Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2019, 23:37   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Het verdwijnen van onze westerse maatschappij is trouwens vooral te wijten aan de linkse laksheid.
Is dat niet beetje heel simpel uitgedrukt ? Volgens mij zijn de meest linksen de communisten of niet ? Ik heb niet de indruk dat de Chinese maatschappij aan het verdwijnen is noch Noord Korea ....integendeel.
Ik heb ook niet de indruk dat de westerse maatschappij (Europa VS Canada Australië Scandinavië) aan het verdwijnen is. De maatschappij is overal in de wereld aan het veranderen. Maar maatschappijen veranderen zie evolueren al eeuwen dat is niet nieuw.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 mei 2019 om 23:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 00:17   #102
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Op langere termijn verandert alles maar we moeten wel trachten bij de betere van de klas te zijn.
Kop in het zand steken en in je gat laten trappen zal zeker niet helpen.
Europa heeft "leiders" nodig geen profiteurs zonder meerwaarde zoals vandaag het geval is.
2!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 04:54   #103
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Islam is eigenlijk niet minder achterlijk dan het Christendom.
Het is wel 400 jaar jonger dan het Christendom en staat in zij ontwikkeling dan ook 400 jaar achter.
Vaak word hier vergeten dat zo'n 400 jaar geleden er nog mensen werden vervolgd en vermoord door Christenen, gewoon omdat ze volgens de voorgangers en leiders binnen het Christendom niet paste in hun leefwereld.
Net zoals er nu oorlogen worden gevoerd in naam van de vrijheid en democratie, werden er in het verleden oorlogen gevoerd in naam van het Christendom.
De Islam kent zijn jihadi's, heeft het Christendom zijn kruisvaarders gekend.
Vaak word hier vergeten dat binnen onze maatschappij de vrouwen ook slechts derderangsbugers waren en minder rechten hadden dan een paard of koe.
Ze minder waarde hadden dan een kip of varken.
En dat is nog geen 200 jaar geleden.
U schrijft het zelf dat is toch reeds 200 jaar geleden dat we daar met geconfronteerd werden ondertussen legden we een hele weg af.
Duidelijk dat hetgeen we vandaag meemaken met die moslims niet meer in onze leefgewoontes / cultuur past.
Al zeker dat fanatisme niet voor al wie geen 200 jaar terug in de tijd wil.
Dan nog leven zij "hier" en meestal op onze kosten, niet wij daar want ze zijn er 200 jaar achter en dat willen we niet meer.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 05:04   #104
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat niet beetje heel simpel uitgedrukt ? Volgens mij zijn de meest linksen de communisten of niet ? Ik heb niet de indruk dat de Chinese maatschappij aan het verdwijnen is noch Noord Korea ....integendeel.
Ik heb ook niet de indruk dat de westerse maatschappij (Europa VS Canada Australië Scandinavië) aan het verdwijnen is. De maatschappij is overal in de wereld aan het veranderen. Maar maatschappijen veranderen zie evolueren al eeuwen dat is niet nieuw.
Natuurlijk zijn het communisten en in de landen die je opnoemt, er zijn er nog wel een paar zoals Venezuela, zou ik nu toch echt niet willen leven vandaag.
Zo zou ik het ook niet leuk vinden moesten wij hier ooit overheerst worden door de moslims en dat zit er duidelijk aan te komen.
Doe bij autochtone Belgen de rondvraag of ze dat willen ......?
Het zijn diezelfde communisten die om de meerderheid te krijgen ons land wegschenken, erger nog we betalen er nog voor ook.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 05:33   #105
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar hebt u totaal niet begrepen wat ik schreef over het fundamenteel verschil tussen Jezus en Mohammed. Anders zou u immers niet afkomen met die "grote denkfout".
Beide zijn tegengestelden.
Maar ook hun leefomgevingen waren tegengestelden.
Toch zijn beide op veel vlakken gelijkgezind.

Maar geen van beide hebben zelf de teksten geschreven.
Het zijn dus in beide gevallen interpretaties van hun woorden.
En dan zit je nog met het feit dat men binnen het Christendom, slechts 4 schrijvers heeft overgehouden.
En dat er in hun teksten ook nog eens een grote kuis is gehouden geweest.

Ik heb jou schrijven dus weldegelijk begrepen, maar dat verandert niets aan het feit dat jij de teksten uit de geloofsboeken fout interpreteert.
En binnen onze maatschappij horen beide geloofsboeken thuis is de vuilbak.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 05:40   #106
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
U schrijft het zelf dat is toch reeds 200 jaar geleden dat we daar met geconfronteerd werden ondertussen legden we een hele weg af.
Duidelijk dat hetgeen we vandaag meemaken met die moslims niet meer in onze leefgewoontes / cultuur past.
Al zeker dat fanatisme niet voor al wie geen 200 jaar terug in de tijd wil.
Dan nog leven zij "hier" en meestal op onze kosten, niet wij daar want ze zijn er 200 jaar achter en dat willen we niet meer.
Onze maatschappij is inderdaad enorm verandert in korte tijd.
En binnen onze maatschappij is er geen plaats voor het Christendom noch de Islam.
Wij leven in een vrij denkende maatschappij, waar iedereen gelijke rechten en plichten heeft, iets dat binnen de moderne godsdiensten totaal niet mogelijk is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 06:05   #107
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat niet beetje heel simpel uitgedrukt ? Volgens mij zijn de meest linksen de communisten of niet ? Ik heb niet de indruk dat de Chinese maatschappij aan het verdwijnen is noch Noord Korea ....integendeel.

China en Noord-Korea zijn dictaturen.
En hoewel men de USSR een communistische staat noemde, was dit ook een dictatuur.
En laat er nu binnen het communisme geen plaats zijn voor dictators.

Binnen het echte communisme, is ierdereen gelijk, word de gemeenschap bestuurt in overleg, levert iedereen zijn bijdragen aan de gemeenschap volgens zijn vermogen en kunnen.

En de Chinese maatschappij is op zeer korte tijd bijna helemaal verandert.
Ik heb in 1984, 3 maanden in China verbleven en heb diezelfde plaats in 2017 nog eens bezocht.
Totaal verandert. Van een landbouwgemeenschap die nog werkte zoals in de 17de eeuw, naar een ultra moderene industriegebied.


Citaat:


Ik heb ook niet de indruk dat de westerse maatschappij (Europa VS Canada Australië Scandinavië) aan het verdwijnen is. De maatschappij is overal in de wereld aan het veranderen. Maar maatschappijen veranderen zie evolueren al eeuwen dat is niet nieuw.
Onze westerse maatschappij is weldegelijk aan het verdwijnen.
Daar waar ik 20 jaar geleden vrouwen zag zitten kletsen met elkaar leten op hun spelende kinderen, jonge vrouwen in minirok rondliepen en de mannen hen achterna floten, zie ik nu bendes de plak zwaaien, lopen de vrouwen volledig ingepakt, enkel hun gezicht nog zichbaar en zijn de spelende kinderen verdwenen.
Daar waar ik vroeger de fritkoten zag, de bakker en beenhouwer hun winkels stonden, zie ik nu Pita en pizza baraken, de bakker en beenhouwers hun winkels zijn verandert in nachtwinkels.

Onze maatschappij is niet aan het veranderen en evolueren, ze word verdreven door derde.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 09:14   #108
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Op langere termijn verandert alles maar we moeten wel trachten bij de betere van de klas te zijn.
Kop in het zand steken en in je gat laten trappen zal zeker niet helpen.
Europa heeft "leiders" nodig geen profiteurs zonder meerwaarde zoals vandaag het geval is.
Geef eens een -historisch of internationaal- voorbeeld van een "leider"?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 09:21   #109
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Geef eens een -historisch of internationaal- voorbeeld van een "leider"?
Vindt u de huidige kliek dan geschikt als leiders?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 07:27   #110
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Onze maatschappij verdwijnt, geen wonder met dergelijke import :


In een REWE-winkel in Oldenburg werd een beveiligingsmedewerker aangevallen door “onbekenden met een zuidelijke uiterlijk”. De mannen hebben het slachtoffer herhaaldelijk met een bijl op zijn hoofd geslagen om hem op een beestachtige manier te doden. Met een grotere hoeveelheid buitgemaakt geld konden de daders al vluchten voordat de politie arriveerde.

Voor de 64-jarige werknemer van een beveiligingsbedrijf was het aanvankelijk een normale werkdag. In een REWE-winkel in Oldenburg voltooide hij zijn gebruikelijke ronde laat in de avond toen hij twee “mannen” ontmoette tijdens het controleren van de toiletten. De “onbekenden” hadden besloten om de winkel te beroven. Dus verstopten ze zich in de wc-ruimte en wachtten ze op de sluiting van de winkel. De levensmiddelenmarkt is doordeweeks tot middernacht en op zaterdag tot 23.30 uur geopend. Het is niet verwonderlijk dat er op dit moment maar weinig mensen zijn in de winkel. De daders hadden gewoon op dit moment gewacht. Ze waren verrast door de beveiliger.

Zonder aarzeling gebruikten ze eerst pepperspray tegen de werknemer. Omdat ze blijkbaar vreesden dat hij ze later zou kunnen identificeren, besloten de “mannen” om de werknemer ter plaatse te vermoorden. Ze sloegen brutaal de schedel van het slachtoffer met een bijl in. steeds weer opnieuw. Pas toen de 64-jarige 64-jarige roerloos op de grond bleef, gingen de criminelen aan de slag om hun inval te voltooien.

In een kantoor hebben ze een grote hoeveelheid contant geld buitgemaakt. Ook andere medewerkers die in de weg stonden, werden aangevallen met pepperspray. Vier vrouwen tussen de 22 en 42 jaar en een 24-jarige man moesten daarna ter plaatse worden opgevangen door reddingswerkers. De bewaker is ernstig gewond geraakt en naar het ziekenhuis gebracht. De twee criminelen daarentegen konden samen met hun buit in onbekende richting vluchten.

De chef van het politiebureau van Oldenburg, Johann Kühme, heeft een beloning van 5.000 euro uitgeloofd voor informatie die leidt tot opheldering van het misdrijf en tot identificatie van de daders. Informatie kan telefonisch worden doorgestuurd naar de politie op 0441/790-4115. Kort na de misdaad werden de twee vluchtende “mannen” beschreven als slank, ongeveer 1,70 meter lang en donker gekleed. Een verband met de georganiseerde misdaad is niet onwaarschijnlijk.

Oldenburg is verworden tot een echte hotspot van geweld. Onlangs nog werd een taxichauffeur in zijn eigen taxi aangevallen door verschillende migranten. De geïmmigreerde passagiers hebben eerst ruzie gemaakt en vervolgens de bestuurder op brute wijze doodgeslagen. Ook in dit geval vluchtten de daders na de aanval en zocht de politie naar getuigen.

Nog maar een paar maanden geleden veroorzaakte een agressieve moslim met een hakmes een sensatie in het stadje Witzenhausen in Noord-Hessen toen hij op de plaatselijke kerstmarkt “Allahu Akbar” riep en de bezoekers met een bijl aanviel die hij had meegenomen. Hoewel de cultuurverrijker zeer agressief en beledigend was tegenover de politieagenten, werd het incident als onbeduidend geclassificeerd omdat – niemand gewond raakte.



https://www.anonymousnews.ru/2019/05...tarbeiter-ein/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 20:58   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Beide zijn tegengestelden.
Maar ook hun leefomgevingen waren tegengestelden.
Toch zijn beide op veel vlakken gelijkgezind.

Maar geen van beide hebben zelf de teksten geschreven.
Het zijn dus in beide gevallen interpretaties van hun woorden.
En dan zit je nog met het feit dat men binnen het Christendom, slechts 4 schrijvers heeft overgehouden.
En dat er in hun teksten ook nog eens een grote kuis is gehouden geweest.

Ik heb jou schrijven dus weldegelijk begrepen, maar dat verandert niets aan het feit dat jij de teksten uit de geloofsboeken fout interpreteert.
En binnen onze maatschappij horen beide geloofsboeken thuis is de vuilbak.
Ik ben heel benieuwd naar de argumentatie bij uw uitspraak: "... de teksten uit de geloofsboeken fout interpreteert". Wat interpreteer ik verkeerd? Wat precies en wat is het "juiste" dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 22:35   #112
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weinig christelijk aan.
Velen verwarren de vreedzaamheid van de oorsprongsbronnen van het christendom oa leven en de persoon van jesus, nieuwe testament, met wat machthebbers er van gemaakt hebben in de naam van dat christendom.
De oorsprongsbronnen van islam daarentegen zijn puur geweld en verovering. Ook koran bulkt van agressie.

Jihadi's met kruisvaarders vergelijken zoals jantje doet is een misvatting die in de jaren negentig met het begin van de grote mea culpa van het westen voor bepaalde historische fouten (oa kolonisatie) grote proporties begon aan te nemen. Kruisvaarders beschermden en heroverden heilige plaatsen die al christelijk waren voordat er sprake was van islam.
Jihadi's Veroveren in de eerste plaats.

Een mea culpa tegenover islam voor wat de kruisvaarders deden is echter niet op zijn plaats. Niet religieus geïnspireerde kolonisatie en economische uitbuiting is een ander paar mouwen.

Mogen we ook een wiedergutmachung verwachten van de moslilwereld voor hun 1400 jaar wandaden. Ik denk het niet.

Laatst gewijzigd door Mindset : 21 mei 2019 om 22:36.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:06   #113
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Vindt u de huidige kliek dan geschikt als leiders?
Ik heb een probleem met het woord 'leiders'.

Ik vind Donald Tusk bvb. een zeer goede politicus die daar zeker op zijn plaats zit, en er zijn er nog vrij veel anderen. Margrethe Vestager bvb.

Wat verwacht jij eigenlijk?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:12   #114
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Geef eens een -historisch of internationaal- voorbeeld van een "leider"?
Mandela... maar zie waar na zijn dood Zuid-Afrika nu staat.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:39   #115
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Mandela... maar zie waar na zijn dood Zuid-Afrika nu staat.
Goed voorbeeld.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2019, 07:47   #116
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Velen verwarren de vreedzaamheid van de oorsprongsbronnen van het christendom oa leven en de persoon van jesus, nieuwe testament, met wat machthebbers er van gemaakt hebben in de naam van dat christendom.
De oorsprongsbronnen van islam daarentegen zijn puur geweld en verovering. Ook koran bulkt van agressie.

Jihadi's met kruisvaarders vergelijken zoals jantje doet is een misvatting die in de jaren negentig met het begin van de grote mea culpa van het westen voor bepaalde historische fouten (oa kolonisatie) grote proporties begon aan te nemen. Kruisvaarders beschermden en heroverden heilige plaatsen die al christelijk waren voordat er sprake was van islam.
Jihadi's Veroveren in de eerste plaats.

Een mea culpa tegenover islam voor wat de kruisvaarders deden is echter niet op zijn plaats. Niet religieus geïnspireerde kolonisatie en economische uitbuiting is een ander paar mouwen.

Mogen we ook een wiedergutmachung verwachten van de moslilwereld voor hun 1400 jaar wandaden. Ik denk het niet.
Ik vergelijk niets met elkaar.
En een mea culpa voor iets geven doe ik nog minder.
Ik bestond nog niet voor 1959 en dus is het zeker niet aan mij om ergens een schuld gevoel te hebben over wat er voor die tijd is gebeurd en ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van derde, ik ga mij dus niet verontschuldigen voor de daden van derde.
Maar ik hecht ook geen waarde aan geschriften over levenswijzens die meer dan 1500 jaar geleden zijn geschreven ergens in verwegistan.
En bij mijn weten zijn zowel Thoran, Bijbel als Koran ergens in het Midden-Oosten en Noord-Afrika geschreven meer dan 3000 generaties geleden en hebben die totaal geen wetenschappelijke waarde.

Toch worden deze gebruikt om handelswijze en beleid van de huidige politici te rechtvaardigen.
En als ze daar niet voldoende aan hebben om iets te rechtvaardigen, dan gebruiken ze de daden van mensen die al reeds lang dood en begraven zijn.

Ik houd mij liever aan de natuurlijke wetten van overlevingsdrang en territorale gedrag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be