Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2019, 21:33   #781
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mijn moeder kocht er begin jaren 90 een opiumpijp-pot, echt een hele mooie nog helemaal intact & toen reeds antiek, niet voor gebruik welteverstaan lol
En ze kreeg er u bij?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 21:35   #782
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En ze kreeg er u bij?
Nee ik zat bij het pak Kellogg's.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 21:35   #783
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

En nu back on topic pls.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 21:43   #784
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
En nu back on topic pls.
Gij leeft!
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 21:54   #785
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee ik zat bij het pak Kellogg's.
Dat verklaart veel.

Die ontbijtgranen waren bedacht als anti-afrodisiacum.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:51   #786
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Libanon.
Qatar.
Yemen.

Let wel, in deze landen moet een "geschikte rechtbank" wel goedkeuring geven.

In Libanon is het wel zo dat alleen Shiïten dit "recht" mogen hebben.

En voor de "geschikte rechtbanken" in de betrokken gevallen is de definitie "pubertijd", oftewel, kort door de bocht, als het meisje voor de eerste menstrueert.

Aangezien ik in dit topic al zwangerschappen van meisjes 8 jaar en jonger heb aangereikt, is het niet moeilijk te veralgemen.
Bron?
Sowieso zal er dan wel ergens een wet zijn die zegt dat ze wel mogen trouwens maar geen seks hebben. In de middeleeuwen en de oudheid gebeurde het ook soms dat kinderen uitgehuwelijkt werden, gewoon als een familiale transactie.

Het feit dat in tal van landen meisjes op 14 mogen trouwen en neuken volgens de wet, en 9 jarigen niet, geeft goed aan dat er een groot verschil is, zoals iedereen met een beetje gezond verstand wel weet.
Maar de VS is een doorgedraaid land op dat vlak, met als gevolg dat een 18 jarige die met een 16 jarige gaat extreem streng gestraft kan worden, want "the law is the law". Maar in de VS vliegen mensen ook voor maanden in de gevangenis voor rijden met een vervallen rijbewijs, voor het stelen van een t shirt, voor een gram marihuana (in sommige staten, in andere kun je dan weer gewoon in de winkel kopen), etc. De VS heeft proportioneel veruit de meeste gevangenen van alle landen ter wereld, en zelfs in absolute cijfers dacht ik. (dat zou dus willen zeggen meer dan het "repressieve" China, dat 4 keer meer inwoners heeft). Uiteraard is de overgrote meerderheid zwart of gekleurd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:58   #787
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja ik heb er een & ander over opgevangen en vooral Vang Vieng was/is staat ervoor bekend; zelfs nadat de regering er grote kuis hield worden er naar het schijnt special pizza's aangeboden in eetgelegenheden; ook spiked drinks zijn er in trek....
Die pizza dat was in Phnom Penh Cambodia maar is nu weg. Wel het bestaat nog, maar officieel zit er geen drugs meer in hun "happy pizza". (je kon "happy pizza" en "very happy pizza" bestellen, misschien staat de "very happy pizza" niet meer op het menu) In Cambodia, net als in Thailand en Laos, is "ice" of "yaba" zeer wijdverbreid als drugs. "Ice" is niets anders dan crystal meth, yaba de versneden versie. Ik heb daar een keer een trek van genomen, hevig spul, afblijven... Er staan zeer strenge straffen op in Thailand, toch doen zeer veel mensen het. In de Filipijnen is het vooral die drugs die Durerte wil bestrijden.
O wee als die drugs ooit in Afrika op grote schaal op de markt komt...
Is eigenlijk zeer gemakkelijk te maken, in Azië gebeurt dat in Myanmar, in de streken waar de regering en het leger geen controle over heeft.
Het is een zeer sterke en verslavende drugs, het is eigenlijk een wonder dat het Afrika nog niet bereikt heeft, houden zo... Ook in Europa niet echt populair, behalve in het homo milieu.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 augustus 2019 om 09:02.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 10:17   #788
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Bron?
https://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 15:25   #789
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die pizza dat was in Phnom Penh Cambodia maar is nu weg. Wel het bestaat nog, maar officieel zit er geen drugs meer in hun "happy pizza". (je kon "happy pizza" en "very happy pizza" bestellen, misschien staat de "very happy pizza" niet meer op het menu) In Cambodia, net als in Thailand en Laos, is "ice" of "yaba" zeer wijdverbreid als drugs. "Ice" is niets anders dan crystal meth, yaba de versneden versie. Ik heb daar een keer een trek van genomen, hevig spul, afblijven... Er staan zeer strenge straffen op in Thailand, toch doen zeer veel mensen het. In de Filipijnen is het vooral die drugs die Durerte wil bestrijden.
O wee als die drugs ooit in Afrika op grote schaal op de markt komt...
Is eigenlijk zeer gemakkelijk te maken, in Azië gebeurt dat in Myanmar, in de streken waar de regering en het leger geen controle over heeft.
Het is een zeer sterke en verslavende drugs, het is eigenlijk een wonder dat het Afrika nog niet bereikt heeft, houden zo... Ook in Europa niet echt populair, behalve in het homo milieu.
Zo grappig

ps. Ik ben op de site v buitenlandse zaken gaan kijken, want meende dat daar die melding/warning stond ivm die pizza, zij maken idd gewag van een 'happy pizza' (& 'special shakes'), en deze zouden vaak opium, verdovende middelen of andere ingredienten bevatten...

https://diplomatie.belgium.be/nl/Die...sadviezen/laos

Citaat:
In toeristische regio’s zoals Vang Vieng bieden bars en restaurants gerechten en drankjes aan die aangeduid worden als “happy” of “special” (zoals een “happy pizza” of een “special shake”). Er wordt geadviseerd hier bijzonder waakzaam over te zijn, daar deze gerechten vaak opium, verdovende middelen of andere ingrediënten bevatten.

Laatst gewijzigd door bembem : 21 augustus 2019 om 15:28.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 16:15   #790
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee ik zat bij het pak Kellogg's.
De spreekwoordelijke kat in een zak.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 16:36   #791
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die pizza dat was in Phnom Penh Cambodia maar is nu weg. Wel het bestaat nog, maar officieel zit er geen drugs meer in hun "happy pizza". (je kon "happy pizza" en "very happy pizza" bestellen, misschien staat de "very happy pizza" niet meer op het menu) In Cambodia, net als in Thailand en Laos, is "ice" of "yaba" zeer wijdverbreid als drugs. "Ice" is niets anders dan crystal meth, yaba de versneden versie. Ik heb daar een keer een trek van genomen, hevig spul, afblijven... Er staan zeer strenge straffen op in Thailand, toch doen zeer veel mensen het. In de Filipijnen is het vooral die drugs die Durerte wil bestrijden.
O wee als die drugs ooit in Afrika op grote schaal op de markt komt...
Is eigenlijk zeer gemakkelijk te maken, in Azië gebeurt dat in Myanmar, in de streken waar de regering en het leger geen controle over heeft.
Het is een zeer sterke en verslavende drugs, het is eigenlijk een wonder dat het Afrika nog niet bereikt heeft, houden zo... Ook in Europa niet echt populair, behalve in het homo milieu.
En paar jaar terug had ik een stevige discussie met Fred die beweerde dat ik Thailand niet goed kende als ik niet wist wat yaba was (ik geloof dat dat het woord is). Welnu ik weet het nog altijd niet. Daaraan ziet ge dat er 2 gescheiden werelden zijn in Thailand.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 17:06   #792
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
En paar jaar terug had ik een stevige discussie met Fred die beweerde dat ik Thailand niet goed kende als ik niet wist wat yaba was (ik geloof dat dat het woord is). Welnu ik weet het nog altijd niet. Daaraan ziet ge dat er 2 gescheiden werelden zijn in Thailand.
Die van de elite en het gewone volk bedoel je?
Uiteraard klopt dat, in Thailand nog meer dan elders, het is dan ook een super kapitalistisch en elitair land, dat op dat vlak enkel moet onderdoen voor de Filipijnen (het enige land in de regio met een nog groter klassenverschil).

Daarover draait trouwens heel die strijd tussen Thaksin en de traditionele elite.
Het gepeupel steunt de eerste (die alle vrije verkiezingen wint) de tweede steunt op het leger, het gerecht, de monarchie.
De laatste 15 jaar al 2 militaire coups tegen democratisch verkozen regeringen, en de laatste verkiezingen waren op allerlei vlakken oneerlijk, met kandidaten die in de gevangenis vliegen, het leger dat automatisch de helft van de zetels krijgt, etc. De "democratische partij" heeft zich verbrand door al te openlijk de kant van de militairen te kiezen, terwijl veel mensen het regime hartsgrondig beu zijn. De Thaksim partijen en kandidaten krijgen geen eerlijke kans, hoewel de meerderheid van de bevolking hen steunt. De leider van een andere oppositiepartij die zich tegen de militairen keerde werd ook vervolgd.

In Thailand heb je streken en dorpen die nog 100% derde wereld zijn, terwijl je in sommige wijken van Bangkok je in Singapore of Tokio waant. (maar dat was vroeger ook al zo) Over het algemeen kun je zeggen dat Thailand de boot gemist heeft de laatste 15 jaar, toerisme blijft wel sterk, met name door de snelle opkomst van de Chinese toeristenstroom, maar het economisch verschil met landen als Vietnam wordt elk jaar kleiner.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 17:11   #793
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
...
In Thailand heb je streken en dorpen die nog 100% derde wereld zijn, terwijl je in sommige wijken van Bangkok je in Singapore of Tokio waant. (maar dat was vroeger ook al zo) Over het algemeen kun je zeggen dat Thailand de boot gemist heeft de laatste 15 jaar, toerisme blijft wel sterk, met name door de snelle opkomst van de Chinese toeristenstroom, maar het economisch verschil met landen als Vietnam wordt elk jaar kleiner.
Klopt, Vietnam zit in de lift. Ik wil het zeker eens aandoen, vooral Hanoi lijkt me iets hebben...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 17:15   #794
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Klopt, Vietnam zit in de lift. Ik wil het zeker eens aandoen, vooral Hanoi lijkt me iets hebben...
Ben je eindelijk aan het werk ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 17:16   #795
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ben je eindelijk aan het werk ?
Ja, ze post op dit forum.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 17:24   #796
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, ze post op dit forum.
Oh, bummer
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 19:52   #797
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die van de elite en het gewone volk bedoel je?
Uiteraard klopt dat, in Thailand nog meer dan elders, het is dan ook een super kapitalistisch en elitair land, dat op dat vlak enkel moet onderdoen voor de Filipijnen (het enige land in de regio met een nog groter klassenverschil).

Daarover draait trouwens heel die strijd tussen Thaksin en de traditionele elite.
Het gepeupel steunt de eerste (die alle vrije verkiezingen wint) de tweede steunt op het leger, het gerecht, de monarchie.
De laatste 15 jaar al 2 militaire coups tegen democratisch verkozen regeringen, en de laatste verkiezingen waren op allerlei vlakken oneerlijk, met kandidaten die in de gevangenis vliegen, het leger dat automatisch de helft van de zetels krijgt, etc. De "democratische partij" heeft zich verbrand door al te openlijk de kant van de militairen te kiezen, terwijl veel mensen het regime hartsgrondig beu zijn. De Thaksim partijen en kandidaten krijgen geen eerlijke kans, hoewel de meerderheid van de bevolking hen steunt. De leider van een andere oppositiepartij die zich tegen de militairen keerde werd ook vervolgd.

In Thailand heb je streken en dorpen die nog 100% derde wereld zijn, terwijl je in sommige wijken van Bangkok je in Singapore of Tokio waant. (maar dat was vroeger ook al zo) Over het algemeen kun je zeggen dat Thailand de boot gemist heeft de laatste 15 jaar, toerisme blijft wel sterk, met name door de snelle opkomst van de Chinese toeristenstroom, maar het economisch verschil met landen als Vietnam wordt elk jaar kleiner.
Ach daarom niet u bent echt ge-obsedeerd door de hoeren en drug scène. Ik wil alleen maar zeggen dat dit voor 80-90 % van de Thaise bevolking een ver van hun bed show is. Ook verkoopsterjes in de shopping malls en werknemers in alle mogelijke bedrijven.

Enfin u hebt hier een fan, een Koreaanse die in de supermarkt gaat stelen en leeft van de openbare onderstand en van excitatie met haar kut speelt en klaarkomt als u verhalen brengt, die wel echt bestaan maar die niet de doorsnee bevolking betreffen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 augustus 2019 om 19:57.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 21:15   #798
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
vooral Hanoi lijkt me iets hebben...
Boetiekjes met Che Guevara spullen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 00:44   #799
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ach daarom niet u bent echt ge-obsedeerd door de hoeren en drug scène. Ik wil alleen maar zeggen dat dit voor 80-90 % van de Thaise bevolking een ver van hun bed show is. Ook verkoopsterjes in de shopping malls en werknemers in alle mogelijke bedrijven.

Enfin u hebt hier een fan, een Koreaanse die in de supermarkt gaat stelen en leeft van de openbare onderstand en van excitatie met haar kut speelt en klaarkomt als u verhalen brengt, die wel echt bestaan maar die niet de doorsnee bevolking betreffen.
Nee niet geobsedeerd, maar het is wel aanwezig, dat weet U ook wel.
En U zegt weinig over uw eigen persoonlijk leven, net als mijn oom, die is zeer discreet. Dat zijn meestal de ergste. Ik zie wat ik zie en praat daarover op dit anoniem forum.
Ja, verkoopsters, werknemers, de boeren, de "silent majority", dat is in elk land zo. Maar deze draad gaat over Epstein, die duidelijk niet behoort tot de categorie verkoopsters en werknemers. En de overgrote meerderheid buitenlandse bezoekers komt niet in contact met deze mensen, ook U niet afgaande op uw verhalen. U kent de wereld van dure hotels, limousines (en in die wereld is prostitutie ingebakken, zeker in Thailand, het was de wereld van m'n oom)
Ik hou van gewone mensen, jammer genoeg kan ik in Thailand niet met hen in contact treden omdat ik geen Thais praat. Behalve natuurlijk door zaken te kopen, maar dan handel je enkel professioneel met die mensen, leer je ze niet echt kennen.
In Rusland en de ex-sovjet landen zijn dat de mensen waar ik mee omga. In Kenia leeft "Jan met de pet" helaas in zo'n arme en gevaarlijke buurten dat het moeilijk wordt met hen dagelijks in contact te zijn. Maar de mensen met wie ik door omstandigheden een nauwe band heb, behoren tot de gewone bevolking, van eenvoudige komaf. Dankzij hen heb ik Kenia echt leren kennen, van binnen uit.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 augustus 2019 om 00:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2019, 20:40   #800
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee niet geobsedeerd, maar het is wel aanwezig, dat weet U ook wel.
En U zegt weinig over uw eigen persoonlijk leven, net als mijn oom, die is zeer discreet. Dat zijn meestal de ergste. Ik zie wat ik zie en praat daarover op dit anoniem forum.
Ja, verkoopsters, werknemers, de boeren, de "silent majority", dat is in elk land zo. Maar deze draad gaat over Epstein, die duidelijk niet behoort tot de categorie verkoopsters en werknemers. En de overgrote meerderheid buitenlandse bezoekers komt niet in contact met deze mensen, ook U niet afgaande op uw verhalen. U kent de wereld van dure hotels, limousines (en in die wereld is prostitutie ingebakken, zeker in Thailand, het was de wereld van m'n oom)
Ik hou van gewone mensen, jammer genoeg kan ik in Thailand niet met hen in contact treden omdat ik geen Thais praat. Behalve natuurlijk door zaken te kopen, maar dan handel je enkel professioneel met die mensen, leer je ze niet echt kennen.
In Rusland en de ex-sovjet landen zijn dat de mensen waar ik mee omga. In Kenia leeft "Jan met de pet" helaas in zo'n arme en gevaarlijke buurten dat het moeilijk wordt met hen dagelijks in contact te zijn. Maar de mensen met wie ik door omstandigheden een nauwe band heb, behoren tot de gewone bevolking, van eenvoudige komaf. Dankzij hen heb ik Kenia echt leren kennen, van binnen uit.
Ik heb gewoon weinig interesse in de hoeren en drug scène. En mijn reizen naar Azië zijn hoofdzakelijk omdat ik daar laat produceren. Tot zover mijn persoonlijk leven waar ik volgens u weinig over zeg.

Ik maak me nu wel de bedenking wat u in al die landen gaat doen en wat daar de reden en de bekostiging van is. Buiten uw obsessie om dit forum te overtuigen van de weldaden van uw communistische paradijzen en neersabeling van landen die dat niet zijn vraag ik me wel ineens af wat uw redenen en inkomen zijn. In deze wereld bestaat gratis niet, wat is uw drijfveer en bron van inkomsten? Zo maar juist met nobele doeleinden zoals een apostel het goede comunistische woord verkondingen zonder beloning?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be