Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2018, 20:06   #19101
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Gelukkig hebben we al Filip en Mathilde koekjes.
En Belgique on peut rire encore une fois.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 18:27   #19102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Cynisme kent blijkbaar echt geen grenzen...
JuntsXcat vraagt dat het parlement de reisonkosten van de jailbirds en vluchtelingen zou betalen.

Reisonkosten ? Hoeveel kost de trip van Orihol en de Jordi's van hun cel naar het schijthuis, naar de douche of naar de geleide wandeling ? http://www.catalannews.com/politics/...sh-in-expenses
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 18:51   #19103
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Cynisme kent blijkbaar echt geen grenzen...
JuntsXcat vraagt dat het parlement de reisonkosten van de jailbirds en vluchtelingen zou betalen.

Reisonkosten ? Hoeveel kost de trip van Orihol en de Jordi's van hun cel naar het schijthuis, naar de douche of naar de geleide wandeling ? http://www.catalannews.com/politics/...sh-in-expenses
Ines heeft een lekker mondje.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 18:54   #19104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ines heeft een lekker mondje.
Formidabele vrouw hee ? Zeker en vast een heet konijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 19:12   #19105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ines heeft een lekker mondje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Formidabele vrouw hee ? Zeker en vast een heet konijn.
Jongens, stopt dat. Die voze praat bekt niet op jullie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 19:14   #19106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Cynisme kent blijkbaar echt geen grenzen...
JuntsXcat vraagt dat het parlement de reisonkosten van de jailbirds en vluchtelingen zou betalen.

Reisonkosten ? Hoeveel kost de trip van Orihol en de Jordi's van hun cel naar het schijthuis, naar de douche of naar de geleide wandeling ? http://www.catalannews.com/politics/...sh-in-expenses
Hun parlementaire medewerker(s) moeten hen regelmatig gaan consulteren en dossiers brengen?
Of iets anders.

Benieuwd wat het Catalaanse parlement gaat beslissen.
Ambetant hé, democratie. Laat staan democratie op zijn Spaans.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 19:44   #19107
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jongens, stopt dat. Die voze praat bekt niet op jullie.
A dirty mind is a joy forever.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 20:13   #19108
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.127
Standaard

Ondertussen gaat het Spaanse partijdige gerecht verder met haar kruistocht...
Zoals ik eerder al schreef, de klacht waarbij Llarena (of een afgevaardigde) zich zou moeten verantwoorden op 4 september wordt in Spanje geweigerd om door te geven (zo begrijp ik in elk geval die juridische benamingen).
De verdediging spreekt van rechter en partij in één, zoals ik zelf ook al zei.
De klacht wordt niet eens overgemaakt, hij wordt dus zelfs niet eens behandeld, noch is er beroep mogelijk.

http://www.lavanguardia.com/politica...l-supremo.html

En de verkrachtersbende "La Manada" is al vrij onder borgtocht.
http://www.lavanguardia.com/sucesos/...a-navarra.html

Spanje, de 'rechtsstaat' waar een illegaal referendum zwaar gestraft wordt, maar sommige verkrachters vrijgelaten worden...
Pandareus zal weer werk hebben om wat krom is recht te praten.
Tip: vendelierskrant...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 20:32   #19109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ondertussen gaat het Spaanse partijdige gerecht verder met haar kruistocht...
Zoals ik eerder al schreef, de klacht waarbij Llarena (of een afgevaardigde) zich zou moeten verantwoorden op 4 september wordt in Spanje geweigerd om door te geven (zo begrijp ik in elk geval die juridische benamingen).
De verdediging spreekt van rechter en partij in één, zoals ik zelf ook al zei.
De klacht wordt niet eens overgemaakt, hij wordt dus zelfs niet eens behandeld, noch is er beroep mogelijk.

http://www.lavanguardia.com/politica...l-supremo.html

En de verkrachtersbende "La Manada" is al vrij onder borgtocht.
http://www.lavanguardia.com/sucesos/...a-navarra.html

Spanje, de 'rechtsstaat' waar een illegaal referendum zwaar gestraft wordt, maar sommige verkrachters vrijgelaten worden...
Pandareus zal weer werk hebben om wat krom is recht te praten.
Tip: vendelierskrant...
Omdat onze gemuilkorfde mij hierbij betrekt wil ik wel sumier antwoorden, en er (opnieuw...) op wijzen dat in de ernstige pers (ik lees El Mundo + El Pais) over die vermeende feiten geen woord terug te vinden is. Op wat zou ik dan eigenlijk moeten antwoorden ? Op het lijfblad van de vendeliersclub uit catalonië die schrijven op aangeven en directe lijn van de verdediging van de beschuldigden ?


Op niet terzake doende en verder futiele verwijzingen naar 1 of andere strafzaak die hier niets mee te maken heeft maar voor het simpele vendelzwaaiende boerevolk blijkbaar voldoende reden is om de hele rechtsgang van een EU natie verdacht te maken ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 20:58   #19110
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik hou wel van de stijl van Torra die de druk op peil houdt in Catalonië.
Een perfecte keuze van president Puigdemont.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 21:07   #19111
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Omdat onze gemuilkorfde mij hierbij betrekt wil ik wel sumier antwoorden, en er (opnieuw...) op wijzen dat in de ernstige pers (ik lees El Mundo + El Pais) over die vermeende feiten geen woord terug te vinden is.
La Vanguardia is niet ernstig?
Dat is al het derde artikel dat ik hierover zie, mochten dat werkelijk verzonnen feiten zijn dan hadden die 'ernstige' kranten al lang over het nepnieuws geschreven.
Het ware de uitgelezen kans geweest een andere krant als onbetrouwbaar af te schilderen.
Maar blijkbaar zijn de 'ernstige' kranten zij die enkel de openbare aanklager en de regering aan het woord laten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op niet terzake doende en verder futiele verwijzingen naar 1 of andere strafzaak die hier niets mee te maken heeft maar voor het simpele vendelzwaaiende boerevolk blijkbaar voldoende reden is om de hele rechtsgang van een EU natie verdacht te maken ?
U vindt dat niet terzake doende dat men bij groepsverkrachting al na een paar maanden op borgsom vrij kan komen, maar bij een referendum voor 30 jaar kan opgesloten worden?
Slaap gerust verder.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 21:10   #19112
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hou wel van de stijl van Torra die de druk op peil houdt in Catalonië.
Een perfecte keuze van president Puigdemont.
President van mijn kloten. Hij houdt zich bezig met hespen reclame. Ongeveer het enige waarmee hij in het nieuws is gekomen de laatste weken. Hoe meer trouwens die separatisten de druk op de ketel houden hoe meer economische investeerders gaan afhaken. De spirit is er blijkbaar uit trouwens bij de straat demonstranten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 22:03   #19113
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
op wijzen dat in de ernstige pers (ik lees El Mundo + El Pais) over die vermeende feiten geen woord terug te vinden is.
Bedoelt u met ernstige pers, misschien gewoon partijdige pers of is het gewoon een trage pers?
Ik heb namelijk ondertussen een tweede bron, namelijk : "La Razón".
https://www.larazon.es/internacional...ena-EJ18776640

Ook deze krant bevestigt dat men weigert het verzoek door te sturen naar het Spaanse Hooggerechtshof.

Edit : ook uw "ernstige krant" meldt ondertussen wat een week of 3 geleden in La Vanguardia stond.

https://politica.elpais.com/politica...10_725868.html

Wat dus afgedaan werd als "nepnieuws", is gewoon de waarheid.
Ik moet eigenlijk nog de eerste keer tegenkomen dat ik La Vanguardia op nepnieuws betrap, ondanks het feit dat u hard uw best doet om hen onbetrouwbaar te doen overkomen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 juni 2018 om 22:07.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 18:50   #19114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Bedoelt u met ernstige pers, misschien gewoon partijdige pers of is het gewoon een trage pers?
Ik heb namelijk ondertussen een tweede bron, namelijk : "La Razón".
https://www.larazon.es/internacional...ena-EJ18776640

Ook deze krant bevestigt dat men weigert het verzoek door te sturen naar het Spaanse Hooggerechtshof.

Edit : ook uw "ernstige krant" meldt ondertussen wat een week of 3 geleden in La Vanguardia stond.

https://politica.elpais.com/politica...10_725868.html

Wat dus afgedaan werd als "nepnieuws", is gewoon de waarheid.
Ik moet eigenlijk nog de eerste keer tegenkomen dat ik La Vanguardia op nepnieuws betrap, ondanks het feit dat u hard uw best doet om hen onbetrouwbaar te doen overkomen.
En heb je de juridische motieven eigenlijk wel begrepen, die het spaanse gerecht inroept om niet op de belachelijke claim van die kerels in België in te gaan ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 20:42   #19115
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En heb je de juridische motieven eigenlijk wel begrepen, die het spaanse gerecht inroept om niet op de belachelijke claim van die kerels in België in te gaan ?
Neen, ik wachtte op jouw fantastisch superieure juridische kennis, niet dat het er veel toedoet, die Spanjaarden zoeken gewoon excuses om rechtsmiddelen te ontzeggen.
Maar je wacht waarschijnlijk op een vertaling in het Engels, dat je de tekst kunt lezen, of je hebt het doorgespeeld aan het partijbureau die het voor jou zal uitzoeken...

In elk geval had je weeral ongelijk en had de "vendelierskrant" weeral eens gelijk...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 juni 2018 om 20:52.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 21:42   #19116
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Neen, ik wachtte op jouw fantastisch superieure juridische kennis, niet dat het er veel toedoet, die Spanjaarden zoeken gewoon excuses om rechtsmiddelen te ontzeggen.
Maar je wacht waarschijnlijk op een vertaling in het Engels, dat je de tekst kunt lezen, of je hebt het doorgespeeld aan het partijbureau die het voor jou zal uitzoeken...

In elk geval had je weeral ongelijk en had de "vendelierskrant" weeral eens gelijk...

Zever. De vendelierskrant kwam met een melodramatisch verhaal af dat inderdaad ging over "ontzeggen van rechtsmiddelen". Het artikel van 2 dagen geleden geeft de echte reden weer dat spanje niet op dat onnozele verzoek ingaat. En dat gaat dus helemaal niet over "ontzeggen van rechtsmiddelen".

Maar ja, voor de simpelen van geest doet dat er allemaal niet toe nietwaar ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 21:53   #19117
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zever. De vendelierskrant kwam met een melodramatisch verhaal af dat inderdaad ging over "ontzeggen van rechtsmiddelen". Het artikel van 2 dagen geleden geeft de echte reden weer dat spanje niet op dat onnozele verzoek ingaat.
De "echte reden", die je niet kunt vernoemen omdat je hem niet begrijpt...

De "vendelierskrant" meldde dit al weken geleden dat het ging gebeuren, dan een aantal dagen geleden dat het gebeurd was, en je bleef het maar ontkennen.
Het stond niet in de "serieuze media".
Achteraf kom je dan vertellen dat het heel wat anders is, maar je kunt het niet uitleggen, ook al beweer je over zo'n fantastische juridische kennis te beschikken.
Tijd rekken tot het partijbureau het kan uitleggen voor jou, dat je kan doen alsof je het zelf gevonden hebt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maar ja, voor de simpelen van geest doet dat er allemaal niet toe nietwaar ?
Veel rond de pot draaien lees ik van jou.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 10:07   #19118
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik kan me moeilijk inbeelden dat de separatisten niet op voorhand ingeschat hadden dat Spanje dit wel handig ging afblokken.
De enige bedoeling kan dan ook maar geweest zijn dat ze publiciteit kregen.

En ik verkneukel me omdat ik toch vermoed dat er een flink aantal hoge piefen in Spanje gegromd hebben, zo van "ces petits belges, wat denken die eigenlijk wel van zichzelve .."
Ik kan me zelfs inbeelden dat franquist LLarena grommend denkt dat hij zal ontkennen dat het bezoeken van om de Vlaamse kunststeden ooit op zijn bucketlist gestaan heeft. Misschien gaat hij zelfs Spanje niet meer durven verlaten wegens een dreigend internationaal aanhoudingsbevel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 10:07   #19119
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De "echte reden", die je niet kunt vernoemen omdat je hem niet begrijpt...

De "vendelierskrant" meldde dit al weken geleden dat het ging gebeuren, dan een aantal dagen geleden dat het gebeurd was, en je bleef het maar ontkennen.
Het stond niet in de "serieuze media".
Achteraf kom je dan vertellen dat het heel wat anders is, maar je kunt het niet uitleggen, ook al beweer je over zo'n fantastische juridische kennis te beschikken.
Tijd rekken tot het partijbureau het kan uitleggen voor jou, dat je kan doen alsof je het zelf gevonden hebt...


Veel rond de pot draaien lees ik van jou.
Wat voor geraaskal is dit over "partijbureau" ???


Ter leeringhe ende vermaeck van de simpelen van geest :



Puigdemont en co hebben een burgerlijke eis gedaan bij de belgische rechter om van Llarena 5 euro schadevergoeding te eisen (belachelijk dus) maar ook de proceskosten (kan oplopen tot vele duizenden euro, tenzij de vluchtelingen hun advocaten voor niets werken). Dit is dus een truuk om druk uit te oefenen op een instruerende magistraat.
Het belgische gerecht vroeg aan het spaanse gerecht of zij het verzoek gericht aan Llarena aan hem willen overmaken.

Daar heeft de deken van de rechters nu schriftelijk antwoord op gegeven.

Met name dat hij dat verzoek als onontvankelijk beschouwt en het dus niet zal overmaken aan Llarena.

Hun onderliggende motivering is dat zij Llarena willen wraken. (kansloos en zinloos). Zinloos omdat dit de rechtsgang niet zal tegenhouden want dan neemt een andere rechter het proces gewoon over.

Rechter Viejo zijn antwoord is dus dat het verzoek onontvankelijk is, dat een instruerende rechter binnen de uitoefening van zijn functie een onderdeel is van de spaanse soevereiniteit. Een buitenlandse rechter heeft geen recht om een spaanse instruerende magistraat te controleren op vraag van een beschuldigde in spanje.

In 2007 zijn er europees bindende afspraken gemaakt dat gerechtelijke verzoeken gericht aan andere lidstaten geen gevolg moeten krijgen, als het gaat om zaken die vallen onder de uitoefening van de rechtsmacht van dat land.

In spanje zelf zou dit truukje dat Christophe Marchand voor de belgische rechter gebruikt niet mogelijk zijn. Om indirecte druk door een beschuldigde op een instruerende magistraat onmogelijk te maken kan men die instruerende magistraat niet dagvaarden. Men kan enkel de staat zelf dagvaarden, die dan (eventueel) moet opdraaien voor de proceskosten en niet de magistraat zelf.


Bronnen uit het hooggerechtshof wijzen erop dat dit "kluchtje" van 5 euro + kosten theoretisch kan uitmonden in een "systeem" waarbij een spaanse vluchteling die naar belgië verkast van hieruit zou kunnen druk uitoefenen op de spaanse magistraat door hem (persoonlijk) burgerlijk te dagvaarden met het oog op hoge schadevergoeding en proceskosten en verwacht actie vanwege de minister van justitie om hier paal en perk aan te stellen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 10:14   #19120
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan me moeilijk inbeelden dat de separatisten niet op voorhand ingeschat hadden dat Spanje dit wel handig ging afblokken.
Dat hier geen gevolg aan zou worden gegeven is een evidentie.

Citaat:
De enige bedoeling kan dan ook maar geweest zijn dat ze publiciteit kregen.
Publiciteit is zeker een objectief, maar zeer vermoedelijk doet Marchand dit ook om zijn dossier nu al te stofferen om na een slecht vonnis in spanje naar Europa te kunnen trekken.

Citaat:
En ik verkneukel me omdat ik toch vermoed dat er een flink aantal hoge piefen in Spanje gegromd hebben, zo van "ces petits belges, wat denken die eigenlijk wel van zichzelve .."
Ik kan me zelfs inbeelden dat franquist LLarena grommend denkt dat hij zal ontkennen dat het bezoeken van om de Vlaamse kunststeden ooit op zijn bucketlist gestaan heeft. Misschien gaat hij zelfs Spanje niet meer durven verlaten wegens een dreigend internationaal aanhoudingsbevel
omdat hij niet ingaat op een buitenlands verzoek om te komen getuigen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be