![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Dit wordt dan een kip en ei discussie, want juist omdat het two systems principe niet wordt gerespecteerd doordat China dat het one China totaal wil doordrukken, komt er steun voor de groepen, die opkomen voor de democratie in Hong Kong.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Hong Kong anderzijds evolueerde tijdens en in de najaren van de Britse koloniale tijd eerder goed. (tot spijt van een niet nader vernoemd groepje bleiters hier.) Zelfs heden is het stukken beter dan grote delen van China. Een uitstekende reden om er mijn 'thuis' van de maken destijds. Plus, nog steeds een plaats waar ik mijn/ons leven positief kan ervaren. (Dank U. ![]() Het is mijn aanvoelen dat het Mainland NA Mao evolueerde van het vroegere 'Dirtland' tot beter 'lid Honoris' van de meest belangrijkste medespelers van de Club op economisch gebied. Na Zedong's gang leek het de meer humane echt Chinese kant uit te gaan ...Tot Xi overnam. Onder zijn beleid ben ik bang dat we terug naar Mao's misbruiken kunnen verzakken. Opnieuw. Xi's beleid mist positieve mentale evolutie van een figuur zoals destijds een Zhou Enlai versie 2.0 in 2023 modus. Hij (Xi) volgt meer de stijl (of het gebrek aan stijl) van Mao. Spijtig voor iemand die intellectueel veel hoger zou moeten staan dan de onbehouwen boer met uitschotmentaliteit die Mao en zijn gang was. Helaas. Blijkbaar heeft Xi ook wat van die krimineel overgenomen. Evalueer maar zijn eliminatie van tegenstanders en de verwijdering van Hu tijdens hun Chinese Jamboree van verleden jaar. [Mijn persoonlijke ervaring als inwoner en permanent resident, met exact dezelfde rechten en plichten als de geboren autochtonen van Honkers.]
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 11 maart 2023 om 05:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Alsof het continue meddling van de Angelsaxen in andere landen ook maar iets met een zorg voor mensenrechten of zo te maken heeft. Het is pure 'verdeel en heers'.
Laatst gewijzigd door Bach : 12 maart 2023 om 01:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij genieten ondertussen, zelfs ondanks het hierboven beschreven grote clown-beleid van de commies maar 't is hun Xi zijn land, voor de tijd dat het duurt. Spijtig voor de zure oprispingen die het jullie geeft maar verwacht geen empathie vanuit de reële wereld.
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bemoeizucht in gebieden is grootmachten eigen, hoewel tegenwoordig de Angelsaksische hoofdviool door de VS wordt bespeeld en niet meer het VK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Maar het westers moreel superieur jasje warmt niet meer tegen de kou in grote delen van de wereld en het morele vingertje stinkt naar zelfbedrog. Zelfbedrog dat het westen meer en meer isoleert, ondertussen nog steeds pretenderend 'de internationale gemeenschap ' te zijn. https://thecradle.co/article-view/18810 Laatst gewijzigd door Bach : 13 maart 2023 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij betaalt daar wel voor... Zoek dat maar eens bij de binnenbobberaars hier.
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat veranderd uw stelling compleet, of blijft die nog steeds waardeloos Marxistisch?
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij moet daar een pak minder betalen dan U als liberalenvreter hier in Blegië .
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben zelf trouwens geen communist, noch anti 'liberaal', maar dat veroorzaakt nogal vlug een soort van ideologische kortsluiting bij sommigen. Het moet simpel blijven he. Laatst gewijzigd door Bach : 13 maart 2023 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk en meerdere decennia geleden was dat een investeringsvisum dat na 7 jaar in een 'permanent resident statuut' werd vertaald. Geen visum meer nodig. P.S. Blijf gij maar waar ge zijt. Met dank. ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 14 maart 2023 om 04:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze sloeg de nagel op de kop ! (Weet er nog iemand waar die grote foto stond van de hamer & de nagel ?) Laatst gewijzigd door Boduo : 19 maart 2023 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |