Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2019, 13:39   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...igen~a1ac1fa5/

Beste Greta, hou je niet bezig met deze sukkels.
Het zijn conservatieven, ze houden niet van verandering, ook niet van klimaatveranderingen.
Dat begrijpen ze niet.
En samen met dat nog een hele resem andere zaken.
Omdat hun kinderlijk inzicht door een slimmer kind verstoord wordt zitten ze op uw kap.
Wetenschappers kunnen ze negeren, want die begrijpen ze toch niet.
Het ene na het andere alarmerende rapport stroomt binnen, maar geen vuiltje aan de lucht, zolang onze rechtsen hun zelfhaat en hun frustraties om hun gebrekkig inzicht kunnen focussen op Greta.
Zolang dat mens de emo-kaart blijft trekken met gejank als:"Jullie hebben mijn jeugd afgepakt!!" kan ze volgens mij beter op de schoolbanken blijven zitten.

Haar jeugd afgepakt? Ze leeft in een wereld waar ze de mogelijkheden heeft om haar punt wereldwijd kenbaar te maken, ze heeft internet om volgelingen te zoeken, zeilboten met navigatie om naar de andere kant van de oceaan te varen, de mogelijkheid om als 16-jarige de vergadering van de VN toe te spreken,... En toch vindt dat kind dat we 'haar jeugd hebben afgepakt'? Welke 16-jarige heeft in de gehele geschiedenis van de mensheid ooit de mogelijkheden gehad om te doen wat zij doet?

Toen ik de leeftijd van haar had stond de wereld op het punt om zeep te gaan door zure regen. Of door het gat in de ozonlaag. Ik twijfel er geen moment aan dat, mocht er toen internet en sociale media hebben bestaan, er toen even hard geroepen geweest zou zijn dat het niet vijf voor maar vijf na twaalf was.

Stonden er toen studenten op straat te janken dat hun jeugd werd afgepakt?
Nee, die zaten op de schoolbanken om een vak te leren waarmee ze enkele jaren later het gat in de ozonlaag en de zure regen aanpakten.

Stonden er na WOI en WOII studenten op straat te janken dat hun jeugd was afgepakt?
Nee, ze hadden het te druk met leren metselen en bouwden enkele jaren laten Europa terug op tot de gemeenschap die ze nu is.

Stonden er na de uitbraak van Aids studenten te bleiten dat we hun jeugd hadden afgepakt?
Niks hoor, ze studeerden aan een medische richting en stonden enkele jaren zo ver dat ze Aids toch minstens konden indijken.

Is dat verantwoordelijkheid afwimpelen als volwassene?
Nee, dat is op een realistische manier kijken naar hoe de maatschappij draait.
Elke generatie verneukt het wel op een bepaald punt.
En elke generatie is tijdens dat verneuken ook bezig met het geverneuk van de vorige recht te zetten.

De generatie van Greta is op dat punt niet anders.
Of geloven zij echt dat, wanneer zij eenmaal 60 jaar oud zijn, ze een perfecte wereld voor hun kinderen gaan achterlaten?

En dat zij strijdt voor onze planeet stoort mij totaal niet. Maar als ik zie dat nagenoeg de hele wereld verlamd ligt te luisteren naar haar aanklacht (en enkel naar haar aanklacht want vele realistische voorstellen heb ik van al die klimaatridders nog niet gehoord) denk ik dat we momenteel wel andere katten te geselen hebben dan naar een 16-jarig wicht te luisteren die, laat ons eerlijk zijn, niets nieuw heeft te vertellen.

Zou een 16-jarige die weigert naar school te gaan zo lang er nog honger in de wereld bestaat evenveel aandacht krijgen als eentje die de aandacht vestigt op het klimaat?

Eentje die blijft brossen tot het laatste kernwapen verdwenen is? Zou zij de kranten halen?

Eentje die op haar gat blijft zitten tot de laatste oorlog gestreden is?
Tot kanker uitgeroeid is?
Tot er geen diersoorten meer uitsterven?
Tot er geen enkele dictatuur meer bestaat?
Geen enkel vlammetje of houthakker het regenwoud nog teistert?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 30 september 2019 om 13:41.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2019, 13:47   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En dat zij strijdt voor onze planeet stoort mij totaal niet. Maar als ik zie dat nagenoeg de hele wereld verlamd ligt te luisteren naar haar aanklacht (en enkel naar haar aanklacht want vele realistische voorstellen heb ik van al die klimaatridders nog niet gehoord) denk ik dat we momenteel wel andere katten te geselen hebben dan naar een 16-jarig wicht te luisteren die, laat ons eerlijk zijn, niets nieuw heeft te vertellen.

Zou een 16-jarige die weigert naar school te gaan zo lang er nog honger in de wereld bestaat evenveel aandacht krijgen als eentje die de aandacht vestigt op het klimaat?

Eentje die blijft brossen tot het laatste kernwapen verdwenen is? Zou zij de kranten halen?

Eentje die op haar gat blijft zitten tot de laatste oorlog gestreden is?
Tot kanker uitgeroeid is?
Tot er geen diersoorten meer uitsterven?
Tot er geen enkele dictatuur meer bestaat?
Geen enkel vlammetje of houthakker het regenwoud nog teistert?
Amen. Mooi gezegd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2019, 14:32   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zolang dat mens de emo-kaart blijft trekken met gejank als:"Jullie hebben mijn jeugd afgepakt!!" kan ze volgens mij beter op de schoolbanken blijven zitten.

Haar jeugd afgepakt? Ze leeft in een wereld waar ze de mogelijkheden heeft om haar punt wereldwijd kenbaar te maken, ze heeft internet om volgelingen te zoeken, zeilboten met navigatie om naar de andere kant van de oceaan te varen, de mogelijkheid om als 16-jarige de vergadering van de VN toe te spreken,... En toch vindt dat kind dat we 'haar jeugd hebben afgepakt'? Welke 16-jarige heeft in de gehele geschiedenis van de mensheid ooit de mogelijkheden gehad om te doen wat zij doet?

Toen ik de leeftijd van haar had stond de wereld op het punt om zeep te gaan door zure regen. Of door het gat in de ozonlaag. Ik twijfel er geen moment aan dat, mocht er toen internet en sociale media hebben bestaan, er toen even hard geroepen geweest zou zijn dat het niet vijf voor maar vijf na twaalf was.

Stonden er toen studenten op straat te janken dat hun jeugd werd afgepakt?
Nee, die zaten op de schoolbanken om een vak te leren waarmee ze enkele jaren later het gat in de ozonlaag en de zure regen aanpakten.

Stonden er na WOI en WOII studenten op straat te janken dat hun jeugd was afgepakt?
Nee, ze hadden het te druk met leren metselen en bouwden enkele jaren laten Europa terug op tot de gemeenschap die ze nu is.

Stonden er na de uitbraak van Aids studenten te bleiten dat we hun jeugd hadden afgepakt?
Niks hoor, ze studeerden aan een medische richting en stonden enkele jaren zo ver dat ze Aids toch minstens konden indijken.

Is dat verantwoordelijkheid afwimpelen als volwassene?
Nee, dat is op een realistische manier kijken naar hoe de maatschappij draait.
Elke generatie verneukt het wel op een bepaald punt.
En elke generatie is tijdens dat verneuken ook bezig met het geverneuk van de vorige recht te zetten.

De generatie van Greta is op dat punt niet anders.
Of geloven zij echt dat, wanneer zij eenmaal 60 jaar oud zijn, ze een perfecte wereld voor hun kinderen gaan achterlaten?

En dat zij strijdt voor onze planeet stoort mij totaal niet. Maar als ik zie dat nagenoeg de hele wereld verlamd ligt te luisteren naar haar aanklacht (en enkel naar haar aanklacht want vele realistische voorstellen heb ik van al die klimaatridders nog niet gehoord) denk ik dat we momenteel wel andere katten te geselen hebben dan naar een 16-jarig wicht te luisteren die, laat ons eerlijk zijn, niets nieuw heeft te vertellen.

Zou een 16-jarige die weigert naar school te gaan zo lang er nog honger in de wereld bestaat evenveel aandacht krijgen als eentje die de aandacht vestigt op het klimaat?

Eentje die blijft brossen tot het laatste kernwapen verdwenen is? Zou zij de kranten halen?

Eentje die op haar gat blijft zitten tot de laatste oorlog gestreden is?
Tot kanker uitgeroeid is?
Tot er geen diersoorten meer uitsterven?
Tot er geen enkele dictatuur meer bestaat?
Geen enkel vlammetje of houthakker het regenwoud nog teistert?
+1
Het is zeker niet door te brossen dat die wetenschappers nu oplossingen aangebracht hebben.

Laatst gewijzigd door Bobke : 30 september 2019 om 14:35.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2019, 10:45   #24
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zo polariseren zeg. Maar goed, vanwege je monumentale denkfout, vergeef ik het je.
Een monumentale denkfout zou impliceren dat hij nagedacht heeft. Ik weet niet of dat het geval is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 17:07   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Unesco? UN bedoel je waarschijnlijk.

De UN ziet een groei tot 2100 en geeft tot dan geen daling aan. 11,2 miljard is dan volgens hen de medium projectie.

https://www.un.org/en/sections/issue...ion/index.html

De UNO heeft echter een slechte trackrecord en de schattingen zijn altijd te laag. Ze geven meerdere groeiprognoses van laag, medium naar hoog en tot nu toe zijn we altijd bij hoog gebleven, nooit medium of laag. Dit is een prognose uit 2002 en we blijken op de 'high' band te zitten dus die 11,2 miljard zal hoogstwaarschijnlijk aan de lage kant zijn.

https://pdfs.semanticscholar.org/882...475d49c88d.pdf



Véél onderzoeken, echt heel véél onderzoeken tonen dus aan dat de UN er geen kloten van bakt en opzettelijk de bevolkingsgroei te laag inschat. Jaar na jaar, decennia na decennia.
ALS dat zo is, dan liegt De Standaard
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 19:37   #26
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Enfin als ge eens goed wil lachen:

Nick Reacts to 'Death Metal' Greta Thunberg (Hilarious) | The Nick Di Paolo Show

https://www.youtube.com/watch?v=4dGoU1MUUeY
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 19:43   #27
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zolang dat mens de emo-kaart blijft trekken met gejank als:"Jullie hebben mijn jeugd afgepakt!!" kan ze volgens mij beter op de schoolbanken blijven zitten.

Haar jeugd afgepakt? Ze leeft in een wereld waar ze de mogelijkheden heeft om haar punt wereldwijd kenbaar te maken, ze heeft internet om volgelingen te zoeken, zeilboten met navigatie om naar de andere kant van de oceaan te varen, de mogelijkheid om als 16-jarige de vergadering van de VN toe te spreken,... En toch vindt dat kind dat we 'haar jeugd hebben afgepakt'? Welke 16-jarige heeft in de gehele geschiedenis van de mensheid ooit de mogelijkheden gehad om te doen wat zij doet?

Toen ik de leeftijd van haar had stond de wereld op het punt om zeep te gaan door zure regen. Of door het gat in de ozonlaag. Ik twijfel er geen moment aan dat, mocht er toen internet en sociale media hebben bestaan, er toen even hard geroepen geweest zou zijn dat het niet vijf voor maar vijf na twaalf was.

Stonden er toen studenten op straat te janken dat hun jeugd werd afgepakt?
Nee, die zaten op de schoolbanken om een vak te leren waarmee ze enkele jaren later het gat in de ozonlaag en de zure regen aanpakten.

Stonden er na WOI en WOII studenten op straat te janken dat hun jeugd was afgepakt?
Nee, ze hadden het te druk met leren metselen en bouwden enkele jaren laten Europa terug op tot de gemeenschap die ze nu is.

Stonden er na de uitbraak van Aids studenten te bleiten dat we hun jeugd hadden afgepakt?
Niks hoor, ze studeerden aan een medische richting en stonden enkele jaren zo ver dat ze Aids toch minstens konden indijken.

Is dat verantwoordelijkheid afwimpelen als volwassene?
Nee, dat is op een realistische manier kijken naar hoe de maatschappij draait.
Elke generatie verneukt het wel op een bepaald punt.
En elke generatie is tijdens dat verneuken ook bezig met het geverneuk van de vorige recht te zetten.

De generatie van Greta is op dat punt niet anders.
Of geloven zij echt dat, wanneer zij eenmaal 60 jaar oud zijn, ze een perfecte wereld voor hun kinderen gaan achterlaten?

En dat zij strijdt voor onze planeet stoort mij totaal niet. Maar als ik zie dat nagenoeg de hele wereld verlamd ligt te luisteren naar haar aanklacht (en enkel naar haar aanklacht want vele realistische voorstellen heb ik van al die klimaatridders nog niet gehoord) denk ik dat we momenteel wel andere katten te geselen hebben dan naar een 16-jarig wicht te luisteren die, laat ons eerlijk zijn, niets nieuw heeft te vertellen.

Zou een 16-jarige die weigert naar school te gaan zo lang er nog honger in de wereld bestaat evenveel aandacht krijgen als eentje die de aandacht vestigt op het klimaat?

Eentje die blijft brossen tot het laatste kernwapen verdwenen is? Zou zij de kranten halen?

Eentje die op haar gat blijft zitten tot de laatste oorlog gestreden is?
Tot kanker uitgeroeid is?
Tot er geen diersoorten meer uitsterven?
Tot er geen enkele dictatuur meer bestaat?
Geen enkel vlammetje of houthakker het regenwoud nog teistert?
Dikke 2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 20:58   #28
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
ALS dat zo is, dan liegt De Standaard
Volgens mij heb je je gewoon vergist van jaar, de UN plaatst het o-punt van bevolkingsaangroei in 2100. Dat in 2030 al hebben is gewoon onmogelijk.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...-nu-minder-ki/

In dit Standaard artikel spreken ze van 10 miljard mensen tegen 2050, dat is de hoge projectie van de curve waar we nu in zitten.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20171025_03152252

De Standaard quote ook maar wat ze te horen krijgen, hier melden ze 11 miljard tegen 2050
https://www.standaard.be/cnt/nflc07112001_002

Die wetenschappers doen ook maar een gokje
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 14:11   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Volgens mij heb je je gewoon vergist van jaar, de UN plaatst het o-punt van bevolkingsaangroei in 2100. Dat in 2030 al hebben is gewoon onmogelijk.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...-nu-minder-ki/

In dit Standaard artikel spreken ze van 10 miljard mensen tegen 2050, dat is de hoge projectie van de curve waar we nu in zitten.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20171025_03152252

De Standaard quote ook maar wat ze te horen krijgen, hier melden ze 11 miljard tegen 2050
https://www.standaard.be/cnt/nflc07112001_002

Die wetenschappers doen ook maar een gokje
Sorry, ik moet me inderdaad ergens vergist hebben.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 07:46   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Ik blijf het altijd leuk (<- door Sarcasmus) vinden dat men de link naar het jaar 2050 legt.

Als ze zo verder doen op deze planeet halen we 2050 niet eens meer.

p.s.

Mijne zwartgalligheid is top vandaag, sorry.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 15:31   #31
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Knappe regie, perfect thuis ingeoefend voor de spiegel

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 15:33   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard Greta begrijpt rechts conservatieve idioten niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
een gebrek aan empathie, vermoed ik.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 16:43   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
@GretaThunberg
· Sep 25, 2019

Here we go again...
As you may have noticed, the haters are as active as ever - going after me, my looks, my clothes, my behaviour and my differences.
They come up with every thinkable lie and conspiracy theory. (Thread->)

It seems they will cross every possible line to avert the focus, since they are so desperate not to talk about the climate and ecological crisis.
Being different is not an illness and the current, best available science is not opinions - it’s facts.


Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2019 om 16:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 18:38   #34
kreydt
Burger
 
Geregistreerd: 9 februari 2017
Berichten: 129
Standaard

http://fenixx.org/index.php/2019/10/05/254362/
kreydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 19:09   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kreydt Bekijk bericht
straffe website, lol


Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2019 om 19:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 19:59   #36
kreydt
Burger
 
Geregistreerd: 9 februari 2017
Berichten: 129
Standaard

straffe website.... ja lol....neen
je haalt alleen maar een grappig artikeltje aan...maar de rest van de site is veel minder grappig.

als een van die items op de vrt te zien zou zijn, staat heel het land op zijn kop.
kreydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 09:34   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Unieke, mooie foto; om te bewaren ! # 33.

Laatst gewijzigd door Boduo : 8 oktober 2019 om 09:35.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 09:39   #38
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Unieke, mooie foto; om te bewaren ! # 33.
en op #31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 09:59   #39
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Het zou een stevige statement zijn als Greta nu abrupt aankondigt zich terug te trekken van het publieke toneel. Dat ze er genoeg van heeft. dat de tsunami (<-haha) aan persoonlijke aanvallen haar effectief klein hebben gekregen.

Ik zou het helemaal begrijpen.

Geen enkel meisje van 16 moet dit gewicht dragen.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 10:01   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het zou een stevige statement zijn als Greta nu abrupt aankondigt zich terug te trekken van het publieke toneel. Dat ze er genoeg van heeft. dat de tsunami (<-haha) aan persoonlijke aanvallen haar effectief klein hebben gekregen.

Ik zou het helemaal begrijpen.

Geen enkel meisje van 16 moet dit gewicht dragen.
idd
ik zou als ouder mijn kind ook nooit in zo'n situatie hebben laten verzeilen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be