Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2008, 19:32   #1
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard boeren spuiten melk op het veld uit onvrede over lage melkprijzen in de supermarkten

De boeren in duitsland en nederland vooral spuiten hun melk uit op hun akkers uit onvrede over de lage melkprijs in de akkers.

Volgens de boeren maken ze tot 50 euro verlies per dag doordat supermarkten de melk zeer laag verkopen.

En wat doen die idioten? ze spuiten het uit op hun akkers.

Zijn die nu dom of wat, het enige wat ze bereiken is totale verbijstering bij de bevolking over hun idiote gedrag.
Kunnen ze die melk nu echt niet aan een goed doel schenken in plaats van op hun velden te spuiten?

wat een verkwisting
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 21:00   #2
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
De boeren in duitsland en nederland vooral spuiten hun melk uit op hun akkers uit onvrede over de lage melkprijs in de akkers.

Volgens de boeren maken ze tot 50 euro verlies per dag doordat supermarkten de melk zeer laag verkopen.

En wat doen die idioten? ze spuiten het uit op hun akkers.

Zijn die nu dom of wat, het enige wat ze bereiken is totale verbijstering bij de bevolking over hun idiote gedrag.
Kunnen ze die melk nu echt niet aan een goed doel schenken in plaats van op hun velden te spuiten?

wat een verkwisting
Neen dat gaat niet

Melk is ongekoeld maar een paar dagen houdbaar. Melk uit de supermarkt is eerst gepasteuriseerd om langer goed te blijven. En op dat moment is ze al verkocht.
Ze gratis weggeven kost hun geld aan en daar krijgen ze geen subsidies voor.

Tenzij je met goed doel bedoelt dag mensen hun eigen koe komen melken en alles zelf terug meenemen.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 21:19   #3
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

begrijpelijke reactie
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 23:10   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Onbegrijpelijke reactie. Ze verkopen hun melk door aan supermarkten (al dan niet direct) tegen een prijs die ze accepteren, en bijgevolg klagen ze dat de prijs eigenlijk toch niet is wat ze willen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 23:43   #5
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Onbegrijpelijke reactie. Ze verkopen hun melk door aan supermarkten (al dan niet direct) tegen een prijs die ze accepteren, en bijgevolg klagen ze dat de prijs eigenlijk toch niet is wat ze willen.
Neen, zij hebben echt géén zeggenschap omtrent de prijs vd melk.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 09:53   #6
nun
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
Standaard

Ik kan hen ook wel begrijpen, maar mijn steun hebben ze niet. Als er teveel melk is, zal de prijs niet stijgen. Als ze hogere prijzen willen, zal de productie moeten zakken. Melk weggooien zal wel de prijs doen stijgen, maar winst zullen ze er niet op maken. Tijd voor wat structurele maatregelen. Failliet gaan is een plan.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 16:39   #7
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Ik kan hen ook wel begrijpen, maar mijn steun hebben ze niet. Als er teveel melk is, zal de prijs niet stijgen. Als ze hogere prijzen willen, zal de productie moeten zakken. Melk weggooien zal wel de prijs doen stijgen, maar winst zullen ze er niet op maken. Tijd voor wat structurele maatregelen. Failliet gaan is een plan.
De melksector is geen vrije marktsector.
Om de x jaar worden er afspraken gemaakt met de grote supermarkten. Eigenlijk geven de supermarktketens een prijs op en de melkboerenvereniging mag dan wat opdingen.

De prijzen liggen dan voor heel die periode voor alle boeren vast. Boeren kunnen niet onderling concureren behalve door bij een andere supermartketen te gaan.
Ze krijgen betaald per liter die opgehaald wordt, er geldt alleen een minimum afname.

Veel concureren kunnen die boeren niet, alle prijzen liggen op voorhand vast en het aanbod is te nemen of niks hebben.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 16:47   #8
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
De melksector is geen vrije marktsector.
Om de x jaar worden er afspraken gemaakt met de grote supermarkten. Eigenlijk geven de supermarktketens een prijs op en de melkboerenvereniging mag dan wat opdingen.

De prijzen liggen dan voor heel die periode voor alle boeren vast. Boeren kunnen niet onderling concureren behalve door bij een andere supermartketen te gaan.
Ze krijgen betaald per liter die opgehaald wordt, er geldt alleen een minimum afname.

Veel concureren kunnen die boeren niet, alle prijzen liggen op voorhand vast en het aanbod is te nemen of niks hebben.
Het wegsmijten van die melk is voor mij al een argument om tegen die prijs-eisen te zijn.
Ga dan een ander job zoeken of begin een andere activiteit.
Als het aanbod zakt, lost de rest zich vanzelf op.
En dat geeft dan meteen weer een argument aan onze beleidsmensen als die, eigenlijk domme en overbodige, burgers weer eens zagen dat alles duurder is geworden.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 17:00   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Een landbouwer zonder land(en dus zonder mogelijkheden om meer lucratieve graangewassen te zetten de dag van vandaag) is een grote sukkelaar.....

DAT is het probleem,en de inkopers van de melkerijen weten dat heel goed...

Een nieuwe "shakedown" in de "landbouw" dient zich aan....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 17:12   #10
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Juicht veganisten juicht !

De logika gebiedt eigenlijk : minder melkvee houden ; want melkvee is een weinig productieve vorm van voedselproductie. dus zullen de productie van fruit, groenten, granen
enz.. moeten stijgen...

De andere mogelijkheid is landbouwsubsidies : een gegarandeerd inkomen voor onze landbouwers & via een steeds hogere productie de tekorten op de wereldmarkt opheffen.

Ik zag de boeren de melk in de supermarkt opkopen - ze zouden beter de melkpoeder opkomen en die naar Myamar en China sturen...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 17:37   #11
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Juicht veganisten juicht !

De logika gebiedt eigenlijk : minder melkvee houden ; want melkvee is een weinig productieve vorm van voedselproductie. dus zullen de productie van fruit, groenten, granen
enz.. moeten stijgen...

De andere mogelijkheid is landbouwsubsidies : een gegarandeerd inkomen voor onze landbouwers & via een steeds hogere productie de tekorten op de wereldmarkt opheffen.

Ik zag de boeren de melk in de supermarkt opkopen - ze zouden beter de melkpoeder opkomen en die naar Myamar en China sturen...
Melkkoeien zijn een dure investeering en boeren zitten gebonden aan contracten rond productie.
Het voordeel aan melkkoeien is dat het een constante productie is, die weinig arbeiders vraagt.

En boeren worden al zwaar gesubsidieerd door de eu, anders was melk nooit zo goedkoop geweest. Het zijn de warenhuizen die de boeren wurgcontracten aanbieden.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 18:52   #12
ZERO
Gouverneur
 
ZERO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 1.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
ze zouden beter de melkpoeder opkomen en die naar Myamar en China sturen...
Aangezien het daar vol zit met mensen die allergisch zijn aan lactose lijkt mij dat vrij nutteloos.
__________________
De Witte Pion
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 18:54   #13
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Aangezien het daar vol zit met mensen die allergisch zijn aan lactose lijkt mij dat vrij nutteloos.
goed gezien!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 19:17   #14
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik vind dat zielig voor de koeien. Die lopen die kostbare melk te produceren.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 20:13   #15
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

en van waar halen de supermarkten die supergoedkope melk?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 22:56   #16
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Aangezien het daar vol zit met mensen die allergisch zijn aan lactose lijkt mij dat vrij nutteloos.
Klopt ja; toch las ik al verscheidene malen dat er ginds vraag naar melkproducten groeit.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:09   #17
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Klopt ja; toch las ik al verscheidene malen dat er ginds vraag naar melkproducten groeit.
Bij kaas, boter en anders melkafgeleiden is de lactose al omgezet of verwijderd.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 06:13   #18
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Neen dat gaat niet

Melk is ongekoeld maar een paar dagen houdbaar. Melk uit de supermarkt is eerst gepasteuriseerd om langer goed te blijven. En op dat moment is ze al verkocht.
Ze gratis weggeven kost hun geld aan en daar krijgen ze geen subsidies voor.

Tenzij je met goed doel bedoelt dag mensen hun eigen koe komen melken en alles zelf terug meenemen.
Dat eerste daar was ik niet op de hoogte van dus dan konden ze inderdaad beter de mensen hun eigen koe laten komen melken eens. Dit zou ook een opmerkelijke actie zijn.

Pas op, ik begrijp hun onvrede ook voor hun word alles duurder. De overheid en het kapitalisme en onze olieverslaving zijn de oorzaak van al deze ellende.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 16:38   #19
anubis
Burgemeester
 
anubis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 455
Standaard

Bestaat er geen futures-markt voor zuivel? Hedging en presto, probleem is opgelost.
anubis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 11:24   #20
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

dat boeren eens beginnen hun zwarte inkomsten aan te geven ,
pas dan zullen we met hen meevoelen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be