Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2019, 17:57   #1
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard Vraag mij af...

Vandaag is het feit dat die Turkse grens daar ligt, op die plek het probleem. Ik heb gelezen dat Frankrijk en GB daarover beslist hebben, maar ik heb ook gelezen over die onderhandelingen in Parijs na WO I. Gisteren nog heb ik gelezen over de onderhandelingen na WO I op de website van de VRT, maar ik vraag me nu wel af wat de toenmalige Amerikaanse president gedaan heeft daar in Parijs toen het ging over het midden Oosten. Ik weet niet wat zijn mening was en wat hij toen gezegd heeft over de Koerden. Ik neem aan dat hij akkoord ging met de grenzen van Turkije. In dat geval is 't niet onlogisch dat zijn opvolger vandaag de bescherming en de verdediging van die grenzen toestaat. Ik heb daarstraks gelezen dat ook veel Republikeinen tegen die beslissing van Trump zijn. Ik neem aan dat jullie hier veel meer over weten?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 20:35   #2
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Elk erkend en soeverein land heeft inderdaad het recht z'n landsgrenzen te beschermen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 21:59   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Elk erkend en soeverein land heeft inderdaad het recht z'n landsgrenzen te beschermen.
Wat heeft Turkije dan 30km diep in Syrië te zoeken??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 22:18   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Vandaag is het feit dat die Turkse grens daar ligt, op die plek het probleem. Ik heb gelezen dat Frankrijk en GB daarover beslist hebben, maar ik heb ook gelezen over die onderhandelingen in Parijs na WO I. Gisteren nog heb ik gelezen over de onderhandelingen na WO I op de website van de VRT, maar ik vraag me nu wel af wat de toenmalige Amerikaanse president gedaan heeft daar in Parijs toen het ging over het midden Oosten. Ik weet niet wat zijn mening was en wat hij toen gezegd heeft over de Koerden. Ik neem aan dat hij akkoord ging met de grenzen van Turkije. In dat geval is 't niet onlogisch dat zijn opvolger vandaag de bescherming en de verdediging van die grenzen toestaat. Ik heb daarstraks gelezen dat ook veel Republikeinen tegen die beslissing van Trump zijn. Ik neem aan dat jullie hier veel meer over weten?
Het is simpel, na WO I is het Ottomaanse rijk gedesintegreerd met de rebellie van de slimste Turk in de laatste paar 100 jaar. Attaturk. Die zijn kans schoon zag door het einde en dus het verlies van WO I. De Sultan zijn inteelterige vrienden waren echt afgeschreven.

Frankrijk en Engeland hebben de "buitenkant" verdeeld , en stukjes zijn naar vrienden gegaan, zoals de Saoedies. Libanon was Frans. Palestina Engels. (met Israël, Gaza en Jordanië als gevolg)

De grenzen toen in de vroege jaren 20 zijn puur arbitrair getekend op de kaarten. Churchill zat daar bij.
De VS president, de pacifistische Woodrow Wilson was al blij dat de oorlog gedaan was, en stak zijn energie in het oprichten van de League of Nations, de gefaalde voorloper van de dumpplek voor verlepte diplomaten, verslenste politici en irritante bureaucraten, de NV.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 06:07   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Elk erkend en soeverein land heeft inderdaad het recht z'n landsgrenzen te beschermen.
Ik vraag mij af waarom wij dat dan niet doen tegen al die inwijkelingen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 06:07   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Wat heeft Turkije dan 30km diep in Syrië te zoeken??
Oeps!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 15:30   #7
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is simpel, na WO I is het Ottomaanse rijk gedesintegreerd met de rebellie van de slimste Turk in de laatste paar 100 jaar. Attaturk. Die zijn kans schoon zag door het einde en dus het verlies van WO I. De Sultan zijn inteelterige vrienden waren echt afgeschreven.

Frankrijk en Engeland hebben de "buitenkant" verdeeld , en stukjes zijn naar vrienden gegaan, zoals de Saoedies. Libanon was Frans. Palestina Engels. (met Israël, Gaza en Jordanië als gevolg)

De grenzen toen in de vroege jaren 20 zijn puur arbitrair getekend op de kaarten. Churchill zat daar bij.
De VS president, de pacifistische Woodrow Wilson was al blij dat de oorlog gedaan was, en stak zijn energie in het oprichten van de League of Nations, de gefaalde voorloper van de dumpplek voor verlepte diplomaten, verslenste politici en irritante bureaucraten, de NV.
Churchill? Dan is 't toch maar logisch dat het Britse leger nu optreedt? Dan is 't toch aan hen en toch niet aan de Amerikanen? Ik snap niet waarom de Koerden geen recht hebben op 'n eigen staat, maar niemand kan dat precies echt uitleggen. Gisteravond heb ik naar Terzake gekeken en ze konden (of wilden) mij niet echt uitleggen waarom de Koerden geen eigen staat zouden mogen hebben.

Oh, maar wacht 'ns even. Ik denk niet dat Churchill toen al eerste minister was. Dat was pas later. Ik wil Donald Trump nu niet verdedigen, maar waarom zouden de Amerikanen dat moeten doen en waarom zouden de Britten en de Fransen dat niet doen?

Heb wel gemerkt dat sommigen veel harder zijn voor Israël dan voor Turkije. Sommigen pakken Israël nogal hard aan. Gisteravond heb ik in die uitzending van Terzake gezien dat ze 't normaal vinden dat Turkije zich verdedigt. Nochtans willen de Koerden enkel maar 'n eigen staat. Ik vind dat zoiets niet te veel gevraagd is.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 15:37   #8
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Elk erkend en soeverein land heeft inderdaad het recht z'n landsgrenzen te beschermen.
Ja, maar waarom werden die grenzen van Turkije erkend, zonder dat de Koerden 'n eigen staat kregen? Hoe kan je dat verdedigen? Daar is ongetwijfeld 'n verklaring voor, maar zoiets "rechtvaardig" noemen, snap ik niet. Trouwens, Donald Trump vindt dat de Joden wel recht hebben op 'n eigen staat.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 15:44   #9
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vraag mij af waarom wij dat dan niet doen tegen al die inwijkelingen.
De Koerden hebben geen eigen staat. Eerder dit jaar (of was 't vorig jaar?) stond er 'n Turks nationalist op de lijst van CDenV. Ik heb gelezen dat de voorzitster van Groen van Turkse afkomst is. In 't nieuws heb ik gehoord dat ze goed Nederlands spreekt, maar wat is haar mening over de Turken en Koerden? In 't nieuws (de keren dat ik haar gezien heb) had ze 't over 't klimaat. Da's ook belangrijk natuurlijk, maar dit Turks offensief zal mogelijk grote gevolgen hebben voor België. Dit kan Europa destabiliseren. 'n Tijd geleden stond er in die Duitse stad 'n gouden standbeeld van Erdogan. De autochtonen waren eerst verbaasd, maar de Turkse en Koerdische migranten kregen dan ruzie, de spanningen liepen nogal hoog op. Om die reden hebben ze dat standbeeld dan weggehaald.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 16:04   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Churchill? Dan is 't toch maar logisch dat het Britse leger nu optreedt? Dan is 't toch aan hen en toch niet aan de Amerikanen?
Oh, maar wacht 'ns even. Ik denk niet dat Churchill toen al eerste minister was. Dat was pas later. Ik wil Donald Trump nu niet verdedigen, maar waarom zouden de Amerikanen dat moeten doen en waarom zouden de Britten en de Fransen dat niet doen?
Waarom zou iemand zich er willen of moeten mee bemoeien?
Citaat:
Ik snap niet waarom de Koerden geen recht hebben op 'n eigen staat, maar niemand kan dat precies echt uitleggen. Gisteravond heb ik naar Terzake gekeken en ze konden (of wilden) mij niet echt uitleggen waarom de Koerden geen eigen staat zouden mogen hebben.
Nochtans willen de Koerden enkel maar 'n eigen staat. Ik vind dat zoiets niet te veel gevraagd is.
Maar de Koerden hebben wel recht op een eigen staat. Alleen kunnen ze die eis niet hardmaken, wegens gebrek aan vuurkracht of machtige vrienden die echt kunnen/willen helpen.
Citaat:
Heb wel gemerkt dat sommigen veel harder zijn voor Israël dan voor Turkije. Sommigen pakken Israël nogal hard aan. Gisteravond heb ik in die uitzending van Terzake gezien dat ze 't normaal vinden dat Turkije zich verdedigt.
Jamaar, Israël zit vol met smerige joden, daar moet je op schijten, zagen, zeuren en nog eens verketteren ook nog.
Turkije is op een sterk tempo terug naar een volwaardige moslimstaat aan het gaan, en moslims, die moet je toch knuffelen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 16:14   #11
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom zou iemand zich er willen of moeten mee bemoeien?

Maar de Koerden hebben wel recht op een eigen staat. Alleen kunnen ze die eis niet hardmaken, wegens gebrek aan vuurkracht of machtige vrienden die echt kunnen/willen helpen.

Jamaar, Israël zit vol met smerige joden, daar moet je op schijten, zagen, zeuren en nog eens verketteren ook nog.
Turkije is op een sterk tempo terug naar een volwaardige moslimstaat aan het gaan, en moslims, die moet je toch knuffelen?
Da's blijkbaar Trump z'n redenering, maar hij kreeg de afgelopen dagen al die kritiek... Heb gisteren gelezen wat die democraten vinden van zijn beslissing om die troepen in Syrië terug te trekken. Hij krijgt nu nogal wat verwijten over zich heen. Ook binnen zijn eigen partij krijgt hij van sommigen kritiek.

Dus die machtige vrienden (die ze dus niet hebben) kiezen dus partij voor Turkije.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 18:26   #12
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is simpel, na WO I is het Ottomaanse rijk gedesintegreerd met de rebellie van de slimste Turk in de laatste paar 100 jaar. Attaturk. Die zijn kans schoon zag door het einde en dus het verlies van WO I. De Sultan zijn inteelterige vrienden waren echt afgeschreven.

Frankrijk en Engeland hebben de "buitenkant" verdeeld , en stukjes zijn naar vrienden gegaan, zoals de Saoedies. Libanon was Frans. Palestina Engels. (met Israël, Gaza en Jordanië als gevolg)

De grenzen toen in de vroege jaren 20 zijn puur arbitrair getekend op de kaarten. Churchill zat daar bij.
De VS president, de pacifistische Woodrow Wilson was al blij dat de oorlog gedaan was, en stak zijn energie in het oprichten van de League of Nations, de gefaalde voorloper van de dumpplek voor verlepte diplomaten, verslenste politici en irritante bureaucraten, de NV.
Vandaag lees ik dat GB die Turkse staat verdedigt en moeilijk deed over 'n wapenembargo. Sinds de vroege jaren 20 zijn ze dus niet van mening veranderd. Ze zijn nochtans toch bezig met de Brexit?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 19:46   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vraag mij af waarom wij dat dan niet doen tegen al die inwijkelingen.
Vraag ik mij ook al een tijdje af.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 19:47   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Wat heeft Turkije dan 30km diep in Syrië te zoeken??
Land inpalmen misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be