Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2008, 20:56   #41
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

De heer Leterme heeft vandaag niet van zich laten horen - hij neemt zijn verantwoordelijkheid.
Bart Somers roerde daarentegen de grote trom. Open VLD (en ook sp.a) raden de heer Geert Bourgeois aan op te hoepelen uit de Vlaamse regering.
CD&V en NV-A vinden dit een onbegrijpelijke suggestie (met uitzondering van de heer Bert 'borrelnoot' Debrabandere, zittend voorzitter van jong CD&V. Bert vindt dat de stekker er nu maar eindelijk eens uit moet).
De heer De Wever dessavoueert ook de federale regering, met uitzondering natuurlijk van de heer Leterme. De heer De Wever liet verder niet weten hoe hij dit huzarenstukje een geloofwaardige invulling zou kunnen geven.
Het "tjevisme" neemt exponentieel toe. Waar heb ik die spuitbus DDT laatst neergepoot?
Weet U

Dat ik kerels die niet beseffen dat de Franstaligen het land gegijzeld houden (15 maanden geen mm bewogen naar een redelijke opstelling) kotsbeu ben...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 21:53   #42
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Weet U,

De heer Leterme bevond zich vanavond nog in de ontkenningsfase. Hij geeft het kartel niet op. Trauma patiëten weten dat ook deze fase geruisloos wegebt.

Door omstandigheden is er nu ook geen Vlaamse meerderheid meer in de kamer. De CD&V is ook niet langer de grootste politieke familie in de federale regering. Voor de heer Leterme is het dus tijd voor zijn weerkerende visite aan het Belgische staatshoofd.

Ik heb voor de heer Leterme de routebeschrijving naar het koninklijk paleis toch maar even voor alle zekerheid opgezocht. Een mensch begint zich stilaan af te vragen waartoe de heer Leterme nog wel bij machte is.

Vehicule choisie: la trontinette

a) 0H00 0 m - Continuer sur Wetstraat (N3)
b) 0H01 670 m - Prendre �* gauche la Rue Ducale
c) 0H02 990 m - Continuer sur Park van Brussel
d) 0H04 1 Km - Prendre �* droite la Place des Palais
e) Arrivée

'Es kijken wat morgen brengt, wedden dat er in verantwoordelijkheden gegrossiert zal worden.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 september 2008 om 22:01.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 23:05   #43
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Weet U

Dat het kartel zal hersteld worden en dat de CD&V uiteindelijk toch uit de regering zal treden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 23:03   #44
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Weet U,

Toen informateur Guy Verhofstadt (Open VLD) in december vorig jaar even met het idee speelde om een paars noodkabinet zonder Vlaamse meerderheid in het parlement op de been te brengen, zei de heer Leterme : 'Dat zal niet passeren. Dan bevechten we u te land, ter zee en in de lucht, van Opgrimbie tot De Panne.'

Reist de heer Leterme morgen naar De Panne of Opgrimbie in plaats van New York voor een matchke schaduwboksen?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 september 2008 om 23:04.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 23:15   #45
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Weet U

Dat het kartel zal hersteld worden en dat de CD&V uiteindelijk toch uit de regering zal treden...
Weet U,

Het is onoverkomelijk dat de heer Leterme er de brui aan zal geven, hij is sinds gisteren tot een vingerpopje van de heer Reynders verworden. Het wordt vermakelijk om te zien tot waar en wanneer de heer Leterme zijn ambt zal laten voorgaan op zijn zelfachting. 7 juni 2009 lijkt mij makkelijk haalbaar voor de heer Leterme.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 september 2008 om 23:15.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 06:17   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Het is onoverkomelijk dat de heer Leterme er de brui aan zal geven, hij is sinds gisteren tot een vingerpopje van de heer Reynders verworden. Het wordt vermakelijk om te zien tot waar en wanneer de heer Leterme zijn ambt zal laten voorgaan op zijn zelfachting. 7 juni 2009 lijkt mij makkelijk haalbaar voor de heer Leterme.
Weet u,

Het lijkt me raar dat Ief de geitenhoeder ineens niet een ingoed man is geworden voor jou. Hij heeft immers bollebuik laten schieten en wil nu volop in zee voor vakbond en koning.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 07:06   #47
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Ik heb die oppertjeef het voordeel van de twijfel gegund, maar het is ondertussen heel duidelijk geworden dat hij NVA voor zijn kar heeft gespannen om kost wat kost zijn felbegeerde post van eerste minister te zijn en blijven van een apenland.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 07:10   #48
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik heb die oppertjeef het voordeel van de twijfel gegund, maar het is ondertussen heel duidelijk geworden dat hij NVA voor zijn kar heeft gespannen om kost wat kost zijn felbegeerde post van eerste minister te zijn en blijven van een apenland.
Het stond in de sterren geschreven. Ik hoop dat BDW zich in de media in de kijker kan blijven houden. Dat zou de N-VA geen windeieren leggen in 2009. Maar ik vrees dat de media nu volop de "Yves de Staatsman" loftrompet gaan spelen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 20:02   #49
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Weet U,

Wordt het niet hoogdringend tijd om de online petitie www.steunleterme.be terug leven in te blazen?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=94005


"Yves Leterme wordt vandaag via lezersreacties en op webblogs en vooral in de Franstalige pers systematisch gediaboliseerd, hij wordt afgeschilderd als de waarlijke duivel die België aan de rand van de afgrond brengt. Er worden daarbij doemscenario's opgevoerd die geen enkel hout snijden. De bedoeling is om via een tackle op de man ook het programma te kelderen. Het is dan ook nodig dat wij, Vlamingen, een steuntoezegging aan het adres van Yves Leterme betuigen."

Bron (28 augustus 2007) http://nieuwsblad.typepad.com/ieper/....html#reacties
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 september 2008 om 20:12.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 20:10   #50
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Wordt het niet hoogdringend tijd om de online enquête www.steunleterme.be terug leven in te blazen?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=94005
Weet U

dat die steun op dat moment volkomen terecht was. Ik heb Leterme ook voluit gesteund vorig jaar. Het verraad is pas later gekomen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zoiets van de mens Yves Leterme niet verwacht had.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 20:38   #51
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Weet U

dat die steun op dat moment volkomen terecht was. Ik heb Leterme ook voluit gesteund vorig jaar. Het verraad is pas later gekomen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zoiets van de mens Yves Leterme niet verwacht had.
Weet U,

Indien er al sprake is van verraad, zou in de casus "Leterme vs. de mensen" sprake kunnen zijn van verraad met voorbedachten rade?

Bron De Morgen vandaag: "Een spits die niet meer scoort wordt van het veld gehaald", zegt een (CD&V) verkozene. De kritiek klinkt harder dan tot nu toe denkbaar was. "Leterme is van het niveau van de beste lokale politici. Dat weten ook de Franstaligen intussen".

Is dit niet gewoon een geval van lekker ouwerwets kiezerbedrog? Het heeft er alle weg van dat de heer Leterme in de lange en beproefde traditie van de politieke strapatsen waarin de plattelands CVP despoten uitmunten, eenvoudigweg 800.000 'ménschjen' bij hun pietje heeft gehad, heeft en zal hebben. De heer Leterme is immers een man van woord, hij neemt zijn verantwoordelijkheden ernstig niet door aan de zijlijn te gaan staan maar wel door bladzijden om te slaan.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 september 2008 om 20:45.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 21:11   #52
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard intussen, de mensen

Resultaten peiling vrt nieuws.

Yves Leterme moet ontslag nemen als eerste minister.
eens: 50 procent
oneens: 39 procent

Er moeten zo snel mogelijk nieuwe federale verkiezingen georganiseerd worden.
eens: 52 procent
oneens: 39 procent

Het lijkt erop dat de mensen en de heer Leterme verschillen qua mening over het al dan niet "aan de kant gaan staan" en "het nemen van verantwoordelijkheden".
Hoeveel mensen zullen er aanwezig zijn op het CD&V congres dit weekeinde?

bron : http://www.deredactie.be/cm/de.redac...080924_peiling
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 september 2008 om 21:12.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 22:21   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

De geitenhoeder heeft zelf altijd gezegd dat hij mensen ontmoette die allemaal zegden: "been stijfhouden hoor, voor één keer moeten die Walen eens geen gelijk krijgen".

Ik herinner me de "Kempense" burgemeesters die ook zo'n boodschap verspreidden.

Ik heb zonet de blog gelezen van de voorzitter van de lokale tsjeven in Knesselare ...


het is te hopen dat op het kongres van zondag a.s. men de leiding van de tsjeven terug met de voeten op de grond kan trekken ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 22:53   #54
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

O.K. zijn tanden zijn misschien wel mooier, maar op politiek vlak is Yves precies de tweelingbroer van Guy Verhofstadt. Die deed ook alles om eerste minister te mogen zijn.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 01:37   #55
bedanktcdenv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 17
Standaard

Ief de Tsjeef is niet consequent ; hij heeft zijn verkiezingsbeloftes gebroken. Dat pikken wij niet ; daarom is er een internet-petitie opgestart. U vindt ze op http://www.bedanktcdenv.tk . Mogen wij ook op uw steun rekenen aub ?
bedanktcdenv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 07:22   #56
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Indien er al sprake is van verraad, zou in de casus "Leterme vs. de mensen" sprake kunnen zijn van verraad met voorbedachten rade?

Bron De Morgen vandaag: "Een spits die niet meer scoort wordt van het veld gehaald", zegt een (CD&V) verkozene. De kritiek klinkt harder dan tot nu toe denkbaar was. "Leterme is van het niveau van de beste lokale politici. Dat weten ook de Franstaligen intussen".

Is dit niet gewoon een geval van lekker ouwerwets kiezerbedrog? Het heeft er alle weg van dat de heer Leterme in de lange en beproefde traditie van de politieke strapatsen waarin de plattelands CVP despoten uitmunten, eenvoudigweg 800.000 'ménschjen' bij hun pietje heeft gehad, heeft en zal hebben. De heer Leterme is immers een man van woord, hij neemt zijn verantwoordelijkheden ernstig niet door aan de zijlijn te gaan staan maar wel door bladzijden om te slaan.
Weet U

Het verandert natuurlijk als hij er uiteindelijk toch in slaagt om de staat grondig te hervormen, wat met onverantwoorde Franstalige politici niet simpel is...

Weet U wat nog erger is? Een partijvoorzitter die zichzelf gouverneur maakt... Voor zijn leven lang... Levenslang...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 09:26   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Weet U wat nog erger is? Een partijvoorzitter die zichzelf gouverneur maakt... Voor zijn leven lang... Levenslang...
Weet U,

wat mij daarbij het meest tegen de borst stuit is het feit dat het net die soort partijvoorzitters is die de anti-politiek èn voedsel èn vitaminesupplementen èn nog een extra duwtje in de rug geeft, terwijl het tegelijk die soort partijvoorzitters is die het luidst loopt te jeremiëren over/tegen diezelfde 'anti-politiek'.

Ik vraag me af hoe 'de mensen' dat allemaal maar kunnen blijven slikken. Wat is hun geheim?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 09:30   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Yves Leterme is de premier die aan de macht kwam met een uitgesproken Vlaams kiesprogramma

hij is nu de EERSTE Nederlandstalige premier OOIT in Belgie die het aandurft een regering te gaan leiden die GEEN MEERDERHEID HEEFT BIJ DE NEDERLANDSTALIGE parlementsleden (die daar nb al ondervertegenwoordigd zijn)

dit wordt catastrofaal voor CD&V én OVLD ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 september 2008 om 09:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 09:45   #59
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Weet U,

wat mij daarbij het meest tegen de borst stuit is het feit dat het net die soort partijvoorzitters is die de anti-politiek èn voedsel èn vitaminesupplementen èn nog een extra duwtje in de rug geeft, terwijl het tegelijk die soort partijvoorzitters is die het luidst loopt te jeremiëren over/tegen diezelfde 'anti-politiek'.

Ik vraag me af hoe 'de mensen' dat allemaal maar kunnen blijven slikken. Wat is hun geheim?

Dat is helemaal geen geheim, de slavenmentaliteit.

Ik weet wel, als je ze niet hebt dan begrijp je dat niet.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 09:46   #60
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Weet U,

wat mij daarbij het meest tegen de borst stuit is het feit dat het net die soort partijvoorzitters is die de anti-politiek èn voedsel èn vitaminesupplementen èn nog een extra duwtje in de rug geeft, terwijl het tegelijk die soort partijvoorzitters is die het luidst loopt te jeremiëren over/tegen diezelfde 'anti-politiek'.

Ik vraag me af hoe 'de mensen' dat allemaal maar kunnen blijven slikken. Wat is hun geheim?
Het geheim is "de Vlaming", die intellectueel blijkbaar niet in staat is om het kortzichtige en kortstondige eigenbelang weg te cijferen?
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be