Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2015, 16:36   #2461
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
That's the spirit!

Ik verwacht net hetzelfde, maar besef dat ik geen eisen te stellen heb in andermans winkel.
Het enige wat ik kan wanneer om het even wat in het beleid van een shop mij stoort: elders shoppen.

Uw goede recht.
Verder hoeft daar niet hysterisch over gedaan te worden.

Het komt ooit goed met jou.
beste Staaf, ik voel me prima zoals het nu is, het moet zelfs niet beter worden maar ik vraag me wel af waar jij vindt dat ik hysterisch doe/gedaan heb?

Ik heb nooit iets anders gemeld dan mijn laatste post waar jij op quote
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 23:07   #2462
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Kom jij echt waar maar naar de kust om pizza, bami of pad thai te eten?

En daar is het nog begrijpelijk dat men je in het italiaans, chinees of thais zou begroeten. Maar uitgerekend zij zullen hun beste (gebrekkig weliswaar) nederlands bovenhalen om je verder te helpen.

Kleding-, schoen-, kranten-, kruidenier........-winkels, immokantoren, frituren, restaurants, tea-rooms ...... zijn soms UITSLUITEND frans!

Jij vindt dat normaal?
Ik weet dat er veel Franstalige handelaars in Koksijde zijn en dit volgens mijn eigen ervaring. Daarmee is er natuurlijk geen probleem MAAR ze moeten wel tweetalig of nog beter, meertalig zijn : dat is meer dan normaal. Mijn ervaring in Koksijde bewees dat ze meertalig waren. Maar ja, het is mijn ervaring in Koksijde.

Laatst gewijzigd door Everytime : 19 augustus 2015 om 23:10.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 00:14   #2463
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zoiets blijft uitzonderlijk.
't Is maar wat je uitzonderlijk noemt hé. I op de tien/1 op de 50/ zelfs 1 op de 200 vind ik nog niet kunnen. Allochtonen moeten een inburgeringscursus volgen maar Walen en Brusselaars moeten geen woord Nederlands kunnen om handel te drijven in Vlaanderen. Buiten mieteren dat Franstalig gespuis of inburgeren, net zoals de allochtonen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 00:20   #2464
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik weet dat er veel Franstalige handelaars in Koksijde zijn en dit volgens mijn eigen ervaring. Daarmee is er natuurlijk geen probleem MAAR ze moeten wel tweetalig of nog beter, meertalig zijn : dat is meer dan normaal. Mijn ervaring in Koksijde bewees dat ze meertalig waren. Maar ja, het is mijn ervaring in Koksijde.
En Poperinge/ Ieper en ga zo maar verder. Hopen Franstaligen die in de handel zitten en geen woord Nederlands verstaan noch spreken, ook in relatief grote firma's. Neem bijvoorbeeld maar firma Dimm in Poperinge. Die hebben van het bestaan van Nederlands nog geen weet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 00:22   #2465
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Inderdaad, dat klopt. Aan mij zullen ze zeker niets verdienen. Als ze al geen inspanning meer willen doen is het voor mij "amen en uit".
Ik wandel ook terug buiten hoor, geen cent laat ik daar achter.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 00:33   #2466
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Waren het maar walen, het zijn doorgaans Fransen!
Sommige wel ja, maar eigenlijk doet het er niet toe Walen of Fransen. Om handel te drijven moet ge hier één of ander diploma en /of attest van bedrijfsbeheer hebben. Om dat te behalen zul je toch minimum voldoende Nederlands moeten kunnen. Waarom moeten al die Franstalige dat dan niet?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 08:45   #2467
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En Poperinge/ Ieper en ga zo maar verder. Hopen Franstaligen die in de handel zitten en geen woord Nederlands verstaan noch spreken, ook in relatief grote firma's. Neem bijvoorbeeld maar firma Dimm in Poperinge. Die hebben van het bestaan van Nederlands nog geen weet.
Dat blijkt een frans bedrijf te zijn, groothandel. Wel commercieel zeer negatief dat hun website eentalig frans is. Maar even verder googelen en ik had hun laatste vacature, voor een nederlandstalige sales medewerker. De vacature staat niet langer open dus is het aannemelijk dat bij contactname dit nu in het nederlands kan.
http://www.vindazo.be/job/viewjob/86...poperinge.html

Je verhaal klopt dus niet dat ze van het bestaan van nederlands nog geen weet hebben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 10:10   #2468
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat blijkt een frans bedrijf te zijn, groothandel. Wel commercieel zeer negatief dat hun website eentalig frans is. Maar even verder googelen en ik had hun laatste vacature, voor een nederlandstalige sales medewerker. De vacature staat niet langer open dus is het aannemelijk dat bij contactname dit nu in het nederlands kan.
http://www.vindazo.be/job/viewjob/86...poperinge.html

Je verhaal klopt dus niet dat ze van het bestaan van nederlands nog geen weet hebben.
Die "laatste vacature" dateert al van 2013
En het is niet omdat de vacature niet meer openstaat dat ze "ingevuld" is
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 10:14   #2469
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Die "laatste vacature" dateert al van 2013
En het is niet omdat de vacature niet meer openstaat dat ze "ingevuld" is
Ai, fail Panda.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be