Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2023, 22:15   #41
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar niet zonder te pogen het separatisme te stimuleren. Wie het 'one China' principe wil ondermijnen dient niet te klagen dat geknaagd wordt aan het 'two systems' principe.
Dit wordt dan een kip en ei discussie, want juist omdat het two systems principe niet wordt gerespecteerd doordat China dat het one China totaal wil doordrukken, komt er steun voor de groepen, die opkomen voor de democratie in Hong Kong.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 04:52   #42
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard HINT: Enjoy life as it's the only one you got.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Geldt het souvereiniteit principe dan enkel als het goed uitkomt?
De Britten herinnerden zich het woord 'democratie' enkel op het moment dat ze Hong Kong dienden terug te geven aan China.
1. Die eerste uitlating hierboven is evident stupied. (vraag maar aan bvb. Patrick.)

2. Hong Kong anderzijds evolueerde tijdens en in de najaren van de Britse koloniale tijd eerder goed. (tot spijt van een niet nader vernoemd groepje bleiters hier.)
Zelfs heden is het stukken beter dan grote delen van China. Een uitstekende reden om er mijn 'thuis' van de maken destijds. Plus, nog steeds een plaats waar ik mijn/ons leven positief kan ervaren. (Dank U. ). Als het goed is mag/moet het ook gezegd worden.

Het is mijn aanvoelen dat het Mainland NA Mao evolueerde van het vroegere 'Dirtland' tot beter 'lid Honoris' van de meest belangrijkste medespelers van de Club op economisch gebied. Na Zedong's gang leek het de meer humane echt Chinese kant uit te gaan
...Tot Xi overnam.
Onder zijn beleid ben ik bang dat we terug naar Mao's misbruiken kunnen verzakken. Opnieuw.

Xi's beleid mist positieve mentale evolutie van een figuur zoals destijds een Zhou Enlai versie 2.0 in 2023 modus. Hij (Xi) volgt meer de stijl (of het gebrek aan stijl) van Mao.
Spijtig voor iemand die intellectueel veel hoger zou moeten staan dan de onbehouwen boer met uitschotmentaliteit die Mao en zijn gang was.

Helaas. Blijkbaar heeft Xi ook wat van die krimineel overgenomen.
Evalueer maar zijn eliminatie van tegenstanders en de verwijdering van Hu tijdens hun Chinese Jamboree van verleden jaar.

[Mijn persoonlijke ervaring als inwoner en permanent resident, met exact dezelfde rechten en plichten als de geboren autochtonen van Honkers.]
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 11 maart 2023 om 05:18.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 01:06   #43
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
1. Die eerste uitlating hierboven is evident stupied. (vraag maar aan bvb. Patrick.)

2. Hong Kong anderzijds evolueerde tijdens en in de najaren van de Britse koloniale tijd eerder goed. (tot spijt van een niet nader vernoemd groepje bleiters hier.)
Zelfs heden is het stukken beter dan grote delen van China. Een uitstekende reden om er mijn 'thuis' van de maken destijds. Plus, nog steeds een plaats waar ik mijn/ons leven positief kan ervaren. (Dank U. ). Als het goed is mag/moet het ook gezegd worden.

Het is mijn aanvoelen dat het Mainland NA Mao evolueerde van het vroegere 'Dirtland' tot beter 'lid Honoris' van de meest belangrijkste medespelers van de Club op economisch gebied. Na Zedong's gang leek het de meer humane echt Chinese kant uit te gaan
...Tot Xi overnam.
Onder zijn beleid ben ik bang dat we terug naar Mao's misbruiken kunnen verzakken. Opnieuw.

Xi's beleid mist positieve mentale evolutie van een figuur zoals destijds een Zhou Enlai versie 2.0 in 2023 modus. Hij (Xi) volgt meer de stijl (of het gebrek aan stijl) van Mao.
Spijtig voor iemand die intellectueel veel hoger zou moeten staan dan de onbehouwen boer met uitschotmentaliteit die Mao en zijn gang was.

Helaas. Blijkbaar heeft Xi ook wat van die krimineel overgenomen.
Evalueer maar zijn eliminatie van tegenstanders en de verwijdering van Hu tijdens hun Chinese Jamboree van verleden jaar.

[Mijn persoonlijke ervaring als inwoner en permanent resident, met exact dezelfde rechten en plichten als de geboren autochtonen van Honkers.]
Ik zou me eerder zorgen maken om de koude oorlog die de VS tegen China wil voeren. Europa zal daarin meegetrokken worden door Washington. Oorlog stimuleert autoritarisme.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 01:13   #44
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dit wordt dan een kip en ei discussie, want juist omdat het two systems principe niet wordt gerespecteerd doordat China dat het one China totaal wil doordrukken, komt er steun voor de groepen, die opkomen voor de democratie in Hong Kong.
Alsof het continue meddling van de Angelsaxen in andere landen ook maar iets met een zorg voor mensenrechten of zo te maken heeft. Het is pure 'verdeel en heers'.

Laatst gewijzigd door Bach : 12 maart 2023 om 01:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 02:08   #45
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zou me eerder zorgen maken om de koude oorlog die de VS tegen China wil voeren. Europa zal daarin meegetrokken worden door Washington. Oorlog stimuleert autoritarisme.
Maakt gij jezelf maar zoveel zorgen zoveel als je wil.
Wij genieten ondertussen, zelfs ondanks het hierboven beschreven grote clown-beleid van de commies maar 't is hun Xi zijn land, voor de tijd dat het duurt.


Spijtig voor de zure oprispingen die het jullie geeft maar verwacht geen empathie vanuit de reële wereld.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 21:36   #46
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Alsof het continue meddling van de Angelsaxen in andere landen ook maar iets met een zorg voor mensenrechten of zo te maken heeft. Het is pure 'verdeel en heers'.
U mag uw cynisme hebben, maar wat betreft Hong Kong, zijn in ieder geval de Britten echt wel meer betrokken dan in gebieden zonder deels Brits verleden.
Bemoeizucht in gebieden is grootmachten eigen, hoewel tegenwoordig de Angelsaksische hoofdviool door de VS wordt bespeeld en niet meer het VK.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:22   #47
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
U mag uw cynisme hebben, maar wat betreft Hong Kong, zijn in ieder geval de Britten echt wel meer betrokken dan in gebieden zonder deels Brits verleden.
Bemoeizucht in gebieden is grootmachten eigen, hoewel tegenwoordig de Angelsaksische hoofdviool door de VS wordt bespeeld en niet meer het VK.
Is het cynisme? Ik denk het t niet. De Britten hebben op andere plaatsen in de wereld hun vuile streken ook nog niet afgeleerd. Wat met de betrokkenheid van de Britse inlichtingendiensten in de onthoofding van de journalist Foley bv? Ik moest aan uw opmerking denken toen ik erover las. Niet in de main stream media natuurlijk. Maar wel gebaseerd op feiten. Britse betrokkenheid bij de poging tot kleurenrevoluties in Hong Kong hoeft evenmin een verassing te heten.

Maar het westers moreel superieur jasje warmt niet meer tegen de kou in grote delen van de wereld en het morele vingertje stinkt naar zelfbedrog. Zelfbedrog dat het westen meer en meer isoleert, ondertussen nog steeds pretenderend 'de internationale gemeenschap ' te zijn.

https://thecradle.co/article-view/18810

Laatst gewijzigd door Bach : 13 maart 2023 om 16:25.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:26   #48
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Maakt gij jezelf maar zoveel zorgen zoveel als je wil.
Wij genieten ondertussen, zelfs ondanks het hierboven beschreven grote clown-beleid van de commies maar 't is hun Xi zijn land, voor de tijd dat het duurt.


Spijtig voor de zure oprispingen die het jullie geeft maar verwacht geen empathie vanuit de reële wereld.
Geniet van uw vrijheid in het communistische China. U zit daar zeker niet slecht. Een beetje meer respect voor uw gastheer is wel op zijn plaats.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 17:02   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Geniet van uw vrijheid in het communistische China. U zit daar zeker niet slecht. Een beetje meer respect voor uw gastheer is wel op zijn plaats.
Hij betaalt daar wel voor... Zoek dat maar eens bij de binnenbobberaars hier.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 21:12   #50
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hij betaalt daar wel voor... Zoek dat maar eens bij de binnenbobberaars hier.
Zou er nog aan ontbreken.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 21:14   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zou er nog aan ontbreken.
En dat veranderd uw stelling compleet, of blijft die nog steeds waardeloos Marxistisch?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 21:17   #52
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat veranderd uw stelling compleet, of blijft die nog steeds waardeloos Marxistisch?
Toch goed dat China zich laat betalen om een communistenhater te dulden. Dat hij van het vrije leven mag genieten.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 21:19   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Toch goed dat China zich laat betalen om een communistenhater te dulden. Dat hij van het vrije leven mag genieten.
Hij moet daar een pak minder betalen dan U als liberalenvreter hier in Blegië .
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 21:45   #54
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hij moet daar een pak minder betalen dan U als liberalenvreter hier in Blegië .
Allen daarheen

Ik ben zelf trouwens geen communist, noch anti 'liberaal', maar dat veroorzaakt nogal vlug een soort van ideologische kortsluiting bij sommigen. Het moet simpel blijven he.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 maart 2023 om 22:02.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 03:58   #55
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Allen daarheen

Ik ben zelf trouwens geen communist, noch anti 'liberaal', maar dat veroorzaakt nogal vlug een soort van ideologische kortsluiting bij sommigen. Het moet simpel blijven he.
Men moet aan immigratievoorwaarden voldoen, ook financieel. Niks "allen daarheen" dus.
Persoonlijk en meerdere decennia geleden was dat een investeringsvisum dat na 7 jaar in een 'permanent resident statuut' werd vertaald. Geen visum meer nodig.


P.S. Blijf gij maar waar ge zijt. Met dank. (simpel, hè)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 14 maart 2023 om 04:24.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2023, 00:17   #56
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Men moet aan immigratievoorwaarden voldoen, ook financieel. Niks "allen daarheen" dus.
Persoonlijk en meerdere decennia geleden was dat een investeringsvisum dat na 7 jaar in een 'permanent resident statuut' werd vertaald. Geen visum meer nodig.


P.S. Blijf gij maar waar ge zijt. Met dank. (simpel, hè)
Die status is me niet onbekend. Kom 3 jaar terug naar hier en ge kunt opnieuw beginnen. Maar ook hier toont China zich milder dan vele andere plaatsen. 1 jaar uit de VS en ge zijt het al kwijt.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2023, 18:48   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Men moet aan immigratievoorwaarden voldoen, ook financieel. Niks "allen daarheen" dus.
Persoonlijk en meerdere decennia geleden was dat een investeringsvisum dat na 7 jaar in een 'permanent resident statuut' werd vertaald. Geen visum meer nodig.


P.S. Blijf gij maar waar ge zijt. Met dank. (simpel, hè)
Maggie vereeuwigde zich met die uitspraak: "Blijf in uw kot"
Ze sloeg de nagel op de kop !
(Weet er nog iemand waar die grote foto stond van de hamer & de nagel ?)

Laatst gewijzigd door Boduo : 19 maart 2023 om 18:49.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be