "vereffenen" met het slachtoffer. En doe je dat niet, vogelvrij.

De bedoeling is niet om iemand een "zekere dosis gecalibreerde ongezelligheid" aan te doen. Gewoon om te zorgen dat je de regels volgt, en als je ze niet volgt, dat je de gevolgen voor slachtoffers in orde brengt. Gaat dat niet, dan mag je eraan wat mij betreft. Maar het is niet aan de staat om U af te maken, maar aan het volk. En vindt het volk U in het algemeen toch sympathiek, dan komt dat dus in orde. Anders niet.
Dat is hier een ernstig forum.
Af en toe is er een uitzondering. Maar in die uitzondering, span jij wel de kroon.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 18:13   #25
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat er eigenlijk zo goed als geen gevangenissen bijkomen.

Diegene die er heel spaarzaam bijkomen - om de tien jaar dertig plaatsen ofzo erbij - zijn dan niet eens gevangenissen maar psychiatrische instellingen.
Grof geschat zullen er nog zo'n duizend geïnterneerden opgesloten zitten in de gevangenissen, zonder adequate hulp of zelfs maar behandeling. Belgie is daar al verschillende malen voor veroordeeld, vandaar de komedie, "we zijn er aan het werken," zoals ik zei, om de tien jaar ofzo dertig plaatsen erbij.

Zijn er eigenlijk de laatste tien jaar wel echte gevangenissen bijgebouwd?

En dan is er het gegeven dat in de gevangenissen die 150 jaar en ouder zijn, het boeltje steeds bouwvalliger en onveiliger wordt. Daar sluiten ze dan meer en meer cellen, terwijl ze fortuinen spenderen om de boel daar wat draaiende te houden.
Nu vraag ik me toch af of er in de ons omringende landen geen problemen zijn met gevangenen die thuishoren in psychiatrische instellingen enz
Waarom zouden we daar in verschillen van andere landen? Misschien omdat er hier meer lieden rondlopen die daar luidop grote problemen van maken terwijl ze er elders gerust in zijn?
Gevangenissen bij blijven bouwen is zoals emmers blijven bij kopen en de kranen open te laten staan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 13:28   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nu vraag ik me toch af of er in de ons omringende landen geen problemen zijn met gevangenen die thuishoren in psychiatrische instellingen enz
Waarom zouden we daar in verschillen van andere landen? Misschien omdat er hier meer lieden rondlopen die daar luidop grote problemen van maken terwijl ze er elders gerust in zijn?
Gevangenissen bij blijven bouwen is zoals emmers blijven bij kopen en de kranen open te laten staan.
We zijn geen gevangenissen aan het bijbouwen. Ik kan het niet anders zeggen, je schijnt me op dat punt niet te begrijpen.

En inderdaad, de ons omringende landen worden niet veroordeeld wegens de mensonwaardige toestanden in de gevangenis zoals wij ze hebben, om dat die toestanden daar niet bestaan.

Google anders eens Belgie en veroordelingen wegens schending van de mensenrechten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be