Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2021, 23:12   #101
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat je vooral krijgt door je langs beide zeiden te informeren zijn 'alternative facts' waardoor je een duidelijker beeld van de héle waarheid krijgt. De meest voorkomende leugen in de propaganda is namelijk de weglating van feiten, niet het fabriceren van fake feiten.
juist !
Een jaar terug woonde ik een voordracht bij v.e. VRT journalist.
Die man verklaarde onomwonden dat het Nieuws gemaakt wordt door de personen die ALLE binnenkomende nieuwsfeiten, groot of klein, SELECTEREN om uiteindelijk op tv of op de radio gebracht te worden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 23:20   #102
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Om een lang verhaal kort te maken. Inderdaad, zoals iedereen weet legt China infrastructuur aan in 3e wereld landen. De prijs ervoor is bijzonder hoog te noemen. Zogenaamde zachte leningen in de vorm van bv een Desi Delano Bouterse High way hebben ervoor gezorgd dat land in onderpand van de Chinezen is gekomen, die daardoor weer toegang hebben tot hout concessies. Gevolgen laten zich raden. Mijn ingediende projecten voor duurzame houtverwerking kunnen de prullenbak in. Lokale bewoners hebben voor een appel en een ei hun natuurlijke rijkdommen voor komende 50 jaar weggegeven.
Het is niet steeds gemakkelijk het persoonlijke verhaal los te zien van de ruimere werkelijkheid.

Citaat:
Verschil tussen mij en u is dat er een leeftijdsverschil tussen zit en ge waarschijnlijk ontwikkelingsprojecten waar ge bloed zweet en tranen in hebt gestopt door Amerikanen om zeep geholpen hebt zien worden. In mijn geval zie ik een stuk levenswerk kapot gaan door Chinezen.
Dat kan gerust een rol spelen maar wat ik toch vooral meen te merken in deze draad zijn (om een hier eerder gebruikt woord te herhalen) krampachtige pogingen een morele 'westerse' superioriteit te blijven claimen. Ik verzet me daartegen om dat het enerzijds een weg naar misverstanden en conflict is, anderzijds een weg naar ondergang. De vermeende morele superioriteit wordt gevoed door propaganda in weerwil van de feiten desnoods. Uiteindelijk werkt die propaganda als een boemerang op het moment dat beslissingen dienen genomen te worden.

Ik zou kunnen zeggen...be my guest om de realiteit door een myoptische bril te zien (niet persoonlijk bedoeld) gegeven de zelfdestructieve aard van de propaganda...alleen ik wil helemaal geen ondergang van het zogenaamde 'westen'. Ik denk soms dat ik redeneer op een langere termijn en dat kost me de beschuldiging mee te heulen met degenen die als 'de vijand' voorgesteld worden.



Citaat:
Amen.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 maart 2021 om 23:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 23:28   #103
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

@Ik weet niet wat ik met je aan moet Bach.

Je doet op mij voorkomen als een Jood die in Auswich heeft gezeten en woest wordt als een ISIS strijder anno nu een een Joods meisje verkracht. Erbij zeggende niet woest op de verkrachter maar woest omdat het op de buis is gebracht, erover geschreven is, en daarom wel propaganda moet zijn.

Intrigerend maar ik kan er weinig tot niets mee.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 00:15   #104
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
@Ik weet niet wat ik met je aan moet Bach.

Je doet op mij voorkomen als een Jood die in Auswich heeft gezeten en woest wordt als een ISIS strijder anno nu een een Joods meisje verkracht. Erbij zeggende niet woest op de verkrachter maar woest omdat het op de buis is gebracht, erover geschreven is, en daarom wel propaganda moet zijn.

Intrigerend maar ik kan er weinig tot niets mee.
En ik weet niet goed wat ik van deze commentaar dien te maken. Woest of noem het liever 'verontwaardigd' wordt ik als een rechter groepsverkrachters laat lopen en daarmee nogal eens een voorbeeld geeft van hoe vrouwenrechten op de terugweg zijn in Europa. Een ander feit dat me verontwaardigde deze week was een foto die ik zag van een Palestijnse moeder en twee kinderen met de verschrikkelijke gevolgen van witte fosfor. Wat me daarbij stoorde was dat zulke dingen uit de westerse pers gehouden worden. De fotograaf mag Gaza niet uit. Als je zijn naam zoekt op Google kom je enkel wat irrelevante Palestijnse vlaggen tegen. Duidelijk zit hier een soort van filter op. Op Twitter evenzeer. Menselijk leed gecensureerd met politieke bedoelingen. Frustrerend om over te spreken omdat het westerse publiek zo'n totaal ander verhaal krijgt. Ik breng die situatie hier zelden ter sprake want dat zijn discussies die pijn aan het hart doen. Geopolitiek daarentegen is meer een intellectuele filosofische puzzel. Dat maakt me niet woest. Het is minder persoonlijk alhoewel niet minder belangrijk.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 00:31   #105
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Over Chinees imperialisme gesproken. Ik kwam juist deze commentaar tegen op FB daarover. Even virulent pro Chinees als dat er nogal wat hier antiChinees zijn.

Citaat:
Someone complained to me that:

"...the CCP is entirely opaque, forbids a free press and completely censors free information... that a few hundred members of a single ruling party dictates policy and is unelected... that political opposition is all but illegal and completely suppressed... that no workers own the means of their own production... that China has the largest increase and concentration of new billionaires while income and wealth inequality is also at its largest, due to rampant exploitative and equally destructive capitalist practices in the past decades... [that Chine engages in] imperialism via debt and increased militarism to its Asian neighbors."

There are several mitigating factors that need to be kept in mind when analyzing the issues brought up above. First and foremost is the reality that our planet is in the midst of a class war where an infinitesimally small group of obscenely rich plutocrats, industrialists, and oligarchs, seek to maintain their wealth, power, and privilege by enforcing a global system of political and economic control without any moral restraint whatsoever. The Western ruling class consensus sees China as the enemy and is looking for any possible way to subvert, weaken, divide, and destroy their society. These gangsters of capitalism are masters at their craft and have successfully dismantled the Soviet Union, Yugoslavia, and Syria among others. They have regime changed scores of countries, most recently, Libya, Ukraine, Honduras, and Bolivia. They will not hesitate to exploit any weakness or to kill millions of people to defeat China and maintain their global supremacy. To ignore the fact that China must defend against this very real threat posed by Western imperialism and to simply analyze China's system in a vacuum, detached from this most fundamental context, is to demonstrate a cluelessness about the most important aspect of what the fuck is actually going on.

This (the desire and threat of Western imperialism to kill and destroy without restraint in the maintenance of their global supremacy) is everything. This is the fucking ballgame. Nothing else comes anywhere close to this fundamental reality in terms of importance or relevance for humanity and the planet we inhabit.

Does China censor speech? Of fucking course they do and the people appreciate it! The Chinese working class has no interest in allowing subversive lies and devisive propaganda designed to destroy their society, allowed free reign over their airwaves. A class war is taking place and the propaganda battle is a real thing. China censors divisive lies while the West censors truth. It's really that simple. The Chinese people aren't starved for truth. Truth is not censored in China. China censors lies that are intended to destroy their society. The West censors truth which threatens their hegemony. There is a tremendous difference here and failure to recognize this fundamental difference shows a lack of capacity for rational analysis and for critical thinking.

Next you lament that the dictatorship of the proletariat which has steadily raised living standards at an *unprecedented rate* for over 70 years straight and has a 96% satisfaction rating because of it, does not every four years put the entire enterprise to a vote or engage in some bourgeois parliamentarian democracy with all the gridlock that entails and which is sure to be far less effective in furthering working class interests. You see this lack of liberal democracy in China as an indictment because your liberal mind is deluded by nonsense and detached from political reality. The Chinese see the lack of Western liberal democracy as a great thing because they prefer stability and the rapid advancement in living standards to gridlock, political chaos, and turmoil every four years. The Chinese working class collectively say "FUCK THAT" to your plea for liberal democracy and I for one agree with them. Fuck that indeed. Long live the dictatorship of the proletariat. May they continue to work just as hard advancing working class interests over the next 70 years, as they have over the previous 70 years.

You condemn China because no workers own the means of their own production, but this seems an entirely illegitimate bar. Where exactly on this planet does anyone own the means of their own production? Gmafb, you may as well condemn China for still utilizing money, for maintaining borders, or for not eradicating scarcity. This is not legitimate critisism.

Next you attack China for having classes? This too is no more legitimate than blaming China for not yet eradicating scarcity or for not abolishing private property. The nature of economic growth is to allocate growth disproportionately. It's fucking true, China is not a classless society. So the fuck what? China has not eliminated class and? Classless societies simply do not exist at this point in time. But in China, it is the working class that has the monopoly on power. It is the dictatorship of the proletariat that tolerates the capitalist class but only as long as they obey the law and are advantageous to the economy, exactly as Mao explained.

China is indeed far from perfect. Room for improvement exists and this is acknowledged by the CPC. They have had tremendous success in their public battle against corruption and inequality, problems which have resulted from unprecedented economic growth. and the CPC is actively and successfully attempting to curtail these negative externalities while at the same time, trying to maintain growth, increase productive forces, and continue to raise living standards.

Lastly, you bring up the imperialism canard
. As if purchasing resources from foreign governments or defending oneself from actual violent imperialism is itself imperialism. Just gtfoh with that CIA inspired shite. Western imperialism is the only imperialism that actually exists. Defending oneself from imperialism is not the same as engaging in imperialism. China has not sandwiched the US with military bases just off it's northern and Southern borders. China has not been arming, training, and funding US separatists for years. China has not been working with Narco terrorist death squads, intolerant radical jihadists, or neo-nazi militias in order to perpetrate politically motivated acts of violence and murder. China hasn't regime changed nearly a country a year for the past 70 years. China doesn't have embargoes and economic sanctions against nearly 40 countries in order to force their political capitulation. Seriously, just stfu with the "China is imperialist" bullshit. It's not even close to true.

So called leftists that bash China are confused and are totally upside down regarding political reality. Their support for Western imperialism through the regurgitation of anti-China talking points needs to stop.
Is er een middengrond mogelijk?

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 00:34.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 10:18   #106
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is speculatie wat niet wil zeggen dat ik het bij voorbaat afschiet. Maar de Amerikaanse bevolking op zich was massaal gekant tegen inmenging. Zonder Pearl harbor zou het politiek onmogelijk zijn geweest om te intervenieren.
Inderdaad. De Britten stonden er in 1940-41 helemaal alleen voor. Churchill drong bij Roosevelt aan om te helpen de grote Britse verliezen door gezonken oorlogsschepen wat te lenigen. Roosevelt had er alle begrip voor maar werd afgeremd door de oorlogsvijandige houding van de politici en van het publiek. Toen Churchill de aanval van Pearl Harbour vernam slaakte hij een zucht van opluchting.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 10:33   #107
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. De Britten stonden er in 1940-41 helemaal alleen voor. Churchill drong bij Roosevelt aan om te helpen de grote Britse verliezen door gezonken oorlogsschepen wat te lenigen. Roosevelt had er alle begrip voor maar werd afgeremd door de oorlogsvijandige houding van de politici en van het publiek. Toen Churchill de aanval van Pearl Harbour vernam slaakte hij een zucht van opluchting.
Wat men in het Westen dikwijls niet erbij verteld is dat voordat Japan Pearl Harbor aanviel de VS de scheepsroutes naar Japan geblokkeerd hadden. Iets wat als een oorlogsdaad gezien wordt ook moest het vandaag de dag gebeuren. De aanval op de oorlogsbodems van de VS door Japan was een antwoord op het gebruik van die schepen tegen Japan.

Moest Japan die oorlog gewonnen hebben zou de main stream media kudde schandaal spreken over de pogingen tot uithongering van de VS of iets dergelijks en Pearl Harbor als de poging Japan te bevrijden van die wurggreep. Net zoals wij nu gebrainwashed zijn te denken dat atoomwapens droppen op bevolkingscentra goed te praten is door te zeggen dat het mensenlevens heeft gered in plaats van het in de eerste plaats te zien als een oorlogsmisdaad.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 10:39.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 10:57   #108
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Waar heb je het eigenlijk over? De beide zenders waar Bach het over heeft, zijn hier nog steeds te bekijken. Wie naar die zenders wil kijken, kan dat nog steeds.

Waar het over gaat, is dat CBS (een televisiezender, vergelijkbaar met Medialaan), stopt met fragmenten van de genoemde Chinese zenders te gebruiken voor haar uitzendingen 'buitenlands nieuws'.

Merendeel van de Chinese gemeenschap hier, kijkt zelfs niet eens naar die kanalen en halen hun informatie elders.
SBS (vergelijk het met Proximus of Telenet) stopt met uitzenden van de chinese zenders. Wat u zegt is iets anders. Censuur is een teken van zwakte.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 10:59.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 11:35   #109
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
SBS (vergelijk het met Proximus of Telenet) stopt met uitzenden van de chinese zenders. Wat u zegt is iets anders. Censuur is een teken van zwakte.
China staat om censuur bekend en dat op staatsniveau (zowat half het internet). Wij kunnen Chinese bronnen bekijken, vice versa heel wat minder.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 maart 2021 om 11:37.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 11:56   #110
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
China staat om censuur bekend en dat op staatsniveau (zowat half het internet). Wij kunnen Chinese bronnen bekijken, vice versa heel wat minder.
Er is hier meer censuur dan je denkt. En tegelijkertijd heerst er de illusie dat je vrij bent. De vergelijking met anderen maken gebeurt ook steeds vanuit Europese gedefinieerde criteria. Men zou beter eens kijken naar zaken zoals een geluksindex. Het gevoel van veiligheid, zekerheid over de toekomst. Vrije tijd. Dingen waar mensen echt om geven, in plaats van steeds maar variaties op het westerse morele superioriteit thema te bedenken.

Als ik na een reis buiten Europa land in Zaventem merk ik steeds een aantal opvallende verschillen met minder 'ontwikkelde' landen. Ten eerste de bedompte gezichten. Ten tweede de haast. Ten derde de tinten van grijs klederdracht.

Onze supieriere waarden zijn een illusie. Hoe sneller we dus illusie laten vallen hoe meer echte dialoog mogelijk wordt.

Mbt Australië. Ik ben niet helemaal zeker hoe het nu daar zit ivm Chinese media. Ik zou me kunnen vergissen met bovenstaande SBS commentaar. Maar er is wel een duidelijke tendens tot toenemende censuur tegen media niet gecontroleerd door westerse entiteiten in het Westen. Ik betwijfel ook niet dat China censureert. Het verwondert me soms wel dat iets zoals SCMP mag opereren in China.

Op mijn standaard kabel abonnement krijg ik tientallen angelsaxische kanalen, waaronder BBC en CNN. Maar toegang tot RT of chinese Engelstalige nieuwszenders heb ik niet. Jammer.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 12:02.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 12:02   #111
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
SBS (vergelijk het met Proximus of Telenet) stopt met uitzenden van de chinese zenders. Wat u zegt is iets anders. Censuur is een teken van zwakte.
SBS zendt die zenders niet uit. Dat is wat u niet begrijpt. En SBS is geen Proximus of Telenet. SBS is zoals ik zei een Medialaan.

SBS zendt in één van haar items nieuws uit, afkomstig uit China (zo ook nieuws uit Duitsland, Italië, Noorwegen, ...) en hanteert daarbij beelden uit nieuws uit die landen. Dus bijvoorbeeld ZDF voor Duitsland en RAI voor Italië. Wat betreft nieuws met betrekking op China, maken ze gewoon geen gebruik meer van beelden afkomstig van die vernoemde zenders.

Dat is dus lang niet hetzelfde als 'Australië verbiedt die zenders'. Want dat is niet het geval. Die zenders zijn nog steeds toegankelijk in Australië. Die zijn nog steeds te bekijken. Alleen maakt SBS er dus geen gebruik meer van.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 8 maart 2021 om 12:05.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 12:02   #112
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat men in het Westen dikwijls niet erbij verteld is dat voordat Japan Pearl Harbor aanviel de VS de scheepsroutes naar Japan geblokkeerd hadden. Iets wat als een oorlogsdaad gezien wordt ook moest het vandaag de dag gebeuren. De aanval op de oorlogsbodems van de VS door Japan was een antwoord op het gebruik van die schepen tegen Japan.

Moest Japan die oorlog gewonnen hebben zou de main stream media kudde schandaal spreken over de pogingen tot uithongering van de VS of iets dergelijks en Pearl Harbor als de poging Japan te bevrijden van die wurggreep. Net zoals wij nu gebrainwashed zijn te denken dat atoomwapens droppen op bevolkingscentra goed te praten is door te zeggen dat het mensenlevens heeft gered in plaats van het in de eerste plaats te zien als een oorlogsmisdaad.
Wat jij er niet bij vertelt is dat Japan reeds sedert 1937 een enorm deel van China onder de voet had gelopen en militair bezet, waarbij het Japans leger ongemeen brutaal en moorddadig optrad. Met als walgelijk hoogtepunt de verovering van Nanjing op 13 december 1937 en de zes weken aanslepende orgie van moorden en verkrachtingen. De Japanse acties werden veroordeeld door de Volkerenbond maar net als dat het geval was met Nazi-Duitsland liet dit de Japanse regering steenkoud. Japan was feitelijk reeds vanaf het einde van de 19e eeuw volop bezig met een zeer agressieve imperialistische politiek.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 12:09   #113
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat jij er niet bij vertelt is dat Japan reeds sedert 1937 een enorm deel van China onder de voet had gelopen en militair bezet, waarbij het Japans leger ongemeen brutaal en moorddadig optrad. Met als walgelijk hoogtepunt de verovering van Nanjing op 13 december 1937 en de zes weken aanslepende orgie van moorden en verkrachtingen. De Japanse acties werden veroordeeld door de Volkerenbond maar net als dat het geval was met Nazi-Duitsland liet dit de Japanse regering steenkoud. Japan was feitelijk reeds vanaf het einde van de 19e eeuw volop bezig met een zeer agressieve imperialistische politiek.
Als we verder terug gaan zitten we bij de opium oorlogen en de Europese destructie van China. Om maar te zeggen dat we niet moeten doen alsof de VS grootmoedig China aan het verdedigen was door haar blokkade van Japan.

Japan is nog steeds niet in het reine gekomen met haar misdaden in China. Tot in de schoolboeken toe gebeurt er whitewashing. Maar ook dat is niets wat Europeanen onbekend is. Bv vergelijk wat Franse schoolboeken schrijven over Algerije.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 12:17.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 12:11   #114
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is hier meer censuur dan je denkt. En tegelijkertijd heerst er de illusie dat je vrij bent. De vergelijking met anderen maken gebeurt ook steeds vanuit Europese gedefinieerde criteria. Men zou beter eens kijken naar zaken zoals een geluksindex. Het gevoel van veiligheid, zekerheid over de toekomst. Vrije tijd. Dingen waar mensen echt om geven, in plaats van steeds maar variaties op het westerse morele superioriteit thema te bedenken.

Als ik na een reis buiten Europa land in Zaventem merk ik steeds een aantal opvallende verschillen met minder 'ontwikkelde' landen. Ten eerste de bedompte gezichten. Ten tweede de haast. Ten derde de tinten van grijs klederdracht.

Onze supieriere waarden zijn een illusie. Hoe sneller we dus illusie laten vallen hoe meer echte dialoog mogelijk wordt.

Mbt Australië. Ik ben niet helemaal zeker hoe het nu daar zit ivm Chinese media. Ik zou me kunnen vergissen met bovenstaande SBS commentaar. Maar er is wel een duidelijke tendens tot toenemende censuur van media niet gecontroleerd door westerse entiteiten in het Westen. Ik betwijfel ook niet dat China censureert. Het verwondert me soms wel dat iets zoals SCMP mag opereren in China.
Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden, iedere dictatuur noemt zichzelf een democratie (onze dictatuur is daarop geen uitzondering).

Op de geluksindex scoort het westen niet zo goed, ook al beweren de regeringen het omgekeerde. Hoe kan het ook anders? Alles draait hier om geld en massa-immigratie en omvolking duwen de bevolking in een depressie.

Het land met de gelukkigste bevolking is het arme, kleine en boeddhistische Bhutan. Een land dat nog heel afgesloten is van de buitenwereld en dus zijn eigenheid nog goed heeft kunnen bewaren.

https://www.volkskrant.nl/reizen/bhu...arde~b1a8f588/
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 12:26   #115
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Denemarken zou het gelukkigste land van Europa zijn. Maar ook één van de landen met de hoogste antidepressivaconsumptie. Suffe zombies met weinig creativiteit die in de sleur zitten dus.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 12:30   #116
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Denemarken zou het gelukkigste land van Europa zijn. Maar ook één van de landen met de hoogste antidepressivaconsumptie. Suffe zombies met weinig creativiteit die in de sleur zitten dus.
Geluk versus antidepressiva, die tegenstelling zegt genoeg. Denemarken zal helemaal niet zo gelukkig zijn als ze beweren.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 13:04   #117
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
SBS zendt die zenders niet uit. Dat is wat u niet begrijpt. En SBS is geen Proximus of Telenet. SBS is zoals ik zei een Medialaan.

SBS zendt in één van haar items nieuws uit, afkomstig uit China (zo ook nieuws uit Duitsland, Italië, Noorwegen, ...) en hanteert daarbij beelden uit nieuws uit die landen. Dus bijvoorbeeld ZDF voor Duitsland en RAI voor Italië. Wat betreft nieuws met betrekking op China, maken ze gewoon geen gebruik meer van beelden afkomstig van die vernoemde zenders.

Dat is dus lang niet hetzelfde als 'Australië verbiedt die zenders'. Want dat is niet het geval. Die zenders zijn nog steeds toegankelijk in Australië. Die zijn nog steeds te bekijken. Alleen maakt SBS er dus geen gebruik meer van.
Ik denk dat ik dat aanvankelijk verkeerd begrepen had inderdaad. Ik dacht dat ze iets gelijkaardigs gedaan hadden als in GB kort daarvoor waar Chinese media hun broadcast licence afgepakt werd. Blijkbaar is het minder erg in Australië, tot nu toe.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 13:08   #118
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk dat ik dat aanvankelijk verkeerd begrepen had inderdaad. Ik dacht dat ze iets gelijkaardigs gedaan hadden als in GB kort daarvoor waar Chinese media hun broadcast licence afgepakt werd. Blijkbaar is het minder erg in Australië, tot nu toe.
Australië is heel open wat dat betreft. Er zijn ook radiostations die 24/24 in het Mandarijn uitzenden. Ook in andere talen trouwens, zoals Vietnamees, Arabisch, Italiaans, Spaans, Japans, Indisch, ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 15:48   #119
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Denemarken zou het gelukkigste land van Europa zijn. Maar ook één van de landen met de hoogste antidepressivaconsumptie. Suffe zombies met weinig creativiteit die in de sleur zitten dus.
Wanneer was je laatst in Denemarken ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 15:50   #120
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat jij er niet bij vertelt is dat Japan reeds sedert 1937 een enorm deel van China onder de voet had gelopen en militair bezet, waarbij het Japans leger ongemeen brutaal en moorddadig optrad. Met als walgelijk hoogtepunt de verovering van Nanjing op 13 december 1937 en de zes weken aanslepende orgie van moorden en verkrachtingen. De Japanse acties werden veroordeeld door de Volkerenbond maar net als dat het geval was met Nazi-Duitsland liet dit de Japanse regering steenkoud. Japan was feitelijk reeds vanaf het einde van de 19e eeuw volop bezig met een zeer agressieve imperialistische politiek.
Ironisch genoeg in gang gezet door de Amerikanen die de eilandengroep met veel machtsvertoon dwongen om uit hun economisch isolement te komen (zie Commodore Matthew Perry).
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be