Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2020, 22:00   #141
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht




Ik had gedacht dat ik een gans repertoire aan antilichamen had. Tot in maart wanneer ik weer een griep heb gehad. Nu weet ik dat het helemaal niet zo goed werkt.
Hoe weet jij eigenlijk of je griep hebt gehad ? Ik heb ook al ''zogezegd''griep gehad. Koortsig wat keelpijn en spierpijn. Naar de huisarts ( je krijgt daar 12 minuten voor uw verhaal te doen) de arts tokkelt daar 8 minuten van op zijn pc ....ID ingeven en nog allerhande staat recht voelt eens aan je keelklieren kijkt eens in je oren en je keel.
Diagnose ; U heeft de griep Mijnheer.
Op wat baseert die zich eigenlijk om dat met zekerheid te weten ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 22:25   #142
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Diagnose ; U heeft de griep Mijnheer.
Op wat baseert die zich eigenlijk om dat met zekerheid te weten ?
Als het loopt als een eend, kwaakt als een eend en er uitziet als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend.

Een dokter hoeft niet te weten of het een verkoudheid, de griep of corona is. De remedie is toch dezelfde, pak een dafalgan en kruip in uw bed.
Als het plots veel erger wordt of het gaat niet weg dan moet je maar eens terugkomen, dan is het misschien iets anders.

Bij zulke symptomen heb je eigenlijk enkel een dokter nodig om een briefje te schrijven, je weet zelf ook wel dat je waarschijnlijk de griep hebt en moet uitzieken in bed.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 22:51   #143
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet dat ik de homeopathie wil denigreren, maar vindt u deze opmerking niet wat waanzinnig?
Als een fake vaccin (= homeopathie) deze waanzin kan doen stoppen, dan heeft homeopathie uiteindelijk ook zijn nut getoond.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 05:33   #144
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Homeopathie hoort gedenigreerd en geridiculiseerd te worden. Net als iedere andere potentieel gevaarlijke vorm van kwakzalverij die zich voordoet als geneeskunde.

Als het van mij af hing was het gewoon verboden.
Homeopathie werkt bij goedgelovige mensen. Het zou alleen niet mogen terug betaald worden. Als het niet terug betaald wordt dan zal het ook nog eens effectiever blijken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 06:06   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Op wat baseert die zich eigenlijk om dat met zekerheid te weten ?
Als je onder anti biotica bent voor het begonnen is, en je kan 3 dagen gewoon niet opstaan, met 40 graden koorts, maar geen keelpijn, dan zijn er nog maar weinig andere mogelijkheden.

Mijn dokter had toen ook gezegd dat het griep was, of corona, maar aangezien ik niet naar een corona streek gegaan was, was het dus griep. Ik was daar niet zeker van, maar aangezien ik geen anti lichamen heb is er veel kans dat het inderdaad griep was. Tenzij ik ondertussen mijn anti lichamen kwijt was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 06:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 06:10   #146
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet dat ik de homeopathie wil denigreren, maar vindt u deze opmerking niet wat waanzinnig?
Kijk, onze regeringen zijn totaal zot geworden, en een deel van het volk ook. Deze waanzin maakt de maatschappij stuk zonder de minste goeie reden, ten eerste omdat ze iets willen vermijden dat ze niet KUNNEN vermijden, en ten tweede omdat dat niet eens 10 keer minder erg is dan wat men nu als schade aanricht. Men vindt nu wel "gevallen" maar de lijken liggen niet te rotten in de goten, he. Als men nu een nepmiddeltje zou hebben dat aan die mensen laat geloven dat het "opgelost" is, dan is het voorbij he.

Zonder testen en dergelijke zou men vandaag ZELFS NIET MERKEN dat er een epidemie is. Het volstaat dus van TE DENKEN dat ze voorbij is, en ze IS voorbij. Dat artikel van dat Amerikaans jeugdkamp waar er 500 kinderen en begeleiders grotendeels ziek geworden zijn, zou in normale omstandigheden niet eens opgemerkt geworden zijn: sommigen hebben ginder een snotvalling gehad, de meesten zelfs niks. Geen ene is zwaar ziek geweest.

Verschenen er andere jaren artikelen over snotvallingen op een jeugdkamp ? Kijk eens hoe zot we geworden zijn.

Zelfs in maart-april zou men, zonder testen, niet veel gemerkt hebben. Men zou gezegd hebben dat de "griep" wel wat nijdig was dit jaar. Dat zou het geweest zijn.

Toen had men schrik voor 100 000 doden (wat, op zich, niet eens veel is). Hadden we nu een nepmiddeltje uitgedeeld, en we zouden exact evenveel doden gehad hebben als nu, namelijk 10 000, dan zouden we zeggen dat dat nepmiddeltje voor 90% efficient is, en lieten we de maatschappij gerust "want met het nepmiddeltje is de zaak onder controle".

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 06:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 07:57   #147
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Homeopathie hoort gedenigreerd en geridiculiseerd te worden. Net als iedere andere potentieel gevaarlijke vorm van kwakzalverij die zich voordoet als geneeskunde.

Als het van mij af hing was het gewoon verboden.
Niet álle homeopatie is doeltreffend.
Wij gebruiken al jaaaaren oscilococcinum en zijn daar heel tevreden over, Wij ,noch onze kinderen, hebben in AL die jaren geen griep gehad.
Eén nadeel: je moet er zeer vlug bij zijn.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 08:06   #148
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Iemand verwees hier naar het VRT-nieuws. Heeft men deze grafieken ooit al eens voorgelegd aan "de virologen" op het journaal?
Eigenlijk is een stuk van de tol die we hebben moeten betalen in de ouderlingentehuizen het gevolg van de jarenlange besparingen in de Vlaamse zorg. Met de NVA in de regering Michel en in de Vlaamse regering ging die besparing onverbiddellijk door. En nu zien we welke ramp hieruit is voortgevloeid.

En dus een les voor de toekomst: nooit besparen op de Zorg. Wel goed jacht maken op zwart geld in de volgende regering. Dat zal ons voor een stuk helpen de financiële gevolgen van Corona wat te verzachten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 augustus 2020 om 08:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 08:14   #149
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En nu zien we welke ramp hieruit is voortgevloeid.
Welnee he. Of je nu veel of weinig geld hebt, dat houdt een epidemie niet tegen, vooral als men perfect onbekwaam is.

Er was niet veel nodig, en zeker niet veel geld. Maar in plaats van ouderen te beschermen, heeft men gekozen om de actieven op te sluiten en de economie te ruineren. Zonder het minste kleinste beetje effect, behalve dan dat wat jongeren nu pas besmet geraken, en dat weer iedereen laat panikeren.

Perfecte dictatoriale incompetentie ten aanzien van een fenomeen dat niet echt beheersbaar is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 10:31   #150
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sorry hoor, maar als Antwerpenaar naar de Basic Fit in Mechelen gaan omdat die in Antwerpen omwille van de hoge besmettingsgraad onder Antwerpenaren gesloten zijn is gewoon lomp en getuigt van weinig burgerzin.
Ik ben akkoord. Dat is inderdaad de regels proberen omzeilen en de essentie van de zaak niet begrijpen. Mij lijkt het eigenlijk beter om ofwel gewoon het getroffen gebied in quarantaine te zetten ofwel alle fitness centra open te houden. De huidige maatregel leidt tot een meer "horizontale" verspreiding over het land. Enkel harde grenzen houden het virus (lees: de mensen die het dragen) tegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Stomme Antwerpenaren.
Dit is geen eigenschap van Antwerpenaren op zich. Moest Mechelen het getroffen gebied geweest zijn dan zouden Mechelaars in Antwerpen naar de Basic Fit komen. Het is een mentaliteitsprobleem bij vele Belgen die helaas een genetische achtergrond heeft.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 10:57   #151
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Blijf af van ons parking.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 11:16   #152
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik ben akkoord. Dat is inderdaad de regels proberen omzeilen en de essentie van de zaak niet begrijpen. Mij lijkt het eigenlijk beter om ofwel gewoon het getroffen gebied in quarantaine te zetten ofwel alle fitness centra open te houden. De huidige maatregel leidt tot een meer "horizontale" verspreiding over het land. Enkel harde grenzen houden het virus (lees: de mensen die het dragen) tegen.



Dit is geen eigenschap van Antwerpenaren op zich. Moest Mechelen het getroffen gebied geweest zijn dan zouden Mechelaars in Antwerpen naar de Basic Fit komen. Het is een mentaliteitsprobleem bij vele Belgen die helaas een genetische achtergrond heeft.
Burgerzin ?
Bij de Belgen is dat zéér laag, bijna 0.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 11:25   #153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Burgerzin ?
Bij de Belgen is dat zéér laag, bijna 0.
Een Belg vindt wel dat men niet streng genoeg kan zijn voor alle burgers behalve hij of zijzelf dan. Doe wat ik zeg maar doe niet wat ik doe is hier heel toepasselijk.

Onlangs nog zo iets gebeurd. Hier in de buurt kwamen de bewoners in opstand en eisten dat de politie meer zou controleren want er werd veel te snel gereden in hun straat. Toen de politie een week later een halve dag is gaan flitsen bleken ongeveer alle bewoners van de straat geflitst te zijn wegens overdreven snelheid
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 11:33   #154
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een Belg vindt wel dat men niet streng genoeg kan zijn voor alle burgers behalve hij of zijzelf dan. Doe wat ik zeg maar doe niet wat ik doe is hier heel toepasselijk.

Onlangs nog zo iets gebeurd. Hier in de buurt kwamen de bewoners in opstand en eisten dat de politie meer zou controleren want er werd veel te snel gereden in hun straat. Toen de politie een week later een halve dag is gaan flitsen bleken ongeveer alle bewoners van de straat geflitst te zijn wegens overdreven snelheid
Inderdaad, net zoals virologen en mediamensen die heel de tijd op TV komen zonder mondmasker.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 12:02   #155
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welnee he. Of je nu veel of weinig geld hebt, dat houdt een epidemie niet tegen, vooral als men perfect onbekwaam is.

Er was niet veel nodig, en zeker niet veel geld. Maar in plaats van ouderen te beschermen, heeft men gekozen om de actieven op te sluiten en de economie te ruineren. Zonder het minste kleinste beetje effect, behalve dan dat wat jongeren nu pas besmet geraken, en dat weer iedereen laat panikeren.

Perfecte dictatoriale incompetentie ten aanzien van een fenomeen dat niet echt beheersbaar is.
Eigenlijk zou geen enkele Antwerpenaar nog naar de kust mogen gaan. Alleen, dat durft men niet te zeggen en de politiekers durven het zeker niet te suggereren. Nochtans is het een kwestie van gezond verstand.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 augustus 2020 om 12:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 12:07   #156
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Eigenlijk zou geen enkele Antwerpenaar nog naar de kust mogen gaan. Alleen, dat durft men niet te zeggen en de politiekers durven het zeker niet te suggereren. Nochtans is het een kwestie van gezond verstand.
Zijn de ziekenhuizen daar overbelast?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 12:11   #157
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Zijn de ziekenhuizen daar overbelast?
Men moet preventief werken. Uw Euro is nog steeds niet gevallen, zo te zien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 augustus 2020 om 12:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 12:18   #158
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Men moet preventief werken. Uw Euro is nog steeds niet gevallen, zo te zien.
Hij zal er nochtans nog jaren moeten mee leven.

Het is al maar hopelijk volgend jaar. Ze hebben hier al allemaal zitten lachen met de Fred zijn 2027 ......maar het komt nog wel ....net zoals ik al altijd schreef ...dit is geen gewoon virus. Vraag het maar aan de Chinezen

Steven Van Gucht ;

Ik heb er vertrouwen in dat we hopelijk volgend jaar terug kunnen terugkeren naar een normale samenleving. Dit gaat uiteindelijk voorbij gaan”, besloot Van Gucht met bemoedigende woorden.

Ja uiteindelijk zal ook het leven op aarde voorbijgaan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2020 om 12:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 12:18   #159
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Zijn de ziekenhuizen daar overbelast?
Niet overbelast maar het zijn wel de ziekenhuiscijfers die het onmiskenbaar duidelijk maken dat Antwerpen een grote haard is.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 12:24   #160
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik ben akkoord. Dat is inderdaad de regels proberen omzeilen en de essentie van de zaak niet begrijpen.
Als je een fitness programma volgt, valt dat in het water als je dat onderbreekt voor onbepaalde tijd he. Je moet dus ergens anders kunnen gaan om je programma voort te zetten.

De kans dat die persoon onderbroken zal worden door corona is veel kleiner dan dat hij door maatregelen zal onderbroken worden, dus lijkt het mij normaal dat die probeert van zijn programma fitness voort te zetten. Wat heeft ie te winnen met dat niet te doen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be