Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 15 juni 2004, 13:03   #21
Sufragette
Schepen
 
Sufragette's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Gent en Mechelen
Berichten: 497
Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette


Kan niet verhuizen; ik word vast en zeker teruggestuurd naar land van herkomst omdat ik een "linkse terrorist" ben..
Toffe jongens die Blokkers. Als je wat kritiek uit willen ze dat je onmiddellijk oprot. Ze vergeten daarbij graag dat voor de meeste van ons het land van herkomst in Vlaanderen ligt, en spreken hun eigen 70-puntenplan tegen.

Ja, dat noemen ze nu 'recht op vrije meningsuiting'..
__________________
[font=Palatino Linotype]l'étranger, c'est mon ami[/font]
Sufragette is offline  
Oud 15 juni 2004, 14:42   #22
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
Agalev gaan in ze met de moslimveroveraars , steunen door het geld van het Vlaamse volk te stelen , de Jihad tegen eigen volk.
Weg met GROEN, hard werken en keiharde oppositie voeren moet het Vlaams BLOK, geef links uitschot geen kans, het zijn moordenaars.
Gij zijt ook wel de intelligentie zelve precies....

Allee ksnap hem al....alle linksen tegen de muur en pang!!!
Uw alias zegt al genoeg.
headinajar is offline  
Oud 15 juni 2004, 14:45   #23
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Inderdaad! Een goede raad aan het links canaille: verhuis uit Vlaanderen.
Moet ik ook verhuizen, Guderain?
headinajar is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:03   #24
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
Agalev gaan in ze met de moslimveroveraars , steunen door het geld van het Vlaamse volk te stelen , de Jihad tegen eigen volk.
Weg met GROEN, hard werken en keiharde oppositie voeren moet het Vlaams BLOK, geef links uitschot geen kans, het zijn moordenaars.
Gij zijt ook wel de intelligentie zelve precies....

Allee ksnap hem al....alle linksen tegen de muur en pang!!!
Uw alias zegt al genoeg.
Dat is nu het verschil tussen radicale blokkers en proteststemmers,dan hoop ik dat deze laatste in de meerderheid zijn!
doornroosje is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:42   #25
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Hoe radicaa lsommigen hier oo kzijn, ergens hebben ze wel een punt.

Als je links bent, stem je op de SP.A of op Groen!. Vele Groen! stemmers van vandaag zijn linkse proteststemmers tegen de SP.a

We kunne hieruit besluiten dat ongeveer 25% van Vlaanderen links is, waarbij ongeveer 5% eigenlijk niet met de SP.a akkoord is.

VB of niet, 75% van Vlaanderen stemt dus wel rechts.

Waarom worden we dan door links wallonië verplicht om steeds maar weer een links beleid te aanvaarden?

Eén antwoord weet ik al: omdat 20% van de rechtsen dikke meelopers zijn (VLD). Heb ik totaal geen respect voor.

Ik ben uiterst anti-links (lees nu niet extreem-recht, want dat heeft daar niks mee te maken), maar ik heb nog minder respect voor meelopers van de VLD.
__________________
-------------------------------------------------------
Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel.
-------------------------------------------------------
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:35   #26
Phalanstere
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Hoe radicaa lsommigen hier oo kzijn, ergens hebben ze wel een punt.

Als je links bent, stem je op de SP.A of op Groen!. Vele Groen! stemmers van vandaag zijn linkse proteststemmers tegen de SP.a

We kunne hieruit besluiten dat ongeveer 25% van Vlaanderen links is, waarbij ongeveer 5% eigenlijk niet met de SP.a akkoord is.

VB of niet, 75% van Vlaanderen stemt dus wel rechts.

Waarom worden we dan door links wallonië verplicht om steeds maar weer een links beleid te aanvaarden?

Eén antwoord weet ik al: omdat 20% van de rechtsen dikke meelopers zijn (VLD). Heb ik totaal geen respect voor.

Ik ben uiterst anti-links (lees nu niet extreem-recht, want dat heeft daar niks mee te maken), maar ik heb nog minder respect voor meelopers van de VLD.
Zoals ik al in een andere thread schreef kunnen zij die denken dat behalve SP.a en Groen de rest rechts is, misschien eens een vergadering organiseren met het ACW om voor eens de rechtse krachten te bundelen.
Phalanstere is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:07   #27
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phalanstere
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Hoe radicaa lsommigen hier oo kzijn, ergens hebben ze wel een punt.

Als je links bent, stem je op de SP.A of op Groen!. Vele Groen! stemmers van vandaag zijn linkse proteststemmers tegen de SP.a

We kunne hieruit besluiten dat ongeveer 25% van Vlaanderen links is, waarbij ongeveer 5% eigenlijk niet met de SP.a akkoord is.

VB of niet, 75% van Vlaanderen stemt dus wel rechts.

Waarom worden we dan door links wallonië verplicht om steeds maar weer een links beleid te aanvaarden?

Eén antwoord weet ik al: omdat 20% van de rechtsen dikke meelopers zijn (VLD). Heb ik totaal geen respect voor.

Ik ben uiterst anti-links (lees nu niet extreem-recht, want dat heeft daar niks mee te maken), maar ik heb nog minder respect voor meelopers van de VLD.
Zoals ik al in een andere thread schreef kunnen zij die denken dat behalve SP.a en Groen de rest rechts is, misschien eens een vergadering organiseren met het ACW om voor eens de rechtse krachten te bundelen.
Ik denk niet dat "het ACW" een probleem is of hoeft te zijn, maar wel een groep binnen het ACW, die ook de lakens uitdeelt. Een gezuiverd ACW kan een belangrijke rol spelen in de vorming van een Vlaamse sociaal-rechtse pool.
Guderian is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:10   #28
benji
Provinciaal Gedeputeerde
 
benji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Na de verkiezingen van 13 juni is het meer dan ooit duidelijk dat Vlaanderen rechts is, dat Vlaanderen conservatief is.
Links Vlaanderen heeft ondanks hun media-steun en hun grote bek, een zware nederlaag geleden.

De logepartijen zitten met een kater, de nationalisten en de conservatieven gaan er op vooruit! 8)
Toch zijn de progressieven er weer in procenten op vooruit gegaan. Hoe verklaar je dat dan?
Er zijn er veel die groen hebben gestemd "uit medelijden" met Dua!
Ze stonden te bedelen op den tv voor een stemmeke pfffff,Groen is nodig ja da zien we ,ze gaan in de opositie ,afrekenen aub bij volgende verkiezing!!
benji is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:15   #29
Phalanstere
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phalanstere

Zoals ik al in een andere thread schreef kunnen zij die denken dat behalve SP.a en Groen de rest rechts is, misschien eens een vergadering organiseren met het ACW om voor eens de rechtse krachten te bundelen.
Ik denk niet dat "het ACW" een probleem is of hoeft te zijn, maar wel een groep binnen het ACW, die ook de lakens uitdeelt. Een gezuiverd ACW kan een belangrijke rol spelen in de vorming van een Vlaamse sociaal-rechtse pool.
Wat bedoel je met gezuiverd? Zonder de vakbond? Zonder de mutualiteit? Het ACW is (in tegenstelling tot bvb het Vlaams Blok) een democratische organisatie, de top wordt dus gedragen door de basis.

Het ACW zal nooit met het Vlaams blok samenwerken, haar fundamentele doelstellingen staan haaks op die van extreem-rechts.

(1. De rechten van de mens afdwingen en verbeteren
2. De economie in dienst stellen van mens en samenleving
3. Kwaliteitsvolle arbeid verzekeren voor iedereen
4. Solidair opkomen voor gezondheid
5. Een rechtvaardige en zorgzame samenleving tot stand brengen
6. Creatief en gelukkig samenleven
7. Cultuur in meervoud waarborgen
8. Duurzame ontwikkeling bevorderen
9. Omgaan met veranderingen
10. Vrede maken
11. Democratie versterken
12. Ruimte scheppen voor geloof)
Phalanstere is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:36   #30
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phalanstere
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Ik denk niet dat "het ACW" een probleem is of hoeft te zijn, maar wel een groep binnen het ACW, die ook de lakens uitdeelt. Een gezuiverd ACW kan een belangrijke rol spelen in de vorming van een Vlaamse sociaal-rechtse pool.
Wat bedoel je met gezuiverd? Zonder de vakbond? Zonder de mutualiteit? Het ACW is (in tegenstelling tot bvb het Vlaams Blok) een democratische organisatie, de top wordt dus gedragen door de basis.

Het ACW zal nooit met het Vlaams blok samenwerken, haar fundamentele doelstellingen staan haaks op die van extreem-rechts.

(1. De rechten van de mens afdwingen en verbeteren
2. De economie in dienst stellen van mens en samenleving
3. Kwaliteitsvolle arbeid verzekeren voor iedereen
4. Solidair opkomen voor gezondheid
5. Een rechtvaardige en zorgzame samenleving tot stand brengen
6. Creatief en gelukkig samenleven
7. Cultuur in meervoud waarborgen
8. Duurzame ontwikkeling bevorderen
9. Omgaan met veranderingen
10. Vrede maken
11. Democratie versterken
12. Ruimte scheppen voor geloof)

Ik ben in uw plaats beschaamd om het feit dat u het ACW als democratisch beschouwt! Niemand van de top is verkozen, toch hét criterium van de zelfverklaarde democraten dacht ik?!?

De macht van typische zuilorganisaties is over haar hoogtepunt, de CM of het ACV hoeven dus niet te verdwijnen, maar wel een zuivering in hun
bestuursleden door te voeren. Marxistische kandidaten op lijsten van het ACV voor de sociale verkiezingen zijn niet echt passend, iemand als priester Daens draait zich om in zijn graf als hij dat ziet.
Indien het ACV mettertijd een Vlaamse versie van de Italiaanse CISNAL kan worden, waarom niet?

De huidige top en de marxistische bestuursleden van het ACW zullen idd nooit met het Vlaams Blok samenwerken. Maar iedereen is vervangbaar! Het Vlaams Blok draagt als partij solidariteit hoog in het vaandel (al eens de sociaal-economische standpunten en visies van het VB gelezen?), dus theoretisch is het mogelijk.
Guderian is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:51   #31
Phalanstere
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
De huidige top en de marxistische bestuursleden van het ACW zullen idd nooit met het Vlaams Blok samenwerken. Maar iedereen is vervangbaar! :wink: Het Vlaams Blok draagt als partij solidariteit hoog in het vaandel (al eens de sociaal-economische standpunten en visies van het VB gelezen?), dus theoretisch is het mogelijk.
Waarom roepen ze dan steeds eigen volk eerst?
Phalanstere is offline  
Oud 16 juni 2004, 09:27   #32
Sufragette
Schepen
 
Sufragette's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Gent en Mechelen
Berichten: 497
Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ik denk niet dat "het ACW" een probleem is of hoeft te zijn, maar wel een groep binnen het ACW, die ook de lakens uitdeelt. Een gezuiverd ACW kan een belangrijke rol spelen in de vorming van een Vlaamse sociaal-rechtse pool.
Is dit niet even contradictorisch als 'moslim democratisch'?!
__________________
[font=Palatino Linotype]l'étranger, c'est mon ami[/font]
Sufragette is offline  
Oud 16 juni 2004, 09:44   #33
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Guderain gebruikt de term "zuiveren" alsof het niets is. Blijkbaar heeft hij geen problemen om mensen die in zijn ogen een "linkse" visie hebben te broodroven of zelfs te deporteren. Als ik de term "zuiveren" interpreteer zoals hij altijd gehanteerd werd bij extremistische regimes, is het zelfs nog erger..... "Pang!!!"

headinajar is offline  
Oud 16 juni 2004, 12:00   #34
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Guderain gebruikt de term "zuiveren" alsof het niets is. Blijkbaar heeft hij geen problemen om mensen die in zijn ogen een "linkse" visie hebben te broodroven of zelfs te deporteren. Als ik de term "zuiveren" interpreteer zoals hij altijd gehanteerd werd bij extremistische regimes, is het zelfs nog erger..... "Pang!!!"

Ik heb bijzonder weinig respect voor al wat links is ja. De schade die linkse ideologiën in de maatschappij al hebben aangericht is nauwelijks te overschatten.
Guderian is offline  
Oud 16 juni 2004, 12:01   #35
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ik denk niet dat "het ACW" een probleem is of hoeft te zijn, maar wel een groep binnen het ACW, die ook de lakens uitdeelt. Een gezuiverd ACW kan een belangrijke rol spelen in de vorming van een Vlaamse sociaal-rechtse pool.
Is dit niet even contradictorisch als 'moslim democratisch'?!

Nope, kapitalistisch, liberaal-rechts = Asociaal
Solidair rechts, nationaal-rechts = sociaal
Guderian is offline  
Oud 16 juni 2004, 12:04   #36
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phalanstere
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
De huidige top en de marxistische bestuursleden van het ACW zullen idd nooit met het Vlaams Blok samenwerken. Maar iedereen is vervangbaar! Het Vlaams Blok draagt als partij solidariteit hoog in het vaandel (al eens de sociaal-economische standpunten en visies van het VB gelezen?), dus theoretisch is het mogelijk.
Waarom roepen ze dan steeds eigen volk eerst?

Omdat men bij het VB net zoals in alle rechts-nationale partijen en organisaties inziet dat de eigen regio onmogelijk al het leed van de wereld kan opvangen, maar wel dat wij de plicht hebben de armoede en sociale problemen in ons eigen gebied weg te werken.
Echte sociale zekerheid (in de echte betekenis) vindt een persoon enkel en alleen in zijn eigen natuurlijke omgeving, streek en familie. Daar moet voor solidariteit en zekerheid gezorgd worden, ipv individuele wereldreizen van over de ganse wereld aan te moedigen naar landen met sterke sociale zekerheidsstelsels.
Guderian is offline  
Oud 16 juni 2004, 13:34   #37
Phalanstere
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phalanstere

Waarom roepen ze dan steeds eigen volk eerst?

Omdat men bij het VB net zoals in alle rechts-nationale partijen en organisaties inziet dat de eigen regio onmogelijk al het leed van de wereld kan opvangen, maar wel dat wij de plicht hebben de armoede en sociale problemen in ons eigen gebied weg te werken.
Echte sociale zekerheid (in de echte betekenis) vindt een persoon enkel en alleen in zijn eigen natuurlijke omgeving, streek en familie. Daar moet voor solidariteit en zekerheid gezorgd worden, ipv individuele wereldreizen van over de ganse wereld aan te moedigen naar landen met sterke sociale zekerheidsstelsels. :wink:
Van vandale
so·li·da·ri·teit (de ~ (v.))
1 bewustzijn van saamhorigheid en bereidheid om de consequenties daarvan te dragen

Met andere woorden volgens jou kan je maaar samenhorig zijn met mensen die dichtbij je wonen of familie van je zijn.
Volgens mij kan je samenhorig zijn met alle mensen.
Dat is het verschil tussen een Vlaams Blokker en democraat,
een Vlaams Blokker gelooft in Blut und Bodem, een democraat gelloft in de mensheid.
Phalanstere is offline  
Oud 16 juni 2004, 13:53   #38
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phalanstere
Van vandale
so·li·da·ri·teit (de ~ (v.))
1 bewustzijn van saamhorigheid en bereidheid om de consequenties daarvan te dragen
Ondanks het feit dat die definitie van de Dikke Van Dale komt die een bedenkelijke reputatie heeft op vlak van definities, ontkracht deze hoegenaamd niet wat ik zei.
Citaat:
Met andere woorden volgens jou kan je maaar samenhorig zijn met mensen die dichtbij je wonen of familie van je zijn. Volgens mij kan je samenhorig zijn met alle mensen.
Niet zwanzen aub. Antwoordt eens op deze vraag: Twee kinderen waaronder een van jou en een vreemd kind zijn in nood, hun leven is in gevaar en het moet snel gaan. Jij kan slechts één van de 2 redden, welk kind ga je redden? Jouw eigen kind of dat vreemd kind? 8)
Citaat:
Dat is het verschil tussen een Vlaams Blokker en democraat,
een Vlaams Blokker gelooft in Blut und Bodem, een democraat gelloft in de mensheid.
Hou toch op met dat wollige linkse gezwans over wereldsolidariteit en democratie, het is ONMOGELIJK dat Vlaanderen of zelfs Europa al het leed in de wereld opvangt. Wie dat ontkent LIEGT!
Guderian is offline  
Oud 16 juni 2004, 14:29   #39
smackelinck
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1
Standaard

Klopt, elke ouder zal zijn/haar eigen kind redden. Dit bewijst dat we wezens zijn voor wie nabijheid en afstamming een rol spelen.Gehechtheid is enorm belangrijk in ons leven, dit wordt particularisme genoemd. TOCH ben ik ervan overtuigd dat er altijd een mogeljkheid moet zijn om aan dit praticularisme te ontsnappen. Zeker wanneer de gehechtheid aan het particuliere een onverdraagzaam en fanatisch karakter krijgt wanneer aan de leden van een eigen groep objectieve superioriteit wordt toegeschreven (zoals sommige extreme politieke of levensbeschouwelijke groeperingen doen). Ik denk dat het perfect mogelijk is zich blijvend en onvoorwaardelijk gebonden te weten aan een welbepaalde groep in het volle besef dat de leden van deze groep niet fundamenteel verschillen van andere mensen, en wat cruciaal is: als een lotsverbindenheid met mensen die men in principe ook niet had kunnen kennen.
Een goeie manier om erachter te komen wat je nu echt zelf belangrijk vind is dan ook: het toelaten van de ervaring waarin men het vreemde-in-het-eigene ontdekt. Wat we denken is immers voor het overgrote deel afkomstig uit onze opvoeding en verwerking van bepaalde ervaringen. Het is ons met andere woorden in strikte zin NIET EIGEN. We moeten allemaal de gedachte toelaten dat het puur TOEVAL is dat we tot een bepaalde groep behoren, zonder dat onze gehechtheid aan die groep daaronder zou gaan lijden

van een observator (noch links noch rechts)[/i]
smackelinck is offline  
Oud 16 juni 2004, 15:35   #40
psychodad
Partijlid
 
psychodad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Berichten: 201
Standaard

Weet niet of iemand dit al gepost heeft, maar volgens Filip Dewinter is Vlaanderen dus wel degelijk links !!

Herinner je de verkiezingsavond in de zetel met de kopstukken. Daar zei de winter dat Vlaams Blok nu het centrum behoort. Daaruit concludeer ik dat de andere partijen links zijn en rechts verdwenen is.
psychodad is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be