Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2020, 16:50   #21
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dus waarom zou ik veel moeite doen om te vermijden van besmet te worden.
- voor uw gezin en familie bv.
-meer en meer stelt men vast dat het virus permanente schade achterlaat
(zware vermoeidheid, neurologie, longschade,...)
- we weten totaal niet of de mensen zonder symptomen dit soort schade ook kunnen oplopen
...
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 17:03   #22
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tot nu toe heb ik enkel kunnen vaststellen dat ieder jeugdkamp kinderkribbe of iedere school direct wordt gesloten als er nog maar één geval van corona zich voordoet.
dat zijn dan ook belachelijke beslissingen die medisch noch epidemiologisch steek houden, en kaderen in de paniekvoetbal die tegenwoordig main stream geworden is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vandaar mijn vraag hoe men dat gaat aanpakken ? Open doen dan weer iedereen 2 weken in quarantaine dan weer open na 1 week weer dicht ?
geen idee, maar daar vrees ik voor.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 18:26   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik veronderstel dat de beslissingen die genomen worden inzake scholen dat die genomen worden door mensen die in 95 % van de gevallen zelf kinderen hebben.
Dus laat dat cliché van gemakkelijk zeggen als je geen kinderen hebt maar achterwege. Ik neem geen beslissingen inzake onderwijs die worden genomen door mensen MET kinderen.

Tot nu toe heb ik enkel kunnen vaststellen dat ieder jeugdkamp kinderkribbe of iedere school direct wordt gesloten als er nog maar één geval van corona zich voordoet. Vandaar mijn vraag hoe men dat gaat aanpakken ? Open doen dan weer iedereen 2 weken in quarantaine dan weer open na 1 week weer dicht ?
Hetzelfde zie je toch bij bedrijven.....Als men altijd de boel gaat platleggen wanneer zich 1 besmetting voordoet dan zijn we zoet voor paar jaren want 0,0 besmettingsgraad is hier onmogelijk.
Je hebt gelijk. Het wel of niet hebben van kinderen had ik achterwege moeten laten.
Juist ja. Tot nu werd de keet gesloten als er ook maar een besmetting werd vastgesteld. Voor zover ik ondertussen lees en hoor is dit niet de bedoeling vanaf september, voor wat het onderwijs betreft.
Wat ik vooral wilde benadrukken was dan men toch niet altijd moet doemdenken. Mijn perceptie nu is dat er een afweging werd gemaakt tussen het pedagogisch en virologisch aspect. Het kan niet zijn dat iemand in het eerste jaar humaniora vanaf de tweede week via de pc les zou moeten volgen.
Plus, ik denk niet, met wat we ondertussen allemaal weten, dat de ouders zullen verdragen dat hun kindjes thuis moeten blijven.
Laat er ondertussen een artikel verschijnen waarin wordt aangetoond dat kinderen op school minder wordt besmet dan thuis:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...rden-op-schoo/
Geen kat zou het nog aanvaarden.
Over de werkvloer spreek ik mij niet uit.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 18:29   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Oke, Rudy heeft het niet begrepen.

Het gaat over probabiliteit en prevalentie. Wat is de kans dat je als jongere corona oploopt en hier blijvende letsels aan overhoudt? Tot nu toe heb ik nergens zo'n percentage gezien.

Uitspraken als "corona kan blijvende letsels veroorzaken bij jongeren" is een uitspraak die op zich waardeloos is. Zodra 1 jongere op 1 miljoen dit aan de hand heeft is de uitspraak al correct.

Naar een luid concert gaan kan ook voor blijvende tinitus (oorsuizingen) zorgen. Het feit dat er al jarenlang miljoenen jongeren naar luide concerten gaan en de overgrote meerderheid daar zonder gehoorschade vanaf komt toont aan de de kans enorm klein is.

Ik neem ook het vliegtuig alhoewel er een kans is dat het neerstort. Omdat ik weet dat 99,99% van de vliegtuigen niet neerstorten. Maw ik neem dat risico. Moest de kans op neerstorten 1 op 10 zijn dan pak ik nooit meer het vliegtuig.

Analogie met corona: ja, ik kan er serieuze letsels aan overhouden maar tussen de regels lees ik dat die kans, op mijn leeftijd dan, enorm klein is. Dus waarom zou ik veel moeite doen om te vermijden van besmet te worden.
Jawel, Rudy heeft het goed begrepen.
Uit uw laatste paragraaf concludeer ik echter dat je, gelet op je jonge leeftijd, enkel denkt aan je leeftijdsgroep. En dat is niet oké.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 18:30   #25
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Veel mensen die niet meer naar Brussel durfden gaan, stel u voor dat we omkomen bij zo'n aanslag!
Geachte heer in vervoering

Het opeenvolgende weekeinde ging K.D. als spoorreiziger richting Opbrussel (= oorspronkelijke naam voor Sint-Gillis bij Brüssel) om vervolgens in 't Lontje (Fuse, in de Brüsselse binnenstad) uit te gaan. K.D. heeft geen schrik om bij een mogelijke aanslag te sterven.

Hoogachtend
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 20:00   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Jawel, Rudy heeft het goed begrepen.
Uit uw laatste paragraaf concludeer ik echter dat je, gelet op je jonge leeftijd, enkel denkt aan je leeftijdsgroep. En dat is niet oké.
Ik denk dat hij enkel aan zichzelf denkt. En dat is dan weer wel OK

Als jij het vliegtuig neemt, en je weet dat het kan neerstorten, doe je dat dan omdat je het *voor jezelf* niet erg vindt dat het neerstort ; maar denk je ook aan de mensen op wie het vliegtuig zal neerstorten beneden ?

Je zou kunnen zeggen: kijk, voor mij neem ik het risico van ziek te worden, maar ik ga wel geen oude mensen bezoeken. Dat is dan toch eigenlijk afdoende, nee ?

Je zou kunnen zeggen, nee, natuurlijk niet, want zelfs al ga jij persoonlijk geen oude mensen bezoeken, je kan iemand besmetten die dat WEL doet.

Ha, maar dat is dan DIE persoon zijn afweging om oude mensen met een risico op te zadelen he ! Dat is jouw zaak niet meer. Ja, natuurlijk is het statistisch zo dat als JIJ niet probeert van niet besmet te geraken, de "ziekte zal propageren". Maar normaal gezien enkel onder ANDERE mensen die niet proberen van niet besmet te geraken. Dat zijn allemaal mensen die overwogen dat het risico niet zo groot was dat het hun moeite om niet besmet te geraken kon betalen. Als die mensen elkaar besmetten is daar dus niks mis mee (enige uitzondering misschien: als die alle ziekenhuisbedden innemen). Waar een probleem mee is, is het gegeven dat sommige van die "roekelozen" ook in de buurt gaan komen van mensen die WEL willen opletten. DAT moet vermeden worden. Men moet de wereld eigenlijk in twee groepen indelen: zij die WEL ziek willen worden, en zij die NIET ziek willen worden. Zij die NIET ziek willen worden, hebben het recht om ver weg te blijven van zij die wel ziek willen worden, en zij die wel ziek willen worden moeten niet komen klagen dat iemand hen besmet.

In feite moeten wij allemaal een rode of een blauwe muts opzetten. De blauwe mutsen willen niet ziek worden, en dienen dus ver van elkaar te blijven, en vele maatregelen te volgen. De rode mutsen moeten gewoon ver weg blijven van blauwe mutsen, maar voor de rest doen ze wat ze willen.

Er worden statistieken bijgehouden onder de rode mutsen, maar puur voor de wetenschap. Daarentegen, als de statistieken slecht zijn voor de blauwe mutsen, moeten er maatregelen komen, en moeten de rode mutsen NOG verder weg blijven van de blauwe mutsen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 20:42   #27
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heer in vervoering

Het opeenvolgende weekeinde ging K.D. als spoorreiziger richting Opbrussel (= oorspronkelijke naam voor Sint-Gillis bij Brüssel) om vervolgens in 't Lontje (Fuse, in de Brüsselse binnenstad) uit te gaan. K.D. heeft geen schrik om bij een mogelijke aanslag te sterven.

Hoogachtend
Ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig naar jouw leeftijd maar ik wil niet indiscreet worden.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 21:06   #28
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Jawel, Rudy heeft het goed begrepen.
Uit uw laatste paragraaf concludeer ik echter dat je, gelet op je jonge leeftijd, enkel denkt aan je leeftijdsgroep. En dat is niet oké.
Oh, ik blijf uit de buurt van mensen die het virus beter niet kunnen oplopen.

Als je geen corona wenst op te lopen, dan is het een koud kunstje hoor.
Sluit je zoveel mogelijk op en blijf uit iedereen zijn buurt.

Maar ik sluit mezelf niet op en kom in de buurt van mensen die er ook niet mee inzitten om eventueel besmet te worden.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 21:09   #29
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
- voor uw gezin en familie bv.
-meer en meer stelt men vast dat het virus permanente schade achterlaat
(zware vermoeidheid, neurologie, longschade,...)
- we weten totaal niet of de mensen zonder symptomen dit soort schade ook kunnen oplopen
...
Alweer zo'n nietszeggende uitspraak: "meer en meer stelt men vast dat...", lekker vaag.
En wat een belachelijke veronderstelling is "we weten totaal niet of de mensen zonder symptomen dit soort schade ook kunnen oplopen". Er is niks dat dit aantoont. Misschien worden alle genezen patienten volgend jaar allemaal blind en doof. Dat weten we niet, eh. Misschien dat ze wel allemaal spontaan exploderen.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 21:16   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Het wel of niet hebben van kinderen had ik achterwege moeten laten.

Plus, ik denk niet, met wat we ondertussen allemaal weten, dat de ouders zullen verdragen dat hun kindjes thuis moeten blijven.
Laat er ondertussen een artikel verschijnen waarin wordt aangetoond dat kinderen op school minder wordt besmet dan thuis:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...rden-op-schoo/
Geen kat zou het nog aanvaarden.
Over de werkvloer spreek ik mij niet uit.
Dank U voor deze rechtzetting dat siert je.

Inzake die scholen.....ik meen wel te vernemen (in mijn omgeving) dat toch redelijk veel ouders zelf bang zijn om hun kinderen weer voltijds naar school te sturen. Ze lijken bang dat hun kinderen het virus mee naar huis zouden brengen. Hoe graag ze ook zouden hebben dat het school weer normaal kan doorgaan hebben ze toch hun twijfels.
Eerlijk gezegd zou ik het ook niet goed weten mocht ik schoolgaande kinderen hebben.....veel alternatief is er niet maar echt gerust in zijn ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 21:23   #31
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dank U voor deze rechtzetting dat siert je.

Inzake die scholen.....ik meen wel te vernemen (in mijn omgeving) dat toch redelijk veel ouders zelf bang zijn om hun kinderen weer voltijds naar school te sturen. Ze lijken bang dat hun kinderen het virus mee naar huis zouden brengen. Hoe graag ze ook zouden hebben dat het school weer normaal kan doorgaan hebben ze toch hun twijfels.
Eerlijk gezegd zou ik het ook niet goed weten mocht ik schoolgaande kinderen hebben.....veel alternatief is er niet maar echt gerust in zijn ?
Gerust willen zijn is dom he, bij een epidemie die overal zit en toch niet gestopt kan worden. (Wel vertraagd mits goede ventilatie.)
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 21:25   #32
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig naar jouw leeftijd maar ik wil niet indiscreet worden.
Geachte wandelaar

K.D. zal deze vraag voorlopig niet beantwoorden. Laat uw verbeelding maar de volle loop. Nieuwsgierig zijn is ook leuk. Anders dient u een nieuwe vraag te zoeken om uw leergierigheid te stillen. Als u al mijn berichten zou lezen, kan toch een schatting gemaakt worden.

"Dankzij" deze Kroongekte is er vanavond ook geen "Bosbijeenkomst" (La Bush Reunion) in Pees (vroeger ook: Pedesch, Peesch = oude Nederlandstalige benaming voor Pecq). Deze uitgaansplek bevindt zich langs de Doorniksesteenweg (Chausséé de Tournai) naast een bos, vandaar de benaming. De "Kroongetuigen" worden hiervoor hartelijk "bedankt".

Hoogachtend
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 21:31   #33
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.737
Standaard

Corona, een grote ramp voor jongeren

https://www.ad.nl/den-haag/hamburger...rona~a5b52e8d/

,,Ze is er niet meer, de hamburgerkoningin van Moerwijk. La Toya De Graaff Guilloud stapte vorige week uit het leven, 23 jaar oud en zwanger zonder dat te willen zeggen. Haar vader zag hoe corona haar de afgelopen maanden van de kaart bracht.

Ze was als de dood voor corona, nadat ze twee keer geveld is door de Mexicaanse griep. Er moet wat gebeuren om die angst weg te nemen. Dat maakt meer kapot dan het virus zelf.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 05:14   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Oh, ik blijf uit de buurt van mensen die het virus beter niet kunnen oplopen.

Als je geen corona wenst op te lopen, dan is het een koud kunstje hoor.
Sluit je zoveel mogelijk op en blijf uit iedereen zijn buurt.

Maar ik sluit mezelf niet op en kom in de buurt van mensen die er ook niet mee inzitten om eventueel besmet te worden.
Zo hoort het eigenlijk he. Behalve mensen die verzorging nodig hebben, kan iedereen die het wenst zichzelf verzekeren van niet ziek te worden als hij/zij daarvoor de nodige sociale offers wil brengen: zich nu opsluiten, enkel dingen kopen online, en binnen 5 jaar nog eens komen kijken wat er buiten gebeurt. Er zijn meer dan mogelijkheden genoeg om aan voldoende inkomsten te geraken zonder buiten te komen, men moet zich maar eens bij allochtonen informeren hoe goed te leven op kosten van de sociale zekerheid. Dus zeggen "jamaar ik moet gaan werken" is niet echt een probleem. Er is ook geen enkel probleem als je kinderen hebt: mishandel ze, en men komt ze halen. Ook weer gerust.

Dus de mogelijkheid bestaat perfect om geisoleerd in leven te blijven en geen corona op te doen in de komende jaren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 06:13   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dank U voor deze rechtzetting dat siert je.

Inzake die scholen.....ik meen wel te vernemen (in mijn omgeving) dat toch redelijk veel ouders zelf bang zijn om hun kinderen weer voltijds naar school te sturen. Ze lijken bang dat hun kinderen het virus mee naar huis zouden brengen. Hoe graag ze ook zouden hebben dat het school weer normaal kan doorgaan hebben ze toch hun twijfels.
Eerlijk gezegd zou ik het ook niet goed weten mocht ik schoolgaande kinderen hebben.....veel alternatief is er niet maar echt gerust in zijn ?
Ah, ja natuurlijk, maar ik ben daar zelf ook niet "gerust" in. De kans bestaat inderdaad serieus dat mijne jongste de ziekte in huis brengt ; vooral dat mijn vrouw lerares is, en ook met veel jongeren in contact zal komen, na 6 maanden gedwongen afwezigheid. Dus ja, eigenlijk denk ik dat wij zo goed als veroordeeld zijn om ergens in dit najaar ziek te worden. En het kan inderdaad heel goed zijn dat het voor mijn vrouw of mij slecht zal gaan. Daar zijn wij ons ten volle bewust van, en dat schept inderdaad een zekere "ongerustheid".

Het punt is dat ik gewoon denk dat dat een onvermijdelijkheid is als er een epidemie is. Ja, het kan goed zijn dat wij daar de pijp bij uit gaan. Zo is het nu eenmaal, he. Ik heb trouwens ook altijd die bijgedachte als ik een autorit maak van 500 km of zo: "dit is misschien de laatste keer, straks rijd ik mijzelf dood". Of als ik met de fiets ga rijden: "straks heb ik misschien een zwaar ongeluk". Het lijkt wel alsof de meeste mensen daar niet bij stil staan, en nu wel. Ik heb altijd een vorm van "ongerustheid" als ik dingen doe waarbij ik weet dat het fout kan lopen. Nu is dat dus niet anders. Ja, ik ben ergens ook "bang" dat ik "slecht" ziek ga worden, of dat mijn vrouw "slecht" ziek gaat worden. Maar daar is niks aan te doen want dat is nu eenmaal zo als er een epidemie is. We gaan ons daarvoor geen extra miserie voor aandoen. Misschien wel "voorzichtig zijn" goed wetende dat dat is zoals "voorzichtig auto rijden", het vermindert wat het risico, maar voorzichtige mensen worden ook doodgereden.

Zelfs al ben je "ongerust", je moet toch leven he. Als je telkens je ongerust was, jezelf het tijdelijke plezier van het leven zou ontzeggen, dan was er zelfs geen reden meer om ongerust te zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 11:22   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, ik ben ergens ook "bang" dat ik "slecht" ziek ga worden, of dat mijn vrouw "slecht" ziek gaat worden. Maar daar is niks aan te doen want dat is nu eenmaal zo als er een epidemie is. We gaan ons daarvoor geen extra miserie voor aandoen. Misschien wel "voorzichtig zijn" goed wetende dat dat is zoals "voorzichtig auto rijden", het vermindert wat het risico, maar voorzichtige mensen worden ook doodgereden.

Zelfs al ben je "ongerust", je moet toch leven he. Als je telkens je ongerust was, jezelf het tijdelijke plezier van het leven zou ontzeggen, dan was er zelfs geen reden meer om ongerust te zijn.
Voorzichtige mensen worden veel minder doodgereden dan onvoorzichtige.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 11:27   #37
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Het wel of niet hebben van kinderen had ik achterwege moeten laten.
Juist ja. Tot nu werd de keet gesloten als er ook maar een besmetting werd vastgesteld. Voor zover ik ondertussen lees en hoor is dit niet de bedoeling vanaf september, voor wat het onderwijs betreft.
Wat ik vooral wilde benadrukken was dan men toch niet altijd moet doemdenken. Mijn perceptie nu is dat er een afweging werd gemaakt tussen het pedagogisch en virologisch aspect. Het kan niet zijn dat iemand in het eerste jaar humaniora vanaf de tweede week via de pc les zou moeten volgen.
Plus, ik denk niet, met wat we ondertussen allemaal weten, dat de ouders zullen verdragen dat hun kindjes thuis moeten blijven.
Laat er ondertussen een artikel verschijnen waarin wordt aangetoond dat kinderen op school minder wordt besmet dan thuis:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...rden-op-schoo/
Geen kat zou het nog aanvaarden.
Over de werkvloer spreek ik mij niet uit.
Kinderen gaan deze zomer met groepen van 50 op kamp. Op een paar lekker opgeklopte gevallen na is dat allemaal zonder erg verlopen. Hier en daar een besmetting, amper ernstige gevolgen. Idem voor speelpleinen en zomerscholen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 11:31   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dank U voor deze rechtzetting dat siert je.

Inzake die scholen.....ik meen wel te vernemen (in mijn omgeving) dat toch redelijk veel ouders zelf bang zijn om hun kinderen weer voltijds naar school te sturen. Ze lijken bang dat hun kinderen het virus mee naar huis zouden brengen. Hoe graag ze ook zouden hebben dat het school weer normaal kan doorgaan hebben ze toch hun twijfels.
Eerlijk gezegd zou ik het ook niet goed weten mocht ik schoolgaande kinderen hebben.....veel alternatief is er niet maar echt gerust in zijn ?
En met alle begrip voor die ouders.
Ik vermoed dat ondertussen het besef is ontstaan dat bepaalde maatregelen zoals scholen sluiten geen of weinig zin hebben. De gevolgen zijn te erg, voor iedereen. Iedereen thuis is geen optie.
Ik lees en hoor wel dat de nadruk wordt gelegd op de eerste week waar iedereen naar school moet.
De kans dat we in het najaar nog een serieuze golf tegen het lijf lopen is volgens mij groot.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 11:45   #39
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Corona, een grote ramp voor jongeren

https://www.ad.nl/den-haag/hamburger...rona~a5b52e8d/

,,Ze is er niet meer, de hamburgerkoningin van Moerwijk. La Toya De Graaff Guilloud stapte vorige week uit het leven, 23 jaar oud en zwanger zonder dat te willen zeggen. Haar vader zag hoe corona haar de afgelopen maanden van de kaart bracht.

Ze was als de dood voor corona, nadat ze twee keer geveld is door de Mexicaanse griep. Er moet wat gebeuren om die angst weg te nemen. Dat maakt meer kapot dan het virus zelf.”
Klopt. We krijgen dagelijks te horen dat er 5 of 6 mensen overleden zijn aan corona, over de 300 andere doden zwijgen we, en zelfmoordcijfers mogen al helemaal niet bekend gemaakt worden. In België hadden we al één van de hoogste cijfers ter wereld - en alles wijst erop dat het de laatste maanden veel erger geworden is.


Tussen haakjes, in Gasthuisberg staan vandaag nog altijd 3 vleugels leeg. Eén vleugel om corona-patiënten op te vangen, één voor twijfelgevallen, en nog een voor het geval dat een van de twee andere vol zou komen te liggen. Er zijn niet meer dan een handvol patiënten... Vooral psychiatrische patiënten hebben daarvoor plaats moeten maken, wegens 'niet dringend'. Hoe zou het met die mensen zijn?

Laatst gewijzigd door gertc : 15 augustus 2020 om 11:46.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 11:55   #40
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Laat ons eerlijk zijn.Het virus komt binnen via vakantiegangers. Het merendeel jongere mensen die weten dat ze :
a. slechts een zeer kleine kans hebben dat ze besmet worden.
b. de kans dat ze de lotto winnen groter is dan dat ze aan covid 19 sterven.
c. de kans heel klein is dat ze er ernstig ziek van worden en dus wel naar de dokter MOETEN gaan.
d. Ze niet verplicht zijn om zich bij terugkomst te laten onderzoeken/testen.
Dat dus ook niet zullen doen omdat ze dan de kans lopen om met onbetaald verlof in quarantaine te moeten gaan.
Maar zelfs dan. Wie controleert dat ze het dan ook werkelijk doen?

En dan zijn we verwonderd dat het virus opnieuw opleeft.
De vakantie vrijheid werd ingevoerd om de reisagentschappen een centje te laten verdienen.
De mondkapjes plicht is ook voor commerciële redenen ingevoerd (er word goed aan verdiend) maar heeft een beperkte bescherming als je ze correct gebruikt. Dat betekend handen wassen. mondgedeelte niet aanraken, afnemen en wegbergen in een gesloten verpakking, niet hergebruiken. En hoeveel mensen volgen deze regels denk je? En als je ze niet volgt is de bescherming vrijwel nihil.
Het bewijs word geleverd door de cijfers die nog steeds flink stijgen want het aantal ongecontroleerde besmette personen neemt gestaag toe door de terugkerende vakantiegangers die hier op hun beurt ook weer mensen besmetten.
En daar zijn dan wel oudere personen bij. Dus het aantal opnames in het ziekenhuis gaan nog veel hoger stijgen daar het nu gaat om oudere mensen en dus ook het aantal doden gaat dramatisch stijgen.

Wat doet men in China!
Wel. Je komt aan en word direct in bussen gestoken en naar het ziekenhuis gevoerd. Daar word je getest op covid 19. Ben je besmet ga je naar het ziekenhuis of naar een gereserveerd hotel waar je in je kamer word opgesloten. Als je iets nodig hebt bel je en het word aan de ingang van je kamer gezet waar je het 1 minuut later mag komen oppikken.
Ben je niet besmet. Dan verhuis je naar een ander gereserveerd hotel. Ook daar word je voor 9 dagen opgesloten en als je wat nodig hebt bel je en het word aan je kamerdeur gebracht. Na 9 dagen word je opnieuw op covid 19 getest en wanneer negatief mag je eindelijk naar je woonplaats. En het maakt niet uit of je een gewoon mens of een VIP persoon bent. EN, let wel, dat alles op je eigen kosten. ZO hou je de besmetting onder controle en niet met die onzin van hier.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011

Laatst gewijzigd door Bece : 15 augustus 2020 om 11:59.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be