Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 14 november 2004, 12:14   #1
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard Kleine toelichting bij de auteurs van moslimterreurdaden in Nederland

Omdat Nederland altijd een stapje voor is op België lijkt het me interessant om de omvang van het moslimintegrisme eens nader te bekijken.

Om de ernstige situatie in het Nederland van vandaag te schetsen hierbij enkele feiten:

- 150 moslimterroristen zijn reeds bekend en worden geschaduwd/gearresteerd;

- de AIVD (geheime inlichtendienst) was voor de moord op Van Gogh geïnfiltreerd door een Marokkaan die de info aan Mohammed B. doorspeelde;

- Nederland heeft zo'n 50.000 moslimextremisten die lid zijn van allerlei organisaties;

- in Nederland leven twee ministers ondergedoken omdat ze serieus bedreigd worden (Ayaan H irsi Ali al sinds twee maanden en Wilders al enkele weken). Deze twee ministers zouden trouwens met flinke voorsprong door het Nederlandse volk verkozen worden indien er nu verrkiezingen zouden komen.

Hierbij ter illustratie een artikel over de wijze waarop moslimintegristen de 'integratie' zien:


Nieuwe Revu, 10 november 2004

"Blijf af van Allah"

Hij roept de islamitische jeugd op tot geweld. Mohamed Khojja: „Blijf af van Allah en zijn profeet Mohammed. Als dat niet gebeurt zeg ik: Verdedig jezelf. Ook met wapens.

Een ontmoeting met de goeroe van de radicale moslimjongeren in Amsterdam-West‚.

Door Arnold Karskens m.m.v. Mustafa Arab, Marvin Jacobs en Ger Post

Voor de aanvang van het gesprek in de coffeeshop op de Amsterdamse Ten Katemarkt toont Mohamed Khojja (55) - in djellaba en met baard - een brochure van een drukkerij waar zijn dochter werkt, zonder hoofddoek. „Zij is daar de baas. En hij wijst op de Marokkaanse straattaferelen op de muur „Heb ik zelf geschilderd.
Maar als het hoofdonderwerp, het fundamentalisme onder moslimjongeren in Nederland ter sprake komt, is de toon snel gezet. „Nederland is de topmoordenaar van de wereld. Nederland is het enige land waar Allah en de profeet zijn vervloekt. Hij heeft geen goed woord over voor het land waar hij al 37 jaar woont. „Nederland speelt het onschuldige kindje met haar troepen in Irak, maar is het gif van het Midden-Oosten. Ook excuseert hij zich niet voor de rituele moord op Theo van Gogh, integendeel. „Dit is een waarschuwing, ook naar Job Cohen, dat het verkeerd is om te denken dat schelden vrijheid van meningsuiting is. Terwijl moskeebesturen de laatste dagen naarstig proberen contact te leggen met autochtone Nederlanders om de tegenstellingen te verzachten, zegt Mohamed Khojja:
„Als de schrijver Salman Rushdie door ayatollah Khomeiny ter dood werd veroordeeld voor zijn boek De Duivelsverzen, dan moet je weten dat Salman Rushdie nog geen procent heeft gedaan van wat Van Gogh heeft uitgehaald.

Werkloos technisch tekenaar Mohamed Khojja bezoekt dagelijks de omstreden El Tawheed moskee in Amsterdam-West. Het gebedshuis, gesticht met Saudisch geld, ligt sinds vorige week zwaar onder vuur en wordt een broeinest van extremisme genoemd. Eerder kwam het gebedshuis in opspraak toen bleek dat er boeken te koop werden aangeboden die bepleiten homo‚s van de hoogste toren te gooien. In deze voormalige fabriekshal ontmoeten radicale jongeren elkaar, onder wie de van de moord op Theo Van Gogh verdachte Mohammed B. (26).
Voor de moskee Marokkaanse jongeren aan spreken over de moord op Van Gogh en de invloed van Khojja op moslimjongeren levert weinig op; iedereen weigert commentaar. En in de Hart Nibbrigstraat waar Mohammed B. woonde, worden journalisten bekogeld met eieren en krijgt er één een emmer water over zich heen. „De volgende keer maai ik jullie neer, voegt een agressieve jongen in blauw trainingspak daaraan toe. Alleen Farid Zaari, woordvoerder van de El Tawheed-moskee, wil reageren. „Khojja spreekt de jongeren aan als ze binnenkomen of weggaan. Zaari beschrijft hem als een lastig figuur die er vreemde denkbeelden op nahoudt. „Hij haalt de spanningen in de wereld naar voren, zoals de oorlog in Irak. En hij vertelt wat er gezegd is op de Arabische nieuwszender Al Jazeera. En dan gaat hij daar over in discussie. Ook spreekt hij de geleerden tegen die de acties van Bin Laden afkeuren. Woordvoerder Zaari wil schoon schip maken uit angst dat de moskee wordt gesloten. Hij beweert dat Khojja geen enkele functie be kleedt in de moskee en zegt ook dat de moskee ondubbelzinnig afstand van hem neemt. „We hebben Khojja twee keer gewaarschuwd:
Luister eens, we zijn er niet van gediend dat je hier politieke discussies hebt met jongeren. Jij legt hier je ei neer en wie moet dat ei dan oppakken?‚ Hij krijgt een brief waarin staat dat hem de toegang wordt geweigerd.

In de coffeeshop neemt Khojja het nieuws dat hem de toegang tot de El Tawheed-moskee voortaan wordt ontzegd laconiek op. „Ik respecteer ze, maar het zijn bangeriken. Khojja zegt dat hij graag in de El Tawheed moskee komt, omdat er een bibliotheek met boeken in zeven talen is gehuisvest. En vooral omdat het niveau van het gebed er volgens hem veel hoger ligt dan in andere moskeeën. „Mohammed Atta (de organisator van de aanslagen in de VS op 11 september 2001. red.) heeft er gebeden. Osama Bin Laden, onze grote sjeik, is er ook geweest. Khojja wil zich in navolging van zijn voor beelden geen ronselaar noemen die jongeren geestelijk rijp maakt voor de heilige oorlog tegen het Westen, hun reis voor bereidt naar trainingskampen in Pakistan om ze vervolgens naar de oorlogen in Irak, Afghanistan of Tsjetsjenië te sturen. Wel geeft hij toe moslimjongeren te kennen als Samir A. [18], die wordt verdacht van het plannen van aanslagen op Schiphol, de Tweede Kamer en de kerncentrale in Borssele. Samir bezocht immers ook de El Tawheed-moskee. „Samir is nog een kleine jongen, is het enige wat Khojja over hem kwijt wil. En hij wil niets zeggen als wordt geïnformeerd of er een link is tussen hem en de na de moord op Van Gogh gearresteerde moslimjongeren.

KHOJJA: WELK RECHT HEEFT DE POLITIE OM JONGEREN OP TE PAKKEN DIE VAN INTERNET EEN HANDLEIDING HALEN HOE ZE EEN BOM MOETEN MAKEN?

„Bent u van de politie? Op de vraag of hij jongeren probeert te beïnvloeden, zegt hij: „Al zou ik dat doen, dan gaat het jullie niet aan. Het zijn enthousiaste jongeren die niet langer welkom zijn in andere moskeeën. Ik neem het voor ze op. Welk recht heeft de politie om jongeren op te pakken als ze een pamflet van Al Qaida van het internet halen of een handleiding hoe ze een bom moeten maken? Eén van de jongens hebben ze gepakt, omdat hij op zijn telefoon videobeelden heeft van een onthoofding van een westerling in Irak. We zijn nu van plan ons te organiseren in een Nederlands Islamitische Vakbond. Want tegen zulke dingen moet je je juridisch kunnen verdedigen. Volgens Khojja is het verhaal over het bestaan van ronselaars voor de jihad sowieso overdreven. „In deze wereld hoef je niet meer op moslims in te praten. Ze worden gevormd als ze op Al Jazeera zien hoe een Amerikaan een huis van een moslim intrapt of als ze Theo Van Gogh hoorden. Uit nieuwsgierigheid en stoerheid gaan ze zoeken op internet. Ze lezen wat een gevangene in een Jordaanse gevangenis schrijft over hoe de Arabische leiders regeren. Hij voegt er aan toe: „Dat staat in het Arabisch en dat vertaal ik.

Mohamed Khojja werd op 21 juni 1949 geboren in Kenitra, Marokko en kwam in de jaren zeventig naar Nederland. Hier streed hij samen met geestverwanten tegen de Marokkaanse koning Hassan, die in die periode Marokko als een dictator regeerde. In 1975 richtte hij met enkele anderen het Komitee Marokkaanse Arbeiders Nederland (KMAN) op. De voornaamste doelstelling van de linkse vereniging was verbetering van de woon- en werkomstandigheden van Marokkaanse gastarbeiders. Khojja was in die jaren een atheistische aanhanger van de communistische leer van de Chinese dictator Mao Tse-tung. Ineke van der Valk was betrokken bij de oprichting van KMAN en later van het Marokko Comité, en had in die hoedanigheid tot midden jaren negentig veel met Mohamed Khojja te maken. Ze herinnert zich dat hij er toen al radicale standpunten op nahield: „Maar niet op het islamitisch vlak. Sterker, we voerden begin jaren tachtig actie hij moskeeën tegen de invloed van fundamentalisten.‰ Abderrachman Demsiri stond eveneens aan de wieg van KMAN. Volgens hem hield Khojja er destijds ook geen islamitische levensstijl op na. „Hij dronk alcohol en moskeeën bezocht hij niet.‰ Zijn transformatie van progressief linkse activist tot moslimfundamentalist begint eind jaren negentig. Zoals hij veel fundamentalisten kwam de ommekeer na een belangrijke emotionele gebeurtenis, in het geval van Khojja de dood van zijn vader. „Ik was toen in Nederland. Het heeft me enorm aangegrepen.‰ Sinds die tijd draagt hij een djellaba. In 2000 raakte hij in opspraak, omdat hij tijdens een demonstratie tegen Israël jongeren er toe zou hebben aangezet anti-joodse leuzen te scanderen, zoals ŒHamas, Hamas, alle joden aan het gas.‚ Khojja zelf ontkende in Het Parool elke betrokkenheid: ŒIk ben eerder beschuldigd van het roepen dat alle Nederlanders racisten zijn. Omdat dat niets opleverde, word ik nu beschuldigd van het aanzetten tot antisemitisme.‚

Een andere ingewijde in de Marokkaanse gemeenschap, Tweede-Kamerlid Ali Lazrak (voorheen voor de SP, nu opererend als eenmansfractie) klinkt stellig over de activiteiten van Khojja: „Hij is een gevaarlijke gek. Hij heeft het vermogen om jongeren te beïnvloeden. Toen ik hem eens ontmoette, zei hij dat de jongeren zijn kader vormden.
Volgens Lazrak is het moslimfundamentalisme in Nederland niet van Marokkaanse origine, maar is het geïmporteerd door asielzoekers Uit Irak, Egypte en Syrië. „Marokkanen zijn geen leiders, het zijn volgers.
Dat neemt niet weg dat Khojja volgens Lazrak geen onschuldige moskeeganger is. Hij heeft mij met de dood bedreigd. Dat was weliswaar tien, twaalf jaar geleden, maar het illustreert dat hij een gewelddadig karakter heeft. Vier jaar geleden viel hij ook wethouder Ahmed Aboutaleb lastig. Hem bedreigde hij ook met de dood.

Tweede-KamerlidAli Lazrak (Groep Lazrak). „Hij is een gevaarlijke gek:‚
PvdA-wethouder in Amsterdam Ahmed Aboutaleb is ook bedreigd door Khojja.
Mohamed Khojja: „Nederland gaat door racisme en de joodse lobby naar de bliksem.

De wethouder van Marokkaanse afkomst zou nu samen met burgemeester Job Cohen en de Tweede-Kamerleden Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali op een dodenlijst staan.
Volgens Lazrak is Khojja niet de enige die zich fanatiek op de jongeren stort. Er zouden inmiddels al tientallen fundamentalistische groepjes zijn. Een van die groeperingen heet Takfir wap Hijra, waar de voor de moord op Theo van Gogh gearresteerde Mohammed B. mogelijk toe behoorde. Lazrak: „Ze staan niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, ze hebben geen statuten. Ze benoemen een emir die een fatwa, een doodvonnis, over iemand uit kan spreken, en gaan vervolgens aan de slag.
Lazrak kan niet zeggen tot welke groep Khojja behoort. Maar de contacten van Khojja gaan ver. „Hij kende de Libische imam Ahmed Ali Hadi van de Utrechtse Al Faroeg-moskee die in 2000 Nederland is uitgezet. De imam was volgens de toenmalige Nederlandse veiligheidsdienst BVD bezig met spionage en opbouwen van een invloedrijke positie in religieuze en bestuurlijke kringen. Khojja is in die tijd zelf tweemaal in Libië geweest.
Anno 2004 heeft Khojja uitgesproken opvattingen. Over de oorlog in Irak zegt hij: „Ik zie graag dat er driehonderd Amerikanen in één keer exploderen in Bagdad. Dan ben ik blij. Ik ga niet tegen jou liegen van: het is zielig.‰ In zijn ogen helpen het racisme en de joodse lobby Nederland naar de bliksem. Een scheldwoord als kutmarokkanen of mensen die zeggen dat hij Nederland uit moet omdat het land vol is; het doet hem weinig. Maar hij trekt de grens als Allah met een varken wordt vergeleken. „Ik raad alle Nederlanders aan: blijf af van Allah en Mohammed. Als dat niet gebeurt, ben ik bereid te zeggen tegen de jongens: Verdedig jezelf. Ook met wapens.

Zelf pakt de goeroe geen wapen op. Nog niet. Misschien later, als Nederland voor de helft uit moslims bestaat. En dan is hij weg, verdwenen tussen het winkelend publiek op de Ten Katemarkt.
PollyCorrect is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be