Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2008, 17:26   #41
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Tot zover de argumenten van een Super Steve-pis drinker.
was er dan een argument nodig op uw acute tourette-aanval?
behandelen ze die ziekte met argumenten?
ik ben geen dokter hé.

maar ik nodig u als koffieliefhebber wel uit om eens een lekkere hasseltse koffie (dat is die met een scheutje jenever ) te komen drinken in de vierde h... -pardon-, het desolate verloederde sociale kerkhof van super steve.

je kan met de trein komen en aan het station de gratis bus nemen.
als je durft.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 juni 2008 om 17:26.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 19:16   #42
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
was er dan een argument nodig op uw acute tourette-aanval?
behandelen ze die ziekte met argumenten?
ik ben geen dokter hé.

maar ik nodig u als koffieliefhebber wel uit om eens een lekkere hasseltse koffie (dat is die met een scheutje jenever ) te komen drinken in de vierde h... -pardon-, het desolate verloederde sociale kerkhof van super steve.

je kan met de trein komen en aan het station de gratis bus nemen.
als je durft.
Ik merk dat je gezellig met jezelf een het leuteren bent.
Even recapituleren:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de gronden werden vooral duurder door de stijgende vraag.
vraag, aanbod... dat moet u toch vaag iets zeggen.

maarja, van extremisten en politieke hooligans als jij zullen we maar niet teveel denkwerk verwachten.
Ik antwoordde in een notedop:
Jazeker, een stijgende vraag doet net zoals een toenemende schaarste en toenemende kosten de prijzen stijgen.

Effe verder denken nu, *mechanische geluiden*, waardoor komt stijgende vraag. Stel dat we effe wat geld bijmaken en uitdelen. Joepie, mensen spurten naar de verkopers. Wat doen die verkopers? *nog wat mechanische geluiden* Mensen sparen een sommetje bijeen op een rekening. Sjit inflatie. Sjit lage rente. Sjit mijn geld wordt minder waard. Thinkthinkthink, kga het afhalen en een stukske grond kopen. Oei, de vraag neemt toe. Oei de prijzen stijgen. *mechanische geluiden*. Waardoor komt inflatie. Wie mag van de wet geld bijmaken. Wie mag van de wet de rente bepalen. *mechanische geluiden* Wie mag van de wet belachelijk goedkope woonkredieten aanbieden? Met extreem lange looptijden? Wat is een kredietcrisis? Wat is het gevolg van al dat 'goedkope geld'? Wat is 'goedkoop geld'? Geld waarvoor te weinig of zelfs geen prestatie werd geleverd?

Je Steve is, om het met je eigen woorden te zeggen, een 'politieke hooligan' en 'extremist'. Hoe noem je anders iemand die moedwillig miserie in de hand werkt om het dan schaamteloos te misbruiken voor het gewin van zichzelf en de politiek-correcte meelopers? Oei, nu ben ik bij jou beland?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 26 juni 2008 om 19:16.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 20:52   #43
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik merk dat je gezellig met jezelf een het leuteren bent.
Even recapituleren:



Effe verder denken nu, *mechanische geluiden*, waardoor komt stijgende vraag. Stel dat we effe wat geld bijmaken en uitdelen. Joepie, mensen spurten naar de verkopers. Wat doen die verkopers? *nog wat mechanische geluiden* Mensen sparen een sommetje bijeen op een rekening. Sjit inflatie. Sjit lage rente. Sjit mijn geld wordt minder waard. Thinkthinkthink, kga het afhalen en een stukske grond kopen. Oei, de vraag neemt toe. Oei de prijzen stijgen. *mechanische geluiden*. Waardoor komt inflatie. Wie mag van de wet geld bijmaken. Wie mag van de wet de rente bepalen. *mechanische geluiden* Wie mag van de wet belachelijk goedkope woonkredieten aanbieden? Met extreem lange looptijden? Wat is een kredietcrisis? Wat is het gevolg van al dat 'goedkope geld'? Wat is 'goedkoop geld'? Geld waarvoor te weinig of zelfs geen prestatie werd geleverd?
o jee, wat een mechanische ellende.


gelukkig deden we er op 13 juni iets aan.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 20:56   #44
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Geld waarvoor te weinig of zelfs geen prestatie werd geleverd?
ik ga daarbij altijd spontaan aan grootverdieners en beleggers denken.
jij ook?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 21:02   #45
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

http://www.workforall.org/drupal/

lol, dat het nog bestaat.
zo van die slippendragers van het kapitaal die zich een arbeiders-emanciperend profieltje aanmeten.

workforall.
eigenlijk bedoelen ze workfornothing, maar dat klinkt zo lullig hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 21:04   #46
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

goud is goed aan het stijgen vandaag
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 21:16   #47
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
goud is goed aan het stijgen vandaag

zeker het beste dat u de laatste tijd overkomen is.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 21:24   #48
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

awel, vandaag wel ja.

De Zuid-Afrikaanse economie heeft mijn volmondige steun, een beetje de treurwilg uithangen daar schiet niemand mee op.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 16:20   #49
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
o jee, wat een mechanische ellende.
gelukkig deden we er op 13 juni iets aan.
Dankoewel voor je interesse in mijn avatar.

Je hebt echter nu nog steeds geen inhoudelijke repliek gegeven.
Je zei dat de gronden werden vooral duurder door de stijgende vraag.
Je vroeg:
"vraag, aanbod... dat moet u toch vaag iets zeggen."

Het topje van je neus ging echter niet verder, misschien draag je de zware last van een politiek-correcte bril?

Het ging over de politicus Steve Stevaert, de oplichter die zijn 'menschen' in de miserie stort om er dan bij Sinterklaas te spelen met geld afgepakt van voornamelijk de werkenden in de privé sector.

Ik antwoordde in een notedop:
Jazeker, een stijgende vraag doet net zoals een toenemende schaarste en toenemende kosten de prijzen stijgen.

Effe verder denken nu, *mechanische geluiden*, waardoor komt stijgende vraag. Stel dat we effe wat geld bijmaken en uitdelen. Joepie, mensen spurten naar de verkopers. Wat doen die verkopers? *nog wat mechanische geluiden* Mensen sparen een sommetje bijeen op een rekening. Sjit inflatie. Sjit lage rente. Sjit mijn geld wordt minder waard. Thinkthinkthink, kga het afhalen en een stukske grond kopen. Oei, de vraag neemt toe. Oei de prijzen stijgen. *mechanische geluiden*. Waardoor komt inflatie. Wie mag van de wet geld bijmaken. Wie mag van de wet de rente bepalen. *mechanische geluiden* Wie mag van de wet belachelijk goedkope woonkredieten aanbieden? Met extreem lange looptijden? Wat is een kredietcrisis? Wat is het gevolg van al dat 'goedkope geld'? Wat is 'goedkoop geld'? Geld waarvoor te weinig of zelfs geen prestatie werd geleverd?

Je Steve is, om het met je eigen woorden te zeggen, een 'politieke hooligan' en 'extremist'. Hoe noem je anders iemand die moedwillig miserie in de hand werkt om het dan schaamteloos te misbruiken voor het gewin van zichzelf en de politiek-correcte meelopers? Oei, nu ben ik bij jou beland?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 16:31   #50
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
.

Effe verder denken nu, *mechanische geluiden*, waardoor komt stijgende vraag.
doordat er steeds meer mensen in hasselt willen wonen, einstein.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 16:33   #51
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

maakt de rest van je mechanisch gestotter een beetje overbodig hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 17:02   #52
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
doordat er steeds meer mensen in hasselt willen wonen, einstein.
Als dat de belangrijkste reden zou zijn, dan daalt de vraag elders en wordt het daar -volgens je eigen kotjes-denken van 1 oorzaak- goedkoper. En? Vanwaar komen je 'nieuwe mensen'? Wordt het daar goedkoper?
Dan, nieuwe verkavelingen? Die zouden het effect van stijgende vraag compenseren door stijgend aanbod. Wie beslist tot nieuwe verkavelingen: de overheid. Hint: da's die club waar je Steve in zit.

Het is eerder jouw 'redenering' die lijkt op mechanisch gestotter van één reden in een systeem met talloze, hoor.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 27 juni 2008 om 17:05.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 17:06   #53
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Als dat de belangrijkste reden zou zijn, dan daalt de vraag elders en wordt het daar -volgens je eigen kotjes-denken van 1 oorzaak- goedkoper. En? Vanwaar komen je 'nieuwe mensen'? Wordt het daar goedkoper?
migratie, bevolkingstoename?

nu geef ik nog een hint, voortaan moet ge het alleen doen hoor.

ben niet opgeleid als kleuterjuf.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 27 juni 2008 om 17:06.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 11:57   #54
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
migratie, bevolkingstoename?
Ik vroeg niet om een herhaling maar om een verklaring.

Je verklaarde gestegen grondprijzen door bijkomende vraag van nieuwe inwoners in Hasselt.

Ik gaf je een aantal redenen waardoor grondprijzen kunnen stijgen, die erop neerkomen dat je geliefde politicus Steve Stunt (en trouwens ook de andere kazakkendraaiers van het Belzieke regime) zèlf hogere grondprijzen veroorzaken en de gevolgen uitbuiten om politieke meelopers te garen.

Daarop herhaal je je ene oorzaak en speelt wat op de man via schelden en commentaar op mijn forum avatar.

Ik vroeg je dan waar je nieuwe inwoners vandaan komen en of de grondprijzen in hun oorspronkelijke woonplaats dus dalen wegens het stijgende aanbod daar, immers, als je alle andere mogelijke redenen voor stijgende (en dus ook dalende) grondprijzen uitsluit dan is dat een implicatie.

En opnieuw herhaal je je ene oorzaak met andere woorden (nieuwe inwoners = migratie = bevolkingstoename).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
nu geef ik nog een hint, voortaan moet ge het alleen doen hoor.
Ik vroeg je niet om andere woorden voor nieuwe inwoners maar waarom je de andere / dieper liggende redenen voor stijgende grondprijzen als verklaring uitsluit.
Stel dat je 'Steve' een taks zou heffen van 10000% op het kopen van bouwgrond, alzo een eigen bouwgrond (waarbij ook 'Steve' en zijn trawanten beslist welke grond 'bouw' mag zijn - dus hij kan ook schaarste in de hand werken...) onbetaalbaar en dus de facto onmogelijk maakt in het vrije gedeelte van de markt, zo elke koper drijvende naar korting-gevende 'sociale' huisvestingsmaatschappijen, dewelke onderdelen zijn van hetzelfde apparaat als waar Steve bij 'werkt', gefinancieerd met afgenomen geld (belastingen).

Wat hebben we dan: bouwgronden die stijgen in prijs door een politieke strategie die neerkomt op een winkel die zware taksen heft op het kopen bij andere winkels, alzo kopers noopt om bij hen ('sociale' huisvestingsmaatschappijen) te gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ben niet opgeleid als kleuterjuf.
Heb je wel een opleiding gehad?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 14:13   #55
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik merk dat je gezellig met jezelf een het leuteren bent.
Even recapituleren:


Ik antwoordde in een notedop:
Jazeker, een stijgende vraag doet net zoals een toenemende schaarste en toenemende kosten de prijzen stijgen.

Effe verder denken nu, *mechanische geluiden*, waardoor komt stijgende vraag. Stel dat we effe wat geld bijmaken en uitdelen. Joepie, mensen spurten naar de verkopers. Wat doen die verkopers? *nog wat mechanische geluiden* Mensen sparen een sommetje bijeen op een rekening. Sjit inflatie. Sjit lage rente. Sjit mijn geld wordt minder waard. Thinkthinkthink, kga het afhalen en een stukske grond kopen. Oei, de vraag neemt toe. Oei de prijzen stijgen. *mechanische geluiden*. Waardoor komt inflatie. Wie mag van de wet geld bijmaken. Wie mag van de wet de rente bepalen. *mechanische geluiden* Wie mag van de wet belachelijk goedkope woonkredieten aanbieden? Met extreem lange looptijden? Wat is een kredietcrisis? Wat is het gevolg van al dat 'goedkope geld'? Wat is 'goedkoop geld'? Geld waarvoor te weinig of zelfs geen prestatie werd geleverd?

Je Steve is, om het met je eigen woorden te zeggen, een 'politieke hooligan' en 'extremist'. Hoe noem je anders iemand die moedwillig miserie in de hand werkt om het dan schaamteloos te misbruiken voor het gewin van zichzelf en de politiek-correcte meelopers? Oei, nu ben ik bij jou beland?
M.a.w door AL die oetlullen in de regering.

Ze hebben er baat bij dat we 1 al ons spaargeld opmaken en dat er een hoge inflatie is. Met name het opmaken van spaargeld en consumeren heeft voor gevolg dat er meer BTW-inkomsten zijn en anderzijds heeft een hogere inflatie tot gevolg dat de staatsschuld van zichzelf minder wordt. Zo kunnen ze gemakkelijker voldoen aan de EU-maatstaven van de monetaire unie. Het is trouwens met die monetaire unie dat alle problemen begonnen zijn.

Trouwens waarom zou er een plafond zijn op de interesten op een spaarboekje denkt U. Als U geld parkeert op een spaarboekje zit het vast, het roteert niet. Als U een kasbon koopt of aandelen dan gaat het onrechtstreeks terug naar de economie. Dit is een deel van de reden waarom het geld zo goedkoop was, er was er simpelweg teveel van.

Het probleem met al die gestegen onroerende goederen is wel dat er een kloof ontstaan is tussen de prijzen en het inkomen van de mensen. Je moet geen slimme zijn om te weten dat dit voor problemen zal zorgen en vroeg of laat de markt zal stagneren of zelfs zal instorten.
De banken zijn hiervoor trouwens beducht, want als iemand zijn lening niet meer kan betalen, uiteindelijk failliet verklaard wordt en zij blijven zitten met een huis dat niet meer hetgeen opbrengt wat de lening waard is...zitten ze met een grote afschrijving. Als dit een algemene tendens is, krijg je wat zich ondermeer nu in de VS afspeelt.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 29 juni 2008 om 14:14.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 14:17   #56
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

koop wat goud, daar hebben ze geen macht over.
Trouwens momenteel nog zonder BTW.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be