Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 31 mei 2017, 20:22   #561
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ze zijn niet op de vlucht geslagen. Het leger heeft ze geëvacueerd, volgens jouw artikel. Een evacuatie door zwaarbewapende soldaten tijdens een oorlogssituatie verloopt in zo'n landen volgens mij niet op vrijwillige basis.
Vermoedelijk zou dat hier overigens ook geen optie zijn.
Alleen maar om geen burgers te treffen, of geen 2 x te hoeven nadenken met wie men te doen heeft wanneer men iemand in het vizier heeft.
Je hardnekkigheid in deze is futiel.

Dat een evacuatie door het leger voor jou betekent dat ze geen sympathie koesteren voor de extremisten is jouw persoonlijke mening, maar verder op geen enkel tastbaar feit gebaseerd.
Nergens staat in dat artikel dat het om een verplichte evacuatie ging. Je blijft maar liegen. Dat deze 200.000 moslims volgens jou deze extremistische Islam terroristen steunt is jouw persoonlijke mening, maar verder op geen enkel tastbaar feit gebaseerd.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 31 mei 2017 om 20:24.
DucDEnghien is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:26   #562
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, we handelen volgens onze wetten en die laten afhankelijk van de omstandigheden ook bruut geweld toe.
Extreme tijden nopen tot extreme maatregelen.

Daarvoor is er de mogelijkheid tot de noodtoestand ofwel de staat van beleg, desnoods zelfs de staat van oorlog.

Allemaal democratisch toe te passen als de situatie er toe noopt.

Er zal vermoedelijk eerst wel ergens een kerncentrale moeten worden opgeblazen (het zou me niet verbazen dat er nog lieden rondlopen die er serieus aan twijfelen dat die "geradicaliseerden" daartoe in staat zijn) voordat het onze politici begint te dagen dat bloemenkransjes en opvolgen van verdachten geen afdoende wapens zijn tegen de ramp die ons tegemoet komt, maar die collateral damage zullen we er helaas moeten bijnemen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:32   #563
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Extreme tijden nopen tot extreme maatregelen.

Daarvoor is er de mogelijkheid tot de noodtoestand ofwel de staat van beleg, desnoods zelfs de staat van oorlog.

Allemaal democratisch toe te passen als de situatie er toe noopt.

Er zal vermoedelijk eerst wel ergens een kerncentrale moeten worden opgeblazen (het zou me niet verbazen dat er nog lieden rondlopen die er serieus aan twijfelen dat die "geradicaliseerden" daartoe in staat zijn) voordat het onze politici begint te dagen dat bloemenkransjes en opvolgen van verdachten geen afdoende wapens zijn tegen de ramp die ons tegemoet komt, maar die collateral damage zullen we er helaas moeten bijnemen.
Staat van oorlog? Tegen wie dan? De moslims? Allemaal afknallen of in concentratiekampen steken?

Wacht, neen, uitgaansverbod tussen 20u en 6
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:32   #564
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nergens staat in dat artikel dat het om een verplichte evacuatie ging. Je blijft maar liegen. Dat deze 200.000 moslims volgens jou deze extremistische Islam terroristen steunt is jouw persoonlijke mening, maar verder op geen enkel tastbaar feit gebaseerd.
Gaat het om een evacuatie door het leger, zoals het artikel waarnaar je linkt stelt, of gaat het om een vrijwillige vlucht van 90% van de moslims uit de stad, naar het leger?

In het eerste geval: hou dan je bek.

In het tweede geval: link mij een artikel waar staat dat 90% van de moslims uit de stad naar de militairen zijn gelopen, op de vlucht voor de extremisten, ipv van één waarin staat dat ze geëvacueerd zijn door het leger.

De enige leugenaar in deze ben jij.

Ik daag je uit om een link te plaatsen, en anders ga je maar wat gaan zitten janken op je toilet, maar mij een leugenaar noemen is, gezien jouw bewijsbare verdraaiing van de feiten degoutant én een duidelijke overtreding van het forumreglement.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:33   #565
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Staat van oorlog? Tegen wie dan? De moslims? Allemaal afknallen of in concentratiekampen steken?

Wacht, neen, uitgaansverbod tussen 20u en 6
Tegen de vijand natuurlijk.

Wie is de vijand?

De geradicaliseerde tomatenplantkweker?

Vertel jij het me eens?

Onze regeringen weten het verdomd goed genoeg, wie de vijand is.

Vandaar dat ze over elkaar Hern tuimelen om er de islam zo weinig mogelijk de schuld van te geven.

Want, stel je voor: het heeft niks met islam te maken, maar als je er de islam toch zou van beschuldigen oorzaak te zijn van de huidige razernij, dan polariseer je, en zullen er volgens grote lichten als professor Coolsaet nog meer tatenplantkwekers radicaliseren.

Wie denken ze, jou en een paar andere goedgelovige zielen daar gelaten, hier nog van te overtuigen????
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 20:38.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:34   #566
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Gaat het om een evacuatie door het leger, zoals het artikel waarnaar je linkt stelt, of gaat het om een vrijwillige vlucht van 90% van de moslims uit de stad, naar het leger?

In het eerste geval: hou dan je bek.

In het tweede geval: link mij een artikel waar staat dat 90% van de moslims uit de stad naar de militairen zijn gelopen, op de vlucht voor de extremisten, ipv van één waarin staat dat ze geëvacueerd zijn door het leger.

De enige leugenaar in deze ben jij.

Ik daag je uit om een link te plaatsen, en anders ga je maar wat gaan zitten janken op je toilet, maar mij een leugenaar noemen is, gezien jouw bewijsbare verdraaiing van de feiten degoutant én een duidelijke overtreding van het forumreglement.
Waar in het artikel staat dat het om een verplichte evacuatie ging? Waar? Leugenaar.
DucDEnghien is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:36   #567
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Tegen de vijand natuurlijk.

Wie is de vijand?

De geradicaliseerde tomatenplantkweker?

Vertel jij het me eens?
De staatsveiligheid zou het ook graag weten. Jij weet blijkbaar waar ze te vinden. Ga het ze rap vertellen
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:37   #568
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, we handelen volgens onze wetten en die laten afhankelijk van de omstandigheden ook bruut geweld toe.

We zouden om te beginnen een groot aantal 'vooraanstaande geestelijken' - van het soort dat predikt dat homo's van het hoogste gebouw moeten worden gegooid, of dat naar rock-'n-roll luisteren gelijk staat aan satanisme - vogelvrij kunnen verklaren.

Niemand, maar dan ook écht NIEMAND, heeft zo'n zeikerds nodig.

De waardevolle grondstoffen & levensmiddelen die door dergelijke sujetten worden verbruikt, kunnen m.i. beter worden besteed aan pakweg vrijgevochten meisjes die later ingenieur willen worden, of buschauffeur.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:40   #569
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De staatsveiligheid zou het ook graag weten. Jij weet blijkbaar waar ze te vinden. Ga het ze rap vertellen
Ik weet het heel goed.

Geen moslims = geen aanslagen meer.

Probeer dat maar eens te ontkrachten.

En die ongemakkelijke waarheid zal, vroeg of laat, door de situatie genoopt, ook overal ingang vinden.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:41   #570
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Waar in het artikel staat dat het om een verplichte evacuatie ging? Waar? Leugenaar.
Een evacuatie die niet verplicht is in zo'n situatie?

Loop toch heen!

Waar is de link die aantoont dat 90% van de moslims uit de stad gevlucht zijn naar het leger om te ontkomen aan de extremisten?

Waar is die link?

Waar is het bewijs van je gratuite zever?

Waar?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:43   #571
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik weet het heel goed.

Geen moslims = geen aanslagen meer.

Probeer dat maar eens te ontkrachten.

En die ongemakkelijke waarheid zal, vroeg of laat, door de situatie genoopt, ook overal ingang vinden.
Onjuist, het juiste is:

Geen mensen = geen aanslagen meer

Probeer dat maar eens te ontkrachten

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 31 mei 2017 om 20:43.
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:48   #572
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Een evacuatie die niet verplicht is in zo'n situatie?

Loop toch heen!

Waar is de link die aantoont dat 90% van de moslims uit de stad gevlucht zijn naar het leger om te ontkomen aan de extremisten?

Waar is die link?

Waar is het bewijs van je gratuite zever?

Waar?
Dat mensen massaal zelf vluchten (evacuate) in die situatie komt niet bij je op??? Jij denkt echt dat in een oorlogsituatie mensen zitten te wachten op een verplichting om te evacueren? Masturbeer je zelf nog wat verder
DucDEnghien is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:49   #573
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Onjuist, het juiste is:

Geen mensen = geen aanslagen meer

Probeer dat maar eens te ontkrachten
Kweetnie, zulle.

Ik zie zuigelingen, peuters en kleuters toch niet direct 'spontaan' aanslagen plegen.

We gaan toch een criterium moeten vinden, me dunkt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:50   #574
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Onjuist, het juiste is:

Geen mensen = geen aanslagen meer

Probeer dat maar eens te ontkrachten
Ik denk dat mijn slogan meer kans maakt gemeengoed te worden dan de jouwe.

Maar laat je vooral niet tegenhouden hem aan de man te brengen natuurlijk.

Succes gegarandeerd.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:50   #575
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Onjuist, het juiste is:

Geen mensen = geen aanslagen meer

Probeer dat maar eens te ontkrachten
Je zal het nooit ofte nimmer toegeven hé. Geen islamieten, geen aanslagen uit islamitische overtuiging.

Wel, ik hoop van harte dat jij of een van uw naasten asap slachtoffer mogen spelen door een plofmoslim.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 mei 2017 om 20:52.
Skobelev is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:51   #576
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kweetnie, zulle.

Ik zie zuigelingen, peuters en kleuters toch niet direct 'spontaan' aanslagen plegen.

We gaan toch een criterium moeten vinden, me dunkt.
Leg er een koran of bijbel naast en het hek is van de dam. Beter op zeker spelen
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:52   #577
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Onjuist, het juiste is:

Geen mensen = geen aanslagen meer

Probeer dat maar eens te ontkrachten
Strikt genomen heb je gelijk. Maar het zuiveren van radicale elementen binnen de islam is net wat realistischer dan het zuiveren van de complete mensheid.
Nietzsche is nu online  
Oud 31 mei 2017, 20:54   #578
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik weet het heel goed.

Geen moslims = geen aanslagen meer.

Probeer dat maar eens te ontkrachten.

En die ongemakkelijke waarheid zal, vroeg of laat, door de situatie genoopt, ook overal ingang vinden.
Ik weet het heel goed.

Geen Corsicaanse nationalisten = geen aanslagen meer in Corsica

Probeer dat maar eens te ontkrachten

Kill them all
DucDEnghien is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:54   #579
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.357
Standaard

Alle religies zijn kanker. De een is alleen wat kwaadaardiger dan de ander.

In het christendom staan ze bijvoorbeeld niet te springen omtrent homoseksualiteit, maar in katholieke landen worden geen homo's van flatgebouwen gegooid.

Toch wel een belangrijk nuance verschilletje lijkt mij zo.
Nietzsche is nu online  
Oud 31 mei 2017, 20:55   #580
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je zal het nooit ofte nimmer toegeven hé. Geen islamieten, geen aanslagen uit islamitische overtuiging.

Wel, ik hoop van harte dat jij of een van uw naasten asap slachtoffer mogen spelen door een plofmoslim.
Geen wapens, geen doden door wapens.

Ik daarentegen hoop dat je in vrede verder kan leven. Mensen de dood toewensen is niet mijn idee van beschaving.
Dadeemelee is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be