Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2018, 08:17   #81
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Kritiek op besloten bezoek Zuckerberg aan EU-Parlement

Citaat:
De topman van Facebook, Mark Zuckerberg, komt dan toch persoonlijk naar Brussel om uitleg te geven over het privacybeleid van Facebook. Maar wel achter gesloten deuren, tot woede van onder meer Verhofstadt.
Eigenaardig, dat het achter gesloten deuren moet?

Privé feestje?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 18:12   #82
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Hoeveel weet Google over u? Veel meer dan u denkt

Een oplossing?

Geen account nemen op dat soort van 'diensten'

Oh, zelfs dat lukt niet meer want:

Citaat:
Verbaasd hoeveel Facebook over u weet? Google weet zo mogelijk nog meer, en houdt al die gegevens ook minutieus bij. Het is daarbij overigens niet nodig om een Google-account te hebben.
Spionage ten top dus.

Tip:

justdelete me
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 07:59   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
De ene big brother die de andere wat gaat aanklagen.
Fake news tegenover poco-news.
Amen. Ik begrijp niet waarom mensen "geschandaliseerd" zijn dat ze "gemanipuleerd" werden door dingen zoals Facebook. Als ge een facebook account aanmaakt, dan verkoopt ge uw "aandacht" toch tegen blinksteentjes en spiegeltjes, dat was toch het ganse idee van Facebook: uw aandacht voor gerichte publiciteit (lees, uw psychologie, uw gedrag beinvloeden) in ruil om via hun servers mogen te zeveren met anderen op internet omdat ge niet bekwaam zijt van zelf een serverke te installeren. Facebook zijnen business is uw aandacht en gedrag te verkopen. Daarvoor waard ge gekomen.

Als Facebook dus uw psychologisch profiel verkoopt aan Coca Cola om U 3 keer meer blikjes Cola doen te drinken via de analyse van uw intieme leven dat ge vrijwillig op hun servers neerpoot, dan is dat OK, maar als politiekers dat gebruiken om U 3 keer voor hen doen te stemmen, dan is men plots geshockeerd.

Ge had in de eerste plaats uw ziel aan de duivel niet moeten verkopen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 08:01   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Kritiek op besloten bezoek Zuckerberg aan EU-Parlement



Eigenaardig, dat het achter gesloten deuren moet?

Privé feestje?
Ze willen allemaal weten hoeveel zijn diensten kosten voor de volgende verkiezingen, en proberen een groepsprijsje te negocieren waarschijnlijk. Daar willen ze geen pottenkijkers bij.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 08:07   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoeveel weet Google over u? Veel meer dan u denkt

Een oplossing?

Geen account nemen op dat soort van 'diensten'

Oh, zelfs dat lukt niet meer want:



Spionage ten top dus.

Tip:

justdelete me
Niks spionage. Google breekt bij U niet in. Google analyseert enkel maar alles wat ge zelf naar Google stuurt. Als gij uw heel leven aan uw buurman vertelt, en nadien gebruikt die gast dat om U te beinvloeden, dan is dat uw eigen schuld he. Waar denkt ge dat Google zijn geld vandaan haalt, gezien alles "gratis" is ?

Ik gebruik nu duckduckgo als search engine. En natuurlijk geen werkende account op geen enkele van die "social media". Al die dingen zijn totaal overbodig om met mensen te communiceren. Peer-to-peer werkt goed genoeg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 13:57   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat men alvast begint met die 'netwerksite FB' eens wat torenhoge boetes op te leggen want die luisteren precies niet.
Ik ben daar tegen. Tenslotte doet FB niks mis: gij geeft hen al uw gegevens over uw gedrag, psychologie, wensen, vrienden, en ongeveer alle intiems dat U een mens maakt, en in ruil daarvoor moogt ge met de andere FB-kleuters in de FB zandbak spelen. Als ge zo een domoor zijt om daarin te trappen, dan vind ik dat "eigen schuld, dikken bult". Ik vind het juist heel goed dat al die onnozelaars die FB nodig hebben om, ocharme met hun vrienden en familie "in contact te blijven" (alsof e-mail niet zou bestaan) en daarvoor hun overlijveke en ziel verkopen, vanalles aangesmeerd wordt.

Als ge dat nu 'wettelijk gaat inkaderen', dan krijgt ge hetzelfde effect als met die E-nummers voor voedselvergiftiging (eh, "additieven"). Als het wettelijk omkaderd is, zal 't wel deugen zekers, gaan de onnozelaars denken, en Zuckerdinges gaat met plezier zijn vagevuur afkopen met een boete, om nadien de naam te hebben dat alles nu in orde is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 06:07   #87
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben daar tegen. Tenslotte doet FB niks mis: gij geeft hen al uw gegevens over uw gedrag, psychologie, wensen, vrienden, en ongeveer alle intiems dat U een mens maakt, en in ruil daarvoor moogt ge met de andere FB-kleuters in de FB zandbak spelen. Als ge zo een domoor zijt om daarin te trappen, dan vind ik dat "eigen schuld, dikken bult". Ik vind het juist heel goed dat al die onnozelaars die FB nodig hebben om, ocharme met hun vrienden en familie "in contact te blijven" (alsof e-mail niet zou bestaan) en daarvoor hun overlijveke en ziel verkopen, vanalles aangesmeerd wordt.

Als ge dat nu 'wettelijk gaat inkaderen', dan krijgt ge hetzelfde effect als met die E-nummers voor voedselvergiftiging (eh, "additieven"). Als het wettelijk omkaderd is, zal 't wel deugen zekers, gaan de onnozelaars denken, en Zuckerdinges gaat met plezier zijn vagevuur afkopen met een boete, om nadien de naam te hebben dat alles nu in orde is.
Hoeveel forummers hier zouden NIET op FB zitten? 3 of 4.
Allez: minder dan 8, mijn gedacht.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 07:05   #88
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.820
Standaard

Markske verschijnt binnenkort toch voor een soort commissie van het Europees Parlement en het wordt life gestreamed.

Iets gelijkaardigs is al gebeurd in de VS en toen bleek vooral dat de politici technisch analfabete idioten bleken te zijn.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 07:38   #89
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hoeveel forummers hier zouden NIET op FB zitten? 3 of 4.
Allez: minder dan 8, mijn gedacht.
Ik ben daar al zeker eentje van daar ik geen boodschap heb aan Facebook.

Begrijpt u mij niet verkeerd, ik heb er geen probleem mee dat anderen er een account op nemen/op inloggen, ik zal het nooit doen.

Het ging er mij juist maar om dat er bewijslevering was, van dat de FB diensten ook mensen achtervolgden, die er NIET op 'ingeschreven' waren en dat is er best zwaar over dacht ik.

Nog even wat leesvoer

What Took Facebook So Long?

Five Hidden Dangers of Facebook

Ex-Google and Facebook staff warn of social media dangers

How Dangerous Is Facebook?



p.s.

Zijn 'Google & Amazon' al even erg?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 mei 2018 om 07:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 09:18   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hoeveel forummers hier zouden NIET op FB zitten? 3 of 4.
Allez: minder dan 8, mijn gedacht.
Ik heb een FB account die ik aangemaakt heb, het paswoord weggegooid en nooit gebruik.

(ok, en ik heb ook een aantal, met moeite aangemaakte, valse FB profielen om nep identificaties kunnen te bekomen op andere sites: soms is het belangrijk om zijn identiteit verborgen te houden).

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2018 om 09:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 09:21   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Markske verschijnt binnenkort toch voor een soort commissie van het Europees Parlement en het wordt life gestreamed.

Iets gelijkaardigs is al gebeurd in de VS en toen bleek vooral dat de politici technisch analfabete idioten bleken te zijn.
Als ge niet door hebt dat dat propaganda is, dan is dat erg. Dat dient om aan te geven dat Markske zich aan regelkes moet houden, en dat FB nu "in orde" is. En politiekerkes kunnen zo ook hun blazoentje oppoetsen en "tonen" dat ze met uw privacy inzitten. Maw, een win-win voor de twee soorten haaien die uw meesters (willen) zijn.

FB is een dinges dat gratis is, en waar ge "met uw vrienden" op kunt spelen, op voorwaarde dat ze alles van U te weten komen, en die kennis gebruiken om U ne kloot af te draaien. Dat is het basis principe zelf ervan. Denken dat zoiets "gekaderd" kan worden, door een andere bende die U afperst en hun wetten oplegt, is toch wel zeker naief, zou ik denken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 09:26   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zijn 'Google & Amazon' al even erg?
Dat zijn twee andere dingen. Google is waarschijnlijk de gevaarlijkste ; amazon minder, omdat het een financieel model heeft dat niet louter afhangt van de gegevens van uw psychologie. Tenslotte is Amazon een winkel, waar ge echte goederen koopt, en waar ge ook server diensten koopt. Maw, Amazon is veel "klassieker" als bedrijf: het VERKOOPT producten tegen betaling. Amazon is economisch gevaarlijk, omdat het een quasi-monopolie begint te hebben ; maar het is geen psychologisch gevaarlijk dinges (ook al zijn ze niet vies om hun zakencijfer wat omhoog te helpen hiermee, ze hangen er niet van af).

Alle dinges die veel geld vergaren en enkel maar 'gratis' dinges maken, en geen communautaire bezigheid zijn (zoals open source projecten), zijn intrinsiek erg gevaarlijk, en ze kunnen er niet eens zelf aan doen: ze moeten wel uw psychologie misbruiken, want dat is hun financieel model. Ze hebben geen andere inkomsten. Ze verkopen niks, behalve uw psychologische zwakheden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2018 om 09:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 00:55   #93
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Een idee voor een poll:

Wat vindt u het meest beangstigend: werknemers van FB die beslissen over waarheid of leugen, of de publieke overheden?

Verhofstadt-de-angstige kiest uiteraard voor... https://twitter.com/guyverhofstadt/s...84519406555136
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 23 mei 2018 om 00:57.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 05:45   #94
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.820
Standaard

Dat vragenuurtje aan Markske bleek bij nader inzien een microcosmos van hoe de Europese Unie geregeld wordt.......op het randje van de chaos...


We kunnen niet zeggen dat het niet vooraf geweten was dat Markske op een dag op een stoel voor een panel zou verschijnen..En in de tussentijd hadden de fractieleiders van het EP een beetje beter de regie kunnen voorbereiden....

Niet dus...

https://www.hln.be/ihln/veel-goede-v...aaid~a217cee4/

Nu kreeg elke fractieleider twee minuten om een vraag te stellen,ieder van die egotrippers ging daar ruim over en Markske had eigenlijk maar een kwartier tijd om zelfs maar te proberen, te antworoden.UITERAARD heeft hij niet "in diepte" geantwoord...hoe KON hij ook?

Nu kwam oa VHFSTD op het "briljante" idee hem dan maar de vragen schriftelijk te laten antwoorden....

Misschien een FB-paginaatje starten?

belachelijk.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 23 mei 2018 om 05:46.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 07:17   #95
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn twee andere dingen. Google is waarschijnlijk de gevaarlijkste ; amazon minder, omdat het een financieel model heeft dat niet louter afhangt van de gegevens van uw psychologie. Tenslotte is Amazon een winkel, waar ge echte goederen koopt, en waar ge ook server diensten koopt. Maw, Amazon is veel "klassieker" als bedrijf: het VERKOOPT producten tegen betaling. Amazon is economisch gevaarlijk, omdat het een quasi-monopolie begint te hebben ; maar het is geen psychologisch gevaarlijk dinges (ook al zijn ze niet vies om hun zakencijfer wat omhoog te helpen hiermee, ze hangen er niet van af).

Alle dinges die veel geld vergaren en enkel maar 'gratis' dinges maken, en geen communautaire bezigheid zijn (zoals open source projecten), zijn intrinsiek erg gevaarlijk, en ze kunnen er niet eens zelf aan doen: ze moeten wel uw psychologie misbruiken, want dat is hun financieel model. Ze hebben geen andere inkomsten. Ze verkopen niks, behalve uw psychologische zwakheden.
Ik probeer mezelf effe voor te stellen een jonge knul te zijn op het einde van zijn studies en klaar om de beroepswereld in te stappen:
L' Horreur, denk ik dan want denkelijk connected langs alle kanten is van moeten, ofni?
Ik veronderstel toch dat virtuele networking en sociale media er dan ook al een tijdje zou bijhoren. In feite een beetje een conditio sine qua non?
En al heb ik geen kloten te maken met facebook, twitter en meer van dat fraais, 'men' heeft nu ook reeds voldoende van mijn gegevens via het web, denk ik dan.
Denk maar aan online boeken van transporttickets, hotel- en autoreservaties, aankopen via amazon e.d.
Enfin, hopen maar dat de diverse credit-card en andere bankverrichtigen via 't web echt goed safe zijn. Nog geen negatieve grapjes meegemaakt daar. Hout vasthouden.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 08:45   #96
henke54
Partijlid
 
henke54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2007
Berichten: 205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niks spionage. Google breekt bij U niet in. Google analyseert enkel maar alles wat ge zelf naar Google stuurt. Als gij uw heel leven aan uw buurman vertelt, en nadien gebruikt die gast dat om U te beinvloeden, dan is dat uw eigen schuld he. Waar denkt ge dat Google zijn geld vandaan haalt, gezien alles "gratis" is ?

Ik gebruik nu duckduckgo als search engine. En natuurlijk geen werkende account op geen enkele van die "social media". Al die dingen zijn totaal overbodig om met mensen te communiceren. Peer-to-peer werkt goed genoeg.
Ik gebruik ook DuckDuckGo , en nog altijd zijn die politiekers dikke stommerikken , als je deze commentaren op VRT hoort (zelfs VRT heeft boter op hoofd , door DRM te gebruiken volgens Firefox browser )
henke54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 09:07   #97
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat vragenuurtje aan Markske bleek bij nader inzien een microcosmos van hoe de Europese Unie geregeld wordt.......op het randje van de chaos...


We kunnen niet zeggen dat het niet vooraf geweten was dat Markske op een dag op een stoel voor een panel zou verschijnen..En in de tussentijd hadden de fractieleiders van het EP een beetje beter de regie kunnen voorbereiden....

Niet dus...

https://www.hln.be/ihln/veel-goede-v...aaid~a217cee4/

Nu kreeg elke fractieleider twee minuten om een vraag te stellen,ieder van die egotrippers ging daar ruim over en Markske had eigenlijk maar een kwartier tijd om zelfs maar te proberen, te antworoden.UITERAARD heeft hij niet "in diepte" geantwoord...hoe KON hij ook?

Nu kwam oa VHFSTD op het "briljante" idee hem dan maar de vragen schriftelijk te laten antwoorden....

Misschien een FB-paginaatje starten?

belachelijk.....
Alles wat Zuckerberg zei was natuurlijk tot in de puntjes geregisseerd. Zelfs zijn gelaatsuitdrukking. Zelden zo'n emotieloos gezicht gezien
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 09:31   #98
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alles wat Zuckerberg zei was natuurlijk tot in de puntjes geregisseerd. Zelfs zijn gelaatsuitdrukking. Zelden zo'n emotieloos gezicht gezien
Dat is omdat het een autist is.

En die kiekens in het Europese parlement allemaal ego-trippers zijn die waarschijnlijk voor deze sessie ook nog samen met hem selfies maakten om hun facebook vrienden te overbluffen.

Laatst gewijzigd door dpg : 23 mei 2018 om 09:31.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 09:36   #99
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henke54 Bekijk bericht
Ik gebruik ook DuckDuckGo , en nog altijd zijn die politiekers dikke stommerikken , als je deze commentaren op VRT hoort (zelfs VRT heeft boter op hoofd , door DRM te gebruiken volgens Firefox browser )
searx ook best leuk
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 20:39   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik probeer mezelf effe voor te stellen een jonge knul te zijn op het einde van zijn studies en klaar om de beroepswereld in te stappen:
L' Horreur, denk ik dan want denkelijk connected langs alle kanten is van moeten, ofni?
Ik veronderstel toch dat virtuele networking en sociale media er dan ook al een tijdje zou bijhoren. In feite een beetje een conditio sine qua non?
Ik denk dat je dat best kan doen, als "image building". Het zou mij niet verwonderen dat je zelfs voor een kleine som dat professioneel kan laten maken ttz, je betaalt ergens een bedrijf om uw "facebook pagina" aan te maken die als publiciteit dient om U aan uw toekomstige werkgevers te verkopen: er moet daar niks in staan dat waar is, die werkgevers zullen die pagina zelf zoeken en vinden, en vaststellen wat ne fantastische gast gij niet zijt, met allerlei activiteiten die hen interesseren en dergelijke, ook al is daar niks van waar. Ge kunt daar uitgevonden prestaties op neerpoten, ervaring die ge niet hebt op zetten en dergelijke meer. Zolang jij zelf die pagina niet aangeeft als referentie, hebt ge niet "gelogen". Uw toekomstige werkgever kan er enkel maar in trappen, en kan U niet verwijten dat de dingen die hij stiekem over U heeft opgezocht, niet waar zijn he. Zij kunnen U ook imaginaire vrienden uitvinden op FB, die U zogezegd bewonderen, bedanken en dergelijke meer, waaruit blijkt wat voor nen toffe knul gij niet zijt om mee te werken.

Het domme zou zijn om FB ook echt te gebruiken voor "sociale contacten". Maar FB gebruiken als reclame stunt, dat moet goed te doen zijn.

Citaat:
Denk maar aan online boeken van transporttickets, hotel- en autoreservaties, aankopen via amazon e.d.
Enfin, hopen maar dat de diverse credit-card en andere bankverrichtigen via 't web echt goed safe zijn. Nog geen negatieve grapjes meegemaakt daar. Hout vasthouden.
Wel, die "objectievere" gegevens zijn veel minder interessant om U psychologisch uit te melken. Amazon weet wel veel over U via wat ge allemaal koopt. Maar dat is veel en veel minder interessant (behalve voor Amazon zelf, om U dingen aan te bieden) als "psychologisch profiel", dan al uw mails op Gmail (jaja, die worden geanalyseerd), alles wat ge aan uw intieme kennissen vertelt, en dergelijke meer. De bedoeling van die psychologische profielen is namelijk uw zwakke punten te kennen, en ook uw "zwakke momenten", wanneer ge eenzaam zijt, triest zijt, en dergelijke meer, want dan ben je het meest receptief voor beinvloeding. Het kopen van een harde schijf of een boek over fysica zal daar niet veel bij helpen.

Er is trouwens nog een leuke firefox plugin die ik ook gebruik: "trackmenot". Het doet willekeurige zoek acties op google, bing en dergelijke meer. Gemiddeld elke minuut wordt een willekeurige zoekactie doorgevoerd, en uit het resultaat van de zoekactie worden nieuwe willekeurige zoektermen gegenereerd. Dat verstoort helemaal het profiel dat men van U kan maken. Het is heel belangrijk dat men verkeerde informatie over U heeft. Op die manier is de doeltreffendheid van elke vorm van manipulatie sterk verminderd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2018 om 20:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be