Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2003, 15:50   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwvb
Blijkbaar redeneer je vanuit een vanuit de vooringenomenheid dat elke moslim=slecht,gevaarlijk... deze perceptie is m.i. ook zwaar gecreerd door de media.
Door te zeggen wat ze doen?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2003, 16:58   #22
pwvb
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: gent
Berichten: 214
Standaard

Als je weet dat er in Amerika sinds de aanslagen van 11 sept de moslims nog geen een keer niet als monsters zijn afgeschilderd dan is dit verkeerd. Het hele Amerikaanse buitenlands beleid steunt op een gemaakt beeld van gevaar, een kunstmatig opkloppen van een onveiligheidsgevoel (Am.heeft al +- toegegeven). Hiermee ontken ik het probleem niet maar het groteske wat de amerikanen er van maken is absurd. Een vrije media is een basispijler van elke democratie. Het westen moet niet opgeven wat ze hebben maar integendeel van die sterkte uitgaan.

MvG,
PWVB
pwvb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2003, 17:03   #23
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwvb
Als je weet dat er in Amerika sinds de aanslagen van 11 sept de moslims nog geen een keer niet als monsters zijn afgeschilderd dan is dit verkeerd. Het hele Amerikaanse buitenlands beleid steunt op een gemaakt beeld van gevaar, een kunstmatig opkloppen van een onveiligheidsgevoel (Am.heeft al +- toegegeven). Hiermee ontken ik het probleem niet maar het groteske wat de amerikanen er van maken is absurd. Een vrije media is een basispijler van elke democratie. Het westen moet niet opgeven wat ze hebben maar integendeel van die sterkte uitgaan.

MvG,
PWVB
Tot nader order is dit nog altijd europa, en hier is het overgrote deel van de media links, en die zijn uitermate moslimvriendelijk, dus ik zie niet waar ze hier ergens als monsters afgeschilderd worden.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2003, 20:00   #24
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Behalve in het geval Afghanistan/Al-Quaida dat een werkelijke rechtstreekse en onmiddellijke dreiging voor zowel de eigen bevolking als voor de rest van de wereld vormde, vind ik niet dat het Westen op zijn Amerikaans moet gaan reageren door als neokolonialisten de moslimlanden een voor een te gaan bezetten.

Een kordaat uitdragen van de houding dat in het Westen de Islam niet gedoogd wordt, zou al een enorm krachtig signaal zijn naar de Arabische wereld en zou al diegenen een hart onder de riem in die wereld steken, die nu beknot worden. Die mensen die zich niet kunnen ontplooien, waardoor er in de hele moslimwereld bijna geen wetenschappelijke werken worden geproduceerd, die mensen die zich niet durven outen als niet-gelovige op straffe van dood of excommunicatie uit de maatschappij.

Nu laat het Westen deze mensen gewoon aan hun lot over, waardoor ook deze mensen zich op den duur anti-westers gaan opstellen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2003, 23:03   #25
pwvb
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: gent
Berichten: 214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Behalve in het geval Afghanistan/Al-Quaida dat een werkelijke rechtstreekse en onmiddellijke dreiging voor zowel de eigen bevolking als voor de rest van de wereld vormde, vind ik niet dat het Westen op zijn Amerikaans moet gaan reageren door als neokolonialisten de moslimlanden een voor een te gaan bezetten.
Hierin heb je 100% gelijk, ik ben van mening dat je de mensen moet engageren, een democratie wordt van onderuit opgebouwd en niet met wapens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Een kordaat uitdragen van de houding dat in het Westen de Islam niet gedoogd wordt, zou al een enorm krachtig signaal zijn naar de Arabische wereld en zou al diegenen een hart onder de riem in die wereld steken, die nu beknot worden. Die mensen die zich niet kunnen ontplooien, waardoor er in de hele moslimwereld bijna geen wetenschappelijke werken worden geproduceerd, die mensen die zich niet durven outen als niet-gelovige op straffe van dood of excommunicatie uit de maatschappij.
Hier volg ik niet als je zegt dat het westen de islam niet moet dogen, wat het westen moet doen is duidelijk stellen dat godsdienst en staat volledig los van elkaar staan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Nu laat het Westen deze mensen gewoon aan hun lot over, waardoor ook deze mensen zich op den duur anti-westers gaan opstellen.
Nogmaals wil ik hier opmerken dat ik het primordiaal vind dat een democratie door mensen wordt afgedwongen en niet door wapens( ok soms gaat dit niet). Want als ik het voorbeeld van Iran aanhaal, dan blijkt dat deze maatschappij slechts door de bovenbouw gedragen wordt. Als er studenten op straat komen worden deze beschoten.Dit mag het westen niet dulden.

Onze visies komen dus op vele ptn samen maar ik ben toch van mening dat een staat of gemeenschap niet het recht heeft om, in casu, de islam af te schaffen. Dit is een recht van de mensen dat dan geschonden wordt. Ik geloof in een rechtsstaat waarin ieder individu in z'n persoonlijke levenssfeer doet wat hij wilt en gelooft wat hij wilt. (Let wel,dat dit niet het schenden van andermans rechten inhoud.)

MvG,
PWVB
pwvb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be