Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2018, 18:08   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je zegt hier bijna dagelijks dat het VB je vrienden niet zijn
Toch ben je het nagenoeg altijd met hen eens.
Verder kan je niet duiden wat nu precies het probleem is met het VB
Ik vind dat bizar, haast psychiatrisch.
Ik heb dat al meermaals geduid. Ongeveer alle partijkopstukken duiden dat ten overvloede in de media.
En niet alleen de kopstukken van de nva. Ook die van het Blok doen dat. Ze doen dat in alle duidelijkheid.

Op jouw opmerking past dus enkel de vraag: "Moet er nog zand zijn?"
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 18:11   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb geen partij (die mij een bepaalde visie dicteert), ik denk volledig zelfstandig.
Je moet enerzijds het niet op woorden beginnen zoeken: niemand "heeft" een partij, maar doorgaans "heeft" men wel een partij die de voorkeur weg draagt omdat het merendeel van de standpunten overeen komen.

In die optie is het onzinnig om te stellen dat een partij een visie dicteert. Voorlopig heb ik nog niemand gezien die belet werd om zijn gedacht omtrent zijn voorkeurspartij te wijzigen, vb. door het "insturen" van de lidkaart van de partij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 18:16   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb dat al meermaals geduid. Ongeveer alle partijkopstukken duiden dat ten overvloede in de media.
En niet alleen de kopstukken van de nva. Ook die van het Blok doen dat. Ze doen dat in alle duidelijkheid.

Op jouw opmerking past dus enkel de vraag: "Moet er nog zand zijn?"
Dat klopt niet.
Ik heb het je in de loop der jaren al wel 10 keer gevraagd.
Nooit een duidelijk antwoord gehad .
Ik zal het allicht nooit krijgen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 20:48   #24
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een antwoord !
Schoof, dan zul je het debat tussen Sam Van Rooy en Joël De Ceulaer ook wel kunnen waarderen.

In heldere taal gaat hij naar de kern van de zaak. JDC zit wel wat tegen te pruttelen maar komt niet verder dan wat moraliserende dooddoeners.

Of lees ook zijn artikelen op doorbraak.be.

In januari ben ik naar De Nederlandse Leeuw geweest en heb hem daar heel kort kunnen spreken. Een zeer vriendelijke mens.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 22:17   #25
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kieken Dewinter, zijn partij en zijn medewerker(s) zijn mijn politieke vrienden niet.
Maar dat betekent niet dat ze geen scherpe pen zouden kunnen hebben.

Wat een antwoord !

(kort: de UA maakt reclame en probeert studenten aan te trekken met een mooie foto, waar ook een studente met hoofddoek op staat.
Dewinter maakt daarvoor - terecht natuurlijk - van zijn gat.
De studente zelf, ja die van de foto, maakt een sneer terug.
En nu komt de parlementaire medewerker van het Varken met een scherpe analyse van het fenomeen hoofddoek.

Proficiat voor de bRT dat ik dit kon lezen op hun wepsijt.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...he-uantwerpen/

Titel: "Beste studente met hoofddoek, mijnheer Dewinter is niet zenuwachtig wel verontwaardigd"
Eerder een ernstige mening zoals een andere.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 22:27   #26
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik vraag me af of Hanane LIouh hier een antwoord op heeft (gegeven). Veel valt hier natuurlijk niet tegen in te brengen en het is hoogst verwonderlijk dat de VRT dit heeft gepubliceerd, het gaat namelijk in tegen wat zijn verkondigen en tegen hun overtuiging.

De eerste reactie van Hanane LIouh is natuurlijk een veel gehoorde reactie uit die kringen: "je bent bang, je bent zenuwachtig,..." Eén van de zinnetjes waarmee links en de poco's hun criticasters murw hopen te slagen.

Het is door deze houding en redenering dat populistisch rechts een steile opgang maakt in Europa.
Niemand heeft schrik van populistisch rechts. Maar bij het zien van een hoofddoek schieten velen onder hen wel ineens in kramp. Dat is gewoon zo.
Het vrije Vlaanderen heeft er geen problemen mee dat mannen een vrouw worden maar met de hoofddoek is er wel een probleem? Wat voor vrijheid is dat dan? Ik vind het heel hypocriet en dat wil inderdaad zeggen dat je bang bent.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 22:35   #27
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Niemand heeft schrik van populistisch rechts. Maar bij het zien van een hoofddoek schieten velen onder hen wel ineens in kramp. Dat is gewoon zo.
Het vrije Vlaanderen heeft er geen problemen mee dat mannen een vrouw worden maar met de hoofddoek is er wel een probleem? Wat voor vrijheid is dat dan? Ik vind het heel hypocriet en dat wil inderdaad zeggen dat je bang bent.
Omdat een hoofddoek een symbool is van een fascistische ideologie. Net hetzelfde als een swastika op je voorhoofd tattoeëren.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 22:37   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat klopt niet.
Ik heb het je in de loop der jaren al wel 10 keer gevraagd.
Nooit een duidelijk antwoord gehad .
Ik zal het allicht nooit krijgen.
Wat helpen kaars en bril ...
Ik herhaal: zelfs de kopstukken van het Blok laten in hun reacties in de media duidelijk genoeg voelen dat er een wezenlijk verschil is tussen hen en de nva.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 22:40   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Niemand heeft schrik van populistisch rechts. Maar bij het zien van een hoofddoek schieten velen onder hen wel ineens in kramp. Dat is gewoon zo.
Het vrije Vlaanderen heeft er geen problemen mee dat mannen een vrouw worden maar met de hoofddoek is er wel een probleem? Wat voor vrijheid is dat dan? Ik vind het heel hypocriet en dat wil inderdaad zeggen dat je bang bent.
Ten eerste: populistisch rechts.
Wees nu niet dubbelzinnig: alle linkiewinkies staan voor het feit dat zij vinden dat populistisch en rechts synoniemen zijn.

Ten tweede: het is niet omdat je een hoofddoek niet wil op sommige plaatsen en in sommige omstandigheden, dat je daarom in een kramp geschoten zijt.

Ten derde: zo onschuldig is die hoofddoek niet. In sommige omstandigheden en op sommige plaatsen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 23:02   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat helpen kaars en bril ...
Ik herhaal: zelfs de kopstukken van het Blok laten in hun reacties in de media duidelijk genoeg voelen dat er een wezenlijk verschil is tussen hen en de nva.
en is dat wezenlijk verschil de reden dat ook uw partij hen als melaatsen behandelt ???

Of is het misschien omdat de MR anders geen federale regering met jullie wilde maken ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 23:39   #31
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Niemand heeft schrik van populistisch rechts. Maar bij het zien van een hoofddoek schieten velen onder hen wel ineens in kramp. Dat is gewoon zo.
Het vrije Vlaanderen heeft er geen problemen mee dat mannen een vrouw worden maar met de hoofddoek is er wel een probleem? Wat voor vrijheid is dat dan? Ik vind het heel hypocriet en dat wil inderdaad zeggen dat je bang bent.
Vrijheid? Het dragen van een kopvod? Het etaleren Van een ingebeelde superioriteit en ook provocatie. En onderdrukking en indoctrinatie in het geval jonge meisjes.
Alsof moslims in Europa geen vrijheden genieten....
Wat ga ik hier nog allemaal lezen..

Laatst gewijzigd door Mindset : 14 maart 2018 om 23:41.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 00:51   #32
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat helpen kaars en bril ...
Ik herhaal: zelfs de kopstukken van het Blok laten in hun reacties in de media duidelijk genoeg voelen dat er een wezenlijk verschil is tussen hen en de nva.
Die van 't Blok zijn tenminste geen ordinaire dieven:

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=17
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 08:40   #33
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat helpen kaars en bril ...
Ik herhaal: zelfs de kopstukken van het Blok laten in hun reacties in de media duidelijk genoeg voelen dat er een wezenlijk verschil is tussen hen en de nva.
Zie je wel Schoof, ik zal het nooit weten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 08:46   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Die van 't Blok zijn tenminste geen ordinaire dieven:

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=17
bwa het zijn politici, ik zou mijn hand daar dus niet voor in t vuur steken...

adhv uw voorbeeld kunnen we wel stellen dat het geen intellectuele dieven zijn.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 maart 2018 om 08:46.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 10:08   #35
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat helpen kaars en bril ...
Ik herhaal: zelfs de kopstukken van het Blok laten in hun reacties in de media duidelijk genoeg voelen dat er een wezenlijk verschil is tussen hen en de nva.
tussen de n-va en de cd&v of vld, zal er ook wel een wezenlijk vershil zijn, maar zij zitten tenminste niet als "melaatsen" in een cordon sanitaire.
Een cordon sanitaire dat volkomen Belgisch is, en voor 100% gesteund door uw partij. Proficiat, zeer Vl.-Nationalistisch is dat.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 21:21   #36
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste: populistisch rechts.
Wees nu niet dubbelzinnig: alle linkiewinkies staan voor het feit dat zij vinden dat populistisch en rechts synoniemen zijn.

Ten tweede: het is niet omdat je een hoofddoek niet wil op sommige plaatsen en in sommige omstandigheden, dat je daarom in een kramp geschoten zijt.

Ten derde: zo onschuldig is die hoofddoek niet. In sommige omstandigheden en op sommige plaatsen.
Uw vrijheid stopt waar die van een ander begint.
En wat heeft onschuld ermee te maken? Ik vind een man die vrouw wordt ook niet onschuldig maar ik mag diens vrijheid om dat te doen niet beknotten.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 21:27   #37
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Vrijheid? Het dragen van een kopvod? Het etaleren Van een ingebeelde superioriteit en ook provocatie. En onderdrukking en indoctrinatie in het geval jonge meisjes.
Alsof moslims in Europa geen vrijheden genieten....
Wat ga ik hier nog allemaal lezen..
Onderdrukking is eerder het weren van die hoofddoek op universiteitsposters. Want in realiteit studeren veel meisjes met een hoofddoek. De poster is geen 'reclame' voor de hoofddoek: er werden gewoon 'lukraak' studenten gekozen om te poseren.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 21:48   #38
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Niemand heeft schrik van populistisch rechts. Maar bij het zien van een hoofddoek schieten velen onder hen wel ineens in kramp. Dat is gewoon zo.
Het vrije Vlaanderen heeft er geen problemen mee dat mannen een vrouw worden maar met de hoofddoek is er wel een probleem? Wat voor vrijheid is dat dan? Ik vind het heel hypocriet en dat wil inderdaad zeggen dat je bang bent.
toch eenvoudig? Ik heb nog geen transgenders mensen weten vermoorden in een terroristische aanslag.

Moslims daarintegen...
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 22:23   #39
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
toch eenvoudig? Ik heb nog geen transgenders mensen weten vermoorden in een terroristische aanslag.

Moslims daarintegen...
Door tegen de hoofddoek te zijn, gaan moslims of die aanslagen niet verdwijnen. Ale, ik zie niet direct een verband.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 10:01   #40
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Eddy Daniels mengt zich ook in het debat en stelt enkele pertinente vragen:
https://doorbraak.be/hoofddoek-achtt...kan-fout-zijn/
Op de VRT-Nieuwssite (10/03) verscheen een opmerkelijke opinie van een jongedame van Belgisch-Maghrebijnse origine, Yousra Llouh, een achttienjarige studente politieke wetenschappen aan de UGent. Zij reageerde op een eerdere opinie van de Belgisch-Iraanse N-VA-politica Darya Safai. Darya had gezegd dat de hoofddoek ertoe diende de vrouwen te leren gehoorzamen aan een patriarchale machocultuur. Yousra vond dat ‘ronduit belachelijk’. Haar bewijs? Haar vader is een gelovige moslim en ziet graag dat zijn zes dochters de hoofddoek dragen.Drie van hen doen dat, drie (waaronder Yousra) niet. Zodus. Het is natuurlijk leuk voor Yousra dat zij zulk een fijne papa heeft, maar haar bewijsvoering is van hetzelfde niveau als ‘een Marokkaan heeft een handtas gestolen, dus zijn alle Marokkanen handtassendieven’. De Romeinen noemden dat ‘ab uno disce omnes’: als je er één kent, ken je ze allemaal.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be