Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2021, 21:00   #601
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ja, maar moest ge dan als alternatief nog met een theorie op de proppen komen die iets of wat gebaseerd is op fenomenen die we in de natuur tegenkomen, zou het misschien nog interessant kunnen zijn.
Het gaat om verklaringen zoeken met de gegevens en middelen die ge hebt, niet verklaren door er een hoop variabelen gaan bij te verzinnen.
Waarom zou ik dat doen? Het zijn evil lucionisten die arrogant teuten bewijzen te hebben, maar de bewijsstukken die ze presenteren zijn 1 van creationisten en bewijzen 2 hun sprookske niet waar ge tiental sprongen van blind geloof moet doen.
Ge kunt uzelf geen mirakels toe eigenen en andere bespotten als ze daar meer uit putten dan het arrogant gebash van evil lucionisten die vaak white supremacisten zijn. In dit topic zie je daar voorbeelden van, hoe darwinisten nog spreken van superieure menselijke rassen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 21:29   #602
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom zou ik dat doen? Het zijn evil lucionisten die arrogant teuten bewijzen te hebben, maar de bewijsstukken die ze presenteren zijn 1 van creationisten en bewijzen 2 hun sprookske niet waar ge tiental sprongen van blind geloof moet doen.
Ge kunt uzelf geen mirakels toe eigenen en andere bespotten als ze daar meer uit putten dan het arrogant gebash van evil lucionisten die vaak white supremacisten zijn. In dit topic zie je daar voorbeelden van, hoe darwinisten nog spreken van superieure menselijke rassen.
Och, inderdaad, waarom zou ge dat doen.
Zolang we maar content zijt met wat we geloven.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 22:32   #603
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen maar ik verkracht andermans werk niet om te roepen dat ik bewijzen heb. Terwijl de bewijsstukken gepresenteerd het sprookske van vis tot mens niet bewijzen.
Ik kan evengoed zeggen: er was een andere biodiversiteit voor de vloed paar duizend jaar geleden, het is in het fossielenbestand.

En dat is evenveel waard dan zeggen dat we in het fossielenbestand onze evolutie tot aan een oercel kunnen terug leiden.
Jij hebt liever dat sprookje van de schepping in 6 dagen en dat het leven 600.000 jaar geleden ontstond? Ieder zijn meug he. Maar doe nu niet alsof uw sprookje iets is dat by default bewezen is zoals de paashaas bestaat want we kunnen zijn bestaan niet ontkrachten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 22:50   #604
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Jij hebt liever dat sprookje van de schepping in 6 dagen en dat het leven 600.000 jaar geleden ontstond? Ieder zijn meug he. Maar doe nu niet alsof uw sprookje iets is dat by default bewezen is zoals de paashaas bestaat want we kunnen zijn bestaan niet ontkrachten.
Het wordt echt degoutant wanneer iemand, meestal uit eigen belang, zogezegd in naam van god spreekt, mensen tiranniseert en bang maakt. God kan daarom niet bestaan, anders had hij zo'n individu al lang neergebliksemd.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 4 mei 2021 om 23:10.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 07:51   #605
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen maar ik verkracht andermans werk niet om te roepen dat ik bewijzen heb. Terwijl de bewijsstukken gepresenteerd het sprookske van vis tot mens niet bewijzen.
Ik kan evengoed zeggen: er was een andere biodiversiteit voor de vloed paar duizend jaar geleden, het is in het fossielenbestand.

En dat is evenveel waard dan zeggen dat we in het fossielenbestand onze evolutie tot aan een oercel kunnen terug leiden.
Men gebruikt DNA.
Maar ik begrijp dat je vast houd aan het creationisme, de rest is gewoon te moeilijk om te kunnen vatten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 08:34   #606
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Men gebruikt DNA.
Maar ik begrijp dat je vast houd aan het creationisme, de rest is gewoon te moeilijk om te kunnen vatten.
Maar dat de evolutie door de microgoden is gecreëerd dat is nog veel moeilijker te bevatten.
God heeft toch nog het laatste woord.....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 08:41   #607
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb geleerd dat white supremacisten bewijslast vervalsen. Ze scheppen zelfs narratieven hele leugens voor waarheid te verkopen.
Ze vertellen de waarheid in wetenschap en filosofie tot de hoogste waarheid van mijn atoomtheorie.
Citaat:
Volledig verworpen en te licht bevonden. Ik heb zero bewijs nodig van deze gefabriceerde realiteit wat een gedrocht en gruwel in Zijn ogen is.
De oude God die de waarheid niet verdraagt en weigert mijn nieuwe Bijbel te lezen.
Ach, wat een stakker is dat toch.
Overigens, de mensheid eveneens.
Aldus zullen ze tezamen ten onder gaan.
Citaat:
Ik wou het wel eens bekijken, maar kreeg niets dan mantra’s en sprookskes die ze een ander verwijten.
Maar toch zit je aan je computer en draai je volledig mee in deze maatschappij.
Of wou je nog op je ezeltje gaan zitten en over het water lopen en aan je kruis gaan hangen?
Dit om de mislukking van Jezus nog eens over te doen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 08:43   #608
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De hele weg die is afgelegd van vis naar mens is volledig bewezen en terug te vinden in de natuur.
Je moet alleen bereid zijn het te willen zien.
Zonder meer, maar het is niet zomaar vanzelf gegaan, evenmin als de ontwikkeling van onze maatschappij zomaar vanzelf gaat, maar berust op onze intelligentie en daadkracht, zo berust de evolutie op de intelligentie en de daadkracht van de microgoden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 08:45   #609
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Waarschijnlijk bedoel je: "Wit is beter dan lichtbruin, maar nog geen reden om andere rassen te haten".
Zo is het.
Had ik het tegendeel geschreven. De duivel heeft me te pakken gekregen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 08:54   #610
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen maar ik verkracht andermans werk niet om te roepen dat ik bewijzen heb. Terwijl de bewijsstukken gepresenteerd het sprookske van vis tot mens niet bewijzen.
Ik kan evengoed zeggen: er was een andere biodiversiteit voor de vloed paar duizend jaar geleden, het is in het fossielenbestand.
Terwijl Noach toch alle dieren in zijn ark heeft gedaan.
Of heeft hij de dino's maar laten staan omdat die te groot voor hem waren?

En de oervissen, die nu niet meer bestaan, de vloed overleeft moeten hebben.

En fossielen bovendien naar het gesteente waarin ze worden gevonden, gedateerd kunnen worden op het atoomverval.
En de vloed niet ouder geweest kan zijn dan 6000 jaar geleden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 09:03   #611
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Het wordt echt degoutant wanneer iemand, meestal uit eigen belang, zogezegd in naam van god spreekt, mensen tiranniseert en bang maakt. God kan daarom niet bestaan, anders had hij zo'n individu al lang neergebliksemd.
Gods schepping doorloopt eveneens een evolutie van de mensheid vanuit de sprookjeswereld tot de wetenschap tot de eeuwige en oneindige waarheid van mijn atoomtheorie.

Die evolutie lijkt erg lang te wezen, maar in het licht van de eeuwigheid is het slechts een fractie van een seconde vanuit de duisternis tot het licht.

En ook sprookjes hebben zo hun eigen charme.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 09:08   #612
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Terwijl Noach toch alle dieren in zijn ark heeft gedaan.
Of heeft hij de dino's maar laten staan omdat die te groot voor hem waren?

En de oervissen, die nu niet meer bestaan, de vloed overleeft moeten hebben.

En fossielen bovendien naar het gesteente waarin ze worden gevonden, gedateerd kunnen worden op het atoomverval.
En de vloed niet ouder geweest kan zijn dan 6000 jaar geleden.
De vloed heeft nooit heel de wereld getroffen, daar zijn bewijzen van.
Om te beginnen de bijbel zelf.
Noach nam immers van elke soort dieren een koppel mee, maar hij nam geen gewassen mee.
En landgewassen sterven af als ze lang onder water staan.

Van de meeste dieren zouden er weinig het overleven als alle gewassen zouden zijn afgestorven.
Want zelfs al zouden de zaden reeds het eerste jaar kiemmen, dan nog geven ze de eerste jaren geen vruchten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 10:25   #613
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Men gebruikt DNA.
Maar ik begrijp dat je vast houd aan het creationisme, de rest is gewoon te moeilijk om te kunnen vatten.
Er is geen dna over in fossielen om onderzoek op te doen en ons dna bewijst niets verwantschap.
Tenzij je hypotheses verzint zonder data en na lappen tekst zegt: “jamaar je moet het willen zien.” Dat is religioot.

Maar in feite boeit dit onderwerp mij geen rotte zak meer en ga ik de discussie met evil lucionisten staken. In feite staak ik iedere discussie in deze rubriek.
Ik ga naar de achtergrond verdwijnen en het woord aan anderen laten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 11:39   #614
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Terwijl Noach toch alle dieren in zijn ark heeft gedaan.
Of heeft hij de dino's maar laten staan omdat die te groot voor hem waren?

En de oervissen, die nu niet meer bestaan, de vloed overleeft moeten hebben.

En fossielen bovendien naar het gesteente waarin ze worden gevonden, gedateerd kunnen worden op het atoomverval.
En de vloed niet ouder geweest kan zijn dan 6000 jaar geleden.
Een Soemerisch epos wat de Judeese ballingen hadden overgeschreven :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Utnapishtim
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 11:41   #615
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er is geen dna over in fossielen om onderzoek op te doen en ons dna bewijst niets verwantschap.
Tenzij je hypotheses verzint zonder data en na lappen tekst zegt: “jamaar je moet het willen zien.” Dat is religioot.

Maar in feite boeit dit onderwerp mij geen rotte zak meer en ga ik de discussie met evil lucionisten staken. In feite staak ik iedere discussie in deze rubriek.
Ik ga naar de achtergrond verdwijnen en het woord aan anderen laten.
Tja, moeilijk je ongelijk toe te geven blijkbaar.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 11:59   #616
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Jij hebt liever dat sprookje van de schepping in 6 dagen en dat het leven 600.000 jaar geleden ontstond? Ieder zijn meug he. Maar doe nu niet alsof uw sprookje iets is dat by default bewezen is zoals de paashaas bestaat want we kunnen zijn bestaan niet ontkrachten.
Geloven ze in die sektes niet eerder dat de schepping 6.500 jaar geleden heeft plaatsgevonden ipv 600.000 ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 12:15   #617
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geloven ze in die sektes niet eerder dat de schepping 6.500 jaar geleden heeft plaatsgevonden ipv 600.000 ?
Ik dacht te hebben vernoemen dat 600.000 het getal was. Maar tss de sekten onderling kunnen er wel eens dogmatische verschillen zijn. Ze dienen zich tenslotte te onderscheiden van elkaar om wervend te kunnen zijn. Mss is die 6500 een soort van marketing tool.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 14:47   #618
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De vloed heeft nooit heel de wereld getroffen, daar zijn bewijzen van.
Een mogelijkheid is dat die vloed verhalen voortkomen uit het doorbreken van de Bosphorus.

https://en.wikipedia.org/wiki/Black_...uge_hypothesis

Ik stel mij altijd die geitenboer daar beneden op de nog droge bodem van de Zwarte Zee voor als het water begint door te breken

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2021 om 14:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 14:50   #619
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er is geen dna over in fossielen om onderzoek op te doen en ons dna bewijst niets verwantschap.
.
Nee, ge snapt het niet. Het DNA van HUIDIGE SOORTEN kan aan een cladistiek algoritme worden onderworpen, en gaat U een "minimum veranderingen" stamboom opstellen.
En fossielen komen vaak overeen met de aldus verwachte gemeenschappelijke voorouders, op morfologisch vlak (het enige dat we van fossielen hebben).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 06:35   #620
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een mogelijkheid is dat die vloed verhalen voortkomen uit het doorbreken van de Bosphorus.

https://en.wikipedia.org/wiki/Black_...uge_hypothesis

Ik stel mij altijd die geitenboer daar beneden op de nog droge bodem van de Zwarte Zee voor als het water begint door te breken

Er is een periode geweest dat het kanaal droog was en de middenlandse zee slechts een rivier was, gemiddelde diepte 1 500meter en met kloven van +5 200 meter diep en vele eilanden, waartussen het water slechts 150 meter diep is.
Een periode waarin de zeespiegel meer dan 250 meter lager lag.

De Bosphorus is gemiddeld 110 meter diep, terwijl het Engels kanaal gemiddeld slechts 60 meter diep is.
De Rode zee is gemiddeld 558 meter diep, met kloven van meer dan 2600 meter diep. En heeft eilanden en onderzeese platformen die vaak niet dieper liggen dan 150 meter.

En naast het bijbelse verhaal heeft men nog het verhaal over Atlantis en de verhalen van de vele volkeren die aan de kustlijnen woonden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be