Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2012, 15:02   #1
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard De aard van wetenschapsfraude

Scientific misconduct
De aard van wetenschapsfraude

Het feit dat men in Nederland duidelijke overschilderingen op portretten via musea en exposities aan het publiek presenteert en de valse, witte/roze verflagen bovenop het originele portret bespreken alsof ze authentiek zijn en door de schilder zelf aangebracht, beschouw ik als fraude: het opzettelijk vervalsen van data, het negeren van data om tot vooropgezette conclusies te komen. Via deze portretten van personen die als bruin en zwart werden beschreven en soms ook in natuurlijke staat werden afgebeeld, houdt men het revisionisme in stand dat de Europese elite wit was.

Citaat:
Scientific misconduct is the violation of the standard codes of scholarly conduct and ethical behavior in professional scientific research. A Lancet review on Handling of Scientific Misconduct in Scandinavian countries provides the following sample definitions:[1] (reproduced in The COPE report 1999[2])
 Danish definition: "Intention or gross negligence leading to fabrication of the scientific message or a false credit or emphasis given to a scientist"
 Swedish definition: "Intention[al] distortion of the research process by fabrication of data, text, hypothesis, or methods from another researcher's manuscript form or publication; or distortion of the research process in other ways."
The consequences of scientific misconduct can be severe at a personal level for both perpetrators and[citation needed] any individual who exposes it. In addition there are public health implications attached to the promotion of medical or other interventions based on dubious research findings.
Citaat:
Obfuscation may be used for many purposes. Doctors have been accused of using jargon to conceal unpleasant facts from a patient; American author Michael Crichton claimed that medical writing is a "highly skilled, calculated attempt to confuse the reader".[1] B. F. Skinner, noted psychologist, commented on medical notation as a form of multiple audience control, which allows the doctor to communicate to the pharmacist things which might be opposed by the patient if they could understand it.[2] Similarly text-basedlanguage, like some forms of leet, are obfuscated to make them incomprehensible to outsiders.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_misconduct

Citaat:
De jongste tien jaar haalden opvallende gevallen van wetenschappelijke fraude het wereldnieuws. De Duitse fysicus Jan-Hendrik Schön, de Zuid-Koreaanse dierenarts Woo-Suk Hwang, de naar de Verenigde Staten uitgeweken Belgische bioloog Luk Van Parijs, onlangs de Nederlandse toppsycholoog Diederik Stapel: allemaal dienden ze toe te geven dat ze hun loopbaan in een stroomversnelling hadden willen gooien door niet te wachten tot ze met meticuleus speurwerk verantwoorde onderzoeksgegevens hadden verzameld. Meestal reageerden ze aanvankelijk gelaten en met schuldbesef op hun ontmaskering. Achteraf stuikten ze in een depressie en verdwenen ze van het toneel. Hun reacties verschilden in de details. Schön vocht het verlies van zijn doctorstitel aan, Stapel gaf hem spontaan terug.
http://www.knack.be/opinie/columns/d...016146108.htm#

Citaat:
E Een hoogleraar van het Erasmus MC is ontslagen wegens schending van de wetenschappelijke integriteit. Dat maakte het Erasmus MC vandaag bekend. Het gaat om professor dr D. Poldermans.
Het onderzoek dat door hem geleid werd, zou niet altijd zijn uitgevoerd volgens geldende wetenschappelijke normen. Bij één studie zou hij bijvoorbeeld gegevens gefingeerd hebben en zou hij bij het gebruik van gegevens van patiënten geen schriftelijke toestemming hebben gevraagd. Bij verschillende studies zouden onregelmatigheden gevonden zijn of gegevens niet meer te achterhalen zijn.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/...m-fraude.dhtml

Citaat:
Vleesonderzoek
Een van de onderzoeken waarbij Stapel heeft gefraudeerd, is het omstreden vleesonderzoek met professor Roos Vonk van de Radboud Universiteit. Vonk had tijdens de studie 'voorbarig conclusies verbonden aan data die ze niet zelf had verzameld en ook niet gecontroleerd'.

Stapel heeft zijn doctorstitel ingeleverd bij de Universiteit van Amsterdam.
Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/We...n-subsidie.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Epistemology

Citaat:
The historical method comprises the techniques and guidelines by which historiansuse primary sources and other evidence to research and then to write history. The question of the nature, and indeed the possibility, of sound historical method is raised in the philosophy of history, as a question of epistemology. History guidelines commonly used by historians in their work, require external criticism, internal criticism, and synthesis.
The empirical method is generally taken to mean the collection of data on which to base a theory or derive a conclusion in science. It is part of the scientific method, but is often mistakenly assumed to be synonymous with other methods. The empirical method is not sharply defined and is often contrasted with the precision of experiments, where data is derived from the systematic manipulation of variables. The experimental method investigates causalrelationships among variables. An experiment is a cornerstone of the empirical approach to acquiring data about the world and is used in both natural sciences and social sciences. An experiment can be used to help solve practical problems and to support or negatetheoretical assumptions.
The scientific method refers to a body of techniques for investigating phenomena, acquiring new knowledge, or correcting and integrating previous knowledge. To be termed scientific, a method of inquiry must be based on gathering observable, empirical and measurableevidence subject to specific principles of reasoning.[1] A scientific method consists of the collection of data through observation andexperimentation, and the formulation and testing of hypotheses.[2]
http://en.wikipedia.org/wiki/Scholarly_method

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 18 februari 2012 om 15:09.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 12:09   #2
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Adel

Herlezing van deze informatie laat mij weer herbeleven hoe ik aan bepaalde inzichten over het ontstaan van de adel en de aard van de laat middeleeuwse Europese maatschappij ben gekomen. Wat men dus negeert is het etnische aspect van de adel, de aard van de privileges ten opzichte van de lijfeigenen en horigen, de werkelijke veranderingen in de positie van de adel en hun etniciteit.

De adel was bruin en zwart van gelaat, de kleur stond voor adel, en het onderling huwen was ook ter behoud van kleur. Personen van hoge geboorte met klassieke Afrikaanse trekken werden als bewijs van 'blauw bloed' gezien; de familie had blauw bloed en zo een persoon toonde zuiver blauw bloed. blauw bloed was zwart bloed gesymboliseerd door een Moortje.

De maatschappij was er een van kasten, net als India vandaag, en de lijfeigenen waren de kastelozen. Hun positie van kasteloze was hetzelfde als dat zij minder dan mens waren. Men presenteerde de kasten, met zwarte en gekleurde mensen als leden van de kasten en witten als kastelozen; als door god bepaald. religieuze denkbeelden en politiek gingen hand in hand en verzet was dan meteen ook in opstand komen tegen goddelijke wetten. Met de komst van de adel in 1100-1200 werd ook het christelijk geloof opgelegd. De Verklaring van de Rechten van de Mens houdt verband met de verheffing van lijfeigenen en horigen tot de rang van mens.

Intussen begin ik de voortgaande revisionistische benadering waarbij men willens en wetens aanwijzingen verdoezelt, negeert en overgeverfde portretten presenteert zonder melding te maken van de vervalste gezichten, te zien als wetenschappelijke fraude. De afbraak in de moraal en integriteit van onze bestuurders manifesteert zich ook op het intellectuele vla via het vervalsen van onderzoek en presenteren van uitkomsten van onderzoek die reeds bij het begin vaststaan.



Van Oldenbarnevelt door Van Mierevelt oogt erg overgeschilderd. Van Mierevelts faam berustte wellicht op zijn keuze om klanten met hun bruine en zwarte huidkleur te schilderen. De Van Mierevelts die men in het openbaar tentoonstelt zijn gewitte, overschilderingen. De overschilderingen is heel goed zichtbaar. En de gezichten zijn allemaal door een 'andere' hand over geschilderd waardoor er absoluut geen sprake van één stijl van schilderen is, of dat de 'schilder techniek' herkenbaar is. Maar men beschrijft deze over geschilderde delen als authentiek. Er moeten nog geheime familiecollecties zijn waar deze zwarte en bruine portretten bewaard worden. Deze staan te boek als 'vermist' en dat men 'niet weet waar ze zijn.' Van hun bestaan zijn wij op de hoogte vanwege gravures en beschrijvingen in catalogussen. Van het originele kniestuk van Hugo Grotius kennen wij alleen kopies. Ook kopien door van Mierevelt zelf, werden later met beige verf gewit.

bron: Jhr. Van Beresteyn (1929)

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 20 februari 2012 om 12:33.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 14:55   #3
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

http://www.tilburguniversity.edu/nl/...terim-rapport/

Een wetenschapsbeoefening gebaseerd op leugens, om de macht te rationaliseren, kan alleen maar nog meer leugens en misbruik baren.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 23:10   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Ja. En ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 07:56   #5
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja. En ?
Ach, hij is gefrustreerd dat de wetenschap met zijn "blauw bloed is zwart bloed" hersenspinseltje lacht.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 16:51   #6
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ach, hij is gefrustreerd dat de wetenschap met zijn "blauw bloed is zwart bloed" hersenspinseltje lacht.
En jij weet wat dé wetenschap weet en dat zij 'lacht?'
Ben je geestelijk gestoord?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:59   #7
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
En jij weet wat dé wetenschap weet en dat zij 'lacht?'
Ben je geestelijk gestoord?
Pot... ketel...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:27   #8
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Ik denk dat het tijd is dat we er voor uitkomen jongens, we weten allemaal hoe het zit, en Egmond heeft ons door. Ik heb als biochemicus gezien dat het geteste DNA uit het graf van Willem van Oranje duidelijk overeenkwam met dat van een zwarte. Er zaten simpelweg teveel genen in om van een blanke te kunnen zijn. Ik heb dit besproken met mijn begeleider, en die vertelde dat ze die extra genen altijd gewoon buiten beschouwing laten. "Vroeger mocht je bij het ontleden van lijken ook geen doodsoorzaak vaststellen, want iedereen ging dood omdat God het zo wilde. Wij doen gewoon wat we mogen doen."

Sindsdien valt het me wel op meer plaatsen op. De Venus van Milo? Duidelijk van adel, kijk maar eens naar haar neus. Bij volksschilders als Jan Steen valt het vaak op dat de onderwerpen naar moderne standaarden erg lelijk zijn, Europeanen zonder vermenging zijn nou eenmaal niet veel bijzonders. Stonehenge, de Inca pyramides, Ayers Rock? Allemaal neergezet door hetzelfde volk als Groot-Zimbabwe, zwarte mensen. Afrikanen worden dan tegenwoordig ook gezien als de echte inspiratie voor de mythes over Atlantis en Utopia, de mensen die de cultuur mee out of Africa brachten.

Ik weet vrij zeker dat er hier nog een groot aantal forummers aanwezig is dat mee in het complot zit, en ik denk dat we lang genoeg sprookjes hebben verteld aan kinderen. Egmond, als je dit ondanks mijn aanwezigheid op je negeerlijst leest, gefeliciteerd jongen, jij hebt de volhardendheid van een echte neger.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:56   #9
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...pel-online.xml


Citaat:
HELFT PUBLICATIES STAPEL BEVAT VALSE GEGEVENS
Meer dan de helft van de publicaties waar hoogleraar Diederik Stapel aan heeft meegewerkt, blijkt te zijn gebaseerd op verzonnen gegevens. Dat blijkt uit de eerste resultaten van de commissie die de zaak onderzoekt. Bij twaalf van de twintig onderzochte publicaties is gefraudeerd.
Foto

Bovendien zijn in drie proefschriften waar Stapel bij betrokken was, valse gegevens gebruikt. De drie proefschriften zijn de enige die tot nu toe door de commissie zijn bekeken. Stapel werd in september vorig jaar ontslagen, toen bleek dat hij allerlei onderzoeksgegevens uit zijn duim had gezogen.
De commissie-Levelt onderzoekt welke wetenschappelijke publicaties gebaseerd zijn op valse, door Stapel verstrekte, gegevens. "Voor de betrokkenen bij deze artikelen is het belangrijk om te weten of de publicatie niet klopt en wat er dan fout aan is'', aldus een woordvoerder van de Universiteit.
Eerste deel onderzoek
De nu onderzochte publicaties zijn slechts het eerste deel van het werk van de commissie. Eerder bleek al dat de uitspraak van hoogleraar Roos Vonk dat vleeseters hufters zijn was gebaseerd op door Stapel bedachte resultaten. In totaal onderzoekt de commissie-Levelt 130 publicaties en 24 hoofdstukken in boeken.
Lees ook:
Feitenoverzicht zaak-Diederik Stapel
© RTL Nieuws.nl
Wellicht het topje van de ijsberg, bewijs van een corrupt systeem.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 16:06   #10
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

http://www.google.nl/imgres?q=moritz...:0&tx=36&ty=75


http://upload.wikimedia.org/wikipedi...on_Sachsen.jpg

Kurfurst Moritz von Sachsen
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 18:43   #11
Raes
Lokaal Raadslid
 
Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Scientific misconduct
De aard van wetenschapsfraude

Het feit dat men in Nederland duidelijke overschilderingen op portretten via musea en exposities aan het publiek presenteert en de valse, witte/roze verflagen bovenop het originele portret bespreken alsof ze authentiek zijn en door de schilder zelf aangebracht, beschouw ik als fraude: het opzettelijk vervalsen van data, het negeren van data om tot vooropgezette conclusies te komen. Via deze portretten van personen die als bruin en zwart werden beschreven en soms ook in natuurlijke staat werden afgebeeld, houdt men het revisionisme in stand dat de Europese elite wit was
Onderlaag, mijn beste. Onderlaag. Voornamelijk om het licht-donkercontrast op punt te zetten.

Als wat jij zegt zou kloppen, dat de gekleurde bovenlaag een 'vervalsing' zou zijn, dan waren enkel de vleespartijen van die onderlaag (het origineel volgens jou), in grisaille geschilderd. De rest van het tafereel zou dan in kleur geschilderd zijn.
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 15:02   #12
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Onderlaag, mijn beste. Onderlaag. Voornamelijk om het licht-donkercontrast op punt te zetten.

Als wat jij zegt zou kloppen, dat de gekleurde bovenlaag een 'vervalsing' zou zijn, dan waren enkel de vleespartijen van die onderlaag (het origineel volgens jou), in grisaille geschilderd. De rest van het tafereel zou dan in kleur geschilderd zijn.
Dit is een inhoudelijke reactie zonder één beledigend woord.
Ik ben erg geroerd.
In een catalogus van het Mauritshuis te Den Haag, maakt men melding van een 'bruinachtige onderschildering, die een gedetailleerd portret is' (ik parafraseer) op het werk van Moro, maar 'men weet niet wat de betekenis daarvan is. Verder zijn er de lofprijzingen van Grotius, PC.Hooft en Huygens op het werk van Van Mierevelt, welke bij mij de indruk wekken dat wij geen kennis hebben van de werken die zij wellicht elke dag zagen, omdat de zaak beige is overgeschilderd. Vergeet verder niet dat ik mijn blauw bloed is zwart bloed theorie heb om alles aan te toetsen, en dat het jullie kennelijk verboden is je eigen hoofd te gebruiken, maar te luisteren naar de corrupte wetenschappers: agenten van de leugenachtige staat. Ik zou voorstellen, nu het technisch mogelijk is: alle voorkomende portretten per laag en pigment te fotograveren, zodat het bruine gezicht te zien zal zijn. Overigens doe ik iets heel vreemds: ik vergelijk de persoonsbeschrijving met het portret (bruin, zwart, saturnal, schoorsteenveger) en stuit dus op authentieke portretten waarbij de kleur werkelijk bruin was, maar nu beige overgeschilderd.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 29 maart 2012 om 15:17.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 15:38   #13
Raes
Lokaal Raadslid
 
Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dit is een inhoudelijke reactie zonder één beledigend woord.
Ik ben erg geroerd.
In een catalogus van het Mauritshuis te Den Haag, maakt men melding van een 'bruinachtige onderschildering, die een gedetailleerd portret is' (ik parafraseer) op het werk van Moro, maar 'men weet niet wat de betekenis daarvan is. Verder zijn er de lofprijzingen van Grotius, PC.Hooft en Huygens op het werk van Van Mierevelt, welke bij mij de indruk wekken dat wij geen kennis hebben van de werken die zij wellicht elke dag zagen, omdat de zaak beige is overgeschilderd. Vergeet verder niet dat ik mijn blauw bloed is zwart bloed theorie heb om alles aan te toetsen, en dat het jullie kennelijk verboden is je eigen hoofd te gebruiken, maar te luisteren naar de corrupte wetenschappers: agenten van de leugenachtige staat. Ik zou voorstellen, nu het technisch mogelijk is: alle voorkomende portretten per laag en pigment te fotograveren, zodat het bruine gezicht te zien zal zijn. Overigens doe ik iets heel vreemds: ik vergelijk de persoonsbeschrijving met het portret (bruin, zwart, saturnal, schoorsteenveger) en stuit dus op authentieke portretten waarbij de kleur werkelijk bruin was, maar nu beige overgeschilderd.
Als je alle portretten, laag per laag fotografeert, kom je ongeveer bij dit uit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Adorati...nardo_da_Vinci)

Het is een nooit afgewerkt werk, wat je ziet is enkel de monochrome onderlaag. De figuren zijn bruin geschilderd, omdat alles bruin is geschilderd.

We kunnen tegenwoordig wel door verf 'kijken', maar enkel zwart-wit. De methode om pigmenten van de onderlaag te bepalen is - dacht ik - niet visueel.

Misschien vind je dit wel interessant: vaneyck.kikirpa.be

Kun je de lofuitingen van Grotius, Hooft en Huygens eens posten?
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 15:49   #14
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Als je alle portretten, laag per laag fotografeert, kom je ongeveer bij dit uit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Adorati...nardo_da_Vinci)

Het is een nooit afgewerkt werk, wat je ziet is enkel de monochrome onderlaag. De figuren zijn bruin geschilderd, omdat alles bruin is geschilderd.

We kunnen tegenwoordig wel door verf 'kijken', maar enkel zwart-wit. De methode om pigmenten van de onderlaag te bepalen is - dacht ik - niet visueel.

Misschien vind je dit wel interessant: vaneyck.kikirpa.be

Kun je de lofuitingen van Grotius, Hooft en Huygens eens posten?
Dat is teveel werk: wellicht in google zoeken, zal ik ook proberen. Las nog de vorige week over de geperfectioneerde techniek om per laag en pigment te kunnen fotograveren; zodat je letterlijk een onderliggende laag kan zien.
Zonder enig hulpmiddel kijk ik naar de werken van Van Mierevelt, die men ons toont, en vraag mij af waarom allemaal een andere verftoets hebben, waarom de handen soms zo lelijk zijn overschilderd dat ze bijna impressionistisch aandoen.

http://www.dbnl.org/tekst/huyg001mij...01_01_0032.php

Citaat:
Bij Van Mierevelt ligt de kunst geheel op één lijn met de natuur en de hele natuur ligt vervat in zijn kunst. De oorzaak hiervan laat zich gemakkelijk raden. Als iedereen deed wat hij doet, zou er tegenwoordig minder verwarring en minder ondoorzichtigheid zijn. Hij zoekt de werkelijkheid en omdat het uiterlijk van de werkelijkheid, zoals wij al zeiden, simpel is, vindt hij haar, doordat hij haar haar eigen gewaad laat en haar vrij houdt van alles wat vreemd is. Terzelfder tijd is zijn eigen inbreng als kunstenaar van het hoogste gehalte. Met name de zachtheid van het vlees, die men zelden tot uitdrukking brengt, weet hij met een schier onnavolgbare trefzekerheid weer te geven.
Dit boek heb ik nu geleend. En Huygens schrijft over hoe natuurlijk het werk van Van M. is en ik herinner mij iets over de 'zachtheid van het vlees' maar ook over 'verwarring' door het werk van andere schilders.

Wij hebben nog maar 20% over van alle portretten uit de Gouden Eeuw, en ik geloof dat wij niet alles te zien krijgen: sommige zijn verstopt in geheime collecties, alleen bekend als kopie of tekening.

Besef wel dat ik volledig achter mijn blauw bloed theorie sta.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 29 maart 2012 om 15:55.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 16:12   #15
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Morosofie

Citaat:
Egmond Codfried
Een ondertussen op Nederlandse en Vlaamse internetfora bekende afrocentristische morosoof is schrijver en zelfverklaard onderzoeker Egmond Codfried, een Surinaamse Nederlander wonende te Rotterdam. Codfried is overtuigd dat de Europese adel tussen ca. 1100 en revolutiejaar 1848 eigenlijk zwarten waren (aanvankelijk was het tussen 1500 en 1789[3][4]), met name afstammelingen van de Moren. Volgens hem is blank racisme eigenlijk een bevrijdingsideologie, en hebben de blanke Europeanen op grote schaal portretten van edellieden "gewit" (blank overschilderd)[5][6]. De huidige blanken zouden afstammelingen zijn van lijfeigenen of horigen. Zo zou de zwarte adel zich met leer getooid hebben afkomstig van de huid der Europese blanken[7]. Het Sinterklaasfeest zou dan na 1848 een racistische initiatie zijn om kinderen bewust te maken van hun witheid en de zwarten als vijand[8].
Als bewijsmateriaal geeft hij persoonsbeschrijvingen en portretten die volgens hem duidelijk negroïde trekken vertonen (“iconografische bewijzen”). Daarbij genieten met name historische figuren als Jane Austen, Belle van Zuylen, Maria Jacoba van Goor en Ludwig van Beethoven van zijn aandacht (hoewel laatstgenoemde niet tot de adel behoorde).
Verder beweert Egmond Codfried ook dat de Europese “witten” een nieuwe holocaust aan het voorbereiden zijn tegen zwarten en moslims die in de nabije toekomst zou plaatsvinden[9][10].
Codfried is naast zelfverklaard onderzoeker ook toneelschrijver en geeft enkele werken in eigen beheer uit. Hij schonk in 2011 zijn onderzoekscollectie m.b.t. de Europese adel aan het Nationaal Archief Suriname[11].
[bewerken]Literatuur
Ik woon in Den Haag, imbecielen dat jullie zijn.
De adel stamt af van de eerste Europeanen die uit Afrika kwamen, en blauwe mannen werden genoemd.
Vanwege het kastensysteem heerste er zwarte suprematie en waren de witten outcasts.
De gewitte portretten zijn soms ook zo door de zwarten besteld, maar het gebruik van deze gewitte portretten sinds 1848, als bewijs dat de adel wit was: is revisionistisch.
Overgeschilderde portretten kritiekloos exposeren is duidelijk wetenschappelijk wangedrag.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 29 maart 2012 om 16:25.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 16:21   #16
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Ik vrees dat ik me ga aansluiten bij Bovenbuur. Echt, hoe lang wouden jullie doorgaan met dit 'spelletje'? Ik ben er zeker van dat er naast Egmond nog wel wat onwetenden zullen zijn die zich met hypermoderne technologie als Google een weg kunnen banen naar de waarheid. Welk nut heeft het trouwens vandaag de dag nog om onze kinderen dom te houden, terwijl de chinezen, arabieren en negers gewoon in onze straten lopen en hier en daar terug een hoge functie mogen bekleden?

Egmond, de mainstream media heeft indertijd (bewust?) een vette vis laten gaan toen in deze documentaire een groep aan het woord komt die jouw analyse op schilderijen etc. al lang gedaan heeft. Er wordt wat lacherig over gedaan maar ik kan je verzekeren dat er op bepaalde niveau's stevig over gesproken werd. Dat is ondertussen ook weer meer dan tien jaar geleden gebeurd, vandaag is er volgens mij niemand meer zo extreem als toen.

Als je eens een handtekening nodig hebt om dit in de schoolboeken te krijgen of zo, laat maar weten, ik ben er zeker van dat er ook enkele hoge piefen al lang niet meer akkoord zijn om deze leugen vol te houden. Het enige dat ze missen is iemand die dit zonder gezichtsverlies geloofwaardig naar buiten kan brengen.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 16:30   #17
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

http://www.imdb.com/title/tt0815020/

http://www.amazon.com/Ancient-Modern.../dp/0939222108

Ja, ik ben mij bewust van deze video, maar ik weet niet wie die club is. Ze baseren zich wellicht op het werk van David MacRichie. Op het web zijn er enkele nieuwe fora die als mij klinken.

Mensen die het woord tot mij richten zouden misschien eerst hun vermomming kunnen afdoen...Dat oogt alvast veel vriendelijker.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 29 maart 2012 om 16:33.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 11:19   #18
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Titel:
Return : Holocaust survivors and Dutch anti-semitism / Dienke Hondius ; transl. [from the Dutch] by David Colmer
Auteur:
Dina Geertje Hondius (1960-)
Medewerker:
David Colmer (1964-)
Jaar:
2003
Uitgever:
Westport, CT [etc.] : Praeger
Reeks:
Contributions to the study of religion, ISSN 0196-7053 ; no. 71
Annotatie:
Met index, lit. opg
Vert. van: Terugkeer. - 's-Gravenhage : SDU, 1990
Omvang:
XVII, 192 p., [8] p. pl
Illustratie:
ill
Formaat:
24 cm
ISBN:
0-275-98046-4 geb. : £42.00
Trefwoord GOO:
Antisemitisme, Holocaust, Joden, Overlevenden , Etnische betrekkingen; Nederland, 1945-1946; 1945-1950
Basisclassificatie:
15.70 geschiedenis van Europa
Lees nu dit boek, en zal het verder betrekken in mijn holocaust onderzoek. Nederlanders wisten precies wat de joden te wachten stond, net als ze nu weten wat allochtonen te wachten staat. Ik concludeer dat op basis van de behandeling van de joden die de vernietigingskampen overleefden. Verder valt op bij verschillende schrijvers dat Nederlanders voor de oorlog nauwelijks 'anti-Semitisch' klonken, en dat er erg weinig anti-Semitische incidenten waren.

Ik denk daarbij aan de kleine hond die mij in 2011 in Suriname beet, een stukje huid weg schraapte. Terwijl ik langs liep keek hij met grote ogen naar mij, maakte geen enkel gebaar, maar zodra ik was langs gelopen vloog hij op mij af, als een wesp, en het was binnen enkele seconden gebeurt.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 09:49   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Lees nu dit boek, en zal het verder betrekken in mijn holocaust onderzoek. Nederlanders wisten precies wat de joden te wachten stond, net als ze nu weten wat allochtonen te wachten staat. Ik concludeer dat op basis van de behandeling van de joden die de vernietigingskampen overleefden. Verder valt op bij verschillende schrijvers dat Nederlanders voor de oorlog nauwelijks 'anti-Semitisch' klonken, en dat er erg weinig anti-Semitische incidenten waren.

Ik denk daarbij aan de kleine hond die mij in 2011 in Suriname beet, een stukje huid weg schraapte. Terwijl ik langs liep keek hij met grote ogen naar mij, maakte geen enkel gebaar, maar zodra ik was langs gelopen vloog hij op mij af, als een wesp, en het was binnen enkele seconden gebeurt.
Hopelijk zat er geen roze onderlaag in je bruine bovenlaag waar de hond had gebeten.

't ziet er anders niet goed uit voor u.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 16:32   #20
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hopelijk zat er geen roze onderlaag in je bruine bovenlaag waar de hond had gebeten. 't ziet er anders niet goed uit voor u.
Ik doe je maar op de negeerlijst want iemand die van deze twee onderwerpen een grapje wil maken is absoluut geestelijk gestoord. Ik walg van je.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be