Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2021, 20:36   #601
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Exodus 20:3-17
Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Heere uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.
Gij zult den naam des Heeren uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de Heere zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt.
Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.
Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
Maar de zevende dag is de sabbat des Heeren uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
Want in zes dagen heeft de Heere den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de Heere den sabbatdag, en heiligde denzelven.
Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de Heere uw God geeft.
Gij zult niet doodslaan.
Gij zult niet echtbreken.
Gij zult niet stelen.
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 09:10   #602
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Exodus 20:3-17
Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
Uit pure jaloersheid, omdat de microwezentjes de ware goden zijn.
Ook zijn eigen zoon kon hij al niet verdragen en heeft hem op laten spijkeren.
Ook zijn eigen vrouw heeft hij vermoord.

Mooie god....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2021, 06:03   #603
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Het kruis symboliseert dat wij zondaars de waarheid eerst bespotten, dan stigmatiseren en desnoods doden om in onze zondige wegen te blijven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2021, 09:28   #604
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het kruis symboliseert dat wij zondaars de waarheid eerst bespotten, dan stigmatiseren en desnoods doden om in onze zondige wegen te blijven.
Vanuit de wereldse realiteit is Jezus juist de zondaar een hoop onzin te beweren waar geen enkel zinnig mens in kan geloven.

En dat geldt nog altijd.




Jezus stierf voor zijn eigen zonden omdat Hij zoveel nonsens had verteld, en voor de zonden van zijn Vader die de duivel zelf was (lees Jesaja 45:7).

Jesus died for His own sin, because of all the nonsense He had told, and for the sins of His Father, who was the Devil Himself.

Mattheus 5:18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Ik: er staat zoveel ouderswetse onzin in de Bijbel, waar niemand zich meer aan houdt, zelfs helemaal niet meer kent. Noch zullen hemel en aarde voorbij gaan, wel zal ons bewustzijn van de hemel steeds verder gaan en de aarde zal uiteindelijk een ruimteschip worden.

Mt. 5:39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;

Ik: niemand doet zoiets onzinnigs en het is ook niet goed de ander tot nog meer geweld te verleiden.

Mt. 5:43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.
44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;

Ik: de vijand lief hebben is een tegenstrijdigheid en ook niet goed als deze slecht is. En Jezus zelf hield niet van de Farizeeën die Hij uitschold voor adderengebroed (Johannes de Doper ging Hem daarin voor - Mattheüs 3:7). En ook de christenen is het niet gelukt van hun vijanden te houden, zelfs elkaar schelden ze uit voor Satan als het even niet zint.

Mt. 6:25 Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten, en wat gij drinken zult; noch voor uw lichaam, waarmede gij u kleden zult; is het leven niet meer dan het voedsel, en het lichaam dan de kleding?
26 Aanziet de vogelen des hemels, dat zij niet zaaien, noch maaien, noch verzamelen in de schuren; en uw hemelse Vader voedt nochtans dezelve; gaat gij dezelve niet zeer veel te boven?

Ik: ware dat zo dan zou de hele maatschappij in storten omdat niemand meer iets doet dan naar de vogelen des hemels te kijken, hoewel ook dezen zich behoorlijk uit moeten sloven om aan voedsel te komen.

Lucas:11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
10 Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien zal opengedaan worden.
11 - En wat vader onder u, dien de zoon om brood bidt, zal hem een steen geven, of ook om een vis, zal hem voor een vis een slang geven?
12 - Of zo hij ook om een ei zou bidden, zal hij hem een schorpioen geven?

Ik: bidden helpt meestal niet, slechts in zeer zeldzame gevallen dat een gebed wordt verhoord.
Zouden de gebeden werkelijk helpen dan zouden we nu in een totaal andere wereld leven zonder enig kwaad en iedereen allang christen geworden zijn.

Mt. 17:20 En Jezus zeide tot hen: Om uws ongeloofs wil; want voorwaar zeg Ik u: Zo gij een geloof hadt als een mosterdzaad, gij zoudt tot dezen berg zeggen: Ga heen van hier derwaarts, en hij zal heengaan; en niets zal u onmogelijk zijn.

Ik: behalve dat dit puur bijgeloof is, zou het er op neer komen dat er niemand is onder al de christenen die zelfs maar het minieme geloof van een mosterdzaadje heeft.

Johannes 8:57 De Joden dan zeiden tot Hem: Gij hebt nog geen vijftig jaren, en hebt Gij Abraham gezien?
58 Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Eer Abraham was, ben Ik.

Ik: dat staat nergens zo in het Oude Testament, maar is later door de christenen bedacht dat Jezus al in alle eeuwigheid bij de Vader zou zijn (zie Johannes 1:1-14 en Hebreeën 1:2 en Kolossensen 1:16).
Als dat zo is, waarom moest Hij dan toch nog uit Maria als een babietje geboren worden, en kon Hij blijkbaar niet meteen in zijn hemelse gedaante verschijnen, zoals Hij ook na Zijn dood is heen gegaan?

Johannes 10:30 Ik en de Vader zijn een.

Ik: kan Jezus niet tellen? God en Jezus zijn er twee en de eenheid is hier bedoeld, niet een.

Johannes 14:9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo langen tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft den Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons den Vader?

Ik: de Vader is veel ouder dan Jezus en niet zo jong als Hij en zeker niet zo als zou Hij zijn tweelingbroer zijn.
Dus hier dezelfde onzin als het voorgaande dat God en Jezus EEN zouden zijn. Dan heeft het onderscheid van Vader en Zoon geen enkele zin.


Mt. 24:30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.

Ik: de hemel is helemaal niet op de wolken. Jezus weet niet waar de hemel is, die niet uiterlijk boven is, maar innerlijk in de mens zelf.

Mt. 24:34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.

Ik: na 2000 jaar is het nog niet geschied.

Mt. 26:26 En als zij aten, nam Jezus het brood, en gezegend hebbende, brak Hij het, en gaf het den discipelen, en zeide: Neemt, eet, dat is Mijn lichaam.
27 En Hij nam den drinkbeker, en gedankt hebbende, gaf hun dien, zeggende: Drinkt allen daaruit;
28 Want dat is Mijn bloed, het bloed des Nieuwen Testaments, hetwelk voor velen vergoten wordt, tot vergeving der zonden.

Ik: puur kannibalisme.

Mt. 26:63-66 Doch Jezus zweeg stil. En de hogepriester, antwoordende, zeide tot Hem: Ik bezweer U bij den levenden God, dat Gij ons zegt, of Gij zijt de Christus, de Zoon van God?
64 Jezus zeide tot hem: Gij hebt het gezegd. Doch Ik zeg ulieden: Van nu aan zult gij zien den Zoon des mensen, zittende ter rechter hand der kracht Gods, en komende op de wolken des hemels.
65 Toen verscheurde de hogepriester zijn klederen, zeggende: Hij heeft God gelasterd, wat hebben wij nog getuigen van node? Ziet, nu hebt gij Zijn gods lastering gehoord.
66 Wat dunkt ulieden? En zij, antwoordende, zeiden: Hij is des doods schuldig.

Ik: dit is dan de grootste zonde (of onzin) volgens de joden, en gezien dat Jezus niks nieuws heeft verteld en ook nog een hoop onzin, is het moeilijk voor te stellen dat Hij werkelijk Gods Zoon geweest zou zijn (nuchter bekeken).
Bovendien zijn wij allen gods kinderen en in andere religies zijn er ook zonen van God, dus helemaal niet zo bijzonder.
Maar voor de joden, voor wie er maar één God kan zijn, en dus ook maar één Zoon (ook voor de christenen) is het dan wel.
En Jezus heeft het dan ook in zeer uitmuntende zin bedoeld als volkomen uniek.


I Korinthiërs 1:25 Want de dwaasheid van God is wijzer dan de mensen,...LOL


I Corinthians 1:25 For the foolishness of God is wiser than human wisdom,...LOL

I Korinthiërs 1:25 Want de dwaasheid van God is wijzer dan de mensen,
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be