Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 februari 2019, 22:30   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Digitale TV/telefonie/internet? 50 tot €120 per maand.

Duur telefoonabo ...hier uw iPhoney XIII gratis en voor niets bij uw €35 abonnement voor 2jaar en 2 maand.

Kant en klaar maaltijd. Zelfs de goedkoopste toestanden van bij de budgetmarkten zit je aan €2.5 voor 400 gram ferm gezouten aardappelpuree en wat verlepte ballekes in tomatensaus. Ga voor het iets betere werk, en je zit gemakkelijk aan €8 pp.
Tja wat deden de mensen voordien?
Alle dagen een film in de videotheek gaan huren.

Het is al altijd zo geweest dat veel mensen tekort komen en dat zal altijd zo blijven.

Dat zit in de aard van de mens.
Kopen is bevrediging.

En ik vind die klaargemaakte menutjes nog zo slecht niet feitelijk. Uit den Delhaize toch niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 februari 2019 om 22:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 22:49   #42
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als mensen nu eens stoppen met dat dure smartphoneabonnement, met het dure pakket digitale TV, met de vele afhaal- en kant-en-klaremaaltijden...
Zo wordt de loonkloof ook een technologische kloof en een informatiekloof. Maar als we alles wel beschouwen, evolueren we naar nieuwe vormen van haves en havenots: op vlak van energie die hoe langer hoe duurder wordt, op vlak van technologie en communicatie....
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 22:51   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zo wordt de loonkloof ook een technologische kloof en een informatiekloof. Maar als we alles wel beschouwen, evolueren we naar nieuwe vormen van haves en havenots: op vlak van energie die hoe langer hoe duurder wordt, op vlak van technologie en communicatie....
Laat me niet lachen. Informatiekloof. Heel veel mensen gebruiken hun smartphone om de meest nutteloze berichten en foto's op FB, Twitter... te bekijken. Met een goedkope smartphone en een abonnement van 8 euro ben je ook bereikbaar, maar moet je je wel leren beperken in al die onzin.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 00:12   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.786
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja wat deden de mensen voordien?
Alle dagen een film in de videotheek gaan huren.
Er zullen zo'n figuren zijn geweest. Maar als het kiezen wordt tussen morgen een vers brood, of vanavond een film, is de keuze voor mij snel gemaakt.
Citaat:
En ik vind die klaargemaakte menutjes nog zo slecht niet feitelijk. Uit den Delhaize toch niet.
Dat maakt het niet goedkoper.
Citaat:
Het is al altijd zo geweest dat veel mensen tekort komen en dat zal altijd zo blijven.
Dat zit in de aard van de mens.
Kopen is bevrediging.
De grootste hoop is alleen maar goed om van eten stront te maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 08:11   #45
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Tweeverdieners met 3 kinderen en dan financiële problemen? Dan moeten ze eerst de dure iPhone's, hun 4G GSM abonnementen, hun digitale TV met betaalzenders, hun netflix abonnementen, hun merkkledij en hun reizen weg laten. En waarschijnlijk nog tientallen andere prullen. Dan pas kan men spreken over financiële problemen. Maar soit iedereen doet wat hij zelf denkt wat het beste is. Van mij moeten gezinnen die -zoals de topictitel zegt- geen onverwachtse uitgave van 100 euro aan kunnen geen greintje medelijden of empathie verwachten.
U heeft hier overschot van gelijk. Niet met geld kunnen omgaan is in feite een zeer slecht excuus want het gaat hier over volwassen mensen die rationeel kunnen denken. Iemand die zichzelf met moeite financieel staande kan houden die moet niet aan kinderen beginnen, zo simpel is het.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 08:19   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als mensen nu eens stoppen met dat dure smartphoneabonnement, met het dure pakket digitale TV, met de vele afhaal- en kant-en-klaremaaltijden...
Maar jongen toch, denkt u dat die (rand)marginalen hun smartphone en onbeperkt abonnement zouden opgeven zodat ze makkelijker rond kunnen komen? Voor velen van hen draait hun onnozel en zielige leventje rond die smartphone en de onvermijdelijke sociale media. Terwijl hun echte leven een puinhoop is lijkt hun nepleven op sociale media in hun eigen ogen aantrekkelijk. Neem hun dat af en ze storten ter plaatse in en ze komen er nooit meer bovenop.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 09:21   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

O o o wat ben ik hot. Ik gebruik met smartphone niet teveel zodat ik kan neerkijken op het plebs dat dat wel doet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 09:57   #48
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
O o o wat ben ik hot. Ik gebruik met smartphone niet teveel zodat ik kan neerkijken op het plebs dat dat wel doet.
Hypo beschrijft met zoveel persoonlijke expertise de onderklasse van de maatschappij; dat kan je enkel als je er deel van uitmaakt.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 10:14   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Een jaar of 10 geleden was de stelregel van elke bank dat je 1/3 van je inkomen aan je hypotheek mag geven. Dit geldt wel enkel voor modale verdieners met ongeveer 1600 euro netto. Je moest dus met andere woorden 1000 euro overhouden om te leven. Verdiende je 2500 netto, dan mocht je de helft van je inkomen aan je hypotheek geven ipv 1/3.

Vandaag is 1000 euro overhouden naast je hypotheek niet voldoende. Je moet er zeker 1300 overhouden en dan moet je nog geen gekke dingen doen.
Overigens betekent de huidige huizenmarkt voor alle modaal opgeleide Vlamingen (inkomen minder dan 2200 netto) dat je een relatie moet hebben en dat je met 2 mensen een woning moet kopen. Anders moet je in een kruipkot gaan zitten, bij je ouders blijven wonen ofwel levenslang huren.

Dit doet mensen wanhopig op zoek gaan naar relaties om totaal verkeerde redenen. En als er na 3 jaar een haar in de boter zit kunnen ze zich geen scheiding veroorloven, waardoor ze diep ongelukkig worden.
Normaliter stijgt uw loon in de jaren nadat ge uw hypotheek hebt genomen snel. Waardoor uw hypotheek minder zwaar wordt en ge andere kosten (kinderen bvb) aankunt.

Alleen is er voor een grote groep nauwelijks echte loonsverhoging geweest afgelopen jaren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 10:54   #50
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Waar gaan die de +100k€ halen om tgen 2050 de milieunormen te halen voor hun huis? Gaan hun kinderen ook betogen om hun ouders op kosten te jagen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 10:59   #51
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Normaliter stijgt uw loon in de jaren nadat ge uw hypotheek hebt genomen snel. Waardoor uw hypotheek minder zwaar wordt en ge andere kosten (kinderen bvb) aankunt.

Alleen is er voor een grote groep nauwelijks echte loonsverhoging geweest afgelopen jaren.
En die loonsverhogingen gaan tergend traag.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 11:28   #52
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Enkele grote redenen dat er mensen in moeilijkheden zitten hebben totaal niets met de economie of de politiek te maken. Vooreerst kan ik al opnoemen/ De ECHTSCHEIDINGEN. Hetgeen samen gekocht en nog niet betaald is wordt dan met veel ruzie en tussenkomst van dure advocaten met veel verlies verdeeld.
Als er dan kinderen zijn en gewoonlijk is dat nog het geval, komt er nog een derde belangrijke persoon bij. ALI MENTATIE slaat altijd een zwaar gat in de finantiën.
Verder VERGOKKEN de Vlamingen vorig jaar een slordige drie kwart miljard Euro.
Groter BOUWEN dan het beschikbare budget is een gekend fenomeen bij architecten en bouwfirma's.
Dan zijn er nog de JUNKS die moeten krabben om hun dagelijkse dosis te kunnen snuiven en een pak ALKOLIEKERS. Een laatste groep is de groep die fysiek wel kan maar toch niet wil werken omdat het zoveel gemakkelijker is als je maar aan te kloppen hebt bij het OCMW. Als je die hele groep samentelt kom je inderdaad in de buurt van één op de drie die het finantieel moeilijk hebben. Wat ik me afvraag is.....Moet ik me daar schuldig bij voelen?? Persoonlijk denk ik van niet.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 3 februari 2019 om 11:31.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 11:53   #53
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waar gaan die de +100k€ halen om tgen 2050 de milieunormen te halen voor hun huis? Gaan hun kinderen ook betogen om hun ouders op kosten te jagen?
+€100K??? Het zal eerder +€100 miljard zijn zeker?

En het erge is dat de ouders van die zogenaamde klimaatspijbelaars hen ofwel aanmoedigen ofwel ook gaan betogen samen met de andere volwassenen want dat is momenteel hip en hype.

Geloof me maar dat het milieu het laatste is van de zorgen van zo'n gezinnen die door slecht beheer van hun financiën het einde van de maand niet halen. Die hun ecologische voetafdruk is door hun situatie wellicht nog een pak groter.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 11:56   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waar gaan die de +100k€ halen om tgen 2050 de milieunormen te halen voor hun huis? Gaan hun kinderen ook betogen om hun ouders op kosten te jagen?
Huizen hebben sowieso stevige renovaties nodig als ze een bepaalde leeftijd hebben gehaald. Met of zonder milieunormen. Dat heeft slijtage en ouderdom.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 11:57   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
+€100K??? Het zal eerder +€100 miljard zijn zeker?

En het erge is dat de ouders van die zogenaamde klimaatspijbelaars hen ofwel aanmoedigen ofwel ook gaan betogen samen met de andere volwassenen want dat is momenteel hip en hype.

Geloof me maar dat het milieu het laatste is van de zorgen van zo'n gezinnen die door slecht beheer van hun financiën het einde van de maand niet halen. Die hun ecologische voetafdruk is door hun situatie wellicht nog een pak groter.
Het omgekeerde is waar. De gegoede tweeverdiener heeft een veel grotere milieulast dan de "ik kan nauwelijks de eindjes aan elkaar knopen" gezinnen.

Vliegen, autorijden, consumeren....doen ze allemaal meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 12:01   #56
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En die loonsverhogingen gaan tergend traag.
En u hebt nu meteen de reden gevonden waarom op 13 februari er stevig gestaakt gaat worden. En als de regering en de werkgevers niet inbinden, er nog meer gestaakt gaat worden.

Er is onvrede. Grote onvrede. Zowel in de publieke sector als de private sector.

Zoals ik al eens zei: men verwacht dat piketten zelfs niet nodig zijn in enkele grote bedrijven in de metaal...men blijft zo ook wel weg.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 12:15   #57
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het omgekeerde is waar. De gegoede tweeverdiener heeft een veel grotere milieulast dan de "ik kan nauwelijks de eindjes aan elkaar knopen" gezinnen.

Vliegen, autorijden, consumeren....doen ze allemaal meer.
Denkt u dat armen niet meer ongezond eten naar binnen spelen waardoor er een grotere impact op het milieu is, of denkt u dat zij moderne wagens met een lage CO2 uitstoot kopen? Zij rijden met oude vervuilende auto's. Zij kopen meer onnodige prullen die een enorm negatieve impact hebben op het milieu.

Milieulast is meer dan autorijden en vliegen. Daar zou best wel eens een studie over gedaan mogen worden?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 12:18   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Denkt u dat armen niet meer ongezond eten naar binnen spelen waardoor er een grotere impact op het milieu is, of denkt u dat zij moderne wagens met een lage CO2 uitstoot kopen? Zij rijden met oude vervuilende auto's. Zij kopen meer onnodige prullen die een enorm negatieve impact hebben op het milieu.

Milieulast is meer dan autorijden en vliegen. Daar zou best wel eens een studie over gedaan mogen worden?
Zij rijden net een heel pak minder dan gegoede gezinnen. Omdat ze letterlijk de diesel niet kunnen betalen om een city trip naar parijs te doen.

Ze consumeren ook een pak minder, omdat ze het letterlijk niet kunnen betalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 12:22   #59
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
https://www.hln.be/de-krant/allebei-...euro~a08ca84b/



Niet rondkomen maar toch drie dochters hebben, het gaat er echt niet in bij mij.

Veel van die mensen doen enorme uitgaven aan dommigheden: abonnementen bij Telenet en/of Proximus, ze hebben honden, katten, muizen, slangen, ratten, vogels, reptielen en zo voort... Ze gaan elke week naar de Action hun kar volladen met zaken die ze totaal niet nodig hebben. Ze hebben abonnementen bij sportclubs waar ze één keer geweest zijn.

Ze hebben een veel te dure auto op afbetaling of private lease die ze voor elke verplaatsing gebruiken, ook al is het maar 50 meter ver.
Als je met die uitleg jezelf in slaap kan sussen, dan doe je maar. Bij mij komt uw uitleg gewoon belachelijk over en getuigt van wereldvreemdheid.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 12:24   #60
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zij rijden net een heel pak minder dan gegoede gezinnen. Omdat ze letterlijk de diesel niet kunnen betalen om een city trip naar parijs te doen.

Ze consumeren ook een pak minder, omdat ze het letterlijk niet kunnen betalen.
Hoe zou jij dat nu gaan weten? De gezinnen uit het artikel zijn in feite geen armen hoor, het zijn vooral mensen die niet met geld kunnen omgaan en het aan totaal verkeerde zaken spenderen en daar bovenop nog veel kinderen maken. Denkt u dat een kind op de wereld zetten geen impact op het milieu heeft misschien? Dat heeft zelfs een veel grotere impact dan de auto, het vliegtuig en tientallen jaren consumptie tesamen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be