Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2019, 09:05   #401
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het ging even niet over de Ford arbeider.
Ik reageerde op iemand die het had over privé werknemers met een salaris van 7000 euro bruto .
Het zou me verwonderen dat die met de tram naar het werk komen en vertrekken met lege handen.
maar wat zit je dat nu te betrekken bij ambtenarenpensioenen??

die auto en groepsverzekering zijn toch deel van de verloning van een werknemer zeker ?!? maw dat is iets wat de werknemer zelf bij elkaar spaarde
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:18   #402
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U mag dan ook niet vergeten met welke vergoeding die medewerker uit de privé zal vertrekken
Niets is ook mogelijk. Of de wettelijke minima. Ook tof.
Da's iets waar een ambtenaar die voldoet aan de vereisten "ademt aan zijn bureau" zich geen zorgen over moet maken, verplicht veranderen van job.
Citaat:
U moet daar dan ook nog eens de uitbetaling van zijn groepsverzekering bijtellen en niet vergeten dat die privé werknemer gans zijn carrière lang gratis met de auto heeft gereden
Nog heel veel werknemers in de privé die geen "salariswagen" hebben.
Bij de kleinere KMO's is het zelfs normaal geen "groepsverzekering" te hebben.
Citaat:
En nog een paar van die heel interessante voordelen.
Ah, zoals welke? Ik vermoed dat elk "interessant voordeel" eerder een lange termijn nadeel is.
Citaat:
Dan moet U ook nog eens bijvertellen dat als dit het geval zou zijn die privé werknemer nog kan genieten van een veel hoger gezinspensioen en een pak meer vakantiegeld.
Hoe gaat die een hoger gezinspensioen kunnen hebben? De limiet staat op €2250. En een pak meer vakantiegeld. Tijdens de loopbaan bedoeld u?

Ik moet toegeven , het siert u dat u het "nog vetter graaien" niet afkeurt. Op zijn minst hebt u nog een greintje realiteitszin.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 februari 2019 om 09:23.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:31   #403
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niets is ook mogelijk. Of de wettelijke minima. Ook tof.
Da's iets waar een ambtenaar die voldoet aan de vereisten "ademt aan zijn bureau" zich geen zorgen over moet maken, verplicht veranderen van job.

Nog heel veel werknemers in de privé die geen "salariswagen" hebben.
Bij de kleinere KMO's is het zelfs normaal geen "groepsverzekering" te hebben.

Ah, zoals welke? Ik vermoed dat elk "interessant voordeel" eerder een lange termijn nadeel is.

Hoe gaat die een hoger gezinspensioen kunnen hebben? De limiet staat op €2250. En een pak meer vakantiegeld. Tijdens de loopbaan bedoeld u?

Ik moet toegeven , het siert u dat u het "nog vetter graaien" niet afkeurt. Op zijn minst hebt u nog een greintje realiteitszin.
De discussie ging hier over de privé werknemer met een salaris van 7000 euro bruto en niet over de arbeider in een kleine KMO. Die 7000 euro verdienende privé werknemer heeft in zowat alle gevallen ook een salariswagen.

En neen ook niet alle ambtenaren hebben vette pensioenen. Alle ambtenaren zijn verre van top ambtenaren categorie A. De meeste ambtenaren zijn categorie B of C en hangen tussen de 1700 en 2000 euro netto pensioen.

En neen niet alleen het vakantiegeld tijdens de loopbaan. Doe eens moeite zeg en zoek eens iets op

Vakantiegeld privé pensioenen ; 769 euro
Vakantiegeld ambtenaar ; 265 euro
https://www.onprvp.fgov.be/NL/profes...s/default.aspx

En de ambtenaar met een pensioen van 1700 euro zal ook met gezinslast niet meer pensioen hebben. De privé werknemer wel. Namelijk brutobedrag maal 1,25 en dat kan 2000 euro netto en meer zijn.
Het pensioen als alleenstaande wordt met 1,25 vermenigvuldigd om het gezinsbedrag te bekomen.
https://www.onprvp.fgov.be/NL/profes...s/default.aspx



En mocht U nog enig realiteitsbesef hebben zou u weten dat heel veel ambtenaren helemaal niet achter een bureau zitten. Maar ja aangezien u mijlenver bent verwijderd van enige realiteit zullen verpleegsters brandweermannen bejaarden helpsters politiemensen landmeters hoveniers vuilnisophalers stratenmakers en nog vele anderen allemaal liggen te slapen achter hun bureau.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2019 om 09:49.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:36   #404
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar wat zit je dat nu te betrekken bij ambtenarenpensioenen??

die auto en groepsverzekering zijn toch deel van de verloning van een werknemer zeker ?!? maw dat is iets wat de werknemer zelf bij elkaar spaarde
Net als het pensioen van de ambtenaar een uitgestelde wedde is.

En ja als jij de mening toegedaan bent dat een werknemer zelf spaart voor een salariswagen laat ik dat graag aan jou over.

Ik denk dat vooral de samenleving daar veel moet voor sparen

https://www.hln.be/geld/economie/-ov...jaar~a2eae76f/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2019 om 09:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:48   #405
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Net als het pensioen van de ambtenaar een uitgestelde wedde is.

En ja als jij de mening toegedaan bent dat een werknemer zelf spaart voor een salariswagen laat ik dat graag aan jou over.

Ik denk dat vooral de samenleving daar veel moet voor sparen

https://www.hln.be/geld/economie/-ov...jaar~a2eae76f/
daar gaan we weer ... het mysterieuze "uitgestelde loon" is daar weer ... wat is dat mss? vergoeding voor alle niet geleverde en uitgestelde "arbeid"

uiteraard betaalt die werknemer die salariswagen zelf! je kan immers ook kiezen in die bedrijven :
salariswagen en loon X
geen salariswagen en loon Y
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:50   #406
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar gaan we weer ... het mysterieuze "uitgestelde loon" is daar weer ... wat is dat mss? vergoeding voor alle niet geleverde en uitgestelde "arbeid"

uiteraard betaalt die werknemer die salariswagen zelf! je kan immers ook kiezen in die bedrijven :
salariswagen en loon X
geen salariswagen en loon Y
Als die dat zelf betaalt waarom kost ons dat dan ongeveer 1 miljard per jaar ?

Raar dat niemand die wil inleveren voor meer loon ?

Raar dat omzeggens niemand kiest voor optie 2 ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2019 om 10:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:52   #407
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar gaan we weer ... het mysterieuze "uitgestelde loon" is daar weer ... wat is dat mss? vergoeding voor alle niet geleverde en uitgestelde "arbeid"

uiteraard betaalt die werknemer die salariswagen zelf! je kan immers ook kiezen in die bedrijven :
salariswagen en loon X
geen salariswagen en loon Y
Daar weet jij alles over dat betwijfel ik niet
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:05   #408
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Daar weet jij alles over dat betwijfel ik niet
onderhandel uzelf ook een resultaatsverbintenis fred, ik kan u dat sterk aanraden!

of blijf uw handje ophouden als den delegué van den boungd een kakske legt, dat kan ook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:06   #409
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als die dat zelf betaalt waarom kost ons dat dan ongeveer 1 miljard per jaar ?

Raar dat niemand die wil inleveren voor meer loon ?
dat de roverheid dat systeem draaiende houdt, daar heeft noch dat bedrijf, noch die werknemer vat op fred.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:06   #410
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De discussie ging hier over de privé werknemer met een salaris van 7000 euro bruto en niet over de arbeider in een kleine KMO. Die 7000 euro verdienende privé werknemer heeft in zowat alle gevallen ook een salariswagen.
U kwam dan ook af met de "modale" ambtenaar die maar een pensioen van €1730 zou krijgen (klopt, mijn vader krijgt een pensioentje van €1300, desondanks 15 jaar werkzaam bij een gemeentelijke instantie).
Maar de modale werknemer , die heeft ook geen salariswagen, geen groepsverzekering, geen extralegale voordeeltjes. Die sappelt verder met een inkomen tussen de €1500 en €1800 in de maand.
De dikbetaalde werknemers (waar ik mezelf bijreken) zijn een minderheid hoor.
De €7000 en meer "werknemers", die vind je bij het hoger kader en dergelijke, en hun statuut als werknemer is gewoon een masker. Zelfs al zou de overheid alle pensioenen op ambetantenarenniveau optrekken, dan nog gaan die mensen daar niet veel van merken. Tenzij het eigenlijk lomperikken waren die geluk hadden tijdens hun loopbaan.
Citaat:
En neen ook niet alle ambtenaren hebben vette pensioenen. Alle ambtenaren zijn verre van top ambtenaren categorie A. De meeste ambtenaren zijn categorie B of C en hangen tussen de 1700 en 2000 euro netto pensioen.
Het zou er nog bij moeten komen, ambtenaren die meer pensioen dan loon zouden krijgen. Er is al genoeg geknoeid geweest op dat vlak.
Citaat:
En mocht U nog enig realiteitsbesef hebben zou u weten dat heel veel ambtenaren helemaal niet achter een bureau zitten.
Ik ben me daar ter dege wel van bewust en heb het al eerder geschreven, de lagere echolons zijn alleen maar pensioenslokkoppen door hun aantallen, maar het zijn de dikke vissen die het schandalig maken.
Citaat:
Maar ja aangezien u mijlenver bent verwijderd van enige realiteit zullen verpleegsters brandweermannen bejaarden helpsters politiemensen landmeters hoveniers vuilnisophalers stratenmakers en nog vele anderen allemaal liggen te slapen achter hun bureau.
Laat me niet lachen. Ik ben ter dege bewust van de situatie. Maar die lagere echolons die u nu aanhaalt, die echt werk zouden kunnen verzetten, worden al jaren niet meer "benoemd" en zijn niet snugger bezig als ze in zo'n job blijven plakken. (waarom zouden het knelpuntberoepen geworden zijn?)
U bent toch ook gaan lopen en bij de ultieme Europese graaierij uitgekomen.
Trouwens, uw voorbeelden lopen mank. Om er eentje uit te lichten. Stratenmakers zijn al veel jaren geen overheidsambtenaren, maar laagbetaalde werknemers van conglomeraten die in de hogere echolons politiek verweven zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:08   #411
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
onderhandel uzelf ook een resultaatsverbintenis fred, ik kan u dat sterk aanraden!

of blijf uw handje ophouden als den delegué van den boungd een kakske legt, dat kan ook.
Ik hoef niks te onderhandelen en nog minder mijn handje open te houden bij een organisatie waar ik niks mee te maken heb.
Ja...waar je wordt geboren wordt uw toekomst toch bepaald .....dat moet je toch al lang weten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:10   #412
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U kwam dan ook af met de "modale" ambtenaar die maar een pensioen van €1730 zou krijgen (klopt, mijn vader krijgt een pensioentje van €1300, desondanks 15 jaar werkzaam bij een gemeentelijke instantie).
Maar de modale werknemer , die heeft ook geen salariswagen, geen groepsverzekering, geen extralegale voordeeltjes. Die sappelt verder met een inkomen tussen de €1500 en €1800 in de maand.
De dikbetaalde werknemers (waar ik mezelf bijreken) zijn een minderheid hoor.
De €7000 en meer "werknemers", die vind je bij het hoger kader en dergelijke, en hun statuut als werknemer is gewoon een masker. Zelfs al zou de overheid alle pensioenen op ambetantenarenniveau optrekken, dan nog gaan die mensen daar niet veel van merken. Tenzij het eigenlijk lomperikken waren die geluk hadden tijdens hun loopbaan.

Het zou er nog bij moeten komen, ambtenaren die meer pensioen dan loon zouden krijgen. Er is al genoeg geknoeid geweest op dat vlak.

Ik ben me daar ter dege wel van bewust en heb het al eerder geschreven, de lagere echolons zijn alleen maar pensioenslokkoppen door hun aantallen, maar het zijn de dikke vissen die het schandalig maken.

Laat me niet lachen. Ik ben ter dege bewust van de situatie. Maar die lagere echolons die u nu aanhaalt, die echt werk zouden kunnen verzetten, worden al jaren niet meer "benoemd" en zijn niet snugger bezig als ze in zo'n job blijven plakken. (waarom zouden het knelpuntberoepen geworden zijn?)
U bent toch ook gaan lopen en bij de ultieme Europese graaierij uitgekomen.
Trouwens, uw voorbeelden lopen mank. Om er eentje uit te lichten. Stratenmakers zijn al veel jaren geen overheidsambtenaren, maar laagbetaalde werknemers van conglomeraten die in de hogere echolons politiek verweven zijn.
waar de COO met 300K jaarloon en aandelenopties buitenstapt (zodat die nog eens onbelast langs de kassa passeert bij verkoop en overname van het vehikel)
momenteel grote consolidatie en overname rondes bezig bij de grote spelers in bejaardentehuizen ook ... zelfde systeem daar .

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 februari 2019 om 10:23.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:17   #413
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U kwam dan ook af met de "modale" ambtenaar die maar een pensioen van €1730 zou krijgen (klopt, mijn vader krijgt een pensioentje van €1300, desondanks 15 jaar werkzaam bij een gemeentelijke instantie).
Maar de modale werknemer , die heeft ook geen salariswagen, geen groepsverzekering, geen extralegale voordeeltjes. Die sappelt verder met een inkomen tussen de €1500 en €1800 in de maand.
De dikbetaalde werknemers (waar ik mezelf bijreken) zijn een minderheid hoor.
De €7000 en meer "werknemers", die vind je bij het hoger kader en dergelijke, en hun statuut als werknemer is gewoon een masker. Zelfs al zou de overheid alle pensioenen op ambetantenarenniveau optrekken, dan nog gaan die mensen daar niet veel van merken. Tenzij het eigenlijk lomperikken waren die geluk hadden tijdens hun loopbaan.

Het zou er nog bij moeten komen, ambtenaren die meer pensioen dan loon zouden krijgen. Er is al genoeg geknoeid geweest op dat vlak.

Ik ben me daar ter dege wel van bewust en heb het al eerder geschreven, de lagere echolons zijn alleen maar pensioenslokkoppen door hun aantallen, maar het zijn de dikke vissen die het schandalig maken.

Laat me niet lachen. Ik ben ter dege bewust van de situatie. Maar die lagere echolons die u nu aanhaalt, die echt werk zouden kunnen verzetten, worden al jaren niet meer "benoemd" en zijn niet snugger bezig als ze in zo'n job blijven plakken. (waarom zouden het knelpuntberoepen geworden zijn?)
U bent toch ook gaan lopen en bij de ultieme Europese graaierij uitgekomen.
Trouwens, uw voorbeelden lopen mank. Om er eentje uit te lichten. Stratenmakers zijn al veel jaren geen overheidsambtenaren, maar laagbetaalde werknemers van conglomeraten die in de hogere echolons politiek verweven zijn.
Kijk over veel punten ben ik het met U eens.

Maar wat ik weer te maken heb met iemand (een gepensioneerde leraar) die voorkomt in een link die ik postte is me toch weer een raadsel ?? Het valt me op telkenmale men op dit forum een draad start men er direct mee wordt vereenzelvigd. Wie hier een draad start over olifanten is al direct zelf een olifant

En misschien lopen wel enkele voorbeelden mank maar rondbazuinen dat alle ambtenaren administratief werk verrichten is ook verre van waar.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:48   #414
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kijk over veel punten ben ik het met U eens.
Niet simpel, maar dit ga ik verwoorden met een smilie

Citaat:
En misschien lopen wel enkele voorbeelden mank maar rondbazuinen dat alle ambtenaren administratief werk verrichten is ook verre van waar.
Helaas zal u ook moeten toegeven dat de fysieke taken voor ambtenaren meer en meer uitgevoerd worden door niet ambtenaren.
Een "benoemd" familielid is hoofd van een afdeling die voornamelijk artikel 60'ers heeft om de jobs te doen. Resultaat, wil dit afdelingshoofd dat alle taken opgelegd uitgevoerd worden, moet deze overal bijzijn, of de taken worden niet uitgevoerd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 februari 2019 om 10:49.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 11:01   #415
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet simpel, maar dit ga ik verwoorden met een smilie


Helaas zal u ook moeten toegeven dat de fysieke taken voor ambtenaren meer en meer uitgevoerd worden door niet ambtenaren.
Een "benoemd" familielid is hoofd van een afdeling die voornamelijk artikel 60'ers heeft om de jobs te doen. Resultaat, wil dit afdelingshoofd dat alle taken opgelegd uitgevoerd worden, moet deze overal bijzijn, of de taken worden niet uitgevoerd
.
Ja dat kan best zijn. Alles veranderd (razendsnel) en wat vroeger vanzelfsprekend was is dat nu helemaal niet meer. Maar dat is weer een heel andere discussie dan die over pensioenen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 11:03   #416
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het ging even niet over de Ford arbeider.
Ik reageerde op iemand die het had over privé werknemers met een salaris van 7000 euro bruto .
Het zou me verwonderen dat die met de tram naar het werk komen en vertrekken met lege handen.
Die gaat dus met de helft brutto nog veel minder hebben zonder al de voordelen die je opsomde.

Laatst gewijzigd door dpg : 19 februari 2019 om 11:03.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 11:25   #417
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die gaat dus met de helft brutto nog veel minder hebben zonder al de voordelen die je opsomde.
Ja uiteraard maar dat geldt ook voor de simpele ambtenaar. Anderzijds waren die Ford mannen ook niet slecht betaald en zitten er daar nu een pak van thuis met een niet onaardig brugpensioen (SWT). Ook wacht aan velen nog een niet onaardig bedrag aan groepsverzekering.
Zo hard te beklagen zijn die ook niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2019 om 11:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 11:26   #418
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar het komt er op neer dat een jonge ambtenaar niet meer of minder mogelijkheden heeft dan een jonge werknemer in de privé.

En dat men in alle klasses van lonen mensen kan vinden met een groot gat in de handen, of Ebenezer Scrooges.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 11:31   #419
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

maar wat is de politiek maatschappelijke logica nog van die verschillende statuten, verschillende verloningen en dan ook nog eens heel verschillende pensioenbedragen ?

toch allemaal mensen die gewoon voor 'nen baas' werken hé

is de ene dan zoveel minder waard dan de andere afhankelijk van het statuut ???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 11:38   #420
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar wat is de politiek maatschappelijke logica nog van die verschillende statuten, verschillende verloningen en dan ook nog eens heel verschillende pensioenbedragen ?

toch allemaal mensen die gewoon voor 'nen baas' werken hé

is de ene dan zoveel minder waard dan de andere afhankelijk van het statuut ???
Ja maar dan ben je nog niet aan het einde van de discussie. Gaan we het statuut van onze rode duivels dan ook maar gelijkschakelen met deze van de andere werknemers ? Uiteindelijk werken die ook maar voor 'nen' baas. Die betalen zelfs geen belastingen noch sociale lasten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be