Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2004, 08:22   #1
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard Zijn onze nieuwsdiensten in slaap gevallen...

Op de Nederlandse radio heb ik toevallig vernomen dat er een rapport over de afwezigheid van massavernietigingswapens in Irak bekend gemaakt werd. Ik dacht dat we dit al lang wisten... Dat is misschien de reden waarom ik hiervan nog niets op onze nieuwsdiensten vernomen heb.
Dat is toch een bewijs dat onze nieuwsdiensten neutraal zijn en alles juist weten te kaderen. Klasse van onze VRT...

Als in dit rapport echt iets stond dat de hele wereld al niet maanden wist, dan zal ik dat hier wel vernemen.

Onze nieuwsdiensten brengen ons, in plaats van zogezegd nieuws dat maanden oud is, in tegendeel op de hoogte wat er ondertussen gebeurt in Sudan, Congo, Tsjetsjenië, Noord-Korea, Cuba... Omdat voor onze 'neutrale' nieuwsdiensten mensenrechten zeer belangrijk zijn.

Ze bekijken ook met een regelmaat van een klok zeer kritisch de 'goede' werking van de EU, de VN... Kortom, ik kan op mijn beide spitsoren slapen omdat we niet gemanipuleerd worden...
Toch een enorme geruststelling in de wereld van vandaag!



Nog een geluk dat tenminste onze
nieuwsdiensten deskundig en neutraal zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 08:31   #2
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Tiens,
ik heb het gisterenavond nochtans gezien op het laatavondjournaal
op TV1. Ook op de website vrtnieuws.net staat het hele
verhaal keurig met foto's, audio en video attacments.



Als je het dan toch wil hebben over media-manupilatie,
kijk dan eens naar bovenstaande foto.
Die werd gebruikt door Colin Powell op een UN-vergadering
om (valselijk) te bewijzen dat Irak inderdaad WMD had.

Daar hoor je chipie dan weer niet over.
De snuit mag dan spits zijn, als de kop in het zand zit, brengt het
niets op.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 09:01   #3
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Tiens,
ik heb het gisterenavond nochtans gezien op het laatavondjournaal
op TV1. Ook op de website vrtnieuws.net staat het hele
verhaal keurig met foto's, audio en video attacments.

Als je het dan toch wil hebben over media-manupilatie,
kijk dan eens naar bovenstaande foto.
Die werd gebruikt door Colin Powell op een UN-vergadering
om (valselijk) te bewijzen dat Irak inderdaad WMD had.

Daar hoor je chipie dan weer niet over.
De snuit mag dan spits zijn, als de kop in het zand zit, brengt het
niets op.
Hi Parcifal,
Om iets uit te spitten moet men natuurlijk in de grond graven. Men moet er wel voor zorgen dat de staart als een antenne boven blijft om contact met de realiteit te hebben...
En weet U me eens te vertellen wat in het rapport staat wat we al maanden geleden niet wisten? Iets dat men al maanden weet, is geen (belangrijk) nieuws hé.
Ik heb sinds deze nacht tot heden dit rapport al minstens 20 keer gehoord, geweldig uitgebreid (zoals op vrtnieuws met alle mogelijke toeters en bellen) aan bod zien komen...

Heeft U veel tamtam gehoord over de toestand in Sudan (nochtans werd er gisteren vastgesteld dat het regime de laatste maand nog geen mm in de richting van de eisen van de VN is opgeschoten)? Hier gaat het om een genocide, waaraan wij als wereldburgers, vertegenwoordigd door het tam konijn VN, medeschuldig zijn.
Neen, daar hoort men bijna niets over , wat (mij) duidelijk maakt dat het al lang niet meer om mensenrechten, laat staan mensenlevens gaat...
En de vetpotten zullen niet vanuit zichzelf in beweging schieten... Maar kom voor de wereldgemeenschap (en dus ook voor U) blijft Sudan een legale genocide... Dus ligt daar niet van wakker!


Awel, moeke, het is al meer dan een jaar bewezen dat we hier uitgehongerd, verkracht en vermoord worden... Dat hier een genocide bezig is...
Toch nog een geluk dat we de VN hebben ... zodat aan onze ellende een einde gaat komen... zeker binnen twee jaar... want dan zijn we allemaal dood en is het probleem op een legale manier opgelost en hebben de vetpotten geen vet moeten afgeven...

Gelieve me te verontschuldigen dat ik, bij tijdgebrek, geen voorafgaandelijke toestemming heb gevraagd om dit te posten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 09:07   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Chipie,

[size=5][size=2]Met alle respect,[/size][/size]

[size=5][size=2]maar kun je niet met gewone letters schrijven?[/size] [/size]

[size=5]Of is het omdat je de indruk hebt dat niemand jouw postings leest dat je alles dubbel en dik neerpent?[/size]



No offence, maar 't is heel irritant.


Antoon.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 7 oktober 2004 om 09:08.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 09:44   #5
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Chipie,

[size=5][size=2]Met alle respect,[/size][/size]

[size=5][size=2]maar kun je niet met gewone letters schrijven?[/size] [/size]

[size=5]Of is het omdat je de indruk hebt dat niemand jouw postings leest dat je alles dubbel en dik neerpent?[/size]



No offence, maar 't is heel irritant.


Antoon.
Hi Antoon,
Dergelijke opmerkingen worden door elke spitsmuis in dank aanvaard.
Ik nam (want ik ga uw advies vanzelfsprekend opvolgen) de blauwe kleur omdat dit, volgens mij, esthetisch beter paste bij mijn avatar .
Bij mij stoorde dat niet (anders deed ik dat natuurlijk niet)... Misschien hangt dit wel af van het soort monitor dat men gebruikt (ik werk momenteel enkel op TFT-schermen)...
Het was alleszins niet de bedoeling om mijn postings te benadrukken... Want soms hoop ik dat ze niet gelezen worden
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 09:57   #6
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Dit is ook manipulatie door de media (maar iets ongevaarlijker, alhoewel!)
Citaat:
Kranten beïnvloeden consumentenvertrouwen
DEN HAAG - De Nederlandse kranten beïnvloeden het optimisme en pessimisme van consumenten door bewust extreme verhalen te publiceren. Dat blijkt uit een onderzoek van De Nederlandsche Bank (DNB) en de Rijksuniversiteit Groningen. De kranten willen aandacht van de lezer, waardoor deze te positieve of te negatieve verhalen voorgeschoteld zou krijgen...
http://www2.telegraaf.nl/binnenland/
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be