Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2006, 12:16   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een kleine cursus zou best kunnen aangemoedigd worden via de verkoopspunten zelf. Hoe verzorg en onderhoud ik mijn dier. Bv zo zouden velen eens leren dat alle weken uw hond wassen dus niet goed is.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 17:02   #62
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hondenscholen dienen niet voor honden maar hun bazen, ik vind dat vele mensen honden houden en wegdoen wanneer het hun belieft.
Ik vind ook dat men dikwijls wel de baten van een hond neemt maar niet de lasten, met andere woorden mag de hond liefde geven aan de het baasje maar eens buiten gaan met die hond is bij vele te veel moeite gevraagd.
Het weten hoe verzorg ik een hond, hoe ga ik buiten met een hond(uitvallen naar andere honden of mensen)hoe ga ik naar de dierenarts met een hond, hoe ga ik op café of restaurant met een hond, hoelang kan ik mijn hond alleen laten en hoe laat ik hem alleen, wat te doen als mijn hond vecht met een andere hond enz…
Je zou die hondenschool dan ook maar 1 maal in je leven moeten doen(een soort rijbewijs)
Op die manier zouden vele mensen niet zo onbezonnen aan een hond beginnen,
Voor de allerlaatste keer: waarom antwoord je in godsnaam niet op de vraag???
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 19:46   #63
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hondenscholen dienen niet voor honden maar hun bazen, ik vind dat vele mensen honden houden en wegdoen wanneer het hun belieft.
Ik vind ook dat men dikwijls wel de baten van een hond neemt maar niet de lasten, met andere woorden mag de hond liefde geven aan de het baasje maar eens buiten gaan met die hond is bij vele te veel moeite gevraagd.
Het weten hoe verzorg ik een hond, hoe ga ik buiten met een hond(uitvallen naar andere honden of mensen)hoe ga ik naar de dierenarts met een hond, hoe ga ik op café of restaurant met een hond, hoelang kan ik mijn hond alleen laten en hoe laat ik hem alleen, wat te doen als mijn hond vecht met een andere hond enz…
Je zou die hondenschool dan ook maar 1 maal in je leven moeten doen(een soort rijbewijs)
Op die manier zouden vele mensen niet zo onbezonnen aan een hond beginnen,
De meeste mensen kunnen nog niet eens hun eigen kinderen goed opvoeden laat staan dat ze hun hond goed kunnen opvoeden.
En tiener jongeren die ontsporen door een slechte opvoeding zijn een groter gevaar voor andere mensen dan een mindere goede opvoeding van de hond.
Ga je ouders die kinderen willen dan ook verplichten een opvoedingsschool te volgen???

Met een nieuw inschrijvings systeem en betere controle op illegalen honden verkopers en fokkers kom je een pak verder.maar ook meer controle op hondenhouders in het algemeen.
het is de bedoeling dat mensen die het niet goed voor hebben voor honden ook geen honden meer kunnen krijgen en zwaarder gestraft worden. het oprichten van een soort zwartelijst van hondenhouders en een hondenpaspoort. en het systeem van honden op bestelling moet de regel zijn. wil je een hondje dan moet je maar wachten totdat er een nestje kan komen doordat er genoeg kopers zijn.
hierdoor komen de impulsieve kopen van puppy's dan niet meer voor want je hebt dan tijd genoeg om na te denken over het wel en wee van een hond.
nu willen de kinderen een hondje en als je dan in zo'n puppy zaak komt dan smelt je hartje al wat sneller dan als je een aantal maanden moet wachten eer je je puppy kunt hebben. hierdoor zullen minder honden hopelijk in de vakantie aan de boom vastgebonden worden als vondeling.

kortom, men moet het dierenwelzijn beter in wetten zetten en de dieren beter tegen de beesten(=mensen) beschermen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 23:30   #64
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

[quote=bob.;1581798]-------------

helemaal niet, .....maar die marginale en steuntrekkende hondenliefhebbers ontmoedig je op die manier financieel om zulk (on)ding in huis te nemen.

groetjes[/quote En als ze geen huis hebben?Dikwijls hebben deze "marginalen" hun hond gewoon gevonden, verlaten door mensen die op vakantie vertrokken zijn(zonder hond).Elk jaar worden duizenden beesten op deze manier in de steek gelaten.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be