Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2021, 18:01   #1
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard Dagen na vondst lijk draagt Justitie Min. doodshoofdsymbool dat doet denken aan S&B

Zouden (met name OPEN-VLD) politici met opzet symbolen gebruiken als ze in het openbaar verschijnen als om dingen duidelijk te maken?

We kennen allemaal de beelden van een Sihame El Kaouakibi die met veel show haar eedaflegging kwam doen in het parlement terwijl ze een opvallend kleurrijke mantel droeg waarop in koeien van letters stond gedrukt: FOXY.

Volgens mijn woordenboek slang betekent Foxy: 'Sluw als een vos'...

Dit kan kloppen, met hetgeen we ondertussen allemaal weten...

Vanmiddag droeg (ostentatief in het Tv-journaal) de niet door het volk verkozen Premier Alexander De Croo met opzet een regenboogschildje op zijn kostuum, om duidelijk de maken dat hij volop de LHBTI+ gemeenschap steunt (onder meer in haar verzet tegen de nieuwe anti-homo wet die in Hongarije werd ingevoerd).

En wat zouden jullie ervan vinden dat onze Justitieminister, een paar dagen nadat het gebeente van Jürgen Conings werd ontdekt in een bos, een stropdas draagt die staat volgeprint met witte doodshoofden?

Toch viel mij dat vandaag op, eveneens in het Tv-journaal van deze middag, toen Vincent van Quickenborne een actie van de politie tegen mensensmokkelaars ging bijwonen op de autosnelweg:

https://vtm.be/vtm-nieuws

Op het eerste zicht herkende ik het symbool van de Logeclub Skull & Bones, bestaande uit een doodshoofd vergezeld van twee gekruiste beenderen, een oppermachtig geheim genootschap waar tal van Amerikaanse presidenten deel van zouden hebben uitgemaakt en ook in verband wordt gebracht met de CIA en de moord op Kennedy. Een soort van illuminatie club als je de wildste verhalen mag geloven.

Nu ik de opname van Van Quickenborn van dichtbij heb herbekeken moet ik erkennen dat het niet exact dat symbool is waar zijn stropdas vol mee staat, aangezien het in zijn geval de gekruiste beenderen vervangen zijn door gekruiste degens: Op die manier is het "officieel" een piratensymbool... en niet het logo van de beruchte club Skull & Bones.

Toch vind ik het opmerkelijk (en ergens smakeloos) dat "onze" justitieminister er voor gekozen heeft om zich in het openbaar te vertonen met een stropdas waar ongeveer twintig keer een doodshoofd op gedrukt staat, nauwelijks een paar dagen na de ontdekking van het lijk van Jürgen Conings...

Zou dit mode accessoire even onnadenkend gekozen zijn als de mantel van El Kaouakibi waarop het woord FOXY ('sluw als een vos') in grote letters te lezen stond?

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 24 juni 2021 om 18:11.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 18:08   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Zouden (met name OPEN-VLD) politici met opzet symbolen gebruiken als ze in het openbaar verschijnen als om dingen duidelijk te maken?

We kennen allemaal de beelden van een Sihame El Kaouakibi die met veel show haar eedaflegging kwam doen in het parlement terwijl ze een opvallend kleurrijke mantel droeg waarop in koeien van letters stond gedrukt: FOXY.

Volgens mijn woordenboek slang betekent Foxy: 'Sluw als een vos'...

Dit kan kloppen, met hetgeen we ondertussen allemaal weten...

Vanmiddag droeg (ostentatief in het Tv-journaal) de niet door het volk verkozen Premier Alexander De Croo met opzet een regenboogschildje op zijn kostuum, om duidelijk de maken dat hij volop de LHBT+ gemeenschap steunt (onder meer in haar verzet tegen de nieuwe anti-homo wet die in Hongarije werd ingevoerd).

En wat zouden jullie ervan vinden dat onze Justitieminister, een paar dagen nadat het gebeente van Jürgen Conings werd ontdekt in een bos, een stropdas draagt die staat volgeprint met witte doodshoofden?

Toch viel mij dat vandaag op, eveneens in het Tv-journaal van deze middag, toen Vincent van Quickenborne een actie van de politie tegen mensensmokkelaars ging bijwonen op de autosnelweg:

https://vtm.be/vtm-nieuws

Op het eerste zicht herkende ik het symbool van de Logeclub Skull & Bones, bestaande uit een doodshoofd vergezeld van twee gekruiste beenderen, een oppermachtig geheim genootschap waar tal van Amerikaanse presidenten deel van zouden hebben uitgemaakt en ook in verband wordt gebracht met de CIA en de moord op Kennedy. Een soort van illuminatie club als je de wildste verhalen mag geloven.

Nu ik de opname van Van Quickenborn van dichtbij heb herbekeken moet ik erkennen dat het niet exact d?*t symbool is waar zijn stropdas vol mee staat, aangezien het in zijn geval de gekruiste beenderen vervangen zijn door gekruiste degens: Op die manier is het "officieel" een piratensymbool... en niet het logo van de beruchte club Skull & Bones.

Toch vind ik het opmerkelijk (en ergens smakeloos) dat "onze" justitieminister er voor gekozen heeft om zich in het openbaar te vertonen met een stropdas waar ongeveer twintig keer een doodshoofd op gedrukt staat, nauwelijks een paar dagen na de ontdekking van het lijk van Jürgen Conings...

Zou dit mode accessoire even onnadenkend gekozen zijn als de mantel van El Kaouakibi waarop het woord FOXY ('sluw als een vos') in grote letters te lezen stond?
"Even onbewust gekozen zijn" is een betere verwoording denk ik.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 20:21   #3
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

http://en.wikipedia.org/wiki/Skull_a...Bones_logo.jpg

SKULL & BONES

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 24 juni 2021 om 20:22.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2022, 18:57   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Wat een poseur.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2022, 00:09   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

En wat is het punt van de topicstarter.
Nogal veel blabla. Nogal zwak en lullig om een partij op deze manier te willen pakken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 22:47   #6
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En wat is het punt van de topicstarter.
Nogal veel blabla. Nogal zwak en lullig om een partij op deze manier te willen pakken.
Ge gaat toch niet zeggen dat de liberale zegeningen die vanaf Verhofstadt over Michel en de huidige zelfverklaarde dweil tot in het heden de gewone werkende bevolking véél deugd hebben gedaan...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be