![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Van plan om naar het buitenland te verhuizen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,00% |
Waarschijnlijk |
![]() ![]() ![]() |
5 | 25,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 60,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Afstand Riemst - St-Truiden heen en terug 90 km. Dat maakt op een maand 1800 km. Haar kilometervergoeding per maand bedroeg ... 20€ ! Stop met uw onzin.
Volgens Intern Toezicht en de federale woordvoerder zijn er bij de fiscus geen fouten gebeurd. "https://www.erikraeven.be/de-belastingaanslag" Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 maart 2023 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
|
![]() Citaat:
je hebt ben je niet kwijt als je geen vaste verblijfplaats hebt. In België ben je niks meer indien je nergens ingeschreven staat. In Frankrijk kan je vrij eenvoudig het statuut 'sans domicile fixe' aanvragen en leven met alle rechten en plichten van elke andere Franse burger.
Volgens Intern Toezicht en de federale woordvoerder zijn er bij de fiscus geen fouten gebeurd. "https://www.erikraeven.be/de-belastingaanslag" Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 maart 2023 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bedoelt vanzelfsprekend dat uw echtgenote en uzelf liever dopgeld had getrokken. Op onze kosten, vanzelfsprekend.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe onze kermisexploitanten en binnenvaartschippers dat kunnen uithouden in Vlaanderen, ik weet het niet. En wat heel precies een referentieadres is bij ons, dat weet ik ook niet heel zeker.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
Wat ontvangt een ambtenaar per kilometer om met zijn wagen naar zijn werk te rijden? Is dat geen 0,15€? 1800 km aan 0,15€ is 270€. Een arbeider 20€ in zijn pollen duwen is dus 250€ te weinig.
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
Het OCMW van Tienen binnengestapt voor zo'n referentieadres. Ja maar mijnheer ... om zo'n referentieadres te bekomen moet je binnen de gemeente eerst wonen. Zo, nu weet je het ook. Eerst huis huren, je inschrijven op het gemeentehuis en pas daarna kan je een referentieadres aanvragen. Zo hebben ze me het me toen op het gemeentehuis in Tienen althans wijsgemaakt.
Volgens Intern Toezicht en de federale woordvoerder zijn er bij de fiscus geen fouten gebeurd. "https://www.erikraeven.be/de-belastingaanslag" Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 maart 2023 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
rond zonder enige beperking en zonder enig gevolg voor je rechten als burger. Indien je als moeder in België geen domicilie adres bezit kan je fluiten naar je kindergeld. Prachtig toch? Wat een land...
Volgens Intern Toezicht en de federale woordvoerder zijn er bij de fiscus geen fouten gebeurd. "https://www.erikraeven.be/de-belastingaanslag" Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 maart 2023 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan U wel verzekeren dat de Franse immobilienmarkt in NIET verlaten boerengaten, maar stedelijk, even duur of nog duurder is dan in Belgie. Het enige verschil is dat Frankrijk ook grote stukken "grotendeels verlaten en onbewoond" land heeft, en DAAR kan je dus voor een prikje dingen kopen die groot zijn. Maar dat is het enige. Als je in een stadje wil wonen, betaal je je even blauw als in Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk betaal ik wel het equivalent van kadastraal inkomen, en dat is afhankelijk van of ik verklaar dat dat mijn domicilie is of niet. Dus ja, ergens ben je toch wel indirect gedomicilieerd ten aanzien van de gemeente als je daar een huis bezit, omdat je dat huis als je hoofdwoonplaats aangeeft. De bewonerstaks is trouwens afgeschaft ondertussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kermisexploitanten wonen tijdens de wintermaanden gewoon in een of hun huis waar ze ook meestal zijn gedomicilieerd. Op een schip kan je je referentieadres plaatsen op voorwaarde het schip ook wordt gebruikt als schip maw vaart en niet als domicilie. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2023 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft daar de dag van vandaag helemaal geen leidinggevende meer voor te zijn. En volgens mij krijgen ambtenaren 0,0 om met de auto naar het werk te rijden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2023 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Via Landen dan of zo ?
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus uw zoon verhuist naar Frankrijk en dan wil dat zeggen dat iedereen dat zou moeten doen?
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaja, we weten het ondertussen. Het containerpark is gratis in Frankrijk. Allen daarheen!!! Maar als je nu met (excuseer) zever als "je mag hier in de toekomst enkel nog een tweedehands auto kopen als je een dikke pree hebt" hoeft het voor mij niet meer hoor. En dan je getoeter over "alles gratis"... ![]() Nooit geleerd dat "gratis" niet bestaat? Maw heel Frankrijk betaalt mee als jij iets naar het containerpark brengt. Dan vind ik het systeem van "de vervuiler betaalt" toch iets rechtvaardiger.
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn al zo ver dat het nog enkel geldt voor mensen met een bepaald diploma...
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die een huis kopen, het opknappen, er al dan niet enige tijd in wonen en dan weer verkopen bestaan dus volgens u niet? En een architect... Eerlijk zijn eh? Voor een tuinhuis enzo heb je in Frankrijk waarschijnlijk geen architect nodig maar je gaat me niet vertellen dat je voor een ingrijpende verbouwing in Frankrijk zo maar wat mag doen eh? Of bestaat het beroep van architect in Frankrijk niet misschien?
![]() |
![]() |
#240 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan je voorstellen dat te doen maar 'verplichten'...? Citaat:
![]() |